پیام مازند

آخرين مطالب

تب داغ فوتبال در مازندران با تدارک جشن صعود به لیگ برتر مقالات

  بزرگنمايي:

مازندران آنلاین - ساری - هفته سی و چهارم و پایانی رقابت های فوتبال لیگ یک که در آن نخستین بار دو نماینده مازنی ها مدعی صعود به لیگ برتر هستند ، تب فوتبالی را در این خطه شمال کشور در دومین هفته اردیبهشت 97 داغ کرد.
  خونه به خونه بابل و نساجی قائمشهر دو نماینده مازندران در رقابت های لیگ دسته اول آزادگان جام خلیج فارس هستند که هر دو تیم از 33 بازی با 61 امتیاز در رده دوم و سوم جدول 18 تیمی این رقابت ها قرار دارند و خونه به خونه با تفاضل گل بیتشر در رده دوم و نساجی با تفاضل کمتر در رده سوم قرار دارد.
خونه به خونه بابل در بازی هفته پایانی که امروز یکشنبه 9 اردیبهشت برگزار می شود، در بابل میزبان برق جدید شیراز و نساجی قائمشهر در تهران میهمان راه آهن این شهر است ، تیمی که از چند هفته قبل سقوطش به لیگ دسته دوم مسجل شد.
بر اساس قوانین و مقررات فوتبال ، از رقابت های فوتبال لیگ یک ، 2 تیم به لیگ برتر صعود می کنند که به دلیل شرایط امتیازی ، تیم های مسجد سلیمان 64 امتیازی و خونه به خونه و نساجی نمایندگان مازندران با 61 امیتاز بخت بیشتری از تیم بادران 60 امتیازی دارند.
بخت بالای دو تیم خونه به خونه بابل و نساجی قائمشهر برای صعود به لیگ برتر که در صورت تحقق مازندران را پس از 14 سال دوری از سوپر لیگ فوتبال ایران، لیگ برتری می کند، باعث شده تا این روزها همه جا از استان 24 هزار کیلومتری از شرق تا غرب حرف از فوتبال و لیگ برتری شدن باشد.
تب فوتبال در شهرستان های بابل ( هواداران خونه به خونه) و قائمشهر( هواداران نساجی ) بیش از بقیه 22 شهرستان مازندران داغ است و این دو شهر از یک هفته قبل که صعود تیم محبوبشان به هفته آخر کشیده شد ، تب دار هستند و این تب در شب گذشته و امروز که چند ساعتی به شروع دیدار حساس این تیم ها رسیده به اوج خود رسید.
** نساجی قائمشهر
هواداران نساجی قائمشهر که تیم محبوبشان برای دیدار آخر میهمان راه آهن تهران است از شب گذشته با چند دستگاه اتوبوس طبق قرار یک هفته قبل راهی پایتخت شدند تا در دیدار حساس و سرنوشت ساز تیمشان را در استادیوم پایتخت کشور تشویق کنند.
قائمشهر که هواداران نساجی تا پش از این به آن عنوان شهر خسته را دادند ، این روزها در تب فوتبال می سوزد و همه جا در این شهر حرف از فوبتال و تیم محبوبشان برای صعود به لیگ برتر است و این تب فوتبالی نه تنها در قائمشهر که حتی تمام شهرستان های مازندران و خارج از این خطه شمال نیز کشیده شد.
شورای اسلامی شهر قائمشهر برای دور نماندن از تب فوتبالی در این شهر برای تشویق نساجی چی ها در بازی حساس برابر راه آهن که برای صعود آسوده نیاز به 4 گل دارد، طبق شنیده ها دو میلیارد ریال پاداش پیش بینی کرد و این هدیه ریالی بی سابقه انگیزه خوبی به بازیکنان داد تا در گیر و دار بی پولی در باشگاه ها اندکی جیببشان را پر کنند.
نساجی قائمشهر قدیمی ترین تیم فوتبالی مازندران است که حدود نیم قرن سابقه حضور در رقابت های فوتبالی در سطح کشور را دارد و این روزها با جواد نکونام به عنوان مسئول کادر فنی و کاپیتان سابق تیم ملی ، سودای لیگ برتری دارد.
** خونه به خونه بابل
تیم خونه به خونه که چهار - پنج سالی با حمایت مالی برادران حسن زاده مالک متمول و بابلی این شهر پا به میدان فوتبال گذاشت، گرچه از ابتدای حضور در لیگ یک در 2 تا 3 سال اخیر مدعی صعود به لیگ برتر بود، ولی هیچ یک از این سالها به اندازه رقابت های فصل جاری شانس صعود نداشت.
این تیم برای صعود به لیگ برتر در بازی امروز برابر با برق شیراز با این احتمال که نساجی قائمشهر دیگر تیم همشهری و رقیب اصلی برابر تیم ته جدولی راه آهن پیروزی می شود، باید برای برد به میدان برود تا بتواند با شانس تفاصل گلی به لیگ برتر صعود کند.
اگرچه خونه به خونه بابل باید به این نکته حساس نیز توجه کند که چنانچه نساجی بتواند به راه آهن بیش از 5 گل بزند، این قائمشهرها هستند که به لیگ برتر می روند.
در شهر305 هزار نفری بهار نارنج ( بابل) همانند همسایه اش قائمشهر از یک هفته قبل و بلکه زودتر تب فوتبال داغ بود و از اوایل صبح امروز فوتبالدوستان این شهر کفش و کلاه کردند که به ورزشگاه شهرشان (هفت تیر ) بروند و از حدود 7 ساعت مانده به دیدار تیمشان با برق شیراز پشت درب ورزشگاه منتظرند.
از بابل خبر می رسد که مالکان متمول تیم خونه به خونه این شهر در حال تدارک جشن بزرگ صعود هستند تا بتوانند پس از مدت ها عقده گشایی برای مسئولان ورزش استانی و حتی تیم همسایه خود داشته باشند که سایه آن بر سرشان سنگینی می کند.
تب داغ فوتبالی در مازندران عصر امروز با اتمام بازی خونه به خونه با برق شیراز و نساجی قائمشهر با راه آهن به اوج می رسد و چهره یکی و یا شاید هر دو تیم مازنی را برای صعود به لیگ برتر مشخص می کند.
مازندران افزون بر 110 بازیکن در رقابت های لیگ برتر و دسته اول به عنوان رده اول فوتبال ایران دارد و از 14 سال قبل تاکنون در حسرت لیگ برتری ماند.
 

