پیام مازند

آخرين مطالب

نکات مهم مراقبت از پوست برای نوجوانان مقالات

نکات مهم مراقبت از پوست برای نوجوانان
  بزرگنمايي:

پیام مازند - در بسیار از مواقع ممکن است که نگه‌داری و حفاظت از پوست برای نوجوانان کاری غیرممکن و سخت به نظر بیاید. به دلیل وجود پدیده‌ای به نام بلوغ ممکن است که نوجوانان و یا جوانان دچار سر در گمی شده باشند یا به دلیل مشکلات پوستی طبیعی، اعتماد به نفس آنها در این دوره کاهش پیدا کند. یکی از مهم‌ترین و کارسازترین عمل‌ها برای جلوگیری و یا بهبود وضعیت پوست در این دوره، انجام دادن یک سری از روتین‌ها و مراقبت‌های پوستی است که می‌تواند سلامت پوست شما را بهبود بخشد و شفافیت پوست شما را باز گرداند.
نیازی به نگرانی نیست!
شست و شوی پوست به صورت روزانه و روتین

پیام مازند

هیچ روتینی به اندازه شست و شو دادن پوست صورت در طول روز نمی‌تواند سلامت و زیبایی پوست شما را بهبود بخشد و به زیباتر شدن آن کمک کند! سعی داشته باشید که در طول روز، دو بار صورت خود را با آب ولرم و محصولات شوینده بشویید. شما می‌توانید از انواع شوینده برای شست و شوی صورت خود به صورت روزانه استفاده کنید و سلامت پوست خود را برای بار دیگر به دست بیاورید. به هیچ عنوان پوست صورت خود را بیشتر از دو بار در روز شست و شو ندهید، به این دلیل که شستن بیش از حد پوست صورت می‌تواند پوست شما را خشک کند و روغن‌های طبیعی پوست شما را از بین ببرد. از بین رفتن روغن‌های طبیعی پوست می‌تواند باعث به وجود آمدن مشکلات متعدد پوستی برای شما بشود.
پوست خود را ابتدا با آب ولرم کمی خیس کنید و پوست خود را به محلول شوینده آغشته کنید. به آرامی پوست صورت خود را ماساژ دهید و بدون وارد کردن فشار اضافه، پوست خود را به خوبی شست و شو دهید. توجه داشته باشید که پوست خود را سایش ندهید چراکه آسیب زدن به پوست می‌تواند باعث به وجود آمدن مشکلات دیگر برای پوست شما شود.
از پوست خود در برابر نور خورشید محافظت کنید
بدون شک نور خورشید و اشعه‌های قدرتمند آن می‌تواند یکی از مخرب‌ترین عامل‌ها برای از بین بدن سلامت پوست شما باشد. این درست است که نور خورشید دارای یک سری از خواص برای پوست است اما قرار گرفتن زیر نور مستقیم خورشید می‌تواند به پوست شما ضررهای جبران ناپذیری بزند. قرار گرفتن زیر نور خورشید برای مدت طولانی می‌تواند باعث چروکی پوست، لک افتادگی پوست و دیگر مشکلات پوستی شود و عمر مفید پوست شما را کاهش دهد. همچنین نور مستقیم خورشید می‌تواند احتمال مبتلا شدن به سرطان پوست را افزایش دهد و مشکلات بسیار زیادی را برای پوست شما به وجود بیاورد. اما خوشبختانه برای این جلوگیری از این مشکل، راه‌های بسیار زیادی وجود دارد که شما می‌توانید آنها را به صورت روتین روزانه انجام دهید.
به طور مثال استفاده از انواع سرم صورت و محصولات ordinary به جلوگیری از لک افتادن پوست، کاهش چین و چروک و روشن شدن پوست کمک خواهد کرد.
از کرم ضد آفتاب برای بهبود سلامت پوست خود استفاده کنید

