پیام مازند

آخرين مطالب

(تصاویر) نتیجه قطعی انتخابات مجلس در لرستان؛ انتخاب در لرستان ادامه دارد/ خرم‌آباد و چگنی به دور دوم کشیده شد سياسي

(تصاویر) نتیجه قطعی انتخابات مجلس در لرستان؛ انتخاب در لرستان ادامه دارد/ خرم‌آباد و چگنی به دور دوم کشیده شد
  بزرگنمايي:

پیام مازند - مردم لرستان در انتخابات مجلس دوازدهم مشارکت مطلوبی داشتند، به نحویکه میزان حضور مردمی در این رویداد سیاسی برای برخی حوزه‌های انتخابیه همچون پلدختر تا 70 درصد ثبت شد و بنا بر اعلام رییس ستاد انتخابات درصد مشارکت مردم استان در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره خبرگان رهبری از متوسط کشور بالاتر بوده و فاصله خوبی با این میانگین داشته است.
لرستان همواره از استان‌هایی بوده که حس مسوولیت سیاسی بالایی نسبت به کشور داشته است و مشارکت بالای مردم این دیار در انتخابات مختلف نشان می‌دهد این رویداد سیاسی هرچند با فراز و نشیب‌های حاصل از هیجانات طایفه‌ای همراه بوده، اما در نهایت با مشارکت مطلوب مناطق مختلف برگزار شده است.
لرستان با هفت حوزه انتخابیه 9 نماینده در بهارستان و 2 نماینده در مجلس خبرگان رهبری دارد و امسال در نهایت 258 نفر برای انتخابات خانه ملت و سه نفر برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری نامزد بودند، رای گیری در یک هزار و 654 شعبه ثابت و سیار با همکاری 30 هزار نفر عوامل اجرایی و نظارتی انجام شد.
یک میلیون و 544 هزار نفر در این استان برای شرکت در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری واجد شرایط رای دادن بودند که 74 هزار و 169 آنها رای اولی بشمار می‌رفتند و میزان مشارکت 47 درصد بود.
پس از خلق حماسه مردمی و تمدید مهلت رای گیری در تمامی حوزه‌های انتخابیه استان تا شامگاه شنبه تکلیف نمایندگان منتخب 6 حوزه معلوم شد و مجلس دوازدهم لرستان هرچند برخی نماینده‌های قبلی را همچنان با خود دارد، اما از نظر سیاسی چهره جدیدتری به خود گرفته است.
همچنین تکرار حضور نخستین بانوی منتخب مردم لرستان در مجلس یازدهم نیز قابل تامل و نشان می‌دهد مردم این استان نگرش متفاوتی نسبت به زنان توانمند پیدا کرده و دوباره با اعتماد به یک زن وی را برای تصمیم گیری راهی دوازدهمین دوره خانه ملت کرده اند.
حجت الاسلام محمدرضا مبلغی، عباس گودرزی، فاطمه مقصودی، سیدحمیدرضا کاظمی، محمد خدابخشی، مرتضی محمودوند، مهرداد ویسکرمی، یحیی ابراهیمی و حسین گودرزی نمایندگان مردم لرستان در مجلس یازدهم بودند که از این افراد عباس گودرزی و فاطمه مقصودی در حوزه انتخابیه بروجرد و سیدحمیدرضا کاظمی برای پلدختر و معمولان در پازل مجلس دوازدهم هم جای گرفتند.
انتخابات مجلس دوازدهم در خرم‌آباد و چگنی به دور دوم کشیده شد

