پیام مازند

آخرين مطالب

مربی سابق تیم ھای ملی دوچرخه سواری کشور مطرح کرد

آینده مبھم در انتظار ورزش دوچرخه سواری ورزشي

  بزرگنمايي:

پیام مازند - مربی سابق تیم ھای ملی دوچرخه سواری کشور گفت: با توجه به سومدیریت ھا، عدم برنامه ریزی دقیق، کمبود مربیان حرفه ای و فقدان سرمایه گذاری در این بخش، خارج شدن باشگاه ھای حرفه ای ایران از سطح اول آسیا و کاھش تدریجی مدال ھای ایران در این رشته به آینده دوچرخه سواری خوش بین نیستم.
ادگار شمعونیان در گفت و گو با ایسنا مازندران، با بیان اینکه کسب مدال آوری ایران در مسابقات قھرمانی دوچرخه سواری طی سال گذشته کاھش تدریجی داشته است، اظهار کرد: سالیان متمادی دوچرخه سواری جاده ای کشور جزء ٣ تیم برتر قاره کھن بود اما متاسفانه این موضوع در سال ھای اخیر به شدت کمرنگ شده و فارغ از تنوع مدال ھا، ایران مدالی را در مسابقات بازی ھای آسیایی ٢٠١٨ و ھمچنین مسابقات قھرمانی آسیایی پیست ٢٠١٩ از آن خود نکرده است.
وی با اشاره به اینکه تیم ملی دوچرخه سواری ایران با داشتن ٢ سھمیه مستقیم از ٣ سھمیه موجود در المپیک ٢٠١ 6 باز هم در المپیک سال آینده دست خالی بوده است، تصریح کرد: مسابقات دوچرخه سواری پیست، امکان گرفتن سهمیه را از دست داده و در مسابقات جاده ای نیز تاکنون امتیاز کافی برای دریافت سهمیه به دست نیامده است.
مربی سابق تیم ھای ملی دوچرخه سواری با اشاره به فاصله زمانی کمی که تا المپیک ٢٠٢٠ باقی مانده، عدم حضور ایران در این مسابقات را دور از انتظار ندانست و گفت: فدراسیون دوچرخه سواری توان جذب مربی حرفه ای را ندارد و با عدم حضور مربیان خارجی و نیز کمبود مربیان حرفه ای فدراسیون، از ورزشکاران حرفه ای یا قھرمانانی که به تازگی مدال کسب کرده بدون داشتن تجربه کافی برای مربیگری در سطح ملی در قالب مربی استفاده می کند.
شمعونیان با تاکید بر اینکه مربیگری شامل آیتم ھای متفاوتی نظیر آشنایی به تغذیه،دانش علم تمرین،روانشناسی و بدنسازی در کنار علم دوچرخه سواری است، خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری برای پرورش مربیان و استفاده از پتانسیل ھای داخل کشور و در ادامه اجرایی کردن خواسته ھا و برنامه ھای مربیان، قطعا موفقیت را به دنبال خواھد داشت.
داور ملی در رشته دوچرخه سواری یکی از علت ھای عدم موفقیت ورزشکاران را حضور نداشتن مستمر در مسابقات متعدد دوچرخه سواری دانست و افزود: دلایل کسب مدال ھای رنگارنگ در سنوات گذشته وجود چند باشگاه حرفه ای در کشور نظیر پتروشیمی تبریز، پیشگامان کویر یزد، شھرداری تبریز و دانشگاه آزاد اسلامی و سایر باشگاه های مطرح کشور بود که مسبب حضور ورزشکاران در مسابقات تور و آمادگی آنان می شد.
وی با اشاره به اینکه حضور ورزشکاران رشته دوچرخه سواری در تورنمت ھا، به شرکت در چند مسابقه جایزه بزرگ و لیگ سه مرحله ای کشور محدود شده است، گفت: مهم ترین برنامه یک مربی در ھر رشته ورزشی باید حضور در مسابقات متعدد و شرکت در چندین پیکار بین المللی باشد.
سو مدیریت ھا و چالش ھای فدراسیون دوچرخه سواری
شعمونیان در ادامه بیان کرد: کمیته ملی المپیک بناییه ای مبنی بر وجود سو مدیریت و چالش ھای گوناگون در فدراسیون دوچرخه سواری صادر کرده، اما سوال مھم اینجاست که علی رغم اشراف کمیته ملی المپیک به ضعف ھا چرا ھیچ اقدام و اتفاق خاصی در جھت تحول، تغییر و پیشرفت صورت نمی گیرد؟
کارشناس مدیریت ورزشی افزود: تا زمانی که ریشه یابی و ارزیابی اصولی انجام نگیرد ھیچ تغییر و پیشرفتی میسر نشده و نمی توانیم مشکلات را بر گردن شانس و اقبال بیندازیم،برای رسیدن به پیشرفت باید ضعف ھا را شناسایی کرده و در صدد رفع آن برآییم با باور داشته باشیم که در شاخص ھای مختلفی مانند استعدادیابی، آموزش، برگزاری منظم مسابقات لیگ و مربیگری ضعف آشکار وجود دارد.
نقش تاثیرگذار برخی ارگان ھا در توسعه ورزش کشور
مربی سابق تیم ھای ملی دوچرخه سواری از تاثیر برخی ارگان ھا نظیر راھنمایی و رانندگی، شھرداری ھا و آموزش و پرورش در جھت پیشرفت و توسعه ورزش ھمگانی و قھرمانی خبر داد و گفت: راھنمایی و رانندگی می تواند با در نظر گرفتن قوانین مناسب برای دوچرخه آن را به عنوان یک وسیله نقلیه کاربردی مورد اھمیت و توجه قرار دهد.
مدرس بین المللی فدراسیون دوچرخه سواری، نھاد شھرداری را موثرترین ارگان در ارتباط با توسعه این ورزش دانست و خاطرنشان کرد: ایجاد فضاھا و پیست ھای مناسب برای گروه ھای مختلف سنی و الگو پذیری از کشورھای پیشرو برای ایجاد بستر مناسب تردد این وسیله نقلیه و امتداد مسیرھای دوچرخه سواری در تمام نقاط شھری می تواند به توسعه این ورزش در ابعاد ھمگانی و قھرمانی کمک شایانی کند.
وی پیشنھاد ایجاد زیرساخت مناسب برای نقل و انتقال دوچرخه به وسیله مترو و اتوبوس شھری به ویژه در کلان شھر تھران را مطرح کرد و افزود: این اتفاق می تواند گامی بلند به سمت فرھنگ سازی در استفاده از یک وسیله نقلیه سبز و نیز کاھش ترافیک شھرھای بزرگ باشد.
شمعونیان آموزش و پرورش را بنیادی ترین ارگان در نھادینه کردن فرھنگ ورزش در جامعه دانست و گفت: بسیاری از قھرمانان ملی کشور از درون مسابقات منطقه ای آموزش و پرورش استعدادیابی شده و عضو تیم ملی شدند بنابراین بازگشت تعامل سازنده بین این ارگان و سازمان ورزش و نیز برگزاری کلاس ھای آموزشی و ورزشی فوق برنامه ھمراه با ایجاد زیرساخت ھای لازم در مدارس می تواند به پیشرفت و توسعه این ورزش در آینده منجر شود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/84448/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قدردانی بانوان کیش از پلیس در اجرای طرح نور