پیام مازند

استفاده کردن از کرم ضد آفتاب می‌تواند یکی از بهترین و سریع‌ترین راه‌ها برای حفظ پوست در برابر نور خورشید باشد. اکثر کرم‌های ضد آفتاب در کنار محافظت کردن پوست شما، به بهبود وضعیت ظاهری آن نیز کمک کند و مقداری از چروک‌های پوستی و لک‌های صورت شما را از بین ببرد. سعی داشته باشید که از کرم‌های ضد آفتاب بالاتر از 15 SPF استفاده کنید. برای افرادی که در مناطق آفتابی و خشک زندگی می‌کنند، می‌توانند از کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنند که دارای 50 SPF است و می‌تواند از پوست شما در برابر نور شدید آفتاب محافظت کند.
از کرم ضد آفتاب خود به مقدار کافی استفاده کنید و تمامی نقاط پوست خود را با استفاده از کرم ضد آفتاب بپوشانید. در هر دوساعت، کرم ضد آفتاب خود را پاک کرده و دوباره از آن استفاده کنید.
همچنین اگر علاقمند به آرایش‌های سبک روزانه هستید، در کنار استفاده روزانه از ضد آفتاب می‌توانید از محصولات آرایشی باکیفیت و سازگار با پوست حساس مثل انواع رژگونه و موس صورت شیگلم استفاده کنید. این محصولات علاوه بر آسیب نرساندن به پوست شما می‌توانند جلوه‌ای طبیعی و زیبا به صورت شما ببخشند.
از لباس‌های بلند برای پوشاندن پوست خود استفاده کنید
یکی دیگر از کارهای که می‌تواند به راحتی انجام شود و شما را در برابر نور خورشید در امان نگه دارد، در سایه نگه داشتن خود و پوست خود است! با این کار شما می‌توانید به راحتی از آسیب‌های نور خورشید در امان بمانید و سلامت پوست خود را نیز حفظ کنید. در ساعات 9 صبح تا 5 بعد از ظهر سعی داشته باشید که خود را در سایه نگه دارید چراکه در این ساعات، نور خورشید در بیشترین شدت تابیدن خود قرار دارد. سعی داشته باشید از چتر یا لباس‌های مناسب برای نور آفتاب استفاده کنید و پوست خود را در برابر نور خورشید سالم نگه دارید.
سعی داشته باشید که از لباس‌های محافظت کننده در برابر آفتاب استفاده کنید تا پوست خود را خنک و به دور از نور نگه دارید. لباس‌های آستین بلند، شلوارهای بلند و کلاه‌های لبه‌دار از مثال‌های این نوع لباس‌ها هستند که می‌توانند پوست شما را در برابر نور خورشید حفاظت کنند. همچنین شما می‌توانید از شوینده‌های مخصوص برای شستن لباس‌های خود استفاده کنید تا یک لایه محافظ بر روی آنها تشکیل شود تا هم پوست و هم پارچه لباس‌های شما در برابر نور شدید خورشید محافظت شود.
رژیم غذایی سالم را جدی بگیرید!
پیروی کردن از یک رژیم غذایی سالم می‌تواند به بهبود کلی سلامت شما کمک کند و احساس بهتری را به شما هدیه دهد. داشتن یک رژیم غذایی سالم نه تنها باعث بهبود وضعیت سلامت کلی شما و بلکه باعث حفظ سلامت پوست شما نیز می‌شود. سعی داشته باشید از میوه‌جات و سبزیجات تازه در رژیم غذایی خود بیشتر استفاده کنید تا فیبر و ویتامین‌های کافی را به وسیله آنها دریافت و به بدن خود برسانید. همچنین استفاده کردن از پروتئین‌های بدون چربی می‌تواند به بهبود سلامت پوست شما نیز کمک کند و از افزایش وزن شما نیز جلوگیری کند.
همچنین جلوگیری از مصرف غذاهای فست فودی و دارای چربی‌های اشباع شده می‌تواند پوست شما را از شر آکنه و جوش‌های مختلف نیز نجات دهد و از چربی بیش از حد پوست شما نیز جلوگیری کند. یکی از بهترین راه‌ها برای جایگزین کردن روغن‌های مضر، استفاده کردن روغن‌های طبیعی مثل روغن زیتون و روغن کنجد به جای آنها است و استفاده کردن از این نوع روغن‌های مفید، می‌تواند به حفظ سلامت شما و پوست شما کمک بسیاری کند.
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1848562

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/761982/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تقویت زنجیره های ارزش محصولات کشاورزی مازندران

دستگیری 5 نفر در ارتباط با قتل بازپرس سابق در آمل

جزییات و شیوه قتل بازپرس ویژه و قاضی سابق در آمل

اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران

پیکر مطهر پدر شهیدان بابایی ملکشاه در بابل تشییع شد

روزانه 150 تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود

شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد

نوای ساز ارکستر سمفونیک تهران در قلعه فلک‌الافلاک می‌پیچد

زنجیره های ارزش کشاورزی در مازندران تقویت شود

مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد

اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی 140 کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران

وضعیت بارش‌ها سه ماه آینده در حوضه آبریز مازندران چگونه است

حریم حفاظتی چهار بنای قجری مازندران مصوب شد

پایان زمستان‌گذرانی 200 هزار پرنده مهاجر مازندران

کیش با کسب بالاترین امتیاز در4 شاخصه سرمایه گذاری، صادرات، بهبود فضای کسب و کار و ارزش تولیدات برتر شد

مدیرکل بنیاد شهرستان‌های استان تهران با جانباز هنرمند و خالق عکس‌های ماندگار دوران معاصر دیدار کرد

اجرای پروژه «نصب توری» جاده کرج_چالوس را مسدود کرد

حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد

جاده کرج ـ چالوس بسته شد

جزییات قتل بازپرس سابق در آمل؛ 5 نفر دستگیر شدند

محور کرج -چالوس مسدود شد

تجاوز 4 مرد افغان به پسر 16ساله در حاشیه تهران

آیین تجلیل از مقام معلم با حضور مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد

تعطیلی واحد شن و ماسه در محور کندوان

این مناطق منتظر بارش رگباری باران باشند

تعیین تکلیف شریعتمداری برای لایحه حجاب | کنارش بگذارید، «طرح نور» پلیس کافی است

انسداد محور کرج – چالوس

چالوس سه روز بسته شد؛ مسافران از مسیر جایگزین استفاده کنند

دختر فراری از ناچاری با سارق سابقه‌ دار همدست شد

حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه مهم اوکراین

جامعه فرهنگی استان ایلام 57 شهید تقدیم نظام و انقلاب کردند

زیارت شهدای مدفون در حرم حضرت معصومه(س) با حضور استاندار قم

برگزاری دومین کنفرانس علمی ادواری «بازتوانی بیماری‌های عصبی در صرع و پارکینسون»

حرکت عادی خودرو‌ها در جاده‌های شمال

کلاس‌های پیام نور امروز به مدت 2 ساعت تعطیل شد

قتل خواهر جوان به دست برادر نوجوان

یک خبر خوش برای سهام عدالتی‌ ها

خرید و فروش خودروی جانبازان آزاد شد

خبری جعلی که مردم را حسابی سرکار گذاشت

تداوم پرداخت تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ایثارگران در سال 1403

گلزار مطهر شهدا میعادگاه ملت شریف ایران اسلامی است

«بازی دراز وعده صادق الهی بود»

تعیین تکلیف حسین شریعتمداری برای شورای نگهبان : لایحه عفاف و حجاب را کنار بگذارید، همین «طرح نور» کافی است / نگرانم این لایحه مثل برجام شود

800 پروژه عمرانی طی دو سال در ساری افتتاح شد

فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! | ماده 49 لایحه عفاف و حجاب یعنی پول بده و کشف حجاب کن! | انتقاد تند حسین شریعتمداری

شرنگ شیرابه در کام خزر

تنها پل چوبی روستای شورکش بر اثر باران سیل آسا تخریب شد + فیلم

مناسبت روز/ یکشنبه، 9 اردیبهشت‌ماه

اردیبهشت داغ در مازندران

سلمانی با 2 خانواده شهید و جانباز متوفی و 2 آزاده و جانباز دیدار کرد