پیام مازند

آخرين مطالب

محمدیان: کدام پارتی‌بازی؟ چوبِ پسر عسکری بودن را خوردم/ یک بچه ساری قهرمان المپیک می‌شود! ورزشي

محمدیان: کدام پارتی‌بازی؟ چوبِ پسر عسکری بودن را خوردم/ یک بچه ساری قهرمان المپیک می‌شود!
  بزرگنمايي:

پیام مازند - کشتی‌گیر وزن 97 کیلوگرم تیم ملی در مورد اینکه برخی حضور پدرش در هیئت مازندران را امتیازی برای او می‎‌دانستند، گفت: چوب این را خوردم که پسر محمدیان هستم. - اخبار ورزشی -
محمدحسین محمدیان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم درباره حضورش در مسابقات انتخابی استان مازندران اظهار داشت: عزمم را برای رسیدن به دوبنده تیم ملی جزم کردم.
نه دنبال سهمیه گرفتن از جایی بودم و نه به کسی زنگ زدم، گفتم از استانی استارت بزنم تا بدون هیچ حرفی، در مسابقات کشوری شرکت کنم.
چند استان به دنبال میزبانی مرحله اول انتخابی تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی
این کشتی‌گیر که بعد از شرکت در مسابقات جهانی 2022 بلگراد، صرفاً در لیگ کشتی گرفته بود، تصریح کرد: بعد از یک سال و نیم دوری، در مسابقات دوره‌ای کشتی گرفتم. بعد از مسابقات جهانی 2022، فقط چند کشتی در لیگ و باشگاه‌های جهان گرفتم و در مسابقه دوره‌ای حضور نداشتم. این استارت خوبی برایم شد و بعد از این هم در فینال لیگ کشتی خواهم گرفت و سپس در مسابقات قهرمان کشوری روی تشک می‌روم. چند مسابقه پشت سر هم در پیش دارم.
محمدیان که پیش از این پدرش رئیس هیئت کشتی مازندران بود و برخی این را یک امتیاز در مسیر کشتی او می‎‌دانستند، خاطرنشان کرد: من که به این حرف‌ها عادت داشتم، پدرم نایب‌قهرمان المپیک و جهان بود، اما این موضوع کجا من را از مسابقه معاف کرد؟ من سوخت دادم، استرس کشیدم و حرف شنیدم، چوب این را خوردم که پسر عسکری محمدیان هستم. کجای این قضیه برای من پارتی شد؟
این کشتی‌گیر مازندرانی که در تورنمنت پلی‌کونه ایتالیا موفق به شکست با ضربه فنی کایل اسنایدر آمریکایی شده بود، در مورد نتایج مسابقات جهانی 2023 بلگراد که با قهرمانی اخمد تاج‌الدینوف همراه شد، گفت: این کشتی‌گیر روسی‌الاصل آغاز خوبی داشت و امسال قهرمان شد. کشتی‌گیر بدلکار طوری هم بود ولی به نظر من سقف تنفسی دارد، باید جلویش کشتی بگیری، اگر هوشیار باشی و اجازه ندهی در سه دقیقه اول امتیازش را بگیرد، می‌توانی او را ببری. کشتی گرفتن در سه دقیقه اول مقابل تاج‌الدینوف حساس است، آن اوایل، جان دارد و همه فن‌هایش را می‌زند. اگر کایل اسنایدر بی‌محابا جلویش کشتی نمی‌گرفت، نتیجه آن نمی‌شد. در واقع من معتقدم اسنایدر مقابل تاج‌الدینوف غافلگیر شد و فکر می‌کنم کشتی بعدی آنها متفاوت خواهد بود. اسنایدر سوار کشتی بود، انتظار نداشت که تاج‌الدینوف اینطور در وقت اول کار را تمام کند.
وی درباره شکست عبدالرشید سعدالله‌یف دیگر مدعی این وزن مقابل تاج‌الدینوف تأکید کرد: عبدالرشید که با 20 درصد آمادگی‌اش هم به بلگراد نیامده بود. حتی گارد نمی‌توانست بگیرد. رشید رفیق من است؛ یکی از بدترین صحنه‌هایی که از مسابقات جهانی امسال دیدم، عبور سعدالله‌یف از تونل بعد از شکست بود. بردن سعدالله‌یفی قشنگ بود که سرحال و قبراق و روپا باشد. فکر می‌کنم او می‌دانست که اوضاعش امسال خوب نیست و فقط آمده بود که سهمیه المپیک را بگیرد که دست آخر به خاطر مصدومیت آن را هم نگرفت.
محمدیان درخصوص اینکه فکر می‌کند تاج‌الدینوف بحرینی بتواند قهرمانی سال 2023 خود را در المپیک هم در حضور این مدعیان تکرار کند؟ گفت: نه تکرار نمی‌شود، به نظرم یک ایرانی که بچه ساری است، قهرمان المپیک می‌شود!

