پیام مازند

آخرين مطالب

چالوس شهری با تنوع جاذبه های گردشگری برای مسافران فرهنگي

چالوس شهری با تنوع جاذبه های گردشگری برای مسافران
  بزرگنمايي:

پیام مازند - نوشهر - جاذبه‌های گردشگری منحصر همچون طبیعی و تاریخی چالوس موجب شده تا این شهر به عنوان یکی از جذاب ترین شهرهای گردشگری مازندران همه ساله پذیرای میلیونها مسافر و گردشگر داخلی و خارجی است.
به گزارش ایرنا ، این شهرستان از سال های دور با توجه به دارا بودن جنگل های زیبا و با قدمت هیرکانی و مناظر چشم نواز از جمله جاده زیبا و دل انگیز کوهستانی کندوان، ساحل دریای خزر، دریاچه ولشت و آبشارهای متعدد یکی از جذابترین مناطق گردشگری استان به شمار می رود و امروز به دلیل وجود تفرجگاه ساحلی و مجموعه تفریحی ، توریستی و اقامتی نمک آبرود ، کاخ چای خوران و اقامتگاه های بوم گردی و پارک فین یکی از مقاصد مسافران داخلی و خارجی شده است.
این شهرستان در نوروز سال گذشته پذیرای یک میلیون و 835 هزار نفر شب اقامت در اقامتگاه های رسمی بوده است.
* شهرک توریستی نمک آبرود
این شهرک با 650 هکتار از شمال به دریای خزر و از جنوب به بوستان های جنگلی شمشاد و دارا بودن خط تله کابین، باغ حیوانات، باغ پرندگان ، رودخانه و دریاچه مصنوعی ، جزیره مصنوعی ، رستوران ، قایقرانی پارویی، برج دیده بانی ، مسیرهای اسب سواری ، کلبه های چوبی ، کلوپ های تفریحی ، فضاهای ورزشی و محل های برپایی چادرهای اقامتی و فضاهای جنگلی یکی از جاذبه های گردشگری شهرستان است.
* دریاچه ولشت
این دریاچه با عمق ‎ 17تا ‎ 28متری درارتفاع یک هزارمتری از سطح دریای خزر در منطقه کوهستانی تخت سلیمان، دامنه شمالی رشته کوه البرز و در فاصله حدود 35 کیلومتری جنوب غربی چالوس روستای سنار بخش مرزن آباد چالوس یکی از زیباترین دریاچه های کشورمحسوب می شود.
دریاچه ولشت درسال 1388 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید و جزو 10 دریاچه آب شیرین کشور است و در حقیقت محیطی برای زیست ماهیان، پرندگان و دیگر گونه های ارزشمند جانوری است.
* جاده چالوس
جاده چالوس با جاذبه های تاریخی، طبیعی و فرهنگی یکی از مهم ترین قطب های گردشگری کشور به شمار می آید که سالانه میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی از آن عبور کرده و نظاره گر جذابیت های این جاده همچون کوه های سربه فلک کشیده که به طور همزمان سرسبزی و سفیدی برف را به نمایش گذاشته اند، هفت برادران ، پیچ هزارچم ، رودخانه چالوس، تونل های زیبا و روستاهایی با طبیعت زیبا را مشاهده کنند.
* روستای سیاه بیشه
روستایی از توابع بخش مرزن‌ آباد شهرستان چالوس و در مسیر جاده کندوان که در بیشتر سال در میان مه غلیظ و سیاه رنگی قرار دارد و از این رو آن را سیاه بیشه نامیده اند و منطقه شکار ممنوع سیاه بیشه بوسعت 9000 هکتار در استان مازندران واقع است.
* مرداب قرمز رنگ هسل
این مرداب شگفت انگیز در میان جنگل های انبوه چالوس پر پشت شهرستان چالوس در 10 کیلومتری جنوب غربی شهر چالوس و 15کیلومتری شمال غربی شهر مرزن آباد و در عمق جنگل معروف مشل موزی واقع است که برای رفتن به آنجا باید از روستای محمد آباد یا شاه چشمه عبور کرد.
این مکان آبشخور جانوران و درندگانی وحشی همچون خرس، یوزپلنگ و پلنگ نیز می باشد.
* هتل پنج ستاره پارسیان آزادی خزر (هایت)
این هتل که با چشم اندازهای زیبا بین دریا و جنگل در نزدیکی شهرک گردشگری نمک آبرود واقع شده در سال 1354 با مجموع 174 تخت در قالب اتاق و سوئیت میزبان به بهره برداری رسید.
این هتل علاوه بر داشتن امکانات رفاهی خوب برای میهمانان دارای فضای بسیار زیبا در ساحل و اطراف می باشد.
* کاخ چای خوران
کاخ چای خوران چالوس اوایل سلطنت سلسله پهلوی ساخته شد و نمای داخلی و خارجی آن تزئینات گچبری و کاشی کاری بسیار زیبا دارد. این کاخ بر خلاف سایر کاخهای این دوره‌، بسیار ساده و بی پیرایه است. مصالح عمده آن را سنگ و آجر تشکیل می دهد و پوشش بام آن به صورت شیروانی است. ساختمان کاخ بامی دارد که به شیوه خاصی نرده چینی شده است. نفوذ معماری اروپایی در ساختمان کاخ نیز به وضوح مشهود است.
* آبشار هریجان
این آبشار بالای روستایی به همین نام در نزدیکی گردنه هزارچم در جاده تهران ـ چالوس قرار گرفته، بیش از 9 متر ارتفاع دارد ویکی از زیباترین آبشارهای کوه البرز است.
این آبشار با آب فراوان، فضای مرتفع و بیشه ای وچشم انداز کوهستانی، دره ای و جنگلی از فراز کوهی سنگی سرازیر و در پایین دست به آبشارهای متعددی تبدیل می شود.
* پارک جنگلی چالوس(فی ین)
این پارک جنگلی در هفت کیلومتری جاده چالوس ـ تهران واقع شده است. رودخانه چالوس که از کنار آن می گذرد ویژگی خاص و جالبی به آن می بخشد. در این پارک، اردوگاهی احداث شده است که کلبه و کومه هایی برای اقامت مسافران دارد. این پارک امکانات خاص تفرجگاهی نظیر میز، نیمکت وجایگاه بازی بچه ها نیز دارد.
* دریاچه سد دریوک
این دریاچه که در حدود یک هکتار وسعت دارد، روبروی دره ولی آباد هزارچم و در دامنه کوه دال کمر قرار گرفته است. عمق آن حدود 5 متر است و آبی شیرین دارد. اطراف آن را مراتع و مرغزار احاطه کرده است. به همین جهت این دریاچه مأْمن و زیستگاه پرندگان بومی و وحوش است.
*اقامتگاه بوم گردی در روستای کریم آباد چالوس
اقامتگاه بوم گردی با رویکرد احیای بناهای بومی و تاریخی در روستای کریم آباد بخش مرکزی چالوس، چنین فضاهای سنتی می تواند به عنوان فرصتی مناسب برای جذب گردشگران و طبیعت گردان در تمامی روزهای سال بویژه تعطیلات نوروزی باشد.
این مکان علاوه بر ارائه خدمات اقامتی ، آماده پذیرایی از مهمانان و طبیعت گران با غذاهای بسیارخوشمزه محلی و سنتی در این فضاهای کاهگلی است.
این اقامتگاه بنا به اظهارنظر برخی از کارشناسان می تواند معرف آداب ، آئین ها ، فرهنگ بومی و روستایی به مسافران ،گردشگران داخلی و خارجی باشد.
سد و آبشار طبقاتی زوات ، ساحل رادیو دریا و بقعه امامزاده فضل و فاضل (ع ) و ده ها مورد دیگر از جاذبه های گردشگری در شهرستان چالوس وجود دارد که هرساله بویژه در نوروز گردشگران زیادی را به سوی خود فرا می خواند.
18 واحد اقامتی با 850 تخت، 125 واحد پذیرایی در جاده کندوان و کناره ، 173 خانه مسافر استیجاری با ظرفیت یکهزار و 304 نفر شب اقامت و همچنین 200 کلاس و یک خانه معلم به همراه 15 مرکز اطلاع رسانی و 9 دفتر خدمات مسافرتی آماده میزبانی از گردشگران در تعطیلات نوروزی سال 98 است.
نوروز امسال 9 واحد اقامتی بوم گردی در روستاهای ییلاقی و ساحلی این شهرستان با ظرفیت 380 نفر شب اقامت، میزبان مسافران هستند.
در ایام تعطیلات نوروزسال 97 ، یک میلیون و 835 هزار نفر شب اقامت در مکان های اقامتی شهرستان چالوس ثبت شد و بیش از یک میلیون گردشگر نیز از مجتمع تفریحی و گردشگری نمک آبرود که پر بازدیدترین جاذبه گردشگری این منطقه محسوب می شود، بازدید کردند.
شهرستان چالوس با جمعیت ‎ 116هزار نفر و بیش از ‎ 100روستا علاوه بر داشتن سابقه تاریخی به خاطر سرسبزی و زیبایی به عقیق همیشه سبز مشهور است.
سالانه میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی از مناطق دیدنی این شهرستان بازدید می کنند.
1295/ 1602/1899