پیام مازند

انتخابات حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی برای تعیین نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی پس از به حدنصاب نرسیدن آرای نامزد‌ها به دور دوم کشیده شد تا مردم از چهار فرد راه یافته به این دور، در نهایت 2 منتخب خود را به بهارستان بفرستند.
مجموع آرا اخذ شده در حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی 208،950 رای بود که از این تعداد 193،86 رای صحیح به صندوق‌ها انداخته شده است و با توجه به شمارش آرا و معطوف به قانون انتخابات، محمدرضا ملکشاهی راد با 30،741 رای، رضا سپهوند با 22،652 رای، قدرت الله ایمانی با 20،480 رای و هادی هاشمی نیا با 17،805 رای چهار نامزد این حوزه انتخابیه برای رقابت در دور دوم انتخابات هستند.
محمدرضا ملکشاهی‌راد زاده 1336 در دورود، سیاستمدار اصولگرای ایرانی و نماینده منتخب مردم خرم‌آباد در دوره‌های هشتم و دهم مجلس شورای اسلامی بوده است، مشاور معاونت متوسطه وزیر آموزش و پرورش در سال 1376، نایب رییس کمیسیون عمران در دوره هشتم، قائم مقام سازمان بنادر و کشتیرانی کشور و رئیس صندوق بازنشستگی، رییس حزب موتلفه، معاون صدا و سیما و مدیرکل آموزش و پرورش لرستان همچنین قائم مقام مرکز صدا و سیمای استان همدان در سوابق اجرایی وی موجود است.
رضا سپهوند زاده شهر خرم آباد دانش آموخته اقتصاد، دکترای فیزیک و عضو هیات علمی گروه فیزیک دانشگاه لرستان است که 6 اختراع ثبت و چهار کتاب تالیف کرده و 70 مقاله بین المللی را در مجله‌های معتبر جهانی به چاپ رسانده است.
وی دارای گرایش سیاسی اصلاح طلبی می‌باشد و به مدت سه دوره در کمیسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی به عنوان مشاور کمیسیون اجتماعی، مرکز پژوهش‌های مجلس و کمیسیون اقتصادی خدمت کرده است.
قدرت‌الله ایمانی متولد 1335 در خرم‌آباد و نماینده حوزه انتخابیه خرم‌آباد در دوره هفتم مجلس شورای اسلامی بوده است، وی عضو دفتر نظارت شورای نگهبان استان لرستان، اصولگرا بوده و دارای دکترای حقوق بین الملل است.
هادی هاشمی: دانش آموخته دکتری در رشته حقوق جانباز دوران دفاع مقدس و برادر شهید است، وی دارای نزدیک به 30 سال سابقه در رده‌های مدیریتی و ستادی آموزش و پرورش لرستان است که در دور گذشته به عنوان پدیده انتخابات مطرح و در این دوره از گزینه‌های شاخص در انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه خرم‌آباد بود و به همراه ملکشاهی راد به عنوان نامزد شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب معرفی شده است.
دورود و ازنا

پیام مازند

در حوزه انتخابیه دورود و ازنا از مجموع 87،191 رای ماخوذه، تعداد 82،651 رای صحیح به صندوق انداخته شد که روح الله لک علی‌آبادی با 18،931 رای به عنوان نماینده مردم این حوزه در دوازدهمین دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی انتخاب شد.
وی تحصیل کرده سیاست و روابط بین الملل، مدرس دانشگاه، عضو هیات مرکزی انجمن فیزیک ایران متولد سال 1358 در شهرستان دورود است در دانشگاه تدریس می‌کند، مدیر مسوول انتشارات عطش و ناشر کتب برنامه سمت خدا است که در انتخابات امسال به عنوان نامزد مورد حمایت شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب اسلامی در حوزه انتخابیه دورود و ازنا معرفی شد.
الیگودرز

پیام مازند

در حوزه انتخابیه الیگودرز نیز از مجموع 64،637 رای ماخوذه تعداد 63،164 رای صحیح به صندوق انداخته شد که حمیدرضا گودرزی با 22،875 رای به خانه ملت راه یافت.
گودرزی متولد 1350 در شهرستان الیگودرز و دارای تحصیلات فوق لیسانس رشته جغرافیای سیاسی و دانشجوی دکترا در همین رشته نیز است، وی کارمند رسمی وزارت کشور می‌باشد که سوابقی، چون سخنگوی ستاد مرکزی اربعین؛ مشاور معاون وزیر (معاونت امنیتی انتظامی)؛ معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران و سرپرست اداره کل امنیتی انتظامی استانداری خوزستان را در کارنامه خود دارد و در این دور از انتخابات به عنوان نماینده مستقل اعلام حضور کرد.
کوهدشت و رومشکان

