پیام مازند

آخرين مطالب

دشمنان استکباری نمی خواهند ایران کشور قدرتمند و تمدن بزرگ در دنیا باشد گفتگو

دشمنان استکباری نمی خواهند ایران کشور قدرتمند و تمدن بزرگ در دنیا باشد
  بزرگنمايي:

پیام مازند - به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آمل، ذات الله زارعی در جشن پیروزی انقلاب اسلامی در جمع مردم بخش دابودشت این شهرستان، اظهار کرد: مردم کشورمان در سال 1357 با درس آموزی از قیام عاشورا، نهضت عاشورایی و اطاعت از امام راحل خودجوش پای کار آمدند تا توانستند طعم شیرین پیروزی را بچشند.
وی با اعلام اینکه 22 بهمن عید ملی و دینی است که دو بعد بزرگ را در کنار خود دارد، افزود: این پیروزی عظیم نقطه عطفی برای ملت ایران است تا نشان دهد مردم بر سرنوشت خود حاکم شدند.
فرماندار ویژه آمل با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی با همه فراز و نشیب ها توانست پیروزی حق بر باطل را رقم بزند و روز به روز بر قدرت و عظمت آن افزوده شود، تصریح کرد: به واسطه همت مردم، الطاف امام راحل و رهبری مقام عظمای ولایت امروزه انقلاب اسلامی به درخت تنومند و پر شاخه و برگ تبدیل شده که قدرت های بزرگ دنیا به خود اجازه نمی دهند نسبت به آن کوچکترین گستاخی داشته باشند و این انقلاب جزو قدرت های برتر در نظام بین الملل محسوب می شود.
زارعی با اعلام اینکه امروزه کشورهای دنیا و ابرقدرت ها مجبور هستند ایران را در محاسبات خود حتما شرکت دهند، افزود: دشمنان امروزه متوجه شدند اگر بخواهند مؤلفه های همبستگی و نقطه قوت ایران را از بین ببرد باید فاصله انداختن بین مردم و نظام به همراه فاصله انداختن بین مردم و مسؤولان را دنبال کنند.
وی با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال تضعیف و تجزیه ملت ایران هستند، ادامه داد: دشمنان نمی خواهند ایران کشور قدرتمند و تمدن بزرگ در دنیا باشد البته با توجه به بیانات رهبر انقلاب کشورمان به قله نزدیک است.
زارعی با اعلام اینکه هر جا مردم و مسؤولان در کنار هم بودند پیشرفت حاصل شد، خاطرنشان کرد: انتظار داریم در آستانه انتخابات مردم برای عظمت و تعالی ایران در سرنوشت سیاسی به وظیفه و تکلیف الهی عمل کنند و نقش آفرین باشند.
فرماندار آمل با اشاره به اینکه اگر بخواهیم کشوری آباد و توسعه یافته داشته باشیم و در مسیر تمدن سازی حرف های زیادی برای گفتن باشد همه باید در سرنوشت مان دخالت داشته و در انتخابات حضور پر رنگ داشته باشیم، گفت: انتخابات در نظام اسلامی مظهر مردم سالاری دینی است، مردم از ابتدای پیروزی انقلاب انتخابات و رفراندور را تجربه کرده و جمهوری اسلامی را برگزیدند البته مردم در ساختار سیاسی و حکمرانی کشور بسیار مؤثر هستند.
وی با اعلام اینکه انتخابات برای قانون اساسی در کشورمان بی نظیر بوده است، خاطرنشان کرد: مداخله دادن مردم در سرنوشت سیاسی و اجتماعی خودشان رویداد بسیار مهم است زیرا مردم باید در میدان صحنه گردان و محور باشند.
