پیام مازند

آخرين مطالب

هیأت بوکس مازندران جزو سه هیأت برتر کشور است ورزشي

هیأت بوکس مازندران جزو سه هیأت برتر کشور است
  بزرگنمايي:

پیام مازند -  درخصوص اهمیت و ضرورت ورزش بر سلامت جسم و روان هرچه گفته شود باز هم حق مطلب ادا نشده است . به‌ویژه این‌که در استان مازندران، گیلان و گلستان، به دلیل پایین بودن تحرک بدنی و اصطلاحاً بی‌سوادی حرکتی، در میان نوجوانان و جوانان شاهد افزایش وزن و شیوع دیابت بوده و در بین افراد میان‌سال، شاهد افزایش انواع بیماری‌های غیرواگیر مانند دیابت، فشار خون و بیماری‌های قلبی و عروقی هستیم.
*ورزش برای همه سنین 
کارشناسان ضمن این‌که انجام ورزش منظم در میان همه افراد گروه سنی را توصیه می‌کنند بر این نکته هم تأکید دارند که شروع ورزش از سنین نوجوانی و استمرار آن به صورت هدفمند می‌تواند موجب تشویق سایر گروه‌های سنی به ورزش شود و کمکی باشد برای رشد ورزش قهرمانی و همچنین از بروز انواع آسیب‌های اخلاقی و اجتماعی در جامعه جلوگیری کند.
*ضرورت فرهنگ سازی در ورزش
فرهنگ‌سازی در هر موضوعی اهمیت دارد و در ورزش با توجه به آثار متعددی که بر آن مترتب است، اهمیتی ویژه دارد و لازم است هم خانواده‌ها و هم نهادهای مسئول چون آموزش و پرورش برای ایجاد بسترهای مناسب و تأسیس زیرساخت‌های لازم تلاش کنند.
*جامعه با ورزش شاداب‌تر و بانشاط‌تر می شود
همه ما جمله «عقل سالم در بدن سالم است» را شنیده‌ایم و نظر کارشناسان، روانشناسان و پزشکان نیز این حقیقت را تأیید می‌کند که خانواده، روستا، شهر و جامعه‌ای که با ورزش میانه خوبی دارد هم شاداب‌تر و بانشاط‌تر است و هم هزینه کمتری را برای درمان انواع بیماری‌ها از دردهای کمر و استخوان تا آسیب‌های روانی و انحرافات اخلاقی پرداخت می‌کند.
نکته مهم دیگر ورزش قهرمانی است و این‌که هر چه تعداد افرادی که در سنین نوجوانی، به ورزش روی بیاورند، در سنین جوانی آمار کسانی که در ورزش قهرمانی صاحب مدال می‌شوند بیشتر می‌شود و این نکته نیز نباید از نظر مدیران ورزش به‌ویژه در استان مازندران که قهرمانان بسیاری دارد، دور بماند.
*مسیر مطمئن با هیئت های ورزشی
یکی از مطمئن‌ترین مسیرهای هدایت نوجوانان و جوانان به سمت ورزش، از هیأت‌های ورزشی می‌گذرد. هیأت‌های ورزشی در استان و شهرستان زیرنظر فدراسیون کشوری خود فعالیت دارند و عمده‌ترین تکلیف و وظیفه آنان شناسایی استعدادهای ورزشی در شهرها و روستاها و تربیت آنان تا سطوح قهرمانی ملی و جهانی است.
فعالیت این هیأت‌ها در استانی چون مازندران، اهمیت محوری دارد چون این استان، به گواه دوست و آشنا مزرعه حاصل‌خیز ورزش قهرمانی است و هم اکنون تعداد قابل‌توجهی از جوانان در رشته‌های مختلف تیم ملی حضور دارند و به تعبیر وزیر سابق ورزش و جوانان، موقعیت ممتاز جوانان مازندران در ورزش را هیچ استانی ندارد.
نکته مهم این است که اداره‌کل ورزش و جوانان که مدیریت و نظارت بر 52 هیأت ورزشی استانی و حدود 795 هیأت ورزشی شهرستانی را برعهده دارد باید در معرفی هیأت‌های موفق استانی و شهرستانی تلاش ویژه انجام دهد.
امروز تعداد قابل توجهی از جوانان شهر و روستا در استان مازندران، در قالب همین هیأت‌های ورزشی فعالیت دارند و لازم است گستره فعالیت این هیأت‌ها بیشتر شود و افراد بیشتری به این مسیر هدایت شوند.
جام جم آنلاین مازندران نیز برای تجلیل از فعالیت هیئت های موفق ورزشی ، در مقاطع مختلف به معرفی این هیئت ها می پردازد . در این فرصت به سراغ هیئت موفق بوکس در مازندران رفتیم .
*حال ورزش بوکس در مازندران « خوب » است
یکی از این هیأت‌های موفق، هیأت بوکس مازندران است که به «امیر مدرسی» مسئولیت آن را برعهده دارد که درحال حاضر علاوه بر ریاست هیأت بوکس استان، سرپرست تیم ملی بوکس نوجوانان کشور است.
