پیام مازند

آخرين مطالب

مثلث دفاعی مازندرانی در نبرد تیم ملی فوتبال با سامورایی ها ورزشي

  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری- سه بازیکن مازندرانی تیم ملی فوتبال ایران امشب در دیداری حساس از مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا 2019 مقابل ژاپن سختکوش و مرموز به میدان می روند تا در کنار سایر بازیکنان تیم ملی، برای تحقق یک رویای 43 ساله بجنگند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، مثلث دفاعی مازندرانی تیم ملی فوتبال، متشکل از مرتضی پورعلی گنجی در قلب خط دفاع، رامین رضاییان در دفاع راست و امید ابراهیمی در نقطه مرکزی زمین، از مهره های کلیدی ' کارلوس کی روش ' در تیم ملی ایران هستند.
سرمربی کاربلد و حرفه ای پرتغالی تیم ملی، امشب در دیداری که صدمین سرمربیگری او روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران است و می تواند پس از 43 سال یک بار دیگر ایران را به فینال جام ملت های آسیا برساند، دستی پر برای تعیین ترکیب ثابت و همچنین خیالی آسوده در نیمکت ذخیره ها دارد.
مثلث مازندرانی تیم ملی که در جام جهانی هم حضوری موفق و چشمگیر داشتند، در این جام نیز از بازیکنان اثرگذار تیم هستند و کی روش حساب ویژه ای روی آنان باز کرده است.
** امید ابراهیمی
تخریبچی نکایی تیم ملی یکی از اصلی ترین مهره های تیم ملی در این جام محسوب می شود. ابراهیمی که از بازی نخست ایران در جام جهانی 2018 مقابل مراکش، خیال کادر فنی تیم ملی و همه فوتبال دوستان را از وجود یک هافبک جنگنده و حرفه ای راحت کرد، پنج بار است که در جام ملت های آسیا به طور کامل در زمین حضور دارد و عملکردی درخشان از خود به جای گذاشته است.
امید ابراهیمی که با محرومیت سعید عزت اللهی از بازی مقابل مراکش در جام جهانی، فرصت حضور در ترکیب اصلی به دست آورد، در همان یک بازی توانمندی های خود را اثبات کرد. او با این که به خاطر مصدومیت ناشی از تکل جانانه اش زیر پای بازیکن شماره 18 مراکش، از دقیقه 55 به بعد نتوانست در زمین حضور داشته باشد، آنقدر مفید و اثرگذار ظاهر شد که کی روش را مجاب کرد برای دو دیدار بعدی مقابل اسپانیا و پرتغال نیز در ترکیب اصلی قرار بگیرد و حتی پس از مصدومیت سعید عزت اللهی نیز جایی برای نگرانی در مرکز زمین باقی نگذارد.
هافبک دفاعی تیم ملی که حالا تخریبچی شماره یک ایران است، اصلی ترین مهره کی روش در مرکز زمین محسوب می شود. به جز علیرضا بیرانوند که سنگربان شماره یک تیم ملی است، امید ابراهیمی تنها بازیکن ایران است که در هر پنج بازی پشت سر گذاشته شده ایران، کامل در زمین حضور داشت و تعویض نشد. آمار و عملکرد بازیکن اهل روستای " زرندین " شهرستان نکا در شرق مازندران در این پنج بازی نشان می دهد که برداشت های سرمربی پرتغالی و اعتماد او به امید تا چه اندازه درست و منطقی بود.
ابراهیمی نزدیک ترین بازیکن به خط دفاع است و وظیفه اش در مقابل خط دفاع، توپگیری و انتقال بازی از دفاع به هافبک و زمین حریف است. عمده توپ های سوم جلوی خط دفاع به ابراهیمی می رسد و پیش از بازیکنان خط دفاعی با بازیکنان حریف مواجه می شود. همین موضوع سبب می شود که او پستی پربرخورد داشته باشد که احتمال خطای این بازیکن را به طور طبیعی بالا می برد، اما آمار خطاهای ابراهیمی در پنج بازی اخیر متفاوت با این پیش بینی است.
ابراهیمی در پنج بازی اخیرش در جام ملت ها که به طور کامل در زمین حضور داشت فقط چهار بار خطا کرد و در مقابل پنج بار بازیکنان حریف روی او خطا کردند. او یک خطا در بازی با ویتنام، دو خطا در بازی با عراق و یک خطا در بازی با چین داشت، آماری که نشان دهنده مسلط بودن ابراهیمی روی توپ و دقت او در توپگیری و دفاع بدون خطا کردن است.
ابراهیمی در این پنج بازی 10 تکل موفق داشت و 5 بار هم توپ تیم حریف را توانست قطع کند.آمار چشمگیر دیگر امید ابراهیمی، دقت بالای او در پاس است. هافبک دفاعی مطمئن تیم ملی در بازی نخست مقابل یمن یک رکورد عالی از خود بر جای گذاشت. او 52 پاس به هم تیمی های خود داد که تمامی آنها درست به مقصد رسید. در بازی با ویتنام 90 درصد پاس های ابراهیمی درست بود. در بازی با عراق هم با این که تغییر پست داشت و هافبک دفاعی متمرکز تیم نبود، 60 درصد پاس هایش سالم بود، اما با بازگشت ابراهیمی به هافبک دفاعی در بازی با عمان، دقت پاس او به 87 درصد رسید. در بازی مقابل چین هم 80 درصد پاس های او درست بود.
امید، هم در بازی روی زمین عملکردی قابل قبول داشت و هم در نبردهای هوایی موفق ظاهر شده است. شماره 9 تیم ملی ایران در جام ملت های آسیا 2019 ، در این پست یکی از بهترین های جام محسوب می شود. همتای ژاپنی او در بازی امروز یعنی ' واتارو اندو 'نیز وضعیت مشابهی دارد. این دو هافبک دفاعی امروز می توانند سهم بسزایی در رسیدن تیم شان به فینال داشته باشند.
