پیام مازند

آخرين مطالب

طراحی افق 40 ساله کشور در بیانیه «گام دوم انقلاب» فرهنگي

  بزرگنمايي:

پیام مازند- حجت‌الاسلام غلامرضا عادل در دومین یادواره شهید گمنام دانشگاه علوم قرآنی شهرستان آمل و افتتاح یادمان این شهید گمنام اظهارکرد: مازندران مهد علم و دانش و مردمان این استان از نخستین افرادی بودند که خاندان اهل بیت را مورد استقبال و پذیرش قرار دادند و به همین خاطر این استان را دیار علویان می‌گویند که امامزادگان بسیاری را در خود جای داده است.

وی با بیان اینکه مردم به شهدا و جایگاه شهادت احترام می‌گذارند که این مسئله به خاطر این است که شهدا رنگ خدایی به خود گرفته‌اند، افزود: شهدا از قداست بالایی برخوردار هستند چون آنها اعمال و رفتار خود را برای تقرب الهی انجام دادند و رنگ خدایی گرفته‌اند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه عاقبت‌بخیری در این است که انسان تا آخر در راه فرمایشات الهی باقی بماند، تصریح کرد: انسان باید طوری زندگی کند که تا لحظه آخر زندگی ایمان خود را حفظ و از دستورات خداوند پیروی نماید.

عادل با اشاره به فتنه‌های اخیر دشمنان در کشورهای اسلامی خاطرنشان کرد: امروز دشمنان اسلام دست به دست هم دادند و فتنه‌های مختلفی برای جمهوری اسلامی طراحی کردند که ملت‌های مسلمان باید مراقب باشند در دام توطئه دشمنان قرار نگیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه همه ما مدیون خون شهدا هستیم و برخی افراد دست‌اندازی در بیت‌المال را چه‌طور می‌خواهند پاسخ دهند، گفت: تقوا فقط نماز و روزه نیست بلکه باید تقوای فردی و اجتماعی داشته باشیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند تکریم و تجلیل از شهید و خانواده شهدا یک راهبرد است، تصریح کرد: پشتیبانی از ولایت فقیه و حفظ حجاب و عفاف بارها در وصیت‌نامه‌های شهدا ذکر شده است که باید به این موارد بیشتر توجه شود.

عادل خاطرنشان کرد: امروز با بیانیه گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری مواجه هستیم که این بیانیه مانند یک سخنرانی نیست بلکه افق 40 ساله کشور را طراحی کرده است و باید به گفتمان تبدیل شود.

وی در پایان گفت: سبک زندگی در جمهوری اسلامی باید با سبک زندگی اهل‌بیت تطبیق یابد و نباید تحت تاثیر رسانه‌ها و فرهنگ غربی قرار گیرد.

*جذب 90 درصدی دانشجویان دانشکده علوم قرآنی آمل در مراکز فرهنگی

حجت‌الاسلام سید محمد نقیب رئیس دانشگاه قرآن و معارف کشور نیز در ادامه این یادواره اظهار کرد: در جمهوری اسلامی هرچه داریم از شهدا است و باید قدردان شهدا و امانتدار انقلاب اسلامی باشیم.

وی با بیان اینکه اگر شهدا، امام راحل و مقام معظم رهبری نبودند قطعا دانشکده‌های علوم قرآنی در کشور وجود نداشت و یا با این کیفیت فعالیت نمی‌کردند، افزود: به برکت انقلاب اسلامی دانشکده‌های قرآنی در کشور تشکیل شد و معارف قرآنی در جامعه گسترش پیدا کرد.

رئیس دانشگاه قرآن و معارف کشور وجود شهید گمنام در دانشکده علوم قرآنی آمل را موجب برکت و افزایش معنویت این دانشگاه دانست و بیان کرد: دانشکده علوم قرآنی آمل یکی از دانشکده‌های برتر قرآنی کشور به‌شمار می‌رود که از نظر ما باید بیشتر تقویت شود.

نقیب با بیان اینکه دانشکده علوم قرآنی آمل درصد اشتغال خوبی دارد و بیش از 90 درصد دانشجویان این دانشگاه در مراکز فرهنگی قرآنی جذب شدند، خاطرنشان کرد: برای سال آینده بیشترین ظرفیت را برای دانشکده علوم قرآنی درنظر خواهیم گرفت.

