پیام مازند

آخرين مطالب

جای خالی یک اثر سینمایی از مازندران در جشنواره فیلم فجر فرهنگي

جای خالی یک اثر سینمایی از مازندران در جشنواره فیلم فجر
  بزرگنمايي:

پیام مازند - رئیس حوزه هنری مازندران با اشاره به ظرفیت‌های طبیعی و انسانی و موضوعات و محتواهای اصیل و ارزشمند این استان، گفت: جای یک فیلم خوب از مازندران در جشنواره فیلم فجر خالی است و مسئولان ارشد فرهنگی باید به این اتفاق مهم فکر و برای آن چاره‌اندیشی کنند. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، مهدی معصومی گرجی در حاشیه اکران فیلم سینمایی "آسمان غرب" در سینما سپهر ساری، با تشکر از عوامل برگزاری جشنواره فجر در ساری که تلاش کردند فیلم‌های فجر در این استان هم نمایش داده شود در گفت‌و گو با خبرنگار تسنیم در ساری بیان کرد: نفس برگزاری جشنواره خیلی خوب است به این دلیل که فرصت خوبی برای دسترسی مردم به فیلم‌های جشنواره و تمرکززدایی از مرکز کشور است.
رئیس حوزه هنری مازندران گفت: برای اینکه مخاطبان استقبال بیشتری داشته باشند نیاز به یک سری راهکار در نشست‌های برنامه‌ریزی و هم‌اندیشی نسبت به کیفیت برگزاری جشنواره است و باید به آن فکر شود.
معصومی گرجی افزود: به عنوان نمونه می‌شود دو یا سه فیلم درجه یک در شهرستان‌ها اکران شود یا از عوامل بازی دعوت کرد که حضور پیدا کنند، جلسات پرسش و پاسخ صورت بگیرد و یک تبلیغ گسترده در بخش دانش‌آموزی، دانشجویی و سایر اقشار انجام شود.
این مسئول با بیان اینکه هدف از برگزاری جشنواره، پربار کردن این فضای فرهنگی با حضور و دعوت از همه قشرهای جامعه است، ادامه داد: بالاخره فیلمسازان زحمت می‌کشند و آثاری را تولید می‌کنند و در یک رویداد بزرگ به نمایش در می‌آید؛ این تنها فرصتی است که مردم می‌توانند فیلم‌های داغ و به‌روز را ببینند و به نظرم اگر به این‌ها توجه بشود استقبال بیشتر خواهد شد.
معصومی گرجی گفت: در کشوری زندگی می‌کنیم که سرشار از عشق، ایمان، مقاومت، فداکاری، شهادت، پهلوانی، سلحشوری، اخلاق، علم، صنعت، کشاورزی، و فرهنگ غنی و تاریخ چندین هزار ساله، سرزمین چهار فصل، و آیین‌های ارزشمند و مردمان با فرهنگ و اخلاق در قومیت‌های مختلف است. در مازندران نیز سبک زندگی ایرانی اسلامی جاری است و مردم همچنان اصالت خود را حفظ می‌کنند؛ به نظرم فیلم‌های ما باید به همه این ارزش‌ها و مفاهیم عمیق توجه کند، زیرا کشوری دارای استقلال هستیم و باید تمامیت ارضی و اصالت خود را حفظ کنیم و این عزت و اصالت را به جوانترها نشان بدهیم.
وی بیان کرد: جشنواره فیلم فجر، فرصت مناسبی است که مخاطبان را به تماشای این فرهنگ اصیل جذب کنیم و حتی اگر شده آنها را رایگان بیاوریم تا فیلم ببینند چون بحث معرفی و اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی است و نیاز داریم در دنیای امروز که فرهنگ بیگانه و غربی در حال بمباران فرهنگ اصیل ایرانی و اسلامی است و جوانان را تحت تاثیر قرار می‌دهد کارهایی انجام بدهیم که حقیقت را به مردم برسانیم.
رئیس حوزه هنری مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اظهار امیدواری از اینکه سال‌های دیگر توجه ویژه‌ای به کیفیت اجرای درست جشنواره صورت بگیرد، تصریح کرد: البته عواملی بوده که شاید استقبال کم شده و باید یک بحث تحلیلی بر آن داشت؛ ولی در مجموع اگر سال بعد با یک برنامه‌ریزی دقیق‌تر و جلسات متعدد با استفاده از کارشناسان فرهنگی این جشنواره برگزار شود، حتماً بهتر خواهد بود. 
معصومی گرجی گفت: در مازندرانی هستیم با مردم فرهنگ‌دوست و هنردوست و مهمانپذیر، و علاقمندیم این رویدادهای بزرگ فرهنگی - هنری در استان ما نیز برگزار شود و همه باید تلاش کنیم که خودمان هم تولید خوبی داشته باشیم و حیف است که مازندران یک فیلم سینمایی در جشنواره فجر ندارد.
وی ادامه داد: سالهاست در فکر این اتفاق هستیم که یک فیلم از استان مازندران تولید شود؛ ما اینهمه تاریخ و فرهنگی غنی داریم و اگر به این پژوهش‌ها رجوع شود جای فیلم سینمایی درجه یک جهت معرفی استان ما در تمام بخش‌ها می‌تواند باشد چون برای این استان موضوعات و محتواها خیلی زیاد است.
رئیس حوزه هنری مازندران با بیان اینکه مسوولان ارشد استان به این مسئله مهم باید توجه کنند که ما هنوز نتوانستیم در این سال‌ها یک فیلم سینمایی بسازیم و این به نظرم خیلی آسیب است، گفت: در مورد شهید کشوری و شهید شیرودی در جای دیگری فیلم تولید می‌کنند، چرا استان نتواند بودجه‌ای برای ساخت فیلم تخصیص بدهد؟ محتوا و فیلمنامه هست و فقط به حمایت نیاز داریم.
معصومی گرجی در پایان اظهار امیدواری کرد همه دستگاه‌های فرهنگی هنری دست به دست هم بدهند تا این اتفاق مهم یعنی تولید یک فیلم جشنواره‌ای در مازندران شکل بگیرد.
انتهای پیام/ 

