پیام مازند

آخرين مطالب

این فیلم ها جایی در جشنواره فجر ندارند/ از ژن خوک تا مصائب شیرین 2 فرهنگي

  بزرگنمايي:

پیام مازند - در این مقاله، مروری داریم بر مهم‌ترین آثاری که ساخته شده‌ و برای شرکت در جشنواره هم آماده بوده‌اند اما به هر دلیل وارد گردونه رقابت نشدند
آثاری که از رقابت در جشنواره فجر عقب ماندند
امسال کارگردان‌های مطرحی چون کمال تبریزی و علیرضا داودنژاد در جشنواره فیلم فجر حضور ندارند. سعید سهیلی، مسعود ده‌نمکی و منوچهر هادی هم دیگر بازماندگان این رویداد سینمایی هستند. با اعلام اسامی فیلم‌های راه‌یافته به بخش مسابقه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، غیبت چند فیلم و کارگردان به چشم می‌خورد؛ هنرمندان و آثاری که از مدت‌ها قبل اخبار زیادی درباره‌شان شنیده شده است و خیلی از مخاطبان و علاقه‌مندانِ سینما منتظر بودند شاهد حضورشان در جشنواره فیلم فجر باشند. اگرچه امسال کارگردان‌های جوان زیادی در کنار قدیمی‌ترها قرار است تنور جشنواره را گرم کنند، اما چهره‌هایی هم بودند که ترجیح دادند فیلم‌شان را در این رویداد سینمایی و فرهنگی نمایش ندهند. البته در این میان آثاری هم بودند که به مذاق هیئت انتخاب خوش نیامدند و از رقابت در جشنواره عقب ماندند.
بیشتر بدانید : 40 فیلم احتمالی جشنواره فیلم فجر 97
در گزارشی که در ادامه می‌خوانید، مروری داشته‌ایم بر مهم‌ترین آثاری که ساخته شده‌ و برای شرکت در جشنواره هم آماده بوده‌اند اما به هر دلیل وارد گردونه رقابت نشدند.
«ژن خوک»/ سعید سهیلی
فیلم سعید سهیلی از جمله آثاری بود که امسال از طرف هیئت انتخاب برای شرکت در جشنواره انتخاب نشد و ابراهیم داروغه‌زاده، دبیر سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر، در نشست اعلام اسامی فیلم‌های پذیرفته شده، صراحتا و رسما اعلام کرد این فیلم از طرف هیئت انتخاب رد شده است.

«ژن خوک»/ سعید سهیلی
هادی حجازی‌فر، نازنین بیاتی و سینا مهراد از بازیگران این فیلم بودند که کارگردانش اعلام کرده بود موضوعش درباره آقازاده‌ها و رانت‌خواری است.
«مصائب شیرین 2 »/ علیرضا داودنژاد
علیرغم همه تلاش‌هایی که علیرضا داودنژاد برای رساندن فیلمش به جشنواره فیلم فجر داشت و فرم جشنواره را هم پر کرد اما در نهایت در موعد مقرر نسخه‌ای از فیلمش را به دست هیئت انتخاب نرساند و به همین دلیل هم فیلمش از گردونه رقابت حذف شد.

«مصائب شیرین 2 »/ علیرضا داودنژاد
داودنژاد 20 سال پیش قسمت اول این فیلم را ساخته بود و حالا ادامه آن را کارگردانی کرده است. او این فیلم را در منچستر کلید زد و رضا داودنژاد، مونا داودنژاد و ترلان پروانه بازیگران آن هستند.
بیشتر بدانید : خبر تازه از مصائب شیرین 2+ عکس ترلان پروانه با گریم غیرمتعارف
«ما همه با هم هستیم»/ کمال تبریزی
با وجود این‌که از مدت‌ها قبل اعلام شده بود فیلم کمال تبریزی متقاضی حضور در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر است، اما مدتی پیش، مدیر روبط عمومی «ما همه با هم هستیم» اعلام کرد که به دلیل به پایان رساندن مرحله جلوه‌های ویژه بصری و احترام به قانون زمانبندی ارسال نسخه بازبینی به دبیرخانه، فیلم سینمایی «ما همه با هم هستیم» در سی و هفتمین دوره جشنواره فجر حضور نخواهد داشت. بر همین اساس، هیچ نسخه‌ای از این فیلم سینمایی به منظور حضور در جشنواره فجر در اختیار هیئت انتخاب جشنواره قرار نگرفت.