پیام مازند

این کشتی‌گیر ساروی وزن 97 کیلوگرم که در بازی‌های المپیک و مسابقات جهانی 2022 بلگراد عضو تیم ملی کشتی آزاد بود، درباره اینکه آیا به مبارزه با تاج‌الدینوف فکر کرده؟، عنوان کرد: بله، فکر کردم. حس خوبی به این کشتی دارم. فکر می‌کنم اینکه زیر از بغل بگیری تا اینکه زیر مستقیم، بهتر جواب می‌دهد. فقط خیلی باید حواس جمع مقابل او کشتی گرفت.
دارنده مدال برنز جهان در خصوص اینکه بعد از بازگشت دوباره به مسابقات، تا لحظه آخر شانس اصلی مدال جهانی بوده اما روز مسابقه کار خراب شده و او دوراز انتظار کشتی گرفته است، به تسنیم گفت: هیچ وقت در تمرینات کم نگذاشتم، هدفم کسب مدال بوده و برای آن جنگیده‌ام. در المپیک یک لحظه کشتی از دستم در رفت، اگر کشتی اولم را می‌بردم مدال گرفتنم قطعی بود. به ارتقای رنگ مدالم فکر می‌کردم. در بلگراد هم که مریض شدم، ولی من همه اینها را به فال نیک گرفتم و اینطور فکر می‌کنم که یک جایی که فکرش را نمی‌کنم، همه آنها جبران خواهند شد.
محمدیان که دوره قبلی هم سهمیه المپیک را گرفت و هم نماینده 97 کیلوگرم ایران در توکیو بود، درباره اینکه عده‌ای سن و سال او را برای حضور در المپیک بالا می‌دانند، اظهار داشت: در ایران همیشه از این مدل حرف‌ها گفته می‌شود. اصلاً اینطور فکر نمی‌کنم و آن چهار سال محرومیت را از سنم کم کردم، خودم را در کشتی 27 ساله می‌دانم. شما نگاه کنید چنین دیدگاهی در تیم آمریکا هست؟ چند درصد آنها بالای 30 سال و یا نزدیک به 30 سالند. دیوید تیلور، جردن باروز، کایل دِیک، کایل اسنایدر، زین رترفورد، چه کسی آنها را به خاطر سن‌شان از حضور در مسابقه منع می‌کند؟ در مسابقه انتخابی می‌برند و صاحب دوبنده تیم ملی کشورشان شده و مسابقات المپیک و جهانی می‌آیند. من تازه از توکیو برگشته بودم، در فرودگاه خبرنگاری پرسید با این بدن و این سن این آخرین المپیک تو بود، با همین ادبیات! گفتم 29 ساله‌ام، المپیک بعدی هم سه سال بعد برگزار می‌شود نه چهار سال دیگر من 32 ساله می‌شوم، بعد هم تازه از المپیک برگشتم، این چه سؤالی است. با این حرف‌ها می‌خواهند آدم را تخلیه انرژی کنند. از این حرف‌ها زیاد شنیدم و دیگر اثر منفی روی من ندارد، اتفاقاً با این حرف‌ها می‌خواهند آدم را تخریب کنند، اما روی من اثر مثبت می‌گذارد.
محمدحسین محمدیان گفت: دیگر عسکری محمدیان هم رئیس هیئت نیست که حرف و داستان درست کنند که پارتی بازی شده، با استرس کمتر کارم را ادامه می‌دهم و می‌خواهم یک مدال بگیرم. ان‌شاءالله همه چیز خوب پیش می‌رود. فعلاً سهمیه مسابقات کشوری را گرفتم و همه تمرکزم روی مسابقات قهرمانی کشور است. بعد از آن به دنبال کسب سهمیه المپیک و حضور در آن هستم، همانطور که المپیک قبلی هم من سهمیه را گرفتم، اما این بار می‌خواهم آخر داستان را عوض کنم.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/756407/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حلقه‌های اطراف سحابی حلقه