زارعی با اشاره به اینکه بعد پیروزی انقلاب بیش از 40 انتخابات برگزار شده که نقش مردم در همه آنها بارز بوده است، ادامه داد: رهبر انقلاب در ابتدای سال به انتخابات توجه ویژه داشتند و چهار راهبرد رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت را مطرح کردند همچنین جلسات زیادی با هیأت نظارت و اجرایی در آمل برگزار شده و در میدان رقابت حضور افراد نسبت به تمام سال ها کم نظیر بوده که همه سلایق سیاسی و اجتماعی در آن حضور داشتند.
وی ادامه داد: تعداد بالای کاندیداهای نمایندگی مجلس نشان از قدرت جمهوری اسلامی و افزایش میزان انتخاب برای مردم دارد که در این دوره مشارکت مردم در ادوار مختلف بالا خواهد بود.
فرماندار ویژه آمل با اشاره به انتخابات دو نهاد بسیار تاثیرگذار در سرنوشت مردم همچون خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در 11 اسفند سال جاری، بیان کرد: امام راحل فرمودند که مجلس در رأس امور است هرچند براساس شرایط منطقه ای و سیاسی امروزه دشمنان نظام به دنبال این هستند که مشارکت را پایین بیاورند.
وی با اعلام اینکه مردم از بصیرت، آگاهی، پایبندی به عظمت ایران و میهن برخوردارند، ادامه داد: رهبر انقلاب فرمودند که ما به قله نزدیک هستیم و خستگی بی معناست پس در این پیچ و خم تاریخی باید با صلابت ایستادگی کرد و خوش درخشید.
زارعی با اشاره به اینکه امروز جمهوری اسلامی در حوزه های مختلف علمی، نظامی، پژوهشی، اقتصادی و فرهنگی از بسیاری از کشورها گوی سبقت را ربوده است، گفت: ظالمانه ترین تحریم ها در دولت سیزدهم از سوی دشمنان اتفاق افتاده ولی دولتمردان با شعار ما می توانیم حرکت خود را رو جلو پیش می برند.
وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب حمایت از تولید، اقتصاد و اشتغال را بحث اصلی می دانند، خاطرنشان کرد: در عمر 30 ماهه دولت سیزدهم برای شهرستان آمل در حوزه بنیاد مسکن 554 میلیارد تومان تسهیلات در قالب نهضت ملی به متقاضیان روستایی اختصاص یافت همچنین طرح هادی 101 روستا به طول 34 کیلومتر آسفالت با ارزش ریالی 88 میلیارد تومان بوده و در جاری میزان 47 میلیارد اعتبار برای طرح هادی اعتبار اختصاص یافت.
زارعی با بیان اینکه برای تمام روستاهای بالای 20 خانوار آمل طرح هادی تهیه شد ک هکار بی نظیر پس از انقلاب اسلامی بود، ادامه داد: در حوزه بنیاد مسکن 689 میلیارد تومان برای اجرای پروژه ها در روستاها هزینه شد همچنین در زمینه منابع آب در حوزه های احداث و مرمت سردهنه ها، تسطیح بستر و دیوارسازی نهر، احداث دیوار حفاظتی و لایروبی رودخانه ها مبلغ 26 میلیارد تومان هزینه شد.
وی با اشاره به اینکه در حوزه مخابرات فیبر نوری به طول 150 کیلومتر انجام شد، گفت: تبدیل کابل هوایی به زمینی، افزایش پهنای باند اینترنت و اتصال 150 دهیاری به شبکه دولت انجام شده و 50 مدرسه به فیبر نوری در مجموع با ارزش 541 میلیارد تومان بوده است.
فرماندار ویژه آمل ادامه داد: در محور مواصلاتی هراز لاینینگ تونل به طول 2 کیلومتر، روکش آسفالت 10 کیلومتر، دیواره حفاظتی 2 کیلومتر و سه دهنه پل به طول 300 متر در جمع به ارزش 250 میلیارد تومان اجرا شد.