امیر مدرسی که فعالیت خود را در رشته جودو با کمربند قهوه‌ای ادامه می‌داد در سال 1379 وارد رشته بوکس و کیک‌بوکسینگ شد و در این رشته، موفق به دریافت کمربند مشکی دان دو شد و همچنین مدال طلای کشور و کاپ تکنیک را به دست آورد و سه دوره نیز قهرمان استان در رشته کیک‌بوکسینگ شد و در رشته بوکس نیز در زمان دانشجویی در استان گلستان، از این استان قهرمان شد و سپس وارد عرصه داوری تا درجه ملی شده و قضاوت مسابقات بسیاری در سطح ملی را انجام داد و به‌موازات این فعالیت‌ها به‌عنوان دبیر هیأت نیز حضور داشت و از سال 1398ریاست هیأت بوکس استان مازندران را بر عهده گرفت و درحال حاضر نیز به‌همراه تیم ملی بوکس نوجوانان ایران برای شرکت در مسابقات قهرمانی جهان در کشور ارمنستان حضور دارد.
امیر مدرسی که مدیریت موفقی بر هیأت بوکس مازندران داشته و تحسین همگان را برانگیخت درخصوص فعالیت فدراسیون بوکس به « جام جم آنلاین مازندران » گفت : با بازگشایی این رشته در سال 1368 با ابتکار و تدبیر حاج احمد ناطق نوری نماینده وقت مجلس شورای اسلامی از شهرستان نور و محمودآباد و قهرمان سابق بوکس در کشور، هیأت بوکس مازندران هم شروع به کار کرد.
*بوکس مازندران قهرمانان نامداری را به کشور معرفی کرد
وی همچنین گفت: هیأت بوکس استان مازندران نیز از ابتدای فعالیت خود قهرمانان نامداری را به کشور معرفی کرد و به میادین بین‌المللی فرستاد اما در سال 98 که ریاست هیأت به من واگذار شد، چند سالی استان دچار افول شده بود و آن روز بوکس مازندران در رده بزرگسال هشتم و در رده نوجوان یازدهم بود.
*هیأت بوکس مازندران جزو سه هیأت برتر کشور است
امیر مدرسی تأکید کرد: پس از این‌که به‌عنوان رییس هیأت بوکس مستقر شدم، تیمی از دوستان آشنا به این ورزش را انتخاب و ساختار هیأت را تجدید بنا کردم و با برنامه‌محوری و استفاده از خرد جمعی موفق شدیم هیأت را به جلو حرکت بدهیم و دستاوردهای خوبی هم در مسابقات کشوری و هم در مسابقات جهانی کسب کنیم و دو فقره تاریخ‌سازی داشتیم و امروز که با شما گفتگو می‌کنم با افتخار می‌گویم که استان مازندران جزو سه هیأت برتر کشور است و در همه رده‌ها بر روی سکوی قهرمانی قرار گرفتیم ازجمله نخستین مدال طلا در تاریخ ایران را در قهرمانی آسیا توسط « هیربد اسلامی» کسب کردیم و نخستین مدال ارتش‌های جهان پس از انقلاب را نیز « ایمان رمضانپور» در سال گذشته در روسیه کسب کرد و امروز در همه رده‌های ملی ورزشکار ثابت داریم و در همه رده‌ها مربی ثابت در معیت تیم ملی داریم. 
*مازندران 22 هیأت بوکس شهری و شهرستانی فعال دارد 
رییس هیأت بوکس مازندران همچنین گفت : استان 22 هیأت شهری و شهرستانی فعال دارد که در مسابقات قهرمانی استان در رده‌های نونهالان، نوجوانان، جوانان، امیدها و بزرگسالان، اعزام ورزشکار دارند و مشارکت فعالانه می‌کنند. 
امیر مدرسی همچنین بر ضرورت برگزاری سنین پایه مثل خردسالان، نوجوانان و جوانان با همکاری آموزش و پرورش استان تأکید کرد و گفت: در این زمینه نیز اقداماتی انجام دادیم اما شاهد همکاری و همراهی آموزش و پرورش نبودیم و امیدواریم این مشکل نیز با رایزنی مدیران آموزش و پرورش مرتفع شود.
*برای برگزاری مسابقات استانی، مشکل خوابگاه داریم
رییس هیأت بوکس استان به مشکلات این حوزه پرداخت و گفت : با توجه به خصوصی بودن سالن‌های ورزشی، برای برگزاری مسابقات دچار مشکل هستیم و همچنین مشکل خوابگاه‌ داریم. برای برگزاری مسابقات استانی که حدود 150 ورزشکار در این مسابقات شرکت می‌کنند و چهار تا پنج روز زمان می‌برد و اگر این موانع از مسیر ما برداشته شود، بهتر می‌توانیم برای ورزش قهرمانی کار کنیم.
وی همچنین بر محدودیت‌های مالی تأکید کرد و گفت: یکی از کارکردهای ورزش، پیشگیری است و لازم است مدیران نسبت به هزینه در این بخش نگاه ویژه داشته باشند و بدانند اگر این هزینه را در ورزش نکنند، بیش از این مقدار را باید صرف ساختن کمپ ترک اعتیاد یا بیمارستان کنند.
« جام جم آنلاین مازندران» نیز ضمن قدردانی از تلاش امیر مدرسی و همچنین تمجید از عزم و اراده ورزشکاران بوکس در استان مازندران، از مدیران توقع دارد مشکلات این بخش را بررسی کنند و اقدام به رفع و حل مشکلات نمایند.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/758541/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حلقه‌های اطراف سحابی حلقه

