پیام مازند

آخرين مطالب

سیلزدگان مازندران حدود 225 میلیارد ریال کمک بلاعوض دریافت کردند اقتصادي

سیلزدگان مازندران حدود 225 میلیارد ریال کمک بلاعوض دریافت کردند
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران گفت که تا کنون 224 میلیارد و 350 میلیون ریال کمک بلاعوض به سیلزدگان استان پرداخت شده است.

مهدی راز جویان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با تشریح آخرین وضعیت مناطق سیلزده استان، افزود که کمک به بازسازی مناطق سیلزده در همه ابعاد به صورت جدی ادامه دارد.
وی با اعلام اینکه سیل و سیلاب اواخر اسفند و اوایل فروردین امسال در مجموع 16 هزار و 650 میلیارد ریال دربخش های مختلف به استان خسارت وارد کرد، توضیح داد: با توجه به اهمیت سرپناه برای سیلزدگان، ساخت، باز سازی و تعمیرات واحدهای مسکونی به عنوان اولویت ستاد بازسازی انتخاب شد که با جدیت ادامه دارد.
معاون استاندار گفت: سیلاب سبب تخریب 751و احد مسکونی شهری و روستایی شد که تاکنون برای 111 فقره پرونده احداث تشکیل شده و مالکان برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شدند.
دولت برای ساخت هر واحد سیلزده که صد در صد تخریب شده است، مبلغ 500 میلیون ریال در مناطق شهری و 400 میلیون ریال در مناطق روستایی تسهیلات پرداخت می کند.
رازجویان همچنین با اعلام اینکه و6 هزار و 100 واحد مسکونی روستایی و شهری بر اثر سیل و سیلاب دچار خسارت و نیازمند تعمیر شدند، افزود: تاکنون برای یک هزارو 387 فقره از این واحدها پرونده تعمیر تشکیل و مالکان برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شدند.
میزان تسهیلات پرداختی برای واحدهای مسکونی و غیر مسکونی دچار خسارت در مناطق سیلزده مازندران بر اساس میزان تخریب که توسط کارشناسان ارزیابی می شود، تعیین خواهد شد.
معاون استاندار مازندران گفت که تاکنون برای یکهزار و 817 سیلزده استان پرونده دریافت تسهیلات معیشتی تشکیل و به بانک های عامل معرفی شدند.
وی افزود: تا کنون خسارت وارد شده به 6 هزار و 851 واحد مسکونی و 97 واحد تجاری سیل زده کارشناشی شده است، افزود: آوار برداری 272 واحد مسکونی نیز به اتمام رسیده است، برای 165 فقره پروانه ساختمانی نیز به صورت رایگان صادر شده است.
رازجویان با بیان اینکه تعداد 251 واحد مسکونی نیز پی کنی شده، 101 مورد فونداسیون، 28 مورد اجرای اسکلت، 11 مورد سقف و هفت واحد مسکونی نیز به مرحله دیوار کشی رسیده است، گفت: تا کنون 2هزارو 422 تن سیمان رایگان نیز بین سیلزدگان استان مازندران توزیع شده است.
** بخش کشاورزی
معاون استاندار با بیان اینکه سیلاب 6 هزار میلیارد ریال به بخش‌های کشاورزی، دام و طیور استان مازندران خسارت زده است، گفت: طبق آخرین گزارش تا کنون از 13 هزارو 921 پرونده که از طریق کمیته تخصصی خدمات کشاورزی شهرستان‌ها بررسی شده است، هفت هزارو 882 پرونده در کارگرو تأیید و چهار هزارو 608 پرونده برای گرفتن جبران خسارت در سامانه سجاد به ثبت رسیده است.
وی توزیع پنج تن بذر شالی، لایروبی 280 کیلومتر کانال، مرمت 82 کیلومتر جاده بین مزارع، 300 متر لوله گذار، مرمت 38 سر دهنه کشاورزی، 27 پل بین مزارع، پاکسازی چهار هزار و 80 هکتار گل و لای، رانش برداری 50 نقطه، و بهسازی چهار کیلومتر انهار و برف روبی را از اقدامات انجام شده ستاد باز سازی و نوسازی مناطق سیل زده مازندران اعلام کرد.
‌رازجویان به انجام واکسینه یک میلیون و 62 هزار رأس دام، ضد عفونی کردن 145 هزار متر مربع و سمپاشی 76 هزار هکتار از اماکن دامی اشاره کرد و گفت: همچنین 2 هزار و 100 هکتار از گندمزارها و جوزارهای استان برای جلوگیری از بیمایر قارچی ناشی از سیل و سیلاب، سمپاشی شده است.
وی به اقدامات ستاد باز سازی و نوسازی سیل استان مازندران در حوزه رودخانه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: پاکسازی سطح آب پشت سد گلورد، ساماندهی و لایروبی بخش‌هایی از رودخانه‌های مهمی چون تلار، تجن و باز سازی حدود 550 سردهنه های زراعی و آبگیری به اتمام رسیده است.
رازجویان ایجاد 25 مورد راه دسترسی برای عبور موقت، ترمیم 170 کیلومتر راه، مرمت و باز سازی 12 دستگاه پل برای باز گشایی موقت وباز گشایی 503 راه روستایی را از مهمترین اقدامت در حوزه راه در مناطق سیلزده عنوان کرد.
معاون استاندار مازندران مراقبت خانه به خانه برای بیماری‌های اسهالی و آموزش و تهیه کلر در پنج هزارو 829 خانوار، 116 مورد نمونه برداری میکروبی، نظارت بر دفن بهداشتی 222 مورد لاشه حیوانی و گند زدایی سطح مناطق سیل زده را از اقدامات حوزه بهداشت و درمان سیلاب برشمرد.
معاون استاندار مازندران به اقدامت حوزه دستگاه‌های حمایتی از جمله بهزیستی و کمیته امداد به خانواره های سیلزده تحت پوشش این 2 نهاد در مازندران اشاره کرد و گفت: پرداخت کمک بلاعوض به 341 مددجویان خسارت دیده هر یک به مبلغ چهار میلیون ریال، پرداخت کمک معیشتی به 565 خانوار خسارت دیده، معرفی 164 مجری طرح اشتغال خانوارهای تحت پوشش به بانک صادرات هر یک به مبلغ 50 میلیون ریال و تأمین اثاثیه منزل برای تعداد 432 خانوار از اقدات انجام شده است.
رازجویان به اقدامات جبرانی و حمایتی ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) به سیلزدگان استان مازندران اشاره کرد و گفت: توزیع یک هزار بسته حمایتی، یک هزار رأس دام سبک و پرداخت 300 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی از اقدامت این ستاد بوده است.
بارش شدید باران و برف که از 26 اسفند 97 در مازندران باریدن گرفت و تا دوم فروردین امسال ادامه داشت و همچنین بارندگی شیید 12 فروردین نیز سبب طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیل و سیلاب طی دو مرحله در استان شد.
6990/‏1654

