چگونه احساس خرید بر میزان خرید تاثیر دارد؟
مقالات
بزرگنمايي:
پیام مازند - ممکن است فکر کنید پول زیادی را هدر میدهید بدانید که در این مورد تنها نیستید اما میتوانید با چند راهکار ساده از هدر دادن پول خود جلوگیری کنید.
میتوانیم برای جلوگیری از هدر دادن پول خود تا پایان سال چند راهکار مانند شناسایی مخارج غیر ضروری، تعیین اهداف و بررسی بیمه پوششی و دیگر موارد را انجام دهیم.
هدف از شناسایی مخارج غیرضروری، متوقف کردن هزینهها نیست بلکه کنترل هزینههای غیر ضروری است. هر بار که میخواهید پول خود را خرج کنید، این سوالات را از خود بپرسید؛ آیا این خرید کاملا ضروری است؟ خرید این کالا چه مزایایی دارد؟ آیا در درازمدت پول پسانداز خواهم کرد؟ و...
اگر شما هم مانند اکثر افراد هستید و فهرستی از تصمیمات برای سال جدید خود تهیه کردید و مصمم به انجام آنها تا پایان سال هستید اما با عبور از آستانه میانه سال، این تصمیمات شما به خاطرهای دور تبدیل شدهاند، برای نیمه دوم سال جاری، از تصمیمات گذشته خود صرفنظر و اهداف مالی خاصی را تعیین کنید. برخلاف تصمیمات، اهداف واقع بینانه، قابل بررسی هستند و شامل برنامهای عملی میشوند که شما را به موفقیت میرساند.
آیا با بیمه کردن بیش از حد میخواهید از پول خود محافظت کنید؟ تاکنون فکر کردید که اگر این میزان را در جای دیگری سرمایهگذاری کنید، میتواند بازده بهتری برای شما به همراه داشته باشد. اگر هیچ وابستگی ندارید، تنها نانآور خانواده نیستید و داراییهای دیگری دارید، به احتمال زیاد باید بیمهنامههای خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که پوشش مناسبی برای سبک زندگی و نیازهای شماست. با اجتناب از بیمه بیش از حد یا تحت پوشش، امور مالی خود را بهینه کنید. بدانید که پوشش مورد نیاز یا ایدهآل شما برای هر طرح بیمه چیست همچنین در وهله اول به این طرح نیاز دارید یا خیر.
بهترین راه برای اطمینان از به دست آوردن بهترین ارزش پول، بررسی قیمت نیست، بلکه مقایسه محصولات یا خدمات مشابه قبل از تصمیمگیری مالی است. بدانید که پسانداز کردن یک عادت خوب است اما نه به حدی که در بلندمدت منجر به ضرر شود، بنابراین به سود بلندمدت فکر کنید.
آمریکاییها اذعان دارند که بیش از نیمی از خریدهایی که انجام میدهند موجب رضایت آنان است. نظرسنجی از 2000 بزرگسال آمریکایی نشان میدهد که بهطور متوسط تنها حدود 55 درصد از خریدها موجب رضایت خریداران بوده است، در حالی که 15 درصد گفتند که با کمتر از یک خرید از هر پنج خرید راضی هستند.
با این حال، تقریبا دو سوم پاسخدهندگان (64درصد) از هر خریدی که انجام میدهند، انتظارات بالایی دارند. هنگامی که از آنان پرسیده شد که با کدام خریدها بیشترین سود را کسب میکنید، بسیاری از موارد مربوط به حوزه حمل و نقل مانند خودرو یا موتور سیکلت را مشخص کردند.
این نظرسنجی که توسط موسسه OnePoll به نمایندگی از اپلیکیشن مالی Chime برای روز جهانی آگاهی از امور مالی ملی انجام شد همچنین از آمریکاییها پرسید که چگونه پول خرج میکنند یعنی از روی هوس یا بودجه یا از سر ناچاری است.
خریدهای با احساس خوب شامل غذا و نوشیدنی (51درصد)، لباس و لوازم جانبی (39درصد)، تهیه هدیه برای دیگران (23درصد)، زیبایی و مراقبت از خود (20درصد) همچنین تجربیاتی مانند تعطیلات یا تهیه بلیت کنسرت ( 20 درصد) بود. پاسخدهندگان بهطور متوسط چهار بار در ماه این مخارج را ثبت میکنند و دو سوم (66درصد) موافق هستند که خردهفروشی میتواند روحیه آنان را کاملا تغییر دهد.
با بررسی خردهدرمانی، آمریکاییها احساس شادی (63درصد)، رضایت (48درصد) و حتی لذت (48درصد) یا سرگرمی (15درصد) را گزارش کردند اما این میزان بالا ممکن است کوتاهمدت باشد زیرا بهطور متوسط تنها چهار ساعت تاثیر آن بر افراد طول میکشد.
متأسفانه، پاسخدهندگان همچنین مجبور به پرداخت برای مواردی مانند مالیات (28درصد)، صورتحساب (26درصد)، اضافه برداشت و عوارض دیرکرد (22درصد)، اجاره و رهن (21درصد) و حتی تعمیرات و نگهداری خودرو (19 درصد) هستند.
اینها منجر به این میشود که پاسخدهندگان بهطور متوسط هر ماه چهار بار دیگر برای چیزهایی که کمتر مورد علاقه آنان نیست پول خرج کنند. این نظرسنجی همچنین نشان داد که آمریکاییها اغلب از روی ناچاری (44درصد) پول خرج میکنند.
ژانل سالناو، مدیر ارشد تجربه Chime، در بیانیهای توضیح میدهد: «در حال حاضر یافتن اندکی شادی یا رضایت در هزینهها برای مردم اهمیت زیادی دارد.
50 درصد افراد میگویند: خرید، مدتی که آنان میخواهند، هیجانانگیز است یا زمانی که برای شخص دیگری هدیه یا سورپرایز تهیه میکنند (41درصد)، این مورد به ما میگوید که مصرفکنندگان برای اطمینان از سرمایهگذاری در مکانها بسیار متفکر هستند همچنین در مورد چیزهایی که برای آنان مهم است.
آمریکاییها چه در فروشگاه خرید کنند و چه آنلاین، دودلی را تجربه میکنند. کسانی که تصمیمگیری در فروشگاه برایشان مشکل است، معمولا چهار بار تایید میکنند که کالا دقیقا همان چیزی است که به دنبال آن هستند. از طرف دیگر، هنگام خرید آنلاین، پاسخدهندگان اندازه، قیمت و مواد را چهار بار بررسی میکنند.
پاسخدهندگان معمولا در مورد بودجه خود حدود سه ماه قبل برنامهریزی میکنند اما به ناچار هر ماه حدود سه خرید برنامهریزی نشده انجام میدهند و از خریدهایی مانند مد سریع و لباس ارزان (26درصد)، دکور و مبلمان گرانقیمت (25درصد) همچنین غذاهای بستهبندی شده با خرید آنلاین یا سرویسهای پخش آنلاین (25درصد) و اسباببازیها و وسایل کلکسیونی (25درصد) چشمپوشی میشود چون فقط ارزش خرج کردن ندارند.
محققان معتقدند که وقتی برای به دست آوردن پول سخت کار میکنید، میخواهید در خرج کردن آن احساس خوبی داشته باشید.
-
شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷:۰۲ AM
-
۷۴ بازديد
-
خراسان
-
احساس خرید
لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/734575/