پیام مازند

آخرين مطالب

توقف قطار گردشگری مازندران در ایستگاه مخالفت‌ها مقالات

  بزرگنمايي:

پیام مازند- مسیر ریلی راه آهن شمال 382 کیلومتر طول دارد که با 95 پل و بیش از 1400 آبرو از مناطق جلگه‌ای مازندران و گلستان و همچنین مناطق جنگلی و کوهستانی مازندران می‌گذرد. این خط ریلی به خاطر جاذبه‌های فراوان گردشگری معمولاً مورد توجه گردشگران خارجی قرار می‌گیرد.

به حرکت در آوردن قطار گردشگری در مازندران، ایده‌ای نو بود که با هدف به فعلیت رساندن بخشی از جاذبه‌های نادیده مازندران و تولید ثروت و ایجاد اشتغال به مرحله عمل رسید ولی ظاهراً عمر اجرایی شدن آن چندان طولانی نبود.

در استان گردشگر پذیری چون مازندران که از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های طبیعی فراوانی برای پر و بال دادن به صنعت گردشگری برخوردار است، در درجه اول بهره گیری از این ظرفیت نیازمند همت و حمایت داخلی است تا بتواند سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری در این بخش ترغیب کند.

قطار گردشگری مازندران بر روی مسیر ریلی راه آهن شمال یکی از جاذبه‌های نوظهور گردشگری استان است که توانسته در مدت کوتاه اجرا علاقه مندان بسیاری به خود جذب کند و خانواده‌های بسیاری از سراسر کشور را در دل رشته کوه‌های البرز به گشت و گذار بکشاند.

قطار گردشگری شمال پیش از نوروز امسال در 2 مسیر ساری به سوادکوه و ساری به اینچه برون در استان گلستان انجام می‌شد که از نوروز 98 مسیر تهران به سوادکوه نیز به آن اضافه شد، مسیری که به گفته شاهدان عینی و مسئولان گردشگری و راه آهن استان، از استقبال خوبی برخوردار شد.

تمامی تورهای قطار گردشگری مازندران یک روزه بود و در هر نوبت هم 370 گردشگر به منطقه می آمدند تا از جاذبه های طبیعی و خدادادی بهره ببرند و تمامی سرمایه گذاری بر روی این قطار هم از طریق بخش خصوصی انجام شد بود.

اگر چه آماری دقیقی از میزان جا به جایی گردشگر از طریق قطار گردشگری مازندران وجود ندارد، اما به گفته مسئولان راه آهن شمال، استقبال از طرح قطار گردشگری تا اندازه‌ای چشمگیر بوده است که سازمان‌ها و نهادهای زیادی در استان متقاضی استفاده از تور یک روزه قطار گردشگری مازندران برای نیروهای خود شدند.

با این وصف، حرکت این قطار از چند هفته پیش متوقف شد گفته می شود که دادستانی شهرستان سوادکوه شمالی برای جلوگیری از روزه خواری گردشگران دستور داده است تا برنامه گردشگری قطار فعلاً متوقف شود.

همچنین بر اساس اظهارات تورگردانان مازندران، دادستانی همین شهرستان به توقف قطار گردشگری بسنده نکرده و طی روزهای گذشته از تورهای یک و 2 روزه گردشگری به استان نیز با عنوان پیشگیری از روزه خواری جلوگیری کرده است.

پیگیری چندین باره نیز برای گفت و گو با مسئولان دادستانی استان مازندران تاکنون بی نتیجه بوده است، با این حال در گفت و گو با روابط عمومی دادگستری استان اعلام آمادگی کرد که حاضر به انتقال نظرات این مجموعه در باره علت توقف قطار و تورهای گردشگری ست.

** به دنبال راهی برای حل این مسئله هستیم

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با تأیید توقف قطار گردشگری و جلوگیری از اجرای چندین تور از سوی دادستانی شهرستان سوادکوه شمالی، افزود: به صورت جد با همکاری استانداری مازندران که ریاست ستاد اجرایی خدمات سفر را به عهده دارد به دنبال رفع این مشکل هستیم.