صعود سراسری به ارتفاعات «بازی‌دراز» به تعویق افتاد

قدردانی مسئول دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم از اجرای طرح نور

توصیه‌ای که رهبر انقلاب برای پژوهشگاه رویان داشته‌اند

ایمن سازی 140کیلومتر از حاشیه راه های مازندران

کشف سیارکی جالب که بچه ماه است!

فیزیکدانان، تعداد جهان‌های موازی را مشخص کردند

آشنایی با انواع تراکت و کاربردهای آن‌ها

ناسا یک گام به کشف حیات بیگانه در مریخ نزدیک‌تر شد

رمز داشتن یک باغ گردو تجاری با پتانسیل باردهی بالا چیست ؟

شگفتی‌آفرینی ژاپن در ماه: ماه‌نشین «اسلیم» برای سومین بار از سرمای مرگبار ماه جان به در برد

نقشه گنجی که فقط از فضا دیده می‌شود / عکس

های تاکی (HiTalki) چیست؟

چگونه فالوورهای اینستاگرام خود را افزایش دهیم؟

آیا معمای «مثلث برمودا» حل شده؟

سوزش پس از ماساژ: اثرات طبیعی یا مشکل جدی؟

کاهش درد و افزایش انرژی با طب فشاری: معرفی بهترین روش‌ها

راهنمای کامل انتخاب روغن برای ماساژ: آیا می‌دانید چه روغنی برای شما مناسب است؟

ماساژ و مدیتیشن: دو روش قدرتمند برای پاکسازی چاکراها

فواید ماساژ درمانی برای قلب + نحوه انجام آن

آشنایی با اصول و تکنیک‌های موثر ماساژ گواشا

معرفی کتاب تکه کاغذهای رنگی که به خلاقیت کودک کمک می‌کند

معرفی کتاب کودک جالب

دو خط کتاب/بیا زندگی کنیم!

بخشی از کتاب/ به هیچ‌کس اجازه نده بهت بگه نمیتونی

ورود ترجمه «آن روی دیگران» به کتابفروشی‌ها

معنی ضرب المثل جالب "از شیر مرغ تا جان آدمیزاد"

عرضه «روایت انحراف» در کتابفروشی‌ها

«مردی از جنس مس و خاک» به چاپ چهارم رسید

بخشی از کتاب/ مبادا آه کسی را برآوری

داستانک/ پستچی

داستان دلنشین لیلی و‌ مجنون

شعری کوتاه و عاشقانه را بشنوید

شما باید عاشق درون یک فرد بشید!

اینفوگرافی/ مردم کدام کشورها بیشتر کتاب می‌ خوانند؟

داستانک/ پیرمرد فقیر

به جای تراپی و فوبیا چه بگوییم؟

عادت‌هایی که خواب راحت را از شما می‌گیرند

دستگاه های استان تهران در حوزه راهیان نور به تکالیف خود عمل کنند

تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد فراهم است

اسامی نفرات دعوت شده اردوی هفتم تیم کشتی آزاد جوانان

ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی 42 فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران

400 هزار نفر از اقشار مختلف در اردوهای راهیان نور شرکت کرده اند

به تعویق افتادن زمان برگزاری ویژه برنامه صعود سراسری به ارتفاعات بازی دراز

فراهم شدن تجهیزات الکترونیکی برگزاری انتخابات در خرم‌آباد

رفع خستگی چشم با شستشوی یک دقیقه چشم

حمله به ویکی پدیای کریس وود؛ او از منچسترسیتی پول گرفته است! + عکس

تشکیل بانک اطلاعاتی به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در مازندران

آیا اوضاع حجاب با اجرای طرح نور بهتر شده است؟

دستگیری 22 عضو یک شرکت هرمی در نوشهر