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/82268/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قدردانی بانوان کیش از پلیس در اجرای طرح نور

پیام تقدیر استاندار سابق از مردم مازندران

پلیس در «طرح نور» به سمت هوشمندسازی پیش می‌رود

پول موسسه رائفی پور از کجا می‌آید؟

(ویدئو) صحبت کردن یک محیط‌بان با خرس قهوه‌ای با لهجه مازنی

فحش‌های پول‌ساز؛ درآمد باورنکردنی فدراسیون فوتبال از 3 پرونده!

برگزاری سفر راهیان نور جامعه ورزش کشور در خوزستان

فحش‌های پول‌ساز! 450 میلیون درآمد فدراسیون از 3 پرونده

زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت

کلاهبرداری قاتل برای پرداخت دیه میلیاردی | سرنوشت قاتلی که رویای آزادی در سر دارد

مشارکت خوب یزدی‌ها در اجرای طرح نور

پیش‌فروش شنل نامرئی‌کننده آغاز شد: فول‌سایز 60 میلیون تومان / فیلم

ضارب متواری دانش آموزان آملی دستگیر شد + فیلم

شدت بارش‌ها همچنان ادامه دارند

مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی

راننده ضارب دانش‌آموزان آملی دستگیر شد / دادستان آمل تشریح کرد

فحش های پول ساز / 450 میلیون درآمد فدراسیون از 3 پرونده

راننده ضارب دانش‌آموزان آملی دستگیر شد

کودک 5 ساله خرم‌آبادی خاله‌ 14 ساله‌اش را کشت!

وقوع زمین لرزه در مرزن آباد/ خسارتی ثبت نشد

مصدومیت 3 دانش آموز آملی براثر تصادف

تیراندازی مرگبار کودک 5 ساله به سمت خاله 14 ساله‌

اظهارات جدید وزیر کشور درباره گشت ارشاد و طرح نور

دستگیری ضارب دانش‌آموزان آملی

کشف 3 تن چوب جنگلی قاچاق در تنکابن

بارانی که بوی شکوفه‌های بهار نارنج می‌دهد

سیلاب در دلیجان

نخستین روز کاری استاندار جدید مازندران

واریز پول؛ دقیقا یک روز پس از فروش پرسپولیس

اجرای سند تحول قضایی در مازندران

وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است/ بانوانی که در این زمینه دچار اهمال و غفلت باشند با تذکر باید به آن احترام گذارند؛ اگر توجه نکنند طبق قانون ورود می‌شود/ فراجا با ورود افراد آموزش دیده اقدام به اجرای طرح نور کرده است

وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است

مرزن آباد لرزید

ضارب دانش آموزان آملی دستگیر شد

لزوم ایجاد اقتصاد دریاپایه در مازندران

اجرای موفق طرح نور در کرمانشاه

ضرورت رسیدگی به پرونده‌ها در کمترین زمان

تصادف مینی بوس با کامیون در بابل 2 مصدوم داشت

تودیع و معارفه‌ استاندار مازندران از گلایه‌ها تا مطالبات

سند تحول قضایی در مازندران اجرایی شود

دعا برای زیاد شدن نور چشم | دستورالعمل برای زیاد شدن نور چشم

17 هزار تن توت فرنگی در مازندران تولید می‌شود

مراسم تکریم و معارفه استاندار مازندران

زلزله در مرزن‌آباد

سقف جدید برداشت از حساب های بانکی ابلاغ شد

مراسم بزرگداشت شهید سپهبد قرنی در خرم آباد

باغداران مبارزه به موقع با آفات درختان مرکبات را جدی بگیرند

تجهیز کریدورهای حمل بار مازندران به سامانه هوشمند توزین

پلاژ‌های دولتی در سواحل باید مورد استفاده مردم قرار گیرد

طرح ارتقای تصفیه خانه آب رامسر آغاز شد