سیف الله فرزانه با تاکید بر اینکه برای تقویت صنعت گردشگری باید از همه ظرفیت‌های استان بهره گرفت ف افزود: گردشگری ریلی از جلمه ظرفیت هایی است که می‌تواند اشتغال و منبع درآمدی برای جوامع محلی ایجاد کند و برای تحقق آن به یاری و هم افزایی همه دستگاههای خدمات دهنده به گردشگران نیاز داریم و کمک دستگاه قضایی و دستگاههای امنیتی بیش از هر نهادی می‌تواند در جهت تقویت گردشگری کمک کند.

وی از گردشگری به عنوان یک صنعت فرابخشی یاد کرد و گفت: ما به دنبال تعامل با تمام افراد و نهادها هستیم و با توجه به پیگیری‌هایی که در چند روز گذشته صورت گرفت بزودی جلسه‌ای با حضور مسئولین استانی و شهرستانی در جهت برون رفت از مشکل و بازگشت قطار گردشگری بر روی ریل این صنعت در استان تشکیل خواهد شد.

این مسئول افزود: این اتفاق برای استانی که قطب گردشگری کشور محسوب می‌گردد خوشایند نیست و آسیب‌های جبران ناپذیری به تمام ظرفیت‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی استان برای جذب گردشگر خواهد زد.

فرزانه با بیان اینکه ما هیچگاه از تخلف در مسائل شرعی و دینی از جمله روزه خواری حمایت نمی‌کنیم، ادامه داد: اما حتی مراجع تقلید نیز برای مسافر و گردشگر به صراحت احکام مورد نظر را صادر کرده‌اند، و ما تماماً به این احکام پایبندیم.

وی اظهار داشت: مازندران قطب گردشگری کشور با میزبانی بیش از 60 میلیون نفر شب اقامت سالیانه گردشگران است و نمی‌توان با استناد به دلایلی این چنینی اقتصاد چند میلیون نفر را متوقف کرد.

** تعطیلی در گردشگری مساوی با تعطیلی اقتصاد کشور

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران گفت: با توجه فرمایش رهبری معظم انقلاب؛ "اکنون در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم"، و گردشگری یکی از اصلی ترین بسترهای اقتصادی پیروزی در این جنگ است.

وی با بیان اینکه گردشگری بیش از هر صنعت دیگر فضای اشتغال زایی ایجاد می‌کند، افزود: تعطیلی گردشگری برابر با تعطیلی اقتصاد بخش عظیمی از مردم کشور و بخصوص مازندران است که کاملاً وابسته به گردشگر است.

او با تاکید بر اینکه گردشگری در هیچ کجای دنیا و در هیچ فصلی تعطیل و متوقف نمی‌شود، ادامه داد: گردشگری صنعتی پویاست که امکان دارد کوچک‌ترین خللی در آن منجر به آسیب‌های جدی شود و حتی شکست آن بیانجامد.

مدیرکل میراث فرهنگی با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان ماه برکت و رزق و روزی است، گفت: اما اینکه برای یک ماه بخواهیم گردشگری استان مازندران را که بزرگترین قطب صنعت گردشگری کشور است تعطیل کنیم، نه تنها منجر به نا امن شدن مقصد گردشگری و ناخشنودی گردشگران و مسافران می‌شود، بلکه سرمایه گذاران این بخش را نیز دلسرد می‌کند.

فرزانه همچنین به مشکلات عدیده سرمایه گذاران در مازندران اشاره کرد و گفت: توسعه گردشگری داخلی یکی از اهداف اصلی ستاد اجرایی خدمات سفر استان است که بیش از 70 دستگاه و نهاد اجرایی و بخش خصوصی در آن ایفای وظیفه می‌کنند. اینکه بخواهیم مانع همین گردشگر داخلی نیز شویم، آسیب جدی به سرمایه گذاران بخش گردشگری خواهیم زد.