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/788214/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

میدان مغناطیسی زمین 26 میلیون سال ناپدید شده بود

پختن، سرنوشت شوم زمین و زمینیان؟

احداث 6 دستگاه پل عابر پیاده در محور‌های پرتردد مازندران

برگزاری هفتمین جشنواره ملی اشکواره حسینی در مازندران

بررسی 422 فقره پرونده در 22 مرکز مهر خانواده مازندران

سردار علی فضلی از مناطق راهیان نور بازدید کرد

هزینه تحصیل رایگان 4 دهک اول در مدارس سمپاد پرداخت نشده است

شاعرانه/ مرا به باغ و بهاران چه کار دور از تو ؟

شورای تامین، زنان را از تماشای بازی پرسپولیس و استقلال با نساجی محروم کرد

توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در سوادکوه

کیش؛ پایتخت نوآوری ایران می‌شود/ حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان برای توسعه جزیره، در دستور کار است

جذابیت ظرفیت‌های گمرکی کیش برای هیات اقتصادی ترکیه / کیش و آنکارا، شریک تجاری می‌شوند

خواندن داستانی شنیدنی از مولوی

یک روز گذشت!

عضو سابق هیات مدیره استقلال افشاگری کرد؛ از حواله خودروها تا مشاوران 400 میلیونی!

فعالیت 22 مرکز مهر خانواده در مازندران

فیلتر کوچکی که دوربین موبایل را گران می‌کند

4 روش برای جذاب‌تر کردن روشنایی آشپزخانه

شورای تامین اجازه نداد؛ بازی پرسپولیس / استقلال با نساجی بدون زنان

ترافیک سنگین آزادراه چالوس- تهران

آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا

قیمت طلا، قیمت دلار، قیمت سکه و قیمت ارز 16 اردیبهشت 1403

توافق مهم ایران و عربستان انجام شد

معنی جالب جنگ زرگری

مادر شهیدان والامقام «دزفولی» به دیدار فرزندان شهیدش پیوست

دیدار استاندار مرکزی با خانواده شهید معلم سردار «جواد کریمی طاهری»

داریوش کاردان: سال 1373 برای هر برنامه هزار و 200 تومان دستمزد می‌گرفتم/ هنوز هم حاضرم با این صداوسیما که به من ظلم کرده کار کنم

عکس | استایل جنجال‌ساز ژیلا صادقی مجری خبرساز صدا و سیما در راه بازگشت از آمریکا

تهیه کننده نون خ سریال جدید می‌سازد

افشاگری در خصوص حواله‌های خودرو در استقلال و قرادادهایی که نجومی شد | اتهام به فرشید سمیعی و علی خطیر

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ محورهای چالوس و هراز قفل شد

آمادگی مازندران برای برگزاری الکترونیکی دور دوم انتخابات

دانشگاهها در راستای رفع مشکلات توسعه ای مازندران پای کار بیایند

پیام تسلیت وزیر کشور به مناسبت درگذشت نخبه جوان مازندرانی

پایان پیکار‌های ووشو جوانان دختر مازندران در بابلسر

آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ چالوس و هراز قفل شد

محکومیت پزشک جراح برای دریافت اضافه بها

نقره‌داغ شدن پزشک جراح برای دریافت اضافه بها

شعری جالب درباره رودکی و دلیلی که باعث شد موهایش را رنگ کند

از خانواده‌ها برای حضور در نمایشگاه کتاب دعوت شد

حنیفی و یزدانی فاتح هفته دوم تور جهانی تنیس ساری

کلاس دانش افزایی مربیان کشتی در مازندران

آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی دانشگاه‌های آمریکایی

برگزاری نمایشواره شهدای «خان‌طومان» در مازندران

افشاگری از ماجرای حواله‌های خودرو،افزایش قراردادها، مشاوران400 میلیونی و برکناری مدیر سرشناس آکادمی/ هشدار به مالکان جدید استقلال

کمک 650 میلیون ریالی بانوی جویباری به مردم غزه

آشنایی با چهار نامزد انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه قائمشهر، سوادکوه و جویبار

شناسایی و برخورد با 5627 مورد تجاوز به حریم راه‌های مازندران

افشاگری از ماجرای حواله‌های خودرو، افزایش قراردادها، مشاوران 400 میلیونی و برکناری مدیر سرشناس آکادمی/ هشدار به مالکان جدید استقلال

پایش و نظارت144 فروشگاه کالای اساسی در عباس آباد