پیام مازند

آخرين مطالب

مرگ «جواد روحی» کاسبی جدید برای آشوب+ اسناد مقالات

مرگ «جواد روحی» کاسبی جدید برای آشوب+ اسناد
  بزرگنمايي:

پیام مازند - جواد روحی، جوان 35 سال‌های که در جریان اغتشاشات سال گذشته دستگیر، و به جرم افساد فی الارض به اعدام محکوم شده و مورد توجه رسانه‌های غرب نشین قرار گرفت، حالا با پروژه تاز‌ه‌ای سر خط خبری همان رسانه‌ها شده است.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو؛ بر اساس دادنامه صادره از سوی دادگاه انقلاب اسلامی ساری جواد روحی تنها یک شهروند ساده نبود که تحت تأثیر فضای حاکم بر آن روز‌ها دست به برخی اقدامات زده باشد، درحالیکه وکیل این فرد در گفتگو با برخی رسانه‌ها ادعا میکرد که روحی سه روز قبل از تاریخ دستگیری برای دیدار با همسر سابقش به نوشهر آمده بوده، اما تحقیقات نشان میدهد که این فرد بااطلاع قبلی و علم بر شرایط سیاسی و امنیتی حاکم بر شهر نوشهر به این منطقه سفرکرده و در طی سه روز حضور تمامی مناطق حساس را رصد کرده است!
جواد روحی 35 ساله، لیسانس حقوق و اهل یکی از روستا‌های آمل بوده و بررسی پرونده او نشان میدهد براساس دادنامه صادره از سوی دادگاه انقلاب اسلامی ساری، اتهامات متهم دایر است بر افساد فی الارض از طریق ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی کشور، احتراق و تخریب اموال به گون‌های که موجب اخلال شدید در نظم عمومی کشور و ناامنی و ورود خسارت عمده به اموال عمومی شده است، تخریب، ایجاد حریق و خرابکاری در اموال و تاسیسات مورد استفاده عمومی به منظور اخلال در نظم و امنیت جامعه، تحریک برخی از شهروندان به ایجاد ناامنی و اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم بر ضد امنیت داخلی کشور و ارتداد از طریق هتک حرمت به قرآن از طریق آتش.
روحی در حمله به اماکن دولتی، نظامی، بانک‌ها و شهرداری حضور داشته و به اتفاق چند نفر وارد مقر راهنمایی رانندگی در مرکز شهر شده و لوازم موجود در آن را به بیرون پرتاب و سپس به این موضوع که مقر را تخریب و به آتش کشیده، اقرار کرده است.
روحی که با حکم قانونی در زندان به سر میبرد، ساعت 3:45 بامداد پنجشنبه 9 شهریور ماه در زندان به دلیل تشنج به بیمارستان شهید بهشتی نوشهر منتقل شد. پس از انتقال جواد روحی به بیمارستان متأسفانه با وجود اقدامات کادر پزشکی این فرد فوت میکند.
اما پروژه کشته سازی وی از روز گذشته در ساعات اولیه فوت او آغاز شد، رسانه‌های معاند همزمان با انتشار تصاویر این فرد به دنبال فضاسازی بودند، در این زمینه ادعا‌هایی نیز در فضای مجازی منتشر شد که این فرد به جرم رقصیدن در خیابان بازداشت و محاکمه شده است و سپس با همین عنوان اتهامی به اعدام محکوم میشود.
البته که پس از انتشار خبرمرگ جواد روحی، برخی رسانه‌های لندن نشین با وارونه نمایی خاص سعی کردند؛ تا پرونده مرگ این شخص را به «پروژه کشته سازی» تغییر جهت بدهند. اما گروه دیگری از رسانه‌ها با تلاششان برای قهرمان سازی از این مجرم مانعی در مسیر دو گروه اول شدند.
جواد روحی صراحتا نسبت به اقدامات خود و نقش آفرینی جدی در اغتشاشات اعتراف کرده و حادثه را اینگونه شرح داده است: چند روز قبل از اغتشاشات از شهرستان آمل به نوشهر آمدم. در روز 20 آذرماه 1401 متوجه شدم جمعیت به سمت میدان آزادی نوشهر میآیند. در آن لحظه من داخل مغازه موبایل فروشی بودم که به جمع پیوستم.
یکی از خانم‌های حاضر در صحنه، قرآن کریم را به من داده بود، من هم قرآن را داخل آتش انداختم و سوزاندم. جواد روحی درباره آتش زدن مقر پلیس راهنمایی و رانندگی گفته است: به اتفاق چند نفر وارد مقر مامورین راهنمایی و رانندگی که در مرکز شهر قرار داشت شدیم و لوازم موجود در آن را به پایین پرتاب کردیم و پس از آن مقر ماموران راهنمایی و رانندگی آتش زده شد.
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