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/25027/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شنیدن شدن صدای چندین انفجار در عراق و سوریه

شنیده شدن صدای انفجاری در استان بابل عراق

نساجی در خانه دوباره قرمز می‌پوشد

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

ضرب سکه طلا را ‌خیانت‌ به مملکت می‌دانیم

با ورود مستقیم کشاورزان به بورس برنج، دست سودجویان قطع می‌شود

وضعیت راه‌های کشور؛ترافیک نیمه سنگین در جاده چالوس و آزادراه تهران–پردیس

اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی

کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

نخستین نشای مکانیزه مازندران آغاز شد

افزایش 20 درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در مازندران

رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در مازندران

غایب بزرگ مقابل تراکتور: یک گلزن

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

تغییر استاندار مازندران تکذیب شد

شتاب ساخت مسکن مازندران در دولت سیزدهم

جیب بارانه بگیران پر پول شد

زنجیره انسانی مازندرانی‌ها ‌در حمایت از عملیات وعده صادق

کشف انبار لوازم خانگی 12 میلیارد ریالی قاچاق در خرم آباد

شکل‌گیری زنجیره‌ علوی‌تباران در حمایت از عملیات وعده صادق

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

مدیریت هوشمندنیاز اساسی مازندران در آموزش عالی

حمایت مردم اردبیل از اجرای طرح «نور» فراجا

تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی توسط معلم در حال پیگیری است

توت فرنگی جویبار در سبد میوه مناطق مختلف کشور

اولین نشای برنج در مازندران انجام شد

عزل معاون متخلف به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی

شکل‌گیری زنجیره‌ علوی‌تباران در نوار ساحلی مازندران در حمایت از عملیات وعده صادق

شالیکاری در مازندران مکانیزه شود

قدردانی از زحمات نیروی انتظامی استان یزد

قدردانی نماینده ولی‌فقیه در استان از اجرای طرح نور

رد شایعات تغییر استاندار مازندران

(تصاویر) تشکیل زنجیره انسانی در ساحل مازندران

برگزاری جشن گلریزان، دست‌های ماندگار در نوشهر

حمایت مردم محمودآباد از عملیات « وعده صادق»

زنجیره انسانی در ساحل نکا

اجرای 12 پروژه آبرسانی در رامسر

رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در کجور مازندران

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمالی کشور

اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در محورهای مواصلاتی مازندران

قهرمانی اراک در مسابقات والیبال دانشجویان منطقه پنج دانشگاه آزاد

تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان مازندران

سالگرد درگذشت دست‌نشان با حضور کادرفنی نساجی

زنجیره مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در سواحل دریای مازندران

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است