پیام مازند

همچنین در حوزه انتخابیه کوهدشت و رومشکان نیز از مجموع 109،266 رای ماخوذه، تعداد 107،707 رای صحیح به صندوق انداخته شده که علی امامی راد با 33،242 رای منتخب نهایی مردم بود.
امامی راد زاده سال 1336 در کوهدشت، اصولگرا و نماینده مورد حمایت شورای ائتلاف نیرو‌های انقلابی در لرستان، عضو هیات مدیره شرکت ملی گاز است، او پیروز انتخابات دوره‌های چهارم، ششم و هفتم مجلس در لرستان بوده است و به نوعی اکنون با چهارمین برد در این رقابت‌ها رکوردی قابل توجه در لرستان بر جای گذاشته است.
بروجرد و اشترینان

پیام مازند

در حوزه انتخابیه بروجرد و اشترینان از مجموع 92،933 رای ماخوذه تعداد 84،883 رای صحیح به صندوق‌ها انداخته شد که 2 نماینده فعلی یعنی عباس گودرزی با 27،140 رای و فاطمه مقصودی با 17،343 رای منتخب شدند و به این ترتیب مجلس یازدهم در این شهرستان تکرار شد.
فاطمه مقصودی، اصولگرا متولد شهرستان بروجرد، دارای مدرک تحصیلی دکترای زبان و ادبیات فارسی است که در یازدهمین دوره انتخابات مجلس بعنوان به عنوان اولین نماینده زن از استان لرستان به مجلس راه یافت و در دوازدهمین دوره نیز تکرار شد.

پیام مازند

عباس گودرزی نیز متولد بروجرد و یکی از چهره‌های اصولگرا به شمار می‌رود که دارای مدرک کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی است، از سوابق اجرایی وی می‌توان به سرپرستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان و عضویت در دور سوم شورای اسلامی شهر بروجرد اشاره کرد.
وی در دهمین و یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نماینده مردم بروجرد بود و اکنون با هتریک در این انتخابات، برای سومین بار به عنوان نماینده مردم این شهرستان یک کرسی بهارستان را تصاحب کرد.
دلفان و سلسله

پیام مازند

در حوزه انتخابیه دلفان و سلسله نیز از مجموع 113،005 رای ماخوذه تعداد 109،435 رای صحیح به صندوق انداخته شد که محمدحسین محمدی با 43،445 رای به عنوان نماینده مردم راهی خانه ملت شد.
وی فرزند حجت الاسلام محمدی نماینده اسبق چهار دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه سلسله و دلفان می‌باشد و با مدرک دکترای حقوق عمومی، استاد دانشگاه است، سابقه فعالیت در وزارت بازرگانی را دارد و در فهرست نامزد‌های مورد حمایت شورای ائتلاف نیرو‌های انقلابی لرستان قرار داشت.
سید حمیدرضا کاظمی نماینده فعلی و دور قبل مردم پلدخترو معمولان در مجلس شورای اسلامی با هتریک در انتخابات دوازدهم برای سومین بار راهی بهارستان شد تا نامزد مورد حمایت دیگری از شورای ائتلاف نیرو‌های انقلابی لرستان پیروز انتخاب ملت باشد.
47،269 رای در این حوزه انتخابیه اخذ شد که 46،247 رای صحیح بود و کاظمی با 23،182 رای برای سومین بار راهی خانه ملت شد.
به این ترتیب محمدحسین محمدی، علی امامی راد، حمیدرضا گودرزی، فاطمه مقصودی، عباس گودرزی، سید حمیدرضا کاظمی و روح الله لک علی آبادی تا کنون به طور قطعی نمایندگان لرستان در مجلس دوازدهم شورای اسلامی هستند که امامی راد، مقصودی، گودرزی و کاظمی سابقه حضور در خانه ملت را دارند و باید تا دور دوم انتخابات منتظر ماند تا وکلای خرم آباد و چگنی نیز مشخص شوند.
منبع: ایرنا
tags # انتخابات مجلس ، لرستان سایر اخبار

پیام مازند

«همای سعادت» در خانه ایرانی‌ها؛ قیمت پرنده هما در ایران چقدر است؟!