«ما همه با هم هستیم»/ کمال تبریزی
محمدرضا گلزار، مهران مدیری، ویشکا آسایش، سروش صحت و ... از بازیگرلن این فیلم هستند که سازندگانش ترجیح دادند آن را بدون حضور در جشنواره اکران کنند.
بیشتر بدانید : عکسی از فضا و حال و هوای متفاوت مهران مدیری در ما همه با هم هستیم
«زندانی‌ها»/ ده‌نمکی
با وجود این‌که شنیده شده بود فیلم مسعود ده‌نمکی هم در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر به رقابت با سایر آثار می‌پردازد، اما «زندانی‌ها» هم از حضور در جشنواره انصراف داد. البته این انصراف حاشیه‌های زیادی به وجود آورد و در نهایت ده‌نمکی علت انصرافش از جشنواره فیلم فجر را قالب و مضمون فیلمش دانست.

«زندانی‌ها»/ ده‌نمکی
این کارگردان در اینستاگرامش نوشت: «انصراف فیلم سینمایی «زندانی‌ها» باعث تعبیر غلط چند رسانه شد و طی چند گزارش علت انصراف این فیلم را اختلاف با جشنواره فیلم فجر اعلام کردند.» پس از این نقل قول هم روابط عمومی فیلم سینمایی «زندانی‌ها» به صورت رسمی اعلام کرد که علت اصلی انصراف فیلم «زندانی‌ها» تنها فضا و مضمون این فیلم بوده و قرار است «زندانی ها» به زودی اکران شود. برگزارکنندگان سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر چندین مرتبه از مسعود ده‌نمکی و سازندگان فیلم درخواست کردند که در این جشنواره حضور داشته باشد اما تهیه کننده و صاحبان فیلم مصلحت را اکران در اولین فرصت می‌دانند و برای جشنواره فیلم فجر آرزوی برگزاری یک جشنواره پربار در چهلمین سال انقلاب را دارند.
«رحمان 1400 »/ منوچهر هادی
منوچهر هادی هم که قرار بود امسال با «رحمان 1400» در جشنواره فجر حضور داشته باشد، از حضور در این رقابت انصراف داد. می‌توان حدس زد او هم به دلیل فضایی که فیلمش داشته است، ترجیح داده اثرش را به طور مستقیم راهی اکران کند و اتفاقا سیروس الوند هم همین نظر را درباره انصراف هادی از فجر داشت. این کارگردان پیشکسوت در همین‌باره گفته بود: «از نظر من تمام این اخبار در مورد انصراف کارگردانان شایعه و شانتاژ خبری است. به عنوان مثال، کمال تبریزی فیلمی کاملاً کمدی بازاری ساخته و خودش هم می‌داند جایش در جشنواره فیلم فجر نیست. مورد فیلم منوچهر هادی هم مثل فیلم کمال تبریزی است. اینها فیلم‌های گیشه و بازاری ساخته‌اند و خودشان هم می‌دانند جایی در فجر ندارند. اینکه می‌گویند بسیاری از کارگردانان از فجر انصراف داده‌اند، شیطنت خبری است و اگر نه من به دفتر جشنواره رفته‌ام و به چشم دیده‌ام که همه کارگردانان می‌خواهند در فجر امسال حضور داشته باشند.»

«رحمان 1400 »/ منوچهر هادی
الوند همچنین گفته بود: «برخی عادت دارند فیلم بازاری بسازند و به فجر هم نمی‌روند تا کسی یقه‌شان را نگیرد. اینها تنها و تنها به اکران و فروش اثرشان فکر می‌کنند. این بازی‌ها برای ما کاملاً روشن است. از نظر من جشنواره فیلم فجر امسال بسیار هیجان انگیز است. اگر من و فیلمم در فجر نرفت، اصلاً مهم نیست زیرا مهم این است که جشنواره خوب برگزار شود.»
«روسی» ثقفی و «پیلوت» ابراهیمیان
همچنین دو فیلم «روسی» ساخته امیرحسین ثقفی که از مدت‌ها پیش برای نمایش آماده شده بود و «پیلوت» ابراهیم ابراهیمیان از جشنواره بازماندند. طیق شنیده‌ها این دو فیلم هم نتوانستند نظر موافق هیئت انتخاب را به خود جلب کنند و به همین دلیل نام‌شان در فهرست فیلم‌های بخش مسابقه قرار نگرفت.