براساس این گزارش، در حوادث و اغتشاشات شهرستان نوشهر که جواد روحی لیدری گروهی از اغتشاشاگران و افراد حاضر در تجمع را برعهده داشته و شهروندان را تحریک و تشویق به آشوب میکرده است، متاسفانه 5 نفر جان خود را از دست دادهاند و تعدادی از ماموران تامین امنیت نیز مجروح شدهاند.
حجت الاسلام و المسلمین اکبری رئیس کل دادگستری مازندران در همین راستا از برگزاری جلسات دادگاه واخذ دفاعیات متهم و وکیل وی خبر داد و گفت: جواد روحی به اتهام افساد فی الارض در دادگاه بدوی به اعدام محکوم شده است.
متهم جواد روحی در دادگاه اولیه به اتهام افساد فی الارض و محاربه به اعدام محکوم شد، اما پس از فرجامخواهی در دیوان عالی کشور، رای دادگاه نقض و پرونده به شعبه هم عرض ارجاع شد.
رئیس کل دادگستری استان مازندران بیان کرد: برای جواد روحی به دلیل عدم معرفی وکیل در مرحله دادسرا و دادگاه، وکیل تسخیری انتخاب شد که این وکیل در دادگاه دفاعیات کاملی از موکلش انجام داد. متهم جواد روحی در مرحله تجدید نظرخواهی وکیل تعیینی به دادگاه معرفی کرده است.
جواد روحی پیش از بازداشت، چندین نوبت با سابقه تشنج در بیمارستان بستری شده است. در اولین مورد جواد روحی در تاریخ 25 اسفند سال 95 به علت کاهش سطح هوشیاری به دنبال تشنج در بیمارستان بستری میشود.
در نمون‌های دیگر در تاریخ 10 آبان سال 96 وی با سابقه تشنج در بیمارستان امام رضا (ع) شهرستان آمل بستری میشود. سابقه بعدی روحی در تشنج و بستری در مرکز درمانی به سال 99 برمیگردد. جواد روحی در 22 بهمن سال 99 در پی مسمومیت با ترامادول و در پی آن تشنج، در بیمارستان بستری شده است.
در تاریخ 6 شهریور 1400 جواد روحی برای درمان بیماری به بیمارستان مراجعه میکند و در سوابق بیماری و دارویی اعلام شده از سوی خود و خانوادهاش عنوان شده وی سابقه تشنج داشته است. همچنین مرحوم روحی در سابقه پزشکی و شرح حال خود در بیمارستان اقدام به خودکشی را عنوان کرده است.
تصاویر لباس شخصی وی هم گویای همین موضوع است. طبق اعلام بهداری زندان، روحی قبل از بازداشت و ورود به زندان در سال‌های گذشته چند بار سابقه تشنج و بستری در بیمارستان را داشته است.
طبق اعلام بهداری زندان، روحی قبل از بازداشت و ورود به زندان در سال‌های گذشته چند بار سابقه تشنج و بستری در بیمارستان را داشته است. در همین رابطه نیز وکیل جواد روحی در تاریخ 30 بهمن سال گذشته در گفتگو با روزنامه شرق بیان کرده که «موکلم به دلیل بیماری اعصاب و روان قرص مصرف میکرد»
بهداری زندان نوشهر همچنین اعلام کرده: جواد روحی به علت اعتیاد سابقه مصرف متادون با تجویز پزشک را داشته است که البته طی ماه‌های اخیر در تلاش برای ترک متادون و پایین آوردن مقدار مصرف خود بوده است. بررسی پرونده پزشکی مرحوم روحی نشان میدهد وی در طی سال‌های مختلف قبل از بازداشت سابقه تشنج و بستری در بیمارستان داشته است.
تصویری از روحی در فضای مجازی منتشر شده و ادعا شده که این تصویر مرتبط به بستری شدن اخیر وی در بیمارستان است که منجر به فوت متهم شد. این در حالی است که تصویر منتشر شده هرچند متعلق به جواد روحی است، اما عکسی قدیمی و مربوط به زمان قبل از بازداشت این فرد و خارج از زندان است. اما رسانه های لندن نشین در اقدامی سو گیرانه عکس جواد روحی و مهسا امینی سعی در القای شبیه سازی مرگ این دو نفر دارند.
بر اساس اعلام روابط عمومی زندان نوشهر درباره فوت جواد روحی دستور قضائی، پرونده تشکیل و به شعبه اول بازپرسی ارجاع شده و دادستان نوشهر به همراه بازپرس، با حضور در زندان از هم بندیان متوفی در مورد وی سوال کردهاند. با دستور قضایی مقرر شده است دوربین‌های مدار بسته زندان بازبینی و بررسی شوند و وسایل شخصی متوفی از جمله یادداشت‌ها و دارو‌های وی مستندسازی شود. جسد متوفی برای بررسی علت تامه فوت و معاینات سم شناسی به پزشکی قانونی ارسال شده و نسبت به کالبدشکافی و نمونه گیری اقدام شده است.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/738102/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