وی با اعلام اینکه سد مخزنی هراز چهارمین سد خاکی کشور بوده و بزرگترین سد در استان های شمالی است که می تواند 110 هزار هکتار از اراضی شالیزاری پایین دست را سیراب کند و در تأمین آب شرب بسیار مؤثر است، گفت: در ابتدای دولت سیزدهم این سد از لحاظ فیزیکی پیشرفت خاصی نداشت ولی هم اکنون 58 درصد پیشرفت داشته، راه دسترسی آن 33 درصد پیشرفت داشت و برای آن به ارزش 1000 میلیارد تومان در دولت سیزدهم هزینه شد.
زارعی با اشاره به احداث دو دبیرستان بزرگ و یک مرکز آموزش تحقیقاتی در این شهرستان به ارزش 50 میلیارد تومان، خاطرنشان کرد: مبلغ 150 میلیارد تومان در حوزه برق رسانی هزینه شده البته در حوزه ورزش سه پروژه به ارزش 30 میلیارد تومان هزینه شد و در سال جاری در کمیته برنامه ریزی برای پروژه های ورزشی 20 میلیارد تومان اعتبار لحاظ شد.
وی با اعلام اینکه در این شهر ورزشی احداث یک سالن زورخانه برای توسعه و ترویج ورزش باستانی و باستانی در سال آینده در نظر گرفته شد، بیان کرد: در حوزه راه و شهرسازی مسکن ملی 50 واحدی در دهه فجر بهره برداری شد همچنین مسکن ملی 80 واحدی امیر هم در حال ساخت است.
فرماندار ویژه آمل با اشاره به کلنگ زنی نهضت ملی مسکن 800 واحدی قجرمحله با حضور استاندار مازندران و معاون وزیر مسکن و شهرسازی به ارزش زمین 320 میلیارد تومان در قالب طرح جوانی جمعیت، خاطرنشان کرد: در حوزه احداث پل، جاده و بازآفرینی شهری هزینه 28 میلیارد تومانی هزینه شد که در مجموع در حوزه راه و شهرسازی 348 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شد.
وی با بیان اینکه در حوزه آب و فاضلاب، تجهیز، حفر چاه، احداث شبکه فاضلاب، اصلاح خطوط انتقال آب، اصلاح 60 کیلومتری شبکه توزیع، نشت یابی ماهواره ای به طول 560 کیلومتر و انشعاب جدید برای 10 هزار و 150 فقره در مجموع به ارزش 164 میلیارد تومان انجام شد، اظهار کرد: در حوزه عمرانی مبلغ 4 هزار و 508 میلیارد تومان در طول مدت دولت سیزدهم هزینه شد.
وی با اشاره به اینکه در حوزه اقتصادی پرداخت سرمایه در گردش برای دام و طیور برای 503 واحد تولیدی به مبلغ 113 میلیارد تومان بوده است، ادامه داد: از محل تسهیلات تبصره 18 برای 426 مورد 60 میلیارد تومان پرداخت شد البته در حوزه مدیریت بحران بیش از 100 میلیارد تومان در دولت سیزدهم که دولت کار و فعالیت است اختصاص یافت.
فرماندار آمل با اشاره به تنظیم بازار، گفت: بیش از 500 تن انواع گوشت قرمز و سفید در این مدت برای بهره همشهریان آملی توزیع شد
وی با اعلام اینکه در زمینه تجهیز و نوسازی اراضی برای 6 روستا در سطح 383 هکتار بیش از 40 میلیارد تومان و برای لایروبی 7 قطعه آبندان در سطح 82 هکتار بیش از 9 میلیارد تومان صرف اعتبار شد، افزود: برای شن ریزی جاده بین مزارع 12 روستا به طول 8 کیلومتر بیش از 3 میلیارد تومان هزینه شد.
زارعی با اشاره به اینکه در زمینه لاینینگ و انتقال آب زراعی برای 42 روستا به طول بیش از 13 کیلومتر با هزینه 9.5 میلیارد اعتبار در نظر گرفته شد، ادامه داد: انتقال آب زراعی برای کشاورزان 14 روستا به طول 9 کیلومتر با هزینه حدود 6 میلیارد تومان، برق رسانی چاه های کشاورزی 9 روستا به تعداد 265 مورد با هزینه 14 میلیارد تومان در دولت سیزدهم انجام شد.
