پیام مازند

آخرين مطالب

مردم رامسر در حسرت پروازهای از دست رفته اقتصادي

  بزرگنمايي:

پیام مازند - نوشهر- فرودگاه رامسر، زمانی دروازه ورود و خروج پروازهایی از اهواز ، اصفهان و همچنین زوار امام رضا (ع ) از مشهد بود اما اکنون ماه ها دیگر خبری از این پروازها نیست و این وضعیت حسرتی را بر روی دل مردمان این دیار برجای گذاشت.
فرودگاه شهرستان گردشگرپذیر رامسر با قدمتی بیش از50 سال یکی از زیباترین فرودگاه های شمال کشور است که در ضلع شمالی شهر و در حاشیه دریا خزر قرار دارد و طبق اسناد موجود ساخت آن به سال 1342 باز می گردد و باند این فرودگاه به طول هزار و 500 متر و به عرض 45 متر است.
خط پروازی مسیر رامسر - مشهد شرکت هواپیمایی آسمان با سابقه حدود سه دهه فعالیت ، سرانجام در بهمن ماه سال گذشته درست همزمان با سانحه هوایی تهران - یاسوج لغو شد.
پرواز اصفهان - رامسر هم در فروردین امسال برقرار و هواپیمای ایران ایر هفته ای 2 روز به صورت دو طرفه در فرودگاه رامسر نشست و برخاست داشت و سرانجام در اردیبهشت ماه سال جاری هم این پرواز از سوی شرکت هواپیمایی لغو شد.
هواپیمای فوکر 50 شرکت نفت نیز که از تیرماه سال 96 که هفته ای 2 روز اقدام به جابه جایی مسافران خوزستانی و نیز مسافران خارجی حاشیه خلیج فارس در مسیر دو طرفه اهواز - رامسر می کرد سرانجام درآبان ماه همان سال غیر فعال شد.
هم اکنون روزانه 2 پرواز در مسیرهای دو طرفه تهران - رامسر با همکاری شرکت های هواپیمایی جمهوری اسلامی و نیز آسمان در فرودگاه رامسر برقرار است.
درحالی که رامسر به علت برخورداری از موقعیت های ممتازی نظیرجاذبه های طبیعی، تاریخی و گردشگری منحصر بفرد مانند جنگل ، دریا، کوه، جلگه، هتل قدیم ، هتل جدید، تله کابین، کاخ موزه و چشمه های آبگرم از دیرباز به عنوان نگین و عروس شهرهای ایران شهرت داشته در تمامی فصول خاستگاه گردشگران داخلی و حتی خارجی بوده است.
از سوی دیگر هزینه میلیاردی از اعتبارات ملی برای فعال سازی این فرودگاه با توجه به پرواز اندک بین تهران و رامسر هیچگونه توجیه اقتصادی برای فعال بودن فرودگاه این شهر ندارد در حالی که می توان زمینه استفاده مسافران و گردشگران منطقه غرب مازندران و شرق استان گیلان را به خوبی در این فرودگاه فراهم کرد.
مسئولان شرکت هواپیمایی آسمان پیش از این در گزارشی اعلام کردند که در نوروز سال 95 دست کم سه هزار و 500 مسافر خارجی از کشورهای حاشیه خلیج فارس و نیز اروپایی از طریق فرودگاه رامسر وارد این شهر شدند.
ازطرفی با توجه به پاسخگو نبودن زیرساخت ها بویژه در بخش حمل و نقل جاده ای همزمان با آغاز سفرهای نوروزی و درپی آن اوج ترافیک بغرنج شهرهای ساحلی غرب مازندران ضرورت دارد، مسئولان ذیربط برای از سرگیری پروازها در فرودگاه رامسر تدابیر ویژه بیندیشند.
مدیر تاکسی فرودگاه رامسر در این باره می گوید این شهر بر خلاف دیگر شهرهای شمال از بیشترین هتل، متل ، مراکز اقامتی ، پذیرایی و حتی جاذبه های طبیعی و گردشگری بهره مند است و به همین خاطر مورد اقبال گردشگران خارجی نیز است.
"شهروز نیاستی " در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امروز مسائلی مانند مراکز اقامتی ، پذیرایی ، جاذبه های گردشگری و نیز حمل و نقل در ماندگاری مسافران نقش اساسی دارد و نکته دیگر اینکه اغلب مسافران و گردشگران خارجی سعی دارند از جاذبه های طبیعی این منطقه بیشترین استفاده را در کمترین زمان بهره ببرند.
وی ادامه داد: اما دیده شده در برخی از روزها بویژه نوروز بسیاری از مسافران از استان های جنوبی ، مشهد ، اصفهان و شیراز از طریق هوایی وارد رشت می شوند و آن وقت در این فرصت های طلایی باید مسیر رشت - رامسر که درشرائط عادی حدود یکساعت و نیم زمان می برد ، در این ایام حدود هفت ساعت در ترافیک بغرنج وقتشان تلف شود.