طعنه‌زنی سنگین به دو مدیر ارشد اقتصادی دولت رئیسی

افزایش 28 درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران

10 درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود

پایان زمستان‌گذرانی 200هزار پرنده مهاجر مازندران

انبار دپوی باتری خودرو در بابل کشف شد

803 میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد

تجمع دانشجویان مازندران در حمایت از خیزش جهانی دانشجویی

تقویت زنجیره های ارزش محصولات کشاورزی مازندران

دستگیری 5 نفر در ارتباط با قتل بازپرس سابق در آمل

جزییات و شیوه قتل بازپرس ویژه و قاضی سابق در آمل

اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران

پیکر مطهر پدر شهیدان بابایی ملکشاه در بابل تشییع شد

روزانه 150 تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود

شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد

نوای ساز ارکستر سمفونیک تهران در قلعه فلک‌الافلاک می‌پیچد

زنجیره های ارزش کشاورزی در مازندران تقویت شود

مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد

اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی 140 کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران

وضعیت بارش‌ها سه ماه آینده در حوضه آبریز مازندران چگونه است

حریم حفاظتی چهار بنای قجری مازندران مصوب شد

پایان زمستان‌گذرانی 200 هزار پرنده مهاجر مازندران

کیش با کسب بالاترین امتیاز در4 شاخصه سرمایه گذاری، صادرات، بهبود فضای کسب و کار و ارزش تولیدات برتر شد

مدیرکل بنیاد شهرستان‌های استان تهران با جانباز هنرمند و خالق عکس‌های ماندگار دوران معاصر دیدار کرد

اجرای پروژه «نصب توری» جاده کرج_چالوس را مسدود کرد

حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد

جاده کرج ـ چالوس بسته شد

جزییات قتل بازپرس سابق در آمل؛ 5 نفر دستگیر شدند

محور کرج -چالوس مسدود شد

تجاوز 4 مرد افغان به پسر 16ساله در حاشیه تهران

آیین تجلیل از مقام معلم با حضور مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد

تعطیلی واحد شن و ماسه در محور کندوان

این مناطق منتظر بارش رگباری باران باشند

تعیین تکلیف شریعتمداری برای لایحه حجاب | کنارش بگذارید، «طرح نور» پلیس کافی است

انسداد محور کرج – چالوس

چالوس سه روز بسته شد؛ مسافران از مسیر جایگزین استفاده کنند

دختر فراری از ناچاری با سارق سابقه‌ دار همدست شد

حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه مهم اوکراین

جامعه فرهنگی استان ایلام 57 شهید تقدیم نظام و انقلاب کردند

زیارت شهدای مدفون در حرم حضرت معصومه(س) با حضور استاندار قم

برگزاری دومین کنفرانس علمی ادواری «بازتوانی بیماری‌های عصبی در صرع و پارکینسون»

حرکت عادی خودرو‌ها در جاده‌های شمال

کلاس‌های پیام نور امروز به مدت 2 ساعت تعطیل شد

قتل خواهر جوان به دست برادر نوجوان

یک خبر خوش برای سهام عدالتی‌ ها

خرید و فروش خودروی جانبازان آزاد شد

خبری جعلی که مردم را حسابی سرکار گذاشت

تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال 1403

گلزار مطهر شهدا میعادگاه ملت شریف ایران اسلامی است

«بازی دراز وعده صادق الهی بود»

تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان : لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید، همین «طرح نور» کافی است / نگرانم این لایحه مثل برجام شود