پیام مازند

(ویدئو) صحنه ترسناک شکار گوزن توسط اژد‌های کومودو

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/779809/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

بازگشت پرواز تهران - خرم آباد

اعترافات ناامیدکننده رایان بابل: در لیورپول تنها و مضطرب بودم

امام جمعه خرم آباد : مانتوی بدون دکمه و پیراهن‌ کوتاه در بازار دیده می‌شود

حمایت قاطع 500 گروه تبلیغی از نیروی انتظامی و طرح نور

تصاویر شگفت‌انگیز از جاری شدن سیل در اصفهان و خرم‌آباد + ویدئو

جان باختن پدر و فرزند در ویلای شخصی

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

حادثه رانندگی در جاده کرج - چالوس 8 مصدوم داشت

فیلم جاری شدن سیل و آبگرفتگی در اصفهان و خرم‌آباد

جانباختن تلخ نخبه کنکور سراسری در ویلای شخصی پدر

حمایت دبیرخانه "سوگواره ملی تعزیه ده زیار کرمان" از اجرای طرح نور

واکنش طعنه‌آمیز شبکه TNT به مصاحبه تند یورگن کلوپ + عکس

سردار رادان: عهد می‌بندم طرح نور را ادامه دهیم

اعتراف ستاره سابق لیورپول: همیشه مضطرب بودم

شعری زیبا از عطار نیشابوری

نخبه مازندران براثر گازگرفتگی جان باخت

شرایط جوی پرواز تهران - خرم آباد را مجبور به بازگشت کرد

نخبه کنکور بر اثر مسمومیت گاز گرفتگی جان باخت‌

دره مرگ نمرده بود،خوابیده بود

فوت نخبه کنکوری مازندران به همراه پدرش بر اثر مسمومیت گاز

پیشنهاد خنده‌دار برای نجات اقتصادی بارسلونا!

وضعیت جاده‌ها/ کندوان یک‌طرفه شد

خنده‌دارترین پیشنهاد برای نجات اقتصادی بارسلونا!

نخبه کنکوری مازندران و پدرش در اثر گازگرفتگی جان باختند

جان باختن نخبه کنکوری مازندران و پدرش در اثر گازگرفتگی

فصل نشا با چاشنی فوتشال در مازندران

تاکیدامام جمعه سلماس بر حمایت از اجرای طرح نور

نخبه کنکور انسانی بر اثر مسمومیت گاز منوکسید کربن جان باخت

جان باختن نخبه کنکور در ویلای شخصی/ جزئیات

رک بگویم از همه رنجیده‌ام

استاندار همدان با همسر و فرزندان شهید شناسائی شده رنجنوش دیدار کرد

کندوان یک‌ طرفه شد

نخبه کنکور انسانی بر اثر مسمومیت گاز منوکسید کربن جان باخت‌

نخبه کنکور انسانی بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان باخت

بازگشت پرواز تهران ـ خرم‌آباد ‌به مبدأ در پی شرایط بد جوی

نخبه کنکور انسانی بر اثر مسمومیت گاز مونوکسید کربن جان باخت‌

جزئیات حادثه تلخ برای جوان نخبه معلول ساروی و پدرش

درهر قفسی کلید امیّدی هست

ریزش سنگ در جاده پلدختر - خرم‌آباد

چالوس یک طرفه شد

تکرار حمایت قاطع دستگاه قضایی شهرستان از طرح نور

2 نفر در ساری براثر مسمومیت با گاز جان باختند

احتمال ریزش سنگ، با بارش باران در جاده چالوس

پیگیری طلب میلیاردی مردم از یک شرکت خصوصی

برپایی مراسم عزاداری و دسته روی در کربلای معلی

کندوان یک‌طرفه شد

امام صادق (ع) محور وحدت بین مذاهب اسلامی است

«چشم‌ها تنها برای دیدن نیستند»

توسعه گردشگری با مشارکت مردم میسر می‌شود

خیزش دانشجویی در آمریکا جنایت اسرائیل را نشان داد