وی با اعلام اینکه در این مدت 90 روستا از خدمات 82 میلیارد تومانی بهره مند شدند، بیان کرد: در حوزه صنایع تبدیلی کشاورزی 32 مورد صدور مجوز با اشتغال 304 نفر برای مدرنیزه کردن ماشین آلات و نوسازی واحدهای شالیکوبی برای 33 مورد به ظرفیت اسمی 80 هزار تن و احیای یک واحد غیر فعال تولید خوراک دام و طیور انجام شد.
فرماندار ویژه آمل با اشاره به تعداد 6 واحد تولیدی خوراک دام و طیور قبل دولت سیزدهم و ارتقای آن به 12 واحد صنعتی، ادامه داد: 26 درصد تولیدات خوراک دام و طیور استان معادل یک چهارم در آمل انجام می شود همچنین بهره برداری از بزرگترین طرح تولید خوراک دام و طیور با حضور استاندار صورت گرفته و احداث بزرگترین طرح بسته بندی و پوست گیری برنج نیز در این شهرستان روی داد.
وی با اشاره به اینکه 40 هزار و 220 هکتار اراضی کشاورزی و شالیزاری سطح زیر کشت برنج در آمل بوده که با احتساب کشت مجدد 71 هزار و 937 هکتار محصول می دهند، یادآور شد: این میزان زمین شالیزاری با تولید 34 هزار و 346 تن شلتوک و ضریب تبدیل بیش از 190 هزار تن برنج تولیدات شهرستان آمل است که برنج مصرفی بیش از 5 میلیون نفر در این شهرستان تأمین می شود.
زارعی با اعلام اینکه یک هزار و 469 اشتغال در زمینه مکانیزاسیون کشاورزی با جذب اعتبار بیش از 60 میلیارد تومان برای تهیه انواع ماشین آلات تیلر، تراکتور، کمباین و نشاکار اختصاص داده شد، ادامه داد: احداث باغات در 64 هکتار اراضی شیبدار با اشتغال 56 نفر و توسعه بیش از سه هکتار از گلخانه ها با اشتغال 34 نفر از دیگر اقدامات مهم بوده است.
وی با بیان اینکه اجرای پروژه بیولوژیک برای ارتقای سلامت محصول برنج در سطح بیش از 30 هکتار به صورت پایلوت انجام شده و بهره برداری از طرح بیولوژیک جهت تولید محصول استاندارد در سطح 550 هکتار در آمل اجرایی شد، افزود: بحث ایجاد امنیت غذایی امروزه از مهمترین امور است، آمل یک پنجم تولید برنج استان را در اختیار دارد، در زمینه جوجه ریزی آمل دارای رتبه اول، تولید گوشت سفید جایگاه دوم و تولید گوشت قرمز و شیر جایگاه سوم استان را در اختیار دارد.
زارعی با اشاره به اینکه 13 اثر تاریخی معنوی و طبیعی آمل در دولت سیزدهم به ثبت ملی رسید، یادآور شد: برای 37 مورد جدید هم تشکیل پرونده ثبتی شده و مقدمات آن برای ثبت در حال انجام است همچنین برای 13 اثر تاریخی هم بیش از 5.5 میلیارد تومان هزینه شد، برای مرمت بناهایی همانند سقانفار هندوکلا، مسجد جامع و موزه تاریخ آمل بیش از 320 میلیون تومان هزینه شد.
وی بیان کرد: در حوزه مشاغل خانگی و میراث فرهنگی با اشتغال 473 نفر تسهیلات با اعتبار 6 میلیارد تومان اختصاص یافت و تعداد واحدهای تولیدی راه اندازی شده و توسعه یافته در 30 ماه گذشته حدود 115 مورد با سرمایه گذاری یک هزار و 379 میلیارد تومان بوده و برای یک هزار و 401 نفر اشتغال پایدار ایجاد شد که در این مدت تعداد 8 واحد راکد احیا شد.
پایان پیام/86012/م

