پیام مازند

آخرين مطالب

چگونگی شناخت وجود خدا با مثال‌های ساده از زندگی روزمره مقالات

چگونگی شناخت وجود خدا با مثال‌های ساده از زندگی روزمره
  بزرگنمايي:

پیام مازند - تمام فرهنگ‌ها صرفنظر از زبان، نژاد یا مذهب به نوعی به ماوراء طبیعه ایمان دارند. مردم در سراسر جهان به طور مستقل منبعی منحصر به فرد و متعالی را متصور شده اند. ارسطو آن را علت اول نامیده است هندو‌ها آن را به عنوان برهمن و مسلمانان آن را الله می‌دانند.
بسیاری از بومیان آمریکا از آن به عنوان روح بزرگ یاد می‌کنند.
دیگران آن را پدر، پروردگار، روح، منبع، جهان و هوش عالی می‌نامند. در آوریل 2022 میلادی نتیجه یک نظرسنجی نشان داد که بیش از دو سوم جمعیت جهان به خدا، زندگی پس از مرگ و بهشت و جهنم اعتقاد دارند. حدود 90 درصد از جمعیت ایالات متحده باورمند هستند. این نشان می‌دهد که خدا وجود دارد و ما در برابر او مسئول اعمال خود هستیم. یعنی هر کدام باید مسئولیت پذیر باشیم و عاقلانه عمل کنیم. با دانستن این حقیقت ما در جهانی سالم‌تر و صلح آمیزتر پیشرفت خواهیم کرد.
آیا می‌توانید پیوند بین خدا و عدالت را ببینید؟ با این وجود، هستند افرادی که هنوز نسبت به وجود خداوند شک و تردید دارند. ا آیزاک نیوتن که بسیاری او را پدر فیزیک کلاسیک می‌دانند یک خداباور بود. او در کتاب خود به نام "اصول ریاضی فلسفه طبیعی" می‌نویسد: "این زیباترین منظومه خورشید، سیارات و دنباله دار‌ها تنها می‌تواند از مشورت و فرمانروایی یک موجود هوشمند و قدرتمند سرچشمه بگیرد".
"مایکل فارادی" که نخستین مفاهیم میدان الکترومغناطیسی را در فیزیک بنیان نهاد معتقد بود که "همه چیز توسط خدا به روشی یکپارچه خلق شده که اگر قسمت کوچکی از آن را باز کنید می‌توانید ببینید که چگونه همه چیز به هم متصل است".
"ماکس پلانک" که مفهوم فیزیک کوانتومی را مطرح کرد بر این باور بود که فروتنی در برابر یک قدرت ماوراء طبیعه "ثروت و فلاکت ما را کنترل می‌کند".
خدا ما را به هم پیوند می‌دهد انسان مدرن خود را منحصر به فرد، باهوش و جدا از هر چیز دیگری می‌بیند. او متعصبانه تلاش می‌کند تا دنیا را تابع هوس خود سازد. او با گستاخی نظریه "انفجار بزرگ" را مطرح می‌کند و اصرار می‌ورزند که جهان 14 میلیارد سال پیش به طور خود به خودی بدون علت پدید آمده است. او برای توضیح سرنوشت انسان به نظریه داروینی اجتماعی "هربرت اسپنسر" در مورد "بقای شایسته ترین" پایبند است. او هرگز به ذهن اش خطور نمی‌کند که مکثی بی صدا، رها کردن تمام حواس اش از پیش فرضیات و اجازه دادن به خود برای احساس آرامش درونی به او نشان می‌دهد که با کل هستی یکی است.
به علاوه، این واقعیت با دانستن این که اقدامات او مستلزم پاسخگویی است قابل دستیابی می‌باشد. مانند تحقق خود هستی ادراک یگانگی جهانی که در خدا به اوج می‌رسد نشان دهنده آگاهی عمیقی است که نه نیاز به استدلال دارد و نه عقلانی شدن. شناختن خود یا خدا احساسی است که در اعماق وجود ما نهفته است.
علم به ما می‌گوید که ماده انرژی است که می‌تواند مرئی یا نامرئی باشد. انرژی مرز محدودی ندارد. یک مثال در مورد یک لامپ است که از رشته‌های داخلی خود نور ساطع می‌کند. نور آن به سطح لامپ محدود نمی‌شود. مردم روی زمین می‌توانند نور ساطع شده از ستارگان را در فاصله میلیون‌ها سال نوری ببینند. همه اشکال ماده چه از انسان چه گیاهان، حیوانات، سیارات، ستارگان یا بقیه جهان مشتق شده باشند اَشکالی از تشعشعات انرژی هستند. . به عبارت دیگر، .