پیام تقدیر استاندار سابق از مردم مازندران

پلیس در «طرح نور» به سمت هوشمندسازی پیش می‌رود

پول موسسه رائفی پور از کجا می‌آید؟

(ویدئو) صحبت کردن یک محیط‌بان با خرس قهوه‌ای با لهجه مازنی

فحش‌های پول‌ساز؛ درآمد باورنکردنی فدراسیون فوتبال از 3 پرونده!

برگزاری سفر راهیان نور جامعه ورزش کشور در خوزستان

فحش‌های پول‌ساز! 450 میلیون درآمد فدراسیون از 3 پرونده

زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت

کلاهبرداری قاتل برای پرداخت دیه میلیاردی | سرنوشت قاتلی که رویای آزادی در سر دارد

مشارکت خوب یزدی‌ها در اجرای طرح نور

پیش‌فروش شنل نامرئی‌کننده آغاز شد: فول‌سایز 60 میلیون تومان / فیلم

ضارب متواری دانش آموزان آملی دستگیر شد + فیلم

شدت بارش‌ها همچنان ادامه دارند

مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی

راننده ضارب دانش‌آموزان آملی دستگیر شد / دادستان آمل تشریح کرد

فحش های پول ساز / 450 میلیون درآمد فدراسیون از 3 پرونده

راننده ضارب دانش‌آموزان آملی دستگیر شد

کودک 5 ساله خرم‌آبادی خاله‌ 14 ساله‌اش را کشت!

وقوع زمین لرزه در مرزن آباد/ خسارتی ثبت نشد

مصدومیت 3 دانش آموز آملی براثر تصادف

تیراندازی مرگبار کودک 5 ساله به سمت خاله 14 ساله‌

اظهارات جدید وزیر کشور درباره گشت ارشاد و طرح نور

دستگیری ضارب دانش‌آموزان آملی

کشف 3 تن چوب جنگلی قاچاق در تنکابن

بارانی که بوی شکوفه‌های بهار نارنج می‌دهد

سیلاب در دلیجان

نخستین روز کاری استاندار جدید مازندران

واریز پول؛ دقیقا یک روز پس از فروش پرسپولیس

اجرای سند تحول قضایی در مازندران

وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است/ بانوانی که در این زمینه دچار اهمال و غفلت باشند با تذکر باید به آن احترام گذارند؛ اگر توجه نکنند طبق قانون ورود می‌شود/ فراجا با ورود افراد آموزش دیده اقدام به اجرای طرح نور کرده است

وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است

مرزن آباد لرزید

ضارب دانش آموزان آملی دستگیر شد

لزوم ایجاد اقتصاد دریاپایه در مازندران

اجرای موفق طرح نور در کرمانشاه

ضرورت رسیدگی به پرونده‌ها در کمترین زمان

تصادف مینی بوس با کامیون در بابل 2 مصدوم داشت

تودیع و معارفه‌ استاندار مازندران از گلایه‌ها تا مطالبات

سند تحول قضایی در مازندران اجرایی شود

دعا برای زیاد شدن نور چشم | دستورالعمل برای زیاد شدن نور چشم

17 هزار تن توت فرنگی در مازندران تولید می‌شود

مراسم تکریم و معارفه استاندار مازندران

زلزله در مرزن‌آباد

سقف جدید برداشت از حساب های بانکی ابلاغ شد

مراسم بزرگداشت شهید سپهبد قرنی در خرم آباد

باغداران مبارزه به موقع با آفات درختان مرکبات را جدی بگیرند

تجهیز کریدورهای حمل بار مازندران به سامانه هوشمند توزین

پلاژ‌های دولتی در سواحل باید مورد استفاده مردم قرار گیرد

طرح ارتقای تصفیه خانه آب رامسر آغاز شد