پیام مازند

آخرين مطالب

شناسایی 100 هزار مودی جدید مالیاتی در مازندران گفتگو

شناسایی 100 هزار مودی جدید مالیاتی در مازندران
  بزرگنمايي:

پیام مازند - محسن اسلامی‌ورکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری اظهار کرد: در سال گذشته 85 درصد از درآمدهای دولت از بخش مالیات‌های وصولی و مالیات بر کالا که از گمرکات بوده و برای سال 1402 نیز همین رقم پیش‌بینی شده است. 
وی با بیان اینکه در سال گذشته 6 هزار و 400 میلیارد تومان مالیات وصول شد که این رقم، از رشد 35 درصدی برخورد بوده است، افزود: همچنین پارسال حدود 924 میلیارد تومان عوارض ارزش افزوده وصول شد که این عوارض به‌صورت مستقیم به شهرداری، بخشداری و دهیاری‌ها پرداخت می‌شود.
اسلامی با اشاره به پیش‌بینی 10 هزار و 300 میلیارد تومانی درآمد عمومی بودجه استان برای سال جاری، عنوان کرد: حدود 9 هزار و 800 میلیارد تومان آن باید از وصول درآمدهای مالیاتی وصول شود یعنی 97 درصد از بودجه استان که کار سختی است.
مدیرکل امور امور مالیاتی مازندران ادامه داد: حدود 24درصد از تولید ناخالص استان از بخش کشاورزی بوده و این بخش معاف از مالیات است، حدود 23 درصد نیز مربوط به بخش صنعت است که از این بخش مالیات هنگفتی با توجه به عدم وجود صنعت بزرگ در استان دریافت نمی‌شود، بیشترین عایدی ما از بخش خدماتی با حدود 54 درصد از تولید ناخالص است.
وی گفت: در حوزه منابع مالیاتی در مازندران، در سال گذشته 19 درصد از اشخاص حقوقی و 40 درصد از شرکت‌ها وصولی مالیات داشتیم، البته به لحاظ تعداد مودیان حقیقی جزو پنجمین استان هستیم، کل مالیات وصول شده در سال گذشته در بخش اشخاص حقیقی حدود 12 درصد، در بخش مالیات بر ارث 13درصد، در بخش مالیات‌های مستقیم 61 درصد و در بخش کالا 39درصد بوده است.
اسلامی اظهار کرد: در سال جاری، 302 هزار اظهارنامه اشخاص حقیقی دریافت شد که با رشد 18 درصدی نسبت به سال گذشته همراه بود، البته در سال گذشته هم 257 هزار اظهارنامه دریافت شد، در سال جدید حدود 100 هزار مودی جدید در سطح استان شناسایی شده است.
مدیرکل امور امور مالیاتی مازندران اضافه کرد: در سال گذشته از بخش اصناف حدود 700 میلیارد تومان مالیات وصول شد، در صورتی که امسال با همان 302 هزار اظهارنامه حدود هزار و 200 میلیارد تومان با عنوان مالیات ابرازی بوده و به‌صورت تبصره ماده 100 به ما ارائه شد.
وی از تلاش سازمان برای اخذ اطلاعات و داده‌هایی از شرکت‌های خصوصی و دولتی خبر داد و تاکید کرد: در سنوات گذشته بخش زیادی از داده‌های اظهارنامه غیرواقعی بود، اما امسال با هوشمندسازی گردش مالی مودی اعلام می‌شود، درآمدهایی که مشمول مالیات نمی‌شود در بخش مالیات‌های عادی ثبت می‌شود.
اسلامی با اعلام اینکه در سال جاری مالیات 56 درصد اظهارنامه‌ها صفر بوده است که با عنوان مالیات عادی یا تبصره 100 به ما معرفی شد، اظهار کرد: مالیات 14 درصد اظهارنامه‌ها بین صفر تا دو میلیون تومان، مالیات 9/7 درصد بین 5 تا 10میلیون تومان، مالیات 9/7 درصد 10 تا 50 میلیون تومان بوده و کسانی که بالای 50 میلیون ابراز کردند کمتر از یک درصد بوده‌اند.
مدیرکل امور امور مالیاتی مازندران ادامه داد: همچنین اظهارنامه 56درصد از مودیان اشخاص حقیقی یا کسبه صفر بوده است، حدود 14 درصد مالیات بین صفر تا دو میلیون تومان به ما ابراز کرده بودند، حدود 70درصد رقم‌های زیر دو میلیون تومان داریم، 10 درصد رقم‌های مالیات بین دو تا پنج میلیون تومان است، حدود 10 درصد از 10 تا 50 میلیون تومان و کمتر از یک درصد یعنی 0/66 درصد کسانی بودند که اظهارنامه بالای 50 میلیون تومان به ابراز کردند که باید رسیدگی شود.
وی با اشاره به تلاش برای پیگیری فرارهای مالیاتی، بیان کرد: در سال گذشته تحت قالب 181، 10 مودی را شناسایی کردیم که با طی ورود حکم دادستانی دریافتیم که رقم فروش 10 مودی حدود 500 میلیارد تومان بوده است و بالغ بر هزار میلیارد تومان کشف فروش و درآمد شده که حدود 49درصد از اشخاص حقوقی درآمدهای خود را ابراز نکردند. 
اسلامی با بیان اینکه در حوزه مالیات در بحث فرهنگی مشکل داریم، گفت: باتوجه به اینکه مردم از عدم وصول مالیات‌ها و هزینه‌کرد آن اطلاعی ندارند عمدتا نگاه بدبینانه‌ای به بحث مالیات‌ستانی دارند که باید اطلاع‌رسانی شود‌.
مدیرکل امور امور مالیاتی مازندران تصریح کرد: در بحث پرداخت ارزش افزوده به شهرداری‌ها نیز به لحاظ قانونی اجازه نظارت نداریم، در حالی که اگر اینطور نبود شاهد هزینه‌کرد در پروژه‌های نیمه‌کاره بودیم، در این مسیر نیازمند اصلاح قوانین یا تعامل با دستگاه‌های اجرایی مربوطه هستیم.
پایان پیام/86048/م