این شهروند رامسری گفت: گسترش پروازها در فرودگاه این شهرمزیت های دیگری و آن اینکه اغلب مسافران و گردشگران وقتی که از طریق هوایی وارد این شهر شوند ، علاوه بر آنکه به کاهش ترافیک کمک کرده اند بلکه حضور آن ها سبب رونق اقتصادی قشرهای مختلف از جمله کسبه، بازاریان و دارندگان حمل و نقل عمومی این شهرستان می شود.
مسئول تشریفات هتل های رامسر نیز گفت: امروز جاده های غیرایمن و پرترافیک منتهی به مازندران بویژه غرب این استان ، اغلب مسافران ، گردشگران داخلی و خارجی را رنج می دهد و همین عامل ضربه مهلکی به اقتصاد این منطقه زده است.
محمود صارمی افزود: امسال بویژه در تابستان فرودگاه این شهر نیمه فعال بود ولی مسافران عرب زبان از کشورهای مختلف بویژه عراق استقبال خوبی برای بهره مندی از جاذبه های طبیعی و اقامت در مراکز اقامتی و پذیرایی این منطقه کردند.
وی اضافه کرد: منتهی مهم ترین گلایه آن ها از وضعیت بغرنج ترافیک و لغو شدن پروازها مسیراهواز ، مشهد و دیگر مسیرها در فرودگاه این شهر بود.
وی گفت که خیلی از مسافران از طریق فرودگاه رشت و عده ای هم از طریق فرودگاه نوشهر پس از پیمودن مسیرهای جاده ای پرترافیک وارد این شهر شدند که با نارضایتی آنان همراه بود.
صارمی خواستار برقراری مجدد پروازها در فرودگاه این شهر گردشگرپذیر شد.
فرماندار رامسر هم اعلام کرد بنا به ابلاغ نامه وزیر راه و شهرسازی به شرکت هواپیمایی ایران ایر از مسئولان این شرکت خواسته تا مقدمات برقراری پروازهای رفت و برگشت مشهد - رامسر و اصفهان - رامسر را فراهم کنند
محمد آزاد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دنبال نامه یک ماه گذشته وزیر راه و شهرسازی و پی گیری های انجام شده شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی نیز در صدد است تا این پروازها را برقرار کند .
وی اظهار داشت: تا پیش از اجرای کامل طرح توسعه ملی و بین المللی شدن فرودگاه رامسر، هیچ مانعی در مسیر نشست و برخاست هواپیمای مانند فوکر 50 و ای تی آر در این فرودگاه وجود ندارد و طبق گزارش ها امنیت پرواز کاملا برقرار است.
فرماندار رامسر ابراز امیدواری کرد که با توجه به فرصت اندک باقی مانده به نوروز 98 و نیز استقبال چشمگیر مسافران بویژه گردشگران خارجی از ناوگان حمل و نقل هوایی برای سفر به این شهر گردشگرپذیر غرب مازندران این پروازها بزودی برقرار شود.
امسال برای رفع موانع پروازی فروگاه رامسر حدود 10 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی هزینه شده تا نشست و برخاست هواپیماها در این فرودگاه بدون هیچ مشکلی انجام شود.
مدیرکل فرودگاه مازندران نیز گفت: موضوع برقراری پرواز در مسیرهای اصفهان و مشهد درایام نوروز به شرکت های هواپیمایی پیشنهاد داده شده امیدوارم این پی گیری ها نتیجه دهد.
سعدالله وطن خواه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، کمبود ناوگان حمل و نقل هوایی را عامل موثر در کاهش پروازها در فرودگاه های کشور بویژه رامسر دانست و افزود: موضوع دیگر تازمانی که توسعه طرح ملی و بین المللی شدن فرودگاه رامسر به طور کامل اجرا نشود چنین مشکلاتی همچنان در فرودگاه این شهر وجود دارد.
وی ابراز امیدواری کرد که با وعده های داده شده وزیر راه و شهرسازی مشکل موانع اجرایی طرح ملی فرودگاه رامسر حل شود و شاهد گسترش پروازها در این منطقه گردشگرپذیر باشیم .
غرب مازندران دارای 2 فرودگاه یکی رامسر و دیگری نوشهر است.
7078 / 1602/1899