وی اظهار داشت: تا به همین جا نیز سرمایه گذاران گردشگری با مشکلات بسیاری از جمله مسائل بانکی و معوقات رنج می‌برند و اینکه یک ماه اقتصاد آنها و منبع درآمدشان نیز متوقف شود، خود به نوعی پایان دهنده کار این بخش است.

7335/‏

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/85281/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

توقیف خودروی قاچاق در ساری

ببینید | نساجی مازندران - تراکتور

تجهیز و نوسازی 150 هکتار شالیزار آمل

بهره‌برداری ازطرح جامع زیرساخت اراضی در مازندران

تصویرسازی از عبور نور اختروش‌ها از میان ابر‌های میان‌کهکشانی

تساوی نساجی و تراکتور در 45 دقیقه نخست

محمد مهاجری: آقای وزیر کشور برای رهبری هزینه نتراشید/گمان کرده‌اید اگر اسم گشت ارشاد را به طرح‌نور تبدیل کنید قضیه تغییر ماهیت می دهد؟

طرح نور تعطیل می شود؟

پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد پیام نور کیش

منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، منطقه برتر گردشگری تهران در نوروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد / بنای نیروی انتظامی بر برخورد و مقابله نیست / «آیا بی حجابی از یک تخلف رانندگی نازل‌تر است؟»

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس

وقوع هرگونه انفجار در عراق تکذیب شد /تایید شناسایی اشیا خارجی پرنده در حریم هوایی‌

دستگیری دو نفر متخلف و کشف و دو قبضه اسلحه در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد

اجرای طنزواره استانی با عنوان میرما در محمودآباد

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور»

6 مدال بانوان مازندران در مسابقات کشوری کوراش

امام جمعه ساری: باید فرزندان خود را برای جذب در حوزه‌های علمیه ترغیب کنیم

استقرار 1419 دستگاه صندوق الکترونیک برای انتخابات خرم‌آباد و چگنی

تصادف در محور پلدختر به خرم‌آباد 8 مصدوم برجا گذاشت

طرح نور فراجا موفقیت در حوزه جنگ نرم است

عملیات وعده صادق،نماد اقتدار کشور

برگزاری آئین بزرگداشت نخستین سالگرد شهید آیت الله سلیمانی

راهپیمایی «جمعه خشم» در خرم‌آباد

برگزاری آیین شکرگزاری رحمت ماه صیام در منطقه لفور مازندران

تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت هدف اصلی «طرح نور» است

برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی در قزوین

آیت الله علم الهدی: تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت، هدف اصلی «طرح نور» است

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور» /آموزش و پرورش موافقت کند اساتید حوزه عفاف و حجاب دختران را اقناع کنند

ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران

ترافیک سنگین در جاده چالوس

حمله موشکی به اسراییل اعجاز وعده صادق بوده است

برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی

جزئیات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور + سایت ثبت‌ نام

برگزاری کنگره 400 شهید روحانی مازندران

پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان شهرستان نور

حضور 90 بازیکن و مربی در سومین مرحله جشنواره مینی بسکتبال کشور

ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران | روایت داور مصدوم: فیلم تا قبرس و آلمان هم رسیده است، کتک خوردن یک داور! | آقایان برای رضایت گرفتن ...

همه چیز درباره واریز یارانه کمک معیشتی فروردین‌ماه | جیب سرپرستان خانوارها پر پول شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

مرگ 91 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در مازندران

کنگره 400 شهید روحانی استان مازندران برگزار می‌شود

توجه ویژه دولت برای رفع عقب ماندگی‌های بخش آب در مازندران

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

انتصاب جدید در ستاد مرکزی راهیان نور کشور

کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل