پیام مازند

آخرين مطالب

چگونه احساس خرید بر میزان خرید تاثیر دارد؟ مقالات

چگونه احساس خرید بر میزان خرید تاثیر دارد؟
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ممکن است فکر کنید پول زیادی را هدر می‌دهید بدانید که در این مورد تنها نیستید اما می‌توانید با چند راهکار ساده از هدر دادن پول خود جلوگیری کنید.
می‌توانیم برای جلوگیری از هدر دادن پول خود تا پایان سال چند راهکار مانند شناسایی مخارج غیر ضروری، تعیین اهداف و بررسی بیمه پوششی و دیگر موارد را انجام دهیم.
هدف از شناسایی مخارج غیرضروری، متوقف کردن هزینه‌ها نیست بلکه کنترل هزینه‌های غیر ضروری است. ‌ هر بار که می‌خواهید پول خود را خرج کنید، این سوالات را از خود بپرسید؛ آیا این خرید کاملا ضروری است؟ خرید این کالا چه مزایایی دارد؟ آیا در درازمدت پول پس‌انداز خواهم کرد؟ و...
اگر شما هم مانند اکثر افراد هستید و فهرستی از تصمیمات برای سال جدید خود تهیه کردید و مصمم به انجام آنها تا پایان سال هستید اما با عبور از آستانه میانه سال، این تصمیمات شما به خاطره‌ای دور تبدیل شده‌اند، برای نیمه دوم سال جاری، از تصمیمات گذشته خود صرف‌نظر و اهداف مالی خاصی را تعیین کنید. برخلاف تصمیمات، اهداف واقع بینانه، قابل بررسی هستند و شامل برنامه‌ای عملی می‌شوند که شما را به موفقیت می‌رساند.
آیا با بیمه کردن بیش از حد می‌خواهید از پول خود محافظت کنید؟ تاکنون فکر کردید که اگر این میزان را در جای دیگری سرمایه‌گذاری کنید، می‌تواند بازده بهتری برای شما به همراه داشته باشد. اگر هیچ وابستگی ندارید، تنها نان‌آور خانواده نیستید و دارایی‌های دیگری دارید، به احتمال زیاد باید بیمه‌نامه‌های خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که پوشش مناسبی برای سبک زندگی و نیازهای شماست. با اجتناب از بیمه بیش از حد یا تحت پوشش، امور مالی خود را بهینه کنید. بدانید که پوشش مورد نیاز یا ایده‌آل شما برای هر طرح بیمه چیست همچنین در وهله اول به این طرح نیاز دارید یا خیر.
بهترین راه برای اطمینان از به دست آوردن بهترین ارزش پول، بررسی قیمت نیست، بلکه مقایسه محصولات یا خدمات مشابه قبل از تصمیم‌گیری مالی است. بدانید که پس‌انداز کردن یک عادت خوب است اما نه به حدی که در بلندمدت منجر به ضرر شود، بنابراین به سود بلندمدت فکر کنید.
آمریکایی‌ها اذعان دارند که بیش از نیمی از خریدهایی که انجام می‌دهند موجب رضایت آنان است. نظرسنجی از 2000 بزرگسال آمریکایی نشان می‌دهد که به‌طور متوسط تنها حدود 55 درصد از خریدها موجب رضایت خریداران بوده است، در حالی که 15 درصد گفتند که با کمتر از یک خرید از هر پنج خرید راضی هستند.
با این حال، تقریبا دو سوم پاسخ‌دهندگان (64درصد) از هر خریدی که انجام می‌دهند، انتظارات بالایی دارند. هنگامی که از آنان پرسیده شد که با کدام خریدها بیشترین سود را کسب می‌کنید، بسیاری از موارد مربوط به حوزه حمل و نقل مانند خودرو یا موتور سیکلت را مشخص کردند.