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/81312/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

طرح نور تعطیل می شود؟

پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد پیام نور کیش

منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، منطقه برتر گردشگری تهران در نوروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد / بنای نیروی انتظامی بر برخورد و مقابله نیست / «آیا بی حجابی از یک تخلف رانندگی نازل‌تر است؟»

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس

وقوع هرگونه انفجار در عراق تکذیب شد /تایید شناسایی اشیا خارجی پرنده در حریم هوایی‌

دستگیری دو نفر متخلف و کشف و دو قبضه اسلحه در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد

اجرای طنزواره استانی با عنوان میرما در محمودآباد

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور»

6 مدال بانوان مازندران در مسابقات کشوری کوراش

امام جمعه ساری: باید فرزندان خود را برای جذب در حوزه‌های علمیه ترغیب کنیم

استقرار 1419 دستگاه صندوق الکترونیک برای انتخابات خرم‌آباد و چگنی

تصادف در محور پلدختر به خرم‌آباد 8 مصدوم برجا گذاشت

طرح نور فراجا موفقیت در حوزه جنگ نرم است

عملیات وعده صادق،نماد اقتدار کشور

برگزاری آئین بزرگداشت نخستین سالگرد شهید آیت الله سلیمانی

راهپیمایی «جمعه خشم» در خرم‌آباد

برگزاری آیین شکرگزاری رحمت ماه صیام در منطقه لفور مازندران

تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت هدف اصلی «طرح نور» است

برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی در قزوین

آیت الله علم الهدی: تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت، هدف اصلی «طرح نور» است

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور» /آموزش و پرورش موافقت کند اساتید حوزه عفاف و حجاب دختران را اقناع کنند

ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران

ترافیک سنگین در جاده چالوس

حمله موشکی به اسراییل اعجاز وعده صادق بوده است

برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی

جزئیات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور + سایت ثبت‌ نام

برگزاری کنگره 400 شهید روحانی مازندران

پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان شهرستان نور

حضور 90 بازیکن و مربی در سومین مرحله جشنواره مینی بسکتبال کشور

ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران | روایت داور مصدوم: فیلم تا قبرس و آلمان هم رسیده است، کتک خوردن یک داور! | آقایان برای رضایت گرفتن ...

همه چیز درباره واریز یارانه کمک معیشتی فروردین‌ماه | جیب سرپرستان خانوارها پر پول شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

مرگ 91 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در مازندران

کنگره 400 شهید روحانی استان مازندران برگزار می‌شود

توجه ویژه دولت برای رفع عقب ماندگی‌های بخش آب در مازندران

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

انتصاب جدید در ستاد مرکزی راهیان نور کشور

کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل

مسدود شدن 205 چاه غیرمجاز در مازندران

امید به بازگشت روز‌های خوب نساجی

مرگ 91 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر

حمایت از تشکل‌های مردم پایه فرهنگی هنری در مازندران

انتصابات جدید در ستاد راهیان نور

امواج آرام خزری در مازندران

اقدام غیر قانونی در شرکتی کردن پرسنل سابق موسسه اعتباری نور