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/85429/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خرم‌آباد در انتظار ساخت 2 سد/ چشمه‌های شهر لطفاً خشک نشوید!

نقاط حادثه خیز رودخانه های مازندران شناسایی می شود

برگزاری انتخابات الکترونیک در خرم‌آباد و چگنی

هشدار اسحاق جهانگیری درباره مهاجرت رتبه‌های اول کنکور از ایران

تخلیه غلات 101 فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر

نوری؛ استاندار: برای پیشرفت مازندران برنامه داریم

تخلیه غلات 101 فروند کشتی در بندر امیرآباد

چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟

پایداری هوا در مازندران

استمرار محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های مازندران

8000 میلیارد ریال صرف اصلاح و توسعه آبرسانی مازندران شد

رقابت 38 هزار و 510 داوطلب کنکور در مازندران

آسمان مازندران تا اواسط هفته آینده صاف و آفتابی

افزایش 20 درصدی تعداد نمونه‌های بانک خون بند ناف در سیستان و بلوچستان

آغاز ماراتن علمی 38 هزار داوطلب آزمون سراسری در مازندران

آبشار زیبای داله‌لان نور‌آباد+فیلم

39 تغییر کاربری غیر مجاز در ساری قلع و قمع شد

آغاز نوبت اول کنکور 1403 در مازندران

ثبت رکورد 17 میلیون قطعه جوجه ریزی در مازندران برای اولین بار در کشور

صحبت های دادستان کل کشور درباره اجرای طرح نور

حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گلستان در برنامه زنده صبح عالی

بنیاد باید به نهاد راهبردی و مطالبه‌گر تبدیل شود

تکریم و سپاسگزاری استاندار و مدیرکل بنیاد مازندران از والدین معزز شهیدان والامقام سروی

فعالیت 21 بانک نشا در آمل/کشت مکانیزه 24 هزار هکتاری

فواید و مضرات باران 48 ساعته مازندرانی‌ها

توجه به زیرساخت‌های حوزه امنیت غذایی یک ضرورت است

برگزاری بیش از 300 برنامه هفته کار و کارگر در مازندران

خروج 5 پزشک خانواده از چرخه بهداشت و درمان در جویبار

فاز دوم شهرک صنعتی محمودآباد راه‌اندازی می‌شود

برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در لرستان

شرکت 27 واحد تولیدی مازندران در نمایشگاه اکسپو

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

تغییراتی در چشم که باید نگران تان کند!

چرا رهبری درباره گشت ارشاد و طرح نور تذکر داده بودند؟

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

قابلیت جدیدی از اندروید 15 برای استفاده از گوشی در تاریکی

اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود

تاثیر سفر‌های نوروