پیام مازند

آخرين مطالب

معرفی کامل کیف پول لجر مقالات

معرفی کامل کیف پول لجر
  بزرگنمايي:

پیام مازند - اگر از سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال باشید، حتماً می‌دانید که پیش از سرمایه‌گذاری در صرافی ارز دیجیتال، ابتدا باید یک کیف پول دیجیتال ایمن و معتبر را انتخاب کنید. کیف پول‌های ارز دیجیتال انواع متفاوتی دارند. اما امن‌ترین آن‌ها نسخه سخت‌افزاری یا سرد (cold wallet) است.
لجر (Ledger) یکی از کیف پول‌های سخت‌افزاری ارز دیجیتال است که از امنیت بسیار بالایی برخوردار است و به‌راحتی نمی‌توان آن را هک کرد.
در این مقاله قصد داریم این کیف پول را به شما معرفی کنیم. همچنین به بررسی ویژگی‌ها، انواع و کاربردهای آن می‌پردازیم. در ضمن، برای مقایسه انواع کیف پول‌ها کلیک کنید.
آشنایی با شرکت لجر و تاریخچه آن شرکت فرانسوی لجر برای اولین بار در سال 2014 کیف پول خود را عرضه کرد. این شرکت یکی از موفق‌ترین شرکت‌های کیف پول ارز دیجیتال است که تاکنون بیش از 2 میلیون نسخه فروش داشته است. کیف پول‌هایی که شرکت لجر تاکنون عرضه کرده است عبارتند از: لجر نانو اس (Ledger Nano S)، لجر نانو اس پلاس (Ledger Nano S Plus)، لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) و لجر استکس (Ledger Stax)
انواع کیف پول‌های لجر در ادامه انواع کیف پول‌های لجر را معرفی می‌کنیم و به بررسی ویژگی‌های هر کدام به‌صورت مجزا می‌پردازیم. همراه ما باشید.
کیف پول لجر نانو اس (Ledger Nano S) اولین محصول شرکت لجر، کیف پول لجر نانو اس است. یکی از مزایای کیف پول لجر نانو اس آن است که در میان رقبا، جزو ارزان‌ترین محصولات دارای صفحه‌نمایش محسوب می‌شود. فرآیند نصب این کیف پول آسان است و از آن می‌توان در هر رایانه شخصی استفاده کرد.
جالب است بدانید این محصول 100 گرم وزن دارد و از ابعاد 8 × 24 سانتی‌متر برخوردار است. توجه داشته باشید که لجر نانو اس حداکثر از 23 ارز دیجیتال پشتیبانی می‌کند. آن را می‌توانید با کابل USB Type Micro-B به دستگاه خود متصل کنید. همچنین از بلوتوث پشتیبانی نمی‌کند.
کاربران نسخه نانو اس این کیف پول سخت‌افزاری، پیغام‌ها را می‌توانند در لحظه بر روی صفحه‌نمایش آن مشاهده کنند. همچنین برای بررسی و تأیید مبالغ و معاملات می‌توانند از دکمه‌ای که روی دستگاه قرار دارد استفاده کنند.
لجر نانو اس از شبکه‌های ERC20 و TRC20 پشتیبانی می‌کند. کاربران کنترل کلیدهای خصوصی خود را کاملاً در اختیار دارند و از همین رو، خود مسئول نگه‌داری و تهیه نسخه پشتیبان از کیف پول هستند.

پیام مازند

لجر به‌گونه‌ای طراحی شده است که در برابر آسیب بدافزارها کاملاً مقاوم باشد. جالب است بدانید که کلیدهای خصوصی کاربر در بخشی از دستگاه به نام (Secure Element) قفل می‌شوند. درواقع در این بخش تعدادی میکروچیپ قرار دارد که ذخیره اطلاعات مهم را برعهده دارند.
هر بار که کیف پول سخت‌افزاری خود را برای انجام معامله متصل می‌کنید، باید یک پین‌‌کد 4 رقمی وارد کنید. از همین رو، اگر کیف پول شما گم شد یا به‌سرقت رفت، خیالتان راحت باشد! چراکه به اطلاعات داخل آن نمی‌توان دسترسی پیدا کرد. علاوه‌براین، اگر فردی پین‌کد شما را تا 3 بار به‌اشتباه وارد کند، کیف پول برای مدت طولانی قفل خواهد شد.
کیف پول لجر نانو اس پلاس (Ledger Nano S Plus) این نسخه از کیف پول سخت‌افزاری لجر در سال 2022 عرضه شد. لجر نانو اس پلاس جایگاهی بین نانو اس و نانو ایکس دارد. نانو اس پلاس در مقایسه با نسخه نانو اس از صفحه‌نمایش بزرگ‌تری برخوردار است. علاوه‌براین، اپلیکیشن‌های بیشتری را می‌توانید در آن نصب کنید چراکه ظرفیت بیشتری دارد. از این نظر می‌توان نانو اس پلاس را هم‌ردیف لجر نانو ایکس در نظر گرفت.
کاربران می‌توانند به‌صورت هم‌زمان تا حداکثر صد اپلیکیشن را در هر دو مدل نصب کنند. اما در لجر نانو اس تنها 3 تا 6 اپلیکیشن را می‌توان به‌طور هم‌زمان نصب و استفاده کرد. در نانو اس پلاس هم شاهد این هستیم که از بلوتوث پشتیبانی نمی‌شود. این نسخه از این جهت به لجر نانو اس شباهت دارد.
امنیت لجر نانو اس پلاس در سطح کیف‌پول لجر نانو ایکس است که از تراشه امنیتی ST33 برخوردار است و سطح گواهینامه امنیتی آن نیز CC EAL5+ است. لجر نانو اس پلاس همانند مدل نانو اس بدون باتری عرضه شده و کابل متصل‌کننده آن از نوع USB Type-C است. نانو اس پلاس از این نظر به نانو ایکس شباهت دارد.
کیف‌ پول لجر نانو ایکس (Ledger Nano X) با آن‌که کیف ‌پول لجر نانو ایکس در سال 2019 عرضه شد و چند سالی از تولید و عرضه آن می‌گذرد، همچنان به‌عنوان یکی از بهترین مدل‌های کیف پول سخت‌افزاری در میان کاربران بازار ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود. برای مدیریت ارزهای دیجیتال خود در کیف پول نانو ایکس باید برنامه جانبی لجر لایو (Ledger Live) را نصب کنید. این نرم‌افزار خوش‌بختانه هم برای کامپیوتر و هم سیستم‌عامل‌های اندروید و IOS در دسترس است.
برخلاف دو نسخه قبلی، یک باتری صد میلی‌آمپری در مدل نانو ایکس تعبیه شده است. این موضوع بدان معنا است که با هر بار شارژ این دستگاه می‌توانید تا ساعت‌ها از آن استفاده کنید. شرکت لجر مدعی است که باتری کیف پول نانو ایکس تا پنج سال عمر خواهد کرد. اما آیا تنها تا 5 سال می‌توان از این کیف پول استفاده کرد؟
باتری این کیف‌ پول را نمی‌توان تعویض کرد، اما اگر پس از پنج سال مشکلی برای باتری آن پیش آمد، می‌توانید از طریق کابل آن را به کامپیوتر وصل کنید و از آن استفاده کنید.
برخلاف مدل نانو اس که ظرفیت بسیار محدودی داشت، دارندگان کیف ‌پول لجر نانو ایکس قادرند تا صد اپلیکیشن را به‌طور هم‌زمان در آن نصب کنند. این بدان معنا است که لجر نانو ایکس پنج‌برابر نانو اس ظرفیت دارد.
لجر استکس (Ledger Stax) لجر استکس جدیدترین نسخه از کیف پول‌های سخت‌افزاری شرکت لجر است که امکان ذخیره و مدیریت ارزهای دیجیتال و NFT‌ها را در فضایی امن فراهم می‌کند. برخلاف سایر مدل‌‌های لجر، لجر استکس از صفحه‌نمایش لمسی برخوردار است و از فناوری E Ink استفاده می‌کند.
جالب است بدانید کیف پول‌های لجر استکس را می‌توانید از طریق آهن‌ربای درونی آن‌ها به یک‌دیگر وصل کنید. لجر استکس از تراشه امنیتی Secure Element و سیستم‌عامل اختصاصی لجر برخوردار است. این کیف پول را که در ابعاد کارت بانکی طراحی شده است، می‌توانید از طریق بلوتوث به گوشی هوشمند خود متصل کنید. برای اتصال به کامپیوتر نیز می‌توانید از کابل USB استفاده کنید.
امیدواریم پس از مطالعه این مقاله، با کیف پول سخت‌افزاری لجر و انواع آن آشنا شده باشید.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/742542/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آفتاب گرم بهاری در مازندران