** مرتضی پورعلی گنجی
بازیکن محبوب اهل دهستان گنج افروز بابل که چهار سال پیش در استرالیا با اعتماد کارلوس کی روش به پدیده ایران در جام ملت های آسیا 2015 تبدیل شد، حالا یکی از اصلی ترین مهره های تیم ملی است. او در جام جهانی عملکردی فوق العاده داشت و سه بازی را کامل برای ایران به میدان رفت. مدافع 26 ساله تیم ملی که امروز یکی از ستون های استوار خط دفاعی تیم کشورممان محسوب می شود، زمانی که در نفت تهران بازی می کرد، نخستین بار مهر ماه 1393 به اردوی تیم ملی دعوت شد و با وجود کم تجربه بودن، به خاطر نمایش خوبی که در تمرین ها و بازی های تدارکاتی از خود نشان داد، به بازیکن ثابت تیم ملی در جام ملت های قبلی تبدیل شد.
پورعلی گنجی یک مدافع گلزن است که پیشینه گلزنی در جام ملت ها را نیز دارد، بازیکنی که تا پیش از حضور در تیم ملی در پست هافبک وسط بازی می کرد، به تشخیص سرمربی پرتغالی به قلب خط دفاع رفت و آن قدر خوب در این پست ظاهر شد که حالا به عنوان یک مدافع مستحکم، جای ثابتی در تیم ملی و تیم های باشگاهی دارد.
مدافع 187 سانتی متری تیم ملی که روی زمین و روی هوا نبردهای موفقی دارد، در فاز دفاعی تیم ملی تا کنون بسیار کم نقص ظاهر شد. نگاهی به عملکرد دو بازی اخیر او در مرحله حذفی جام ملت‌ های آسیا مقابل عمان و چین نشان می دهد که پورعلی گنجی از همتای ژاپنی خود بهتر و موفق تر بود. ' تاکه هیرو تومیاسو ' مدافع ژاپن ضعیف نبود، اما پورعلی گنجی در بیشتر آیتم هایی که یک مدافع باید داشته باشد بهتر عمل کرده است. مرتضی در 2 بازی اخیر 112 پاس داده که 83 درصد این پاس ها درست بودند. او 3 تکل موفق و 3 دفع توپ داشت.
قامت بلند پورعلی گنجی سبب شده که در بیشتر نبردهای هوایی برنده باشد. او برنده 15 نبرد هوایی در 2 بازی اخیر بود و فقط 2 بار در نبردهای هوایی موفق نبود. این آمارها خیال ایرانی ها را تا حد زیادی از حفاظت دروازه تیم ملی در بازی امروز راحت می کند.
جایگاه پورعلی گنجی در ترکیب تیم ملی تثبیت شده است؛ به طوری که حتی در گمانه زنی های مربوط به خط دفاعی تیم ملی در این تورنمنت و تغییراتی که کی روش در دفاع انجام داد، همواره بازیکن کناری پورعلی گنجی تغییر کرد.
** رامین رضاییان
مهم ترین و به یاد ماندنی ترین صحنه حضور بازیکن اهل روستای " سمسکنده " شهرستان ساری در تیم ملی، تلاش او در بازی با اسپانیا برای عبور نکردن توپ از روی خط دروازه و تحمل ضربه های پیاپی کاستا بازیکن بداخلاق و خشن اسپانیا است؛ صحنه ای که بارها در رسانه های مختلف از آن به عنوان یک حماسه چند ثانیه ای از دفاع تیم ملی یاد شد.
رضاییان در بازی پیشین مقابل چین هم یک بار دیگر در اوایل بازی با تکلی بلند مانع فرو ریختن دروازه ایران شد تا تیم ملی با برنامه های قبلی خود به بازی ادامه دهد و مسیر و جریان بازی تغییر نکند.
رامین رضاییان یکی از بازیکنان مورد علاقه سرمربی پرتغالی تیم ملی است؛ یک دفاع راست قدرتمند که معمولا حضورهایش در بازی های ملی را با عملکردی قابل قبول پشت سر می گذارد. او در بازی های جام ملت های آسیا نیز با وجود این که ' وریا غفوری ' نیز در تیم ملی حضور دارد، گزینه اولویت دار کی روش در ترکیب اصلی بویژه برای بازی های حساس است. یک دفاع راست مستحکم که هم سرعتی است و هم قدرت خوبی برای مقابله با حریفان دارد. هماهنگی رضاییان با بازیکنان اثرگذار برای نفوذ از جناح راست مانند اشکان دژاگه و علیرضا جهانبخش هم قابل توجه است.
یکی از ویژگی های شماره 23 تیم ملی، پاس های بلند و بازی سازی او به وسیله پاس هاست. او خوب هم تیمی های خود را در زمین پیدا می کند و با ارسال های درست، در خلق موقعیت ها نقشی اثرگذار دارد. نمونه این اثرگذاری، پاس رضاییان برای طارمی در بازی با عمان بود که یک پنالتی برای ایران به دست آورد و منجر به گل دوم شد. نفوذ او از کناره و سانترهای متعدد و مناسب او همیشه برای تیم های حریف خطرساز است.
به احتمال بسیار زیاد، امشب نیز رضاییان در ترکیب اصلی تیم ملی قرار دارد. ارسال های با کیفیت آقای سانتر می تواند راه را برای گلزنی مهاجمان سرزن ایران، بویژه سردار آزمون و تحقق آرزوی 43 ساله ایرانی ها هموار کند.
آخرین دیدار ایران و ژاپن در جام ملت های آسیا 15 سال پیش و در مرحله گروهی مسابقات جام ملت های آسیا 2004 برگزار شد؛ دیداری که برانکو ایوانکوویچ سرمربی کنونی پرسپولیس روی نیمکت سرمربیگری ایران نشسته بود و با تساوی به پایان رسید، اما بازی امروز باید برنده داشته باشد.
مازندرانی های تیم ملی در کنار همه بازیکنان و کادر فنی، از ساعت 17 و 30 دقیقه امروز در استادیوم 24 هزار نفری هزاع بن‌زاید شهر ابوظبی برای تاریخ سازی خواهند جنگید.
9927/1654

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/78245/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تعیین تکلیف حدود 7 هزار چاه کشاورزی در مازندران

رتبه نخست مازندران در صادرات لبنیات

تردد در راه های مازندران عادی و روان است

بازار برنج در مازندران از رکود خارج شده است

اولتیماتوم 2 ماهه بازرسی لرستان برای تکمیل پل شوراب

ایران‌چک 500 هزار تومانی در بازار؟! + عکس

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمال در آخرین روز فروردین

حمله اسرائیل به جنوب سوریه

اعزام 15 هزار دانش‌آموز به اردوی راهیان‌نور و پیشرفت

تقویت احساس ارزش واقعی تولید برنج در زندگی کشاورزان مازندرانی

هوای صاف تا نیمه ابری در مازندران

جزییات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

راهپیمایی مازندرانی‌ها در حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

اقامه نماز جمعه خرم آباد به امامت حجت الاسلام والمسلمین شمسی فر

تردد روان خودرو‌ها در جاده های مواصلاتی مازندران

وزارت کشور عراق وقوع انفجار در این کشور را تکذیب کرد

شنیدن شدن صدای چندین انفجار در عراق و سوریه

شنیده شدن صدای انفجاری در استان بابل عراق

نساجی در خانه دوباره قرمز می‌پوشد

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

ضرب سکه طلا را ‌خیانت‌ به مملکت می‌دانیم

با ورود مستقیم کشاورزان به بورس برنج، دست سودجویان قطع می‌شود

وضعیت راه‌های کشور؛ترافیک نیمه سنگین در جاده چالوس و آزادراه تهران–پردیس

اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی

کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

نخستین نشای مکانیزه مازندران آغاز شد

افزایش 20 درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در مازندران

رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در مازندران

غایب بزرگ مقابل تراکتور: یک گلزن

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

تغییر استاندار مازندران تکذیب شد

شتاب ساخت مسکن مازندران در دولت سیزدهم

جیب بارانه بگیران پر پول شد

زنجیره انسانی مازندرانی‌ها ‌در حمایت از عملیات وعده صادق

کشف انبار لوازم خانگی 12 میلیارد ریالی قاچاق در خرم آباد

شکل‌گیری زنجیره‌ علوی‌تباران در حمایت از عملیات وعده صادق

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

مدیریت هوشمندنیاز اساسی مازندران در آموزش عالی

حمایت مردم اردبیل از اجرای طرح «نور» فراجا

تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی توسط معلم در حال پیگیری است