مخلوقات خالقی دارند عقل حکم می‌کند که اگر من این واقعیت را تصدیق کنم که اکثر جمعیت جهان به خدا اعتقاد دارند باید بیش‌تر به این فکر کنیم. با نگاهی به جهانی که در آن زندگی می‌کنیم و مشاهداتی انجام داده ایم نمی‌توانیم از این فکر فرار کنیم که همه این‌ها به وجود خالق توانا اشاره دارد.
فرض کنید در یک پارک قدم می‌زنید. یک نفر با احتمال 10 درصد، 5 درصد یا حتی 1 درصد به شما می‌گوید که اگر یک قدم دیگر به جلو بردارید زمین زیر پای شما باز خواهد شد و شما را در لانه‌ای از مار‌های سمی فرو می‌برد. شما به سرعت جهت را تغییر می‌دهید تا از هشدار داده شده دوری کنید. انجام این کار عاقلانه است. به طور مشابه بسیاری از افراد مذهبی می‌گویند که انتخاب‌های غیر خدایی منجر به فرو افتادن فرد به جهنم می‌شود. آیا این باعث نمی‌شود که برخی افراد بخواهند به خدا ایمان داشته باشند؟ حالا فرض کنید پارک را ترک کرده و در شهر قدم می‌زنید. شما یک ساختمان را می‌بینید و فورا به یک سازنده می‌رسید. شما یک خودرو را می‌بینید و یک خودروساز پیدا می‌کنید سپس یک قطعه تجهیزات و سازنده آن را پیدا می‌کنید. کائنات هم همین طور است. چگونه می‌توانید وسعت فضا را ببینید و فکر نکنید که خالقی دارد؟
سپس از یک مرکز خرید، میدان ورزشی یا بازار زیبا عبور می‌کنید. شما فورا می‌دانید که هیچ یک از آن‌ها بدون معمار، برنامه ریز یا طراح باهوش نمی‌توانند وجود داشته باشند. پس چگونه می‌توانید به ظرافت کیهانی که شما را احاطه کرده نگاه کنید و این ایده را که این کار یک طراح کامل است رد کنید؟
بعد
اگر استدلال فوق بیش از حد دست و پا گیر به نظر می‌رسد فقط به بدن انسان خود نگاه کنید. بدن مان از و آب و فضای خالی تشکیل شده که دائما در حال تغییر است، اما همه چیز‌هایی که به نظر شما می‌رسد به صورت یکپارچه و بدون اختلال کار می‌کنند. چرا نمی‌توانید قبول کنید که یک اپراتور کامل وجود دارد؟
باور بدون دیدن تصور کنید جایی گم شده اید، تنها هستید و راه بازگشت را هم نمی‌دانید یا روی تخت بیمارستان هستید و پزشکان می‌گویند دیگر کاری نمی‌توانند برای شما انجام دهند. یا در هواپیما هستید که با طوفان وحشتناکی روبرو می‌شوید و احساس می‌کنید مرگ نزدیک است. در تمام این سختی‌ها زمانی برای فکر کردن به پول، موقعیت، خانواده یا دوستان ندارید. در عوض، چیزی عمیق درون شما را امیدوار می‌کند. چرا نمی‌توانید بپذیرید که وقتی از دنیای مادی رها هستید حضور خدا در روح تان می‌درخشد و آرامش درونی به شما می‌بخشد؟
مانند آسایش تسکین دهنده، . ستاره شناسان ماده تاریک را در فضا نمی‌بینند، اما از جاذبه‌های آن می‌دانند که در آنجا وجود دارد. وقتی با این زیبایی و شکوه به جهان در حال حرکت نگاه می‌کنید چرا نمی‌توانید بپذیرید که توسط خدای دانای کل اداره می‌شود؟
چشم و مغز الوهیت را آشکار می‌سازد با نگاهی دقیق‌تر به چشم انسان می‌توانیم شواهد بیش تری از الوهیت پیدا کنیم. ما بینایی داریم، زیرا نور از قرنیه، مردمک، عنبیه و عدسی ما به شبکیه می‌گذرد. گیرنده‌های نوری آن نور را به سیگنال‌های الکتریکی تبدیل می‌کنند و آن‌ها را به عصب بینایی و سپس به مغز می‌فرستند. برای این که همه این‌ها کار کنند باید اشک داشته باشیم تا چشم را مرطوب نگه دارد. این فرآیند شامل 4 تا 6 میلیارد نورون است که به شیوه‌ای پیچیده سازماندهی شده اند. از قرنیه گرفته تا مغز اگر هر جزء وظایف خود را به درستی و به موقع انجام ندهد چیزی نمی‌بینیم. برای همه این موارد که به طور مکرر، مداوم و بدون نقص کار کند به یک نگهبان کامل نیاز دارد.
. چشم‌ها هم چنین بیانگر وضعیت سلامتی ما هستند. یک پزشک خوب می‌تواند به چشمان بیمار نگاه کند و بگوید که بیمار است. شواهد نشان می‌دهد که برخی از بیماری‌ها در بدن ما با حدود 30 تریلیون سلول از طریق چشم قابل مشاهده است. این به معنای طراحی انجام شده توسط یک تکمیل کننده است.
مغز یکی دیگر از اعضای شگفت انگیز بدن است که خداوند به ما عنوان نعمت عطا کرده است. مغز نه تنها افکار آگاهانه را برای ما فراهم می‌کند بلکه افکار ناخودآگاه را نیز در اختیار ما قرار می‌دهد. رویا‌ها در هنگام خواب ایجاد می‌شوند که ما را سرگرم می‌کنند، خطرات را به ما گوشزد می‌کنند و به ما کمک می‌کنند مشکلاتی را که در طول روز داریم حل کنیم. این به معنای وجود یک خالق مبتکر است.
مغز از حدود 86 میلیارد نورون ساخته شده است. هر کدام حدود 10000 سیناپس در ثانیه دریافت می‌کنند. احتمال آزادسازی انتقال دهنده عصبی مناسب توسط سیناپس 10 تا 50 درصد است. بنابراین، احتمال هر سیناپسی که انتقال دهنده‌های عصبی مناسب را آزاد کند در بهترین حالت 50 درصد است. انجام صحیح آن هر بار حتی برای ده ثانیه از نظر ریاضی تقریبا غیرممکن است. بنابراین، باید نظم بالاتری برای حفظ میلیارد‌ها نورون و تریلیون سیناپس وجود داشته باشد تا مغز بتواند کار کند. آن قدرت باید یک نگهدارنده قادر مطلق و دانای کل باشد.
سخنان پایانی این آزمایش را امتحان کنید. فقط به پشت دراز بکشید، استراحت کنید و در یک شب صاف به آسمان نگاه کنید. ذهن خود را از تمام افکار پیش پا افتاده پاک کنید. آسمانی را خواهید دید که با ستارگان درخشان تزئین شده و همه در مسیر‌های سازمان یافته حرکت می‌کنند. در حالی که شما این کار را انجام می‌دهید زمین زیر شما حدود 30 کیلومتر در ثانیه به دور خورشید می‌چرخد. خورشید با سرعت 230 کیلومتر در ثانیه به دور کهکشان راه شیری حرکت می‌کند. ماه که زمین را قابل زندگی می‌کند دائما در حال چرخش است و تقریبا هر 28 روز یک بار در گردش است. شما به گونه‌ای مبتکرانه خلق شده اید که تاثیر همه این حرکات را احساس نمی‌کنید . با این وجود، همه از قوانین گرانشی، گریز از مرکز و کوانتومی پیروی می‌کنند. هر فرد با استدلال به این نتیجه می‌رسد که باید یک خالق و قانونگذار قادر مطلق وجود داشته باشد. تنها با خدا می‌توانیم رفاه و آرامش جهانی داشته باشیم. حضور او به قدری غافلگیر کننده است که برای از دست دادن آن باید از واقعیت جدا شد. یافتن او نیازی به آموزش ندارد صرفا به درون نگری عمیق نیاز دارد.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/768274/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آفتاب گرم بهاری در مازندران

رستاخیز یکخوابه ها در تهران / اجاره آپارتمان 30 تا 50 متر

ماجرای قطع 40 اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی

موج کوتاه در دریای خزر

بازدید بیش از 3میلیون زائر از یادمان‌های شهدا

سخنان سردار رادان درباره اجرای طرح حجاب «نور»/ «چشم مردم وقتی به بی‌حیایی عادت کند، آرام آرام غیرت گرفته می شود»

اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

افتتاح مجموعه ورزشی پشته حسین آباد خرم آباد

وضعیت جاده‌ها، امروز 7 اردیبهشت 1403؛ ترافیک سنگین در محور چالوس

ماجرای قطع 40 درخت در نوشهر

پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!

طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند

تداوم پایداری جوی تا نیمه هفته آینده در مازندران

رشته های دانشگاهی را به سمت نیازهای جامعه سوق دهیم

ترافیک سنگین در محور چالوس/بارش باران در برخی محورهای 3 استان

طرح نیمه‌تمام زباله‌سوز ساری به کجا رسید؟

شکایت شرکت نقل‌وانتقالاتی از پورتو برای پول انتقال طارمی

علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

تصاویری از تجمع روحانیون در حمایت از طرح «نور» با لباس جنگی

ترافیک سنگین در محورهای کرج - چالوس

برگزاری جلسه بررسی نحوه تقسیم و توزیع آب در دشت هراز

تقدیر پلیس از بانوان آبادانی

ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است

نشست استاندار مازندران با نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان استان

روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

تصاویر قطع 40 اصله درخت در کجور آرشیوی است

نور فلسفه و حکمت، روشنی‌بخش مسیر نصف جهان شدن اصفهان

ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز 110 میلیمتر پلی اتیلن در چگنی

ماجرای قطع 40 اصله درخت در کجور چیست؟

ضرورت لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا

استقبال از قهرمان قایقرانی آسیا و مرد المپیکی در بابلسر

تعجب آلمانی‌ها از سرعت سقوط پول ملی ایران!

لزوم لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا

دعوت استاندار از سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان

دعوت استاندار لرستان سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان

برگزاری با کیفیت کنکور مورد توجه دولت سیزدهم است

استقبال بابلسری‌ها از مرد المپیکی قایقرانی

موسوی سومین طلایی مازندران در پیکار‌های انتخابی ووشو جام جهانی

ترافیک سنگین در محور چالوس/ این محورها مسدود هستند

ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای قدیمی‌ترین پروژه خرم‌آباد

تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب

عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی و شکستنی اسراییل رو اثبات کرد

دولت سیزدهم در مبارزه با فساد کارنامه خوبی ارائه دهد

اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران

پایان نوبت نخست آزمون سراسری مازندران در صحت و امنیت

(تصاویر) تجمع روحانیون در حمایت از « طرح نور » با لباس جنگی

ببینید | پول بده لایک کن!

چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان

از «گشت ارشاد» تا «طرح نور» فقط دو نوروز فاصله افتاد؛ برای زنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟

تاکید امام جمعه قم بر همراهی همه دستگاها برای استمرار اجرای طرح نور