این نظرسنجی که توسط موسسه OnePoll به نمایندگی از اپلیکیشن مالی Chime برای روز جهانی آگاهی از امور مالی ملی انجام شد همچنین از آمریکایی‌ها پرسید که چگونه پول خرج می‌کنند یعنی از روی هوس یا بودجه یا از سر ناچاری است.
خریدهای با احساس خوب شامل غذا و نوشیدنی (51درصد)، لباس و لوازم جانبی (39درصد)، تهیه هدیه برای دیگران (23درصد)، زیبایی و مراقبت از خود (20درصد) همچنین تجربیاتی مانند تعطیلات یا تهیه بلیت کنسرت ( 20 درصد) بود. پاسخ‌دهندگان به‌طور متوسط چهار بار در ماه این مخارج را ثبت می‌کنند و دو سوم (66درصد) موافق هستند که خرده‌فروشی می‌تواند روحیه آنان را کاملا تغییر دهد.
با بررسی خرده‌درمانی، آمریکایی‌ها احساس شادی (63درصد)، رضایت (48درصد) و حتی لذت (48درصد) یا سرگرمی (15درصد) را گزارش کردند اما این میزان بالا ممکن است کوتاه‌مدت باشد زیرا به‌طور متوسط تنها چهار ساعت تاثیر آن بر افراد طول می‌کشد.
متأسفانه، پاسخ‌دهندگان همچنین مجبور به پرداخت برای مواردی مانند مالیات (28درصد)، صورتحساب (26درصد)، اضافه برداشت و عوارض دیرکرد (22درصد)، اجاره و رهن (21درصد) و حتی تعمیرات و نگهداری خودرو (19 درصد) هستند.
اینها منجر به این می‌شود که پاسخ‌دهندگان به‌طور متوسط هر ماه چهار بار دیگر برای چیزهایی که کمتر مورد علاقه آنان نیست پول خرج کنند. این نظرسنجی همچنین نشان داد که آمریکایی‌ها اغلب از روی ناچاری (44درصد) پول خرج می‌کنند.
ژانل سالناو، مدیر ارشد تجربه Chime، در بیانیه‌ای توضیح می‌دهد: «در حال حاضر یافتن اندکی شادی یا رضایت در هزینه‌ها برای مردم اهمیت زیادی دارد.
50 درصد افراد می‌گویند: خرید، مدتی که آنان می‌خواهند، هیجان‌انگیز است یا زمانی که برای شخص دیگری هدیه یا سورپرایز تهیه می‌کنند (41درصد)، این مورد به ما می‌گوید که مصرف‌کنندگان برای اطمینان از سرمایه‌گذاری در مکان‌ها بسیار متفکر هستند همچنین در مورد چیزهایی که برای آنان مهم است.
آمریکایی‌ها چه در فروشگاه خرید کنند و چه آنلاین، دودلی را تجربه می‌کنند. کسانی که تصمیم‌گیری در فروشگاه برایشان مشکل است، معمولا چهار بار تایید می‌کنند که کالا دقیقا همان چیزی است که به دنبال آن هستند. از طرف دیگر، هنگام خرید آنلاین، پاسخ‌دهندگان اندازه، قیمت و مواد را چهار بار بررسی می‌کنند.
پاسخ‌دهندگان معمولا در مورد بودجه خود حدود سه ماه قبل برنامه‌ریزی می‌کنند اما به ناچار هر ماه حدود سه خرید برنامه‌ریزی نشده انجام می‌دهند و از خریدهایی مانند مد سریع و لباس ارزان (26درصد)، دکور و مبلمان گران‌قیمت (25درصد) همچنین غذاهای بسته‌بندی شده با خرید آنلاین یا سرویس‌های پخش آنلاین (25درصد) و اسباب‌بازی‌ها و وسایل کلکسیونی (25درصد) چشم‌پوشی می‌شود چون فقط ارزش خرج کردن ندارند.
محققان معتقدند که وقتی برای به دست آوردن پول سخت کار می‌کنید، می‌خواهید در خرج کردن آن احساس خوبی داشته باشید.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/734575/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شکست ابهت پوشالی صهیونیسم در عملیات وعده صادق