رستاخیز یکخوابه ها در تهران / اجاره آپارتمان 30 تا 50 متر

ماجرای قطع 40 اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی

موج کوتاه در دریای خزر

بازدید بیش از 3میلیون زائر از یادمان‌های شهدا

سخنان سردار رادان درباره اجرای طرح حجاب «نور»/ «چشم مردم وقتی به بی‌حیایی عادت کند، آرام آرام غیرت گرفته می شود»

اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

افتتاح مجموعه ورزشی پشته حسین آباد خرم آباد

وضعیت جاده‌ها، امروز 7 اردیبهشت 1403؛ ترافیک سنگین در محور چالوس

ماجرای قطع 40 درخت در نوشهر

پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!

طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند

تداوم پایداری جوی تا نیمه هفته آینده در مازندران

رشته های دانشگاهی را به سمت نیازهای جامعه سوق دهیم

ترافیک سنگین در محور چالوس/بارش باران در برخی محورهای 3 استان

طرح نیمه‌تمام زباله‌سوز ساری به کجا رسید؟

شکایت شرکت نقل‌وانتقالاتی از پورتو برای پول انتقال طارمی

علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

تصاویری از تجمع روحانیون در حمایت از طرح «نور» با لباس جنگی

ترافیک سنگین در محورهای کرج - چالوس

برگزاری جلسه بررسی نحوه تقسیم و توزیع آب در دشت هراز

تقدیر پلیس از بانوان آبادانی

ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است

نشست استاندار مازندران با نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان استان

روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

تصاویر قطع 40 اصله درخت در کجور آرشیوی است

نور فلسفه و حکمت، روشنی‌بخش مسیر نصف جهان شدن اصفهان

ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز 110 میلیمتر پلی اتیلن در چگنی

ماجرای قطع 40 اصله درخت در کجور چیست؟

ضرورت لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا

استقبال از قهرمان قایقرانی آسیا و مرد المپیکی در بابلسر

تعجب آلمانی‌ها از سرعت سقوط پول ملی ایران!

لزوم لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا

دعوت استاندار از سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان

دعوت استاندار لرستان سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان

برگزاری با کیفیت کنکور مورد توجه دولت سیزدهم است

استقبال بابلسری‌ها از مرد المپیکی قایقرانی

موسوی سومین طلایی مازندران در پیکار‌های انتخابی ووشو جام جهانی

ترافیک سنگین در محور چالوس/ این محورها مسدود هستند

ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای قدیمی‌ترین پروژه خرم‌آباد

تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب

عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی و شکستنی اسراییل رو اثبات کرد

دولت سیزدهم در مبارزه با فساد کارنامه خوبی ارائه دهد

اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران

پایان نوبت نخست آزمون سراسری مازندران در صحت و امنیت

(تصاویر) تجمع روحانیون در حمایت از « طرح نور » با لباس جنگی

ببینید | پول بده لایک کن!

چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان

از «گشت ارشاد» تا «طرح نور» فقط دو نوروز فاصله افتاد؛ برای زنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟

تاکید امام جمعه قم بر همراهی همه دستگاها برای استمرار اجرای طرح نور