پیام مازند

آخرين مطالب

نقشه مترو فضایی/ به راحتی ایستگاه عوض کنید! علمي

نقشه مترو فضایی/ به راحتی ایستگاه عوض کنید!
  بزرگنمايي:

پیام مازند - نظریه گره، تکنیک ریاضی به‌دردبخوری است و این‌بار به کمک دانشمندان آمده تا با نقشه‌برداری از مسیرهای کارآمد، مسیر سفر به ماه و فراتر از آن را از نقشه مترو هم ساده‌تر کند. دانشمندان روش جدیدی برای یافتن مسیرهای بهینه سفر به فضا بدون نیاز به مصرف سوخت بیشتر پیدا کرده‌اند. این روش جدید از ریاضیات برای نشان دادن تمام مسیرهای ممکن از مداری به مدار دیگر استفاده می‌کند. تاکنون برای ترسیم مسیر مدارها بیش از هرچیزی از حدس و گمان استفاده می‌شد. تکنیکی که به تازگی ارائه داده شده، همه مسیرهای ممکنی را که فضاپیما می‌تواند از نقطه A تا B طی کند نشان می‌دهد، البته به شرطی که هر دو مدار به سطح انرژی مشترکی برسند. بنابراین تکنیک جدید دانشمندان که «Tube Map» یا «نقشه مترویی فضا» نامیده‌ شده‌، برنامه‌ریزی برای ماموریت‌های فضایی را بسیار ساده‌تر می‌کند. افزایش بهره‌وری سوخت در ماموریت‌های فضایی به گزارش خبرآنلاین، در دهه‌های اخیر، مأموریت‌های فضایی با عناوین مختلف، روی روش‌هایی برای افزایش توانایی تغییر مسیر یک ماهواره در فضا بدون استفاده از سوخت تمرکز کرده‌اند. یکی از روش‌ها انجام این کار، یافتن «اتصالات هتروکلینیک» (heteroclinic connections) است. در این روش، از مسیرهایی استفاده می‌شود که به فضاپیما اجازه می‌دهد بدون استفاده از سوخت، از مداری به مدار دیگر منتقل شود. ریاضیات لازم برای محاسبه مدار، بسیار پیچیده است و نیازمند توان محاسباتی ابررایانه‌ها برای زمانی طولانی است تا همه گزینه‌های ممکن بررسی شوند و درنهایت بر اساس حدسی هوشمندانه، بهترین مسیر مشخص شود. نظریه گره در سفرهای فضایی! دانشمندان در تکنیک جدید برای یافتن مسیرهای بهینه، از نظریه گره در ریاضیات استفاده کرده‌اند تا الگوی کلی مسیر را به‌سرعت تعین کنند و سپس جزئیات آن را به‌دقت تنظیم کنند. آژانس‌های فضایی با این روش می‌توانند درست مانند نقشه مترو، فهرست کاملی از تمام مسیرهای ممکن را از مداری به مدار دیگر بدست آورند و سپس، مسیری را انتخاب کنند که برای ماموریتشان مناسب‌تر است. جالب است بدانید که این تکنیک با موفقیت روی مدارهای سیاره‌ای مختلف از جمله ماه و قمرهای مشتری آزمایش شده است. این تکنیک همچنین می‌تواند در سایر نقاط منظومه شمسی مانند قمرهای یخی زحل و مشتری نیز به‌کار گرفته شود.

نظریه گره، تکنیک ریاضی به‌دردبخوری است و این‌بار به کمک دانشمندان آمده تا با نقشه‌برداری از مسیرهای کارآمد، مسیر سفر به ماه و فراتر از آن را از نقشه مترو هم ساده‌تر کند. 
دانشمندان روش جدیدی برای یافتن مسیرهای بهینه سفر به فضا بدون نیاز به مصرف سوخت بیشتر پیدا کرده‌اند. این روش جدید از ریاضیات برای نشان دادن تمام مسیرهای ممکن از مداری به مدار دیگر استفاده می‌کند.
تاکنون برای ترسیم مسیر مدارها بیش از هرچیزی از حدس و گمان استفاده می‌شد. تکنیکی که به تازگی ارائه داده شده، همه مسیرهای ممکنی را که فضاپیما می‌تواند از نقطه A تا B طی کند نشان می‌دهد، البته به شرطی که هر دو مدار به سطح انرژی مشترکی برسند. بنابراین تکنیک جدید دانشمندان که «Tube Map» یا «نقشه مترویی فضا» نامیده‌ شده‌، برنامه‌ریزی برای ماموریت‌های فضایی را بسیار ساده‌تر می‌کند.
افزایش بهره‌وری سوخت در ماموریت‌های فضایی
به گزارش خبرآنلاین، در دهه‌های اخیر، مأموریت‌های فضایی با عناوین مختلف، روی روش‌هایی برای افزایش توانایی تغییر مسیر یک ماهواره در فضا بدون استفاده از سوخت تمرکز کرده‌اند. یکی از روش‌ها انجام این کار، یافتن «اتصالات هتروکلینیک» (heteroclinic connections) است. در این روش، از مسیرهایی استفاده می‌شود که به فضاپیما اجازه می‌دهد بدون استفاده از سوخت، از مداری به مدار دیگر منتقل شود.
ریاضیات لازم برای محاسبه مدار، بسیار پیچیده است و نیازمند توان محاسباتی ابررایانه‌ها برای زمانی طولانی است تا همه گزینه‌های ممکن بررسی شوند و درنهایت بر اساس حدسی هوشمندانه، بهترین مسیر مشخص شود.