حداقل سهم مازندران در هیئت دولت، حضور یک وزیر کشاورزی یا ورزش از نخبگان این استان است

جهش تولید در بخش کشاورزی با دانش بنیانی محقق می شود

استاندار مازندران؛ گره کور طرح توسعه نیروگاه 500 مگاواتی برقِ نیروگاه شهید سلیمی نکا را باز کرد

بازدید استاندار مازندران از روند فعالیت نیروگاه شهید سلیمی

غرق شدن مرد 55 ساله سیمرغی در آب‌بندان لاله‌زار

موج حمایتها از طرح نور | 32 دستگاه متولی حجاب، از فراجا دفاع کنند

آیت‌الله مکارم‌شیرازی: پلیس طرح نور را با قدرت ادامه دهد

روحانیون و طلاب قم، لباس نظامی پوشیده اند برای جنگ با که؟ با زنان و دختران این سرزمین؟!

اعزام 25 هزار همدانی به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور

امسال 125 هزار تن کیوی و مرکبات از مبدأ مازندران صادر شد

شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو

کشف 20 دستگاه خودرو و موتورسیکلت قاچاق در مازندران

جریمه تاوان گرانفروشی خودرو

بودجه 1000 میلیاردی چالوس تصویب شد

20 درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است

پیشرفت 85 درصد طرح نور در مازندران

انتخابات شبکه‌های تخصصی سمن‌های مازندران برگزار می‌شود

آیت‌الله کعبی: طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند

میانگین بهره مندی مازندران از فاضلاب بهداشتی 21 درصد است

نکات مهم در طراحی و اجرای دکوراسیون مغازه لوازم تحریر

بهره‌مندی 360 هزار نفر از خدمات روانشناختی در مازندران ‌

جهش تولید با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان ‌محقق می‌شود

آئین تجلیل از مروجین فرهنگ و منش پهلوانی در ساری

ثبت تخلف سرعت بیش از 479 هزار وسایل نقلیه در مازندران

پیام آیت‌الله مکارم خطاب به سردار رادان درباره «طرح نور» | سست نشوید و...

بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی

شکوفه‌های بهار نارنج در مازندران

اثبات مالکیت و مالی بیشترین پرونده قضایی در مازندران است

عکس| رقص نور به جای آسفالت؛در تونل کندوان چه خبر ست؟

برپایی انتخابات سمن جوانان در مازندران

قیمت گذاری پرونده زمینهای تغییر کاربری یافته در آمل

طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند

ثبت تخلف سرعت بیش از 450 هزار وسایل نقلیه در مازندران

پایان نوبت اول آزمون سراسری در صحت و امنیت کامل

ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد

رشد 15 درصدی بخش نفتی اقتصاد ایران در سال گذشته

دستگیری متخلفان شکار و صید در مازندران

آمادگی استان مازندران برای برگزاری مرحله دوم انتخابات

بازگشت 370 هکتار از اراضی جنگلی مازندران به طبیعت

توقیف دارایی‌های روسیه دلارزدایی را تسریع می‌کند

کعبی، نائب رئیس جامعه مدرسین: نیروی انتظامی تحت هیچ شرایطی نباید از طرح نور عقب نشینی کند

مازندران در تعهد ساخت 70 هزار واحد مسکن حمایتی عقب ماند

محکومیت شدید برخوردهای خشونت آمیز علیه اساتید و دانشجویان غربی

سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از 150 نفر از دانشجویان برگزار شد

سارق دامهای سنگین در دام پلیس نور

رقص نور به جای آسفالت / در تونل کندوان چه خبر است ؟

بخشی‌نگری مانع پیشرفت مازندران می‌شود

مازندران قهرمان دو رده سنی کاراته کشور

افزایش 30 درصدی ذخیره خون بندناف نوزاد در هرمزگان