«روسی» ثقفی
در «روسی»، طناز طباطبایی، امیر آقایی و میلاد کی‌مرام ایفای نقش می‌کنند و جواد عزتی و حمیدرضا آذرنگ و سعید آقاخانی هم بازیگران «پیلوت» هستند.
بیشتر بدانید : گریم جالب مهران مدیری و محمدرضا گلزار در یک فیلم + عکس
منبع: khabaronline.ir

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/75181/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ببینید | تصاویری از آتش‌سوزی ناشی از حمله هوایی درون پایگاه کالسو در بابل

جدیدترین تصویر از انفجار بزرگ در مقر حشدالشعبی | حجم گسترده آتش را ببینید

وقوع انفجار در شمال استان بابل عراق +فیلم

ببینید | اولین تصاویر از وقوع انفجار در یک مقر نظامی در استان بابل عراق

ببینید | فوری؛ حمله هوایی به مقر فرماندهی حشد الشعبی و مقر دفاعی در پایگاه کالسو بابل

ببینید | تصاویر تازه از انفجار مقر نظامی حشدالشعبی در استان بابل عراق

الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم

کسب مجوز استفاده از پوست‌های تک‌لایه و دولایه برای درمان بیماری‌های پوستی

اولین تصاویر واقعی پیکسل 9 پرو لو رفت

حامیان طرح پنجره‌های امید در آذربایجان غربی، پنجره پر نور نیازمندان شدند

اعلام جزئیات ممنوعیت تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران

(تصاویر) آیین سنتی برف چال در مازندران

معرفی مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان البرز

اطلاعیه شماره 3 فراجا درباره اجرای «طرح نور»

اطلاعیه و گزارش پلیس درباره اجرای طرح نور

با هرگونه رفتار وکُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

فراجا درباره طرح عفاف و حجاب اطلاعیه جدید صادر کرد

اطلاعیه شماره 3 فراجا در اجرایِ "طرح نور"

اطلاحیه سوم پلیس درباره حجاب

اطلاعیه سوم پلیس درباره حجاب

تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران ممنوع شد

اطلاعیه فرماندهی انتظامی کشور درباره اجرای «طرحِ نور»

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است | جریان سازی معاندین بر عزم و اراده پلیس تأثیری نخواهد داشت

اطلاعیه فراجا درباره وضعیت حجاب: با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد

اطلاعیه مهم فراجا درباره «طرحِ نور» (عفاف و حجاب)

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد

اطلاعیه فراجا در مورد گشت ارشاد؛ اجرای طرح نور ادامه دارد

با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

سکوت تراکتوری‌ها پس از شکست

اطلاعیه فراجا در مورد طرح نور: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده/سناریوهای ساختگی بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت/ پلیس عاری از خطا و اشتباه نبوده و با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

مطلوب شدن وضعیت عفاف و حجاب در سطح کشور نسبت به قبل از اجرای طرح

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است

توقیف خودروی قاچاق در ساری

ببینید | نساجی مازندران - تراکتور

تجهیز و نوسازی 150 هکتار شالیزار آمل

بهره‌برداری ازطرح جامع زیرساخت اراضی در مازندران

تصویرسازی از عبور نور اختروش‌ها از میان ابر‌های میان‌کهکشانی

تساوی نساجی و تراکتور در 45 دقیقه نخست

محمد مهاجری: آقای وزیر کشور برای رهبری هزینه نتراشید/گمان کرده‌اید اگر اسم گشت ارشاد را به طرح‌نور تبدیل کنید قضیه تغییر ماهیت می دهد؟

طرح نور تعطیل می شود؟

پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد پیام نور کیش

منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، منطقه برتر گردشگری تهران در نوروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد / بنای نیروی انتظامی بر برخورد و مقابله نیست / «آیا بی حجابی از یک تخلف رانندگی نازل‌تر است؟»

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس

وقوع هرگونه انفجار در عراق تکذیب شد /تایید شناسایی اشیا خارجی پرنده در حریم هوایی‌

دستگیری دو نفر متخلف و کشف و دو قبضه اسلحه در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد

اجرای طنزواره استانی با عنوان میرما در محمودآباد