صعود سراسری به ارتفاعات «بازی‌دراز» به تعویق افتاد

قدردانی مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم از اجرای طرح نور

توصیه‌ای که رهبر انقلاب برای پژوهشگاه رویان داشته‌اند

ایمن سازی 140کیلومتر از حاشیه راه های مازندران

کشف سیارکی جالب که بچه ماه است!

فیزیکدانان، تعداد جهان‌های موازی را مشخص کردند

آشنایی با انواع تراکت و کاربردهای آن‌ها

ناسا یک گام به کشف حیات بیگانه در مریخ نزدیک‌تر شد

رمز داشتن یک باغ گردو تجاری با پتانسیل باردهی بالا چیست ؟

شگفتی‌آفرینی ژاپن در ماه: ماه‌نشین «اسلیم» برای سومین بار از سرمای مرگبار ماه جان به در برد

نقشه گنجی که فقط از فضا دیده می‌شود / عکس

های تاکی (HiTalki) چیست؟

چگونه فالوورهای اینستاگرام خود را افزایش دهیم؟

آیا معمای «مثلث برمودا» حل شده؟

سوزش پس از ماساژ: اثرات طبیعی یا مشکل جدی؟

کاهش درد و افزایش انرژی با طب فشاری: معرفی بهترین روش‌ها

راهنمای کامل انتخاب روغن برای ماساژ: آیا می‌دانید چه روغنی برای شما مناسب است؟

ماساژ و مدیتیشن: دو روش قدرتمند برای پاکسازی چاکراها

فواید ماساژ درمانی برای قلب + نحوه انجام آن

آشنایی با اصول و تکنیک‌های موثر ماساژ گواشا

معرفی کتاب تکه کاغذهای رنگی که به خلاقیت کودک کمک می‌کند

معرفی کتاب کودک جالب

دو خط کتاب/بیا زندگی کنیم!

بخشی از کتاب/ به هیچ‌کس اجازه نده بهت بگه نمیتونی

ورود ترجمه «آن روی دیگران» به کتابفروشی‌ها

معنی ضرب المثل جالب "از شیر مرغ تا جان آدمیزاد"

عرضه «روایت انحراف» در کتابفروشی‌ها

«مردی از جنس مس و خاک» به چاپ چهارم رسید

بخشی از کتاب/ مبادا آه کسی را برآوری

داستانک/ پستچی

داستان دلنشین لیلی و‌ مجنون

شعری کوتاه و عاشقانه را بشنوید

شما باید عاشق درون یک فرد بشید!

اینفوگرافی/ مردم کدام کشورها بیشتر کتاب می‌ خوانند؟

داستانک/ پیرمرد فقیر

به جای تراپی و فوبیا چه بگوییم؟

عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند

دستگاه های استان تهران در حوزه راهیان نور به تکالیف خود عمل کنند

تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد فراهم است

اسامی نفرات دعوت شده اردوی هفتم تیم کشتی آزاد جوانان

ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی 42 فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران

400 هزار نفر از اقشار مختلف در اردوهای راهیان نور شرکت کرده اند

به تعویق افتادن زمان برگزاری ویژه برنامه صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز

فراهم شدن تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد

رفع خستگی چشم با شستشوی یک دقیقه چشم

حمله به ویکی پدیای کریس وود؛ او از منچسترسیتی پول گرفته است! + عکس

تشکیل بانک اطلاعاتی به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در مازندران

آیا اوضاع حجاب با اجرای طرح نور بهتر شده است؟

دستگیری 22 عضو یک شرکت هرمی در نوشهر