پیام مازند

نظریه گره در سفرهای فضایی!
دانشمندان در تکنیک جدید برای یافتن مسیرهای بهینه، از نظریه گره در ریاضیات استفاده کرده‌اند تا الگوی کلی مسیر را به‌سرعت تعین کنند و سپس جزئیات آن را به‌دقت تنظیم کنند. آژانس‌های فضایی با این روش می‌توانند درست مانند نقشه مترو، فهرست کاملی از تمام مسیرهای ممکن را از مداری به مدار دیگر بدست آورند و سپس، مسیری را انتخاب کنند که برای ماموریتشان مناسب‌تر است.
جالب است بدانید که این تکنیک با موفقیت روی مدارهای سیاره‌ای مختلف از جمله ماه و قمرهای مشتری آزمایش شده است. این تکنیک همچنین می‌تواند در سایر نقاط منظومه شمسی مانند قمرهای یخی زحل و مشتری نیز به‌کار گرفته شود.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/791258/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فنس الکتریکی راهکاری ایمن جهت جلوگیری از سرقت

پسر خوشگل کره‌ای، روح و روان دختران جهان را به هم ریخت

جنیفر لوپز با این عکس به شایعات پایان داد

سپاهان بر سکوی سوم تور بین المللی دوچرخه سواری خزر

بازدید مدیر کل نوسازی مدارس از پروژه‌های در دست احداث رامسر

افشاگری طرفداری در مورد پرونده فساد در فوتبال ایران؛ 700 سکه و حواله خودرو، میثاقی واقعا پول گرفته است؟

فعالیت 18 هزار خادمیار مازندرانی در دهه کرامت

32 کیلومتر از راه‌های شهرستان گلوگاه خط کشی شد

مهلت شرکت در مسابقه مجازی کتابخوانی «هشت‌بهشت» تمدید شد

احتمال مسدودسازی دارایی تتر ایرانی‌ها چقدر است؟

«طرح نور» نه نافع است، نه رافع مشکل

موسسه مصاف رائفی پور چند حساب بانکی دارد؟

دولت می‌خواست تورم را تک‌رقمی کند، مشارکت مردم در انتخابات را تک‌رقمی کرد

بعضی روحانیون می گویند مردم در کشور کاره ای نیستند

رئیس دیوان عالی کشور: تعطیل کردن شنبه از یک «مجلس انقلابی» بعید بود/ اکثر مردم ارتباط اقتصادی با خارج ندارند، در خصوص آن اقلیت می‌توان تدابیر خاص اندیشید

موج جدید بارش‌ ها، از این روز آغاز خواهد شد

داستانک/ بوی مادر

حکایت جالب از ضرب المثل کسی که خرش از پل گذشت یعنی چه؟

کشف یک واحد تولید سم تقلبی در بابل

تجلیل از برگزیدگان مسابقه دار القران نور لنده

دبیرخانه تور دوچرخه‌سواری بین‌المللی خزر در مازندران راه‌اندازی می‌شود

نکونام، نساجی را به آرزوی 24 ساله‌اش رساند

تاکید دادستان مازندران بر خدمت دهی مناسب در پارک‌ها

خدمات رسانی به شهروندان در پارک های ساری نامناسب است

افتتاح نمایشگاه گروهی آثار نقاشی در خرم ‎آباد

افتتاح نمایشگاه ظروف سفالی لعابدار دوره اسلامی در موزه بابل

خدمات رسانی به شهروندان در پارکهای ساری نامناسب است

9 خرداد، جنگ فوتبالی در نوشهر

ردیابی مگس میوه در هزار هکتار از باغهای بهشهر

طرح نور؛ فاز اول لایحه عفاف و حجاب است؟ هشدار درباره سیاسی شدن موضوع حجاب

تراکتور چگونه در مسیر سقوط قرار گرفت/ «پول» عامل خوشبختی نشد!

توزیع 800 کیلو بذر گواهی شده برنج در عباس آباد

رویداد ملی اشتغال در چالوس برگزار می شود

محفل خاطره گویی فتح خرمشهر در مازندران برگزار می شود

21 هزار مترمربع شبکه آبرسانی در کلاردشت اجرا شد

نیاز است که یک مرکز تحقیقات علم و الهام از قرآن تأسیس شود

ماجرای جنایت وحشتناک مرد دوزنه در جاده

دوئل عشقی دو مرد بر سر زن صیغه‌ ای، قربانی گرفت

جزییات جدید درباره تعطیلی آخر هفته

زمان واریز یارانه نقدی اردیبهشت ماه

تأثیر مطالعه بر سلامت روان

داستانک/ بو مادر

قرائت مکانیزه 61.5 درصد کنتور‌های برق

پرواز شماره 11 قرمزها برای استقلال(عکس)

کاهش 13 درصدی تورم کلی مازندران

غرق شدن یک جوان در رودخانه تجن

تاکید استاندار مازندران بر اجرای مصوبات سفر رئیس‌جمهور

همایش تکریم از خیرین پژوهش سلامت رویان برگزار می‌شود

حضور 2 تیم رسانه‌ای مازندران در رویداد ملی جام رسانه امید

دستورالعمل برگزاری امتحانات پایان ترم دانشگاه پیام نور اعلام شد