* تجلیل و تکریم از شهدا و خانواده آنان یک وظیفه و راهبرد است

حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: یکی از افتخارات سازمان اوقاف و امور خیریه مساعدت در بازسازی اماکن متبرکه و قبور شهدا است.

وی با بیان اینکه از سال گذشته مراحل احداث یادمان شهید گمنام در دانشکده علوم قرآنی آمل آغاز شده بود، افزود: با گذشت یک سال توانستیم یادمان این شهید گمنام را با حضور مسئولان افتتاح کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه حضور یک شهید گمنام در دانشکده علوم قرآنی آمل نعمت است و میزبانی از این شهید را به بهترین شکل انجام می‌دهیم، خاطرنشان کرد: شهدای گمنام در واقع شهدای خوش‌نام هستند که نام نیکی از خود برجای گذاشتند.

حیدری‌جناسمی با بیان اینکه شهدا برای رسیدن به تقرب الهی با خداوند معامله کردند و به فکر منافع دنیایی نبودند، گفت: تجلیل و تکریم از شهدا و خانواده آنان یک وظیفه و راهبرد است که طبق فرمایشات رهبری باید نسبت به آن اقدام کنیم.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/81392/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

طرح نور طرحی برای صیانت از عفاف و حجاب دختران ایران

اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد

اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)

آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل

نوجوان 16 ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد

حمایت قاطع بسیج اساتید حوزه علمیه استان همدان از طرح نور فراجا

اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

سردار رادان: در طرح نور به‌دنبال حجاب و عفاف و صیانت از دختران و خواهران خودمان هستیم/ شهادت می‌دهم که رئیس قوه قضائیه در حمایت از طرح حجاب و عفاف مردانه کنار ما بوده/ شهادت می‌دهم رئیس‌جمهور از ما حمایت کرده است

رادان: طرح نور، طرح امنیتی انتظامی نیست

سردار رادان: طرح نور اصلا طرح امنیتی و انتظامی نیست

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور

ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟

جلسه شورای فرهنگ عمومی - ساری

لبخند شکوفه های بهاری در مازندران

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ذخیره‌سازی 2831 تن مرغ در سردخانه‌های مازندران

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

27 رقم برنج در کشور معرفی شده است

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»

توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل

بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا

روند تکمیل نیروگاه زباله‌سوز ساری شتاب می‌گیرد

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد

کشف محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل

تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)

(تصاویر) شکوفه‌های بهاری مازندران

سهراب و فروغ برای هم شعر می‌خواندند/ فرح پنج بار برای افتتاحیه نمایشگاه سهراب آمد ولی او در نمایشگاه حاضر نمی‌شد؛ هیچ دلیل سیاسی هم نداشت

لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران

خصوص واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!

بهره برداری از دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری

برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»

همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند

راهپیمایی « جمعه خشم» در مازندران برگزار می شود

برگزاری تور بین المللی دوچرخه‌سواری خزر؛ اواخر اردیبهشت

(تصاویر) رانش زمین در جاده عباس‌آباد به کلاردشت

مازندران؛ مهد علم و دانش و نیروی انسانی کارآمد

کیش در صدر مناطق آزاد نشست/ تقدیر ویژه‌ی معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر اقتصاد از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان رتبه‌ی برتر روابط عمومی و تصویرسازی

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

کسب مقام قهرمانی و سومی تیم گیلان در رقابت‌های آب‌های آرام کشور

لوکاشنکو: غربی‌ها برای کنترل اوکراین، آن را به معتاد پول و سلاح تبدیل کرده‌اند

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» در زمینه حجاب

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

نفرات دعوت شده به مرحله دوم انتخابی تیم ملی کاراته مشخص شدند

شرکت 20 هزار بسیجی در المپیاد جام شهید عجمیان

روزهای گرم اردیبهشتی در آسمان مازندران

انهدام باند سارقان و کشف 26 فقره سرقت در شهرستان خرم‌آباد

کسب مدال طلای المپیاد کشوری ریاضی توسط دانش‌آموز بابلی