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/775893/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آیا اوضاع حجاب با اجرای طرح نور بهتر شده است؟

دستگیری 22 عضو یک شرکت هرمی در نوشهر

آغاز ضبط مناظره تلویزیونی کاندیداهای حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی

ذبح 106 راس گاو مسروقه در نور

کاشت برنج به سبک مکانیزه در روستای کیامحله جویبار + فیلم

صادرات 70 قلم کالا از مازندران

کشف 500 میلیون ریال چک‌پول تقلبی در ایوان

22 نفر از اعضای شرکت هرمی در نوشهر دستگیر شدند

سردیس پدر خوشنویسی خرم آباد رونمایی شد

مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود

طعنه‌زنی سنگین به دو مدیر ارشد اقتصادی دولت رئیسی

افزایش 28 درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران

10 درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود

پایان زمستان‌گذرانی 200هزار پرنده مهاجر مازندران

انبار دپوی باتری خودرو در بابل کشف شد

803 میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد

تجمع دانشجویان مازندران در حمایت از خیزش جهانی دانشجویی

تقویت زنجیره های ارزش محصولات کشاورزی مازندران

دستگیری 5 نفر در ارتباط با قتل بازپرس سابق در آمل

جزییات و شیوه قتل بازپرس ویژه و قاضی سابق در آمل

اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران

پیکر مطهر پدر شهیدان بابایی ملکشاه در بابل تشییع شد

روزانه 150 تن گوشت مرغ در مازندران خریداری می شود

شورای ائتلاف کاندیداهای مورد حمایت خود در خرم‌آباد را اعلام کرد

نوای ساز ارکستر سمفونیک تهران در قلعه فلک‌الافلاک می‌پیچد

زنجیره های ارزش کشاورزی در مازندران تقویت شود

مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد

اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی 140 کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران

وضعیت بارش‌ها سه ماه آینده در حوضه آبریز مازندران چگونه است

حریم حفاظتی چهار بنای قجری مازندران مصوب شد

پایان زمستان‌گذرانی 200 هزار پرنده مهاجر مازندران

کیش با کسب بالاترین امتیاز در4 شاخصه سرمایه گذاری، صادرات، بهبود فضای کسب و کار و ارزش تولیدات برتر شد

مدیرکل بنیاد شهرستان‌های استان تهران با جانباز هنرمند و خالق عکس‌های ماندگار دوران معاصر دیدار کرد

اجرای پروژه «نصب توری» جاده کرج_چالوس را مسدود کرد

حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد

جاده کرج ـ چالوس بسته شد

جزییات قتل بازپرس سابق در آمل؛ 5 نفر دستگیر شدند

محور کرج -چالوس مسدود شد

تجاوز 4 مرد افغان به پسر 16ساله در حاشیه تهران

آیین تجلیل از مقام معلم با حضور مدیرکل آموزش بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد

تعطیلی واحد شن و ماسه در محور کندوان

این مناطق منتظر بارش رگباری باران باشند

تعیین تکلیف شریعتمداری برای لایحه حجاب | کنارش بگذارید، «طرح نور» پلیس کافی است

انسداد محور کرج – چالوس

چالوس سه روز بسته شد؛ مسافران از مسیر جایگزین استفاده کنند

دختر فراری از ناچاری با سارق سابقه‌ دار همدست شد

حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه مهم اوکراین

جامعه فرهنگی استان ایلام 57 شهید تقدیم نظام و انقلاب کردند

زیارت شهدای مدفون در حرم حضرت معصومه(س) با حضور استاندار قم

برگزاری دومین کنفرانس علمی ادواری «بازتوانی بیماری‌های عصبی در صرع و پارکینسون»