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/725684/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حلقه‌های اطراف سحابی حلقه

صعود سراسری به ارتفاعات «بازی‌دراز» به تعویق افتاد

قدردانی مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم از اجرای طرح نور

توصیه‌ای که رهبر انقلاب برای پژوهشگاه رویان داشته‌اند

ایمن سازی 140کیلومتر از حاشیه راه های مازندران

کشف سیارکی جالب که بچه ماه است!

فیزیکدانان، تعداد جهان‌های موازی را مشخص کردند

آشنایی با انواع تراکت و کاربردهای آن‌ها

ناسا یک گام به کشف حیات بیگانه در مریخ نزدیک‌تر شد

رمز داشتن یک باغ گردو تجاری با پتانسیل باردهی بالا چیست ؟

شگفتی‌آفرینی ژاپن در ماه: ماه‌نشین «اسلیم» برای سومین بار از سرمای مرگبار ماه جان به در برد

نقشه گنجی که فقط از فضا دیده می‌شود / عکس

های تاکی (HiTalki) چیست؟

چگونه فالوورهای اینستاگرام خود را افزایش دهیم؟

آیا معمای «مثلث برمودا» حل شده؟

سوزش پس از ماساژ: اثرات طبیعی یا مشکل جدی؟

کاهش درد و افزایش انرژی با طب فشاری: معرفی بهترین روش‌ها

راهنمای کامل انتخاب روغن برای ماساژ: آیا می‌دانید چه روغنی برای شما مناسب است؟

ماساژ و مدیتیشن: دو روش قدرتمند برای پاکسازی چاکراها

فواید ماساژ درمانی برای قلب + نحوه انجام آن

آشنایی با اصول و تکنیک‌های موثر ماساژ گواشا

معرفی کتاب تکه کاغذهای رنگی که به خلاقیت کودک کمک می‌کند

معرفی کتاب کودک جالب

دو خط کتاب/بیا زندگی کنیم!

بخشی از کتاب/ به هیچ‌کس اجازه نده بهت بگه نمیتونی

ورود ترجمه «آن روی دیگران» به کتابفروشی‌ها

معنی ضرب المثل جالب "از شیر مرغ تا جان آدمیزاد"

عرضه «روایت انحراف» در کتابفروشی‌ها

«مردی از جنس مس و خاک» به چاپ چهارم رسید

بخشی از کتاب/ مبادا آه کسی را برآوری

داستانک/ پستچی

داستان دلنشین لیلی و‌ مجنون

شعری کوتاه و عاشقانه را بشنوید

شما باید عاشق درون یک فرد بشید!

اینفوگرافی/ مردم کدام کشورها بیشتر کتاب می‌ خوانند؟

داستانک/ پیرمرد فقیر

به جای تراپی و فوبیا چه بگوییم؟

عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند

دستگاه های استان تهران در حوزه راهیان نور به تکالیف خود عمل کنند

تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد فراهم است

اسامی نفرات دعوت شده اردوی هفتم تیم کشتی آزاد جوانان

ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی 42 فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران

400 هزار نفر از اقشار مختلف در اردوهای راهیان نور شرکت کرده اند

به تعویق افتادن زمان برگزاری ویژه برنامه صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز

فراهم شدن تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد

رفع خستگی چشم با شستشوی یک دقیقه چشم

حمله به ویکی پدیای کریس وود؛ او از منچسترسیتی پول گرفته است! + عکس

تشکیل بانک اطلاعاتی به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در مازندران

آیا اوضاع حجاب با اجرای طرح نور بهتر شده است؟

دستگیری 22 عضو یک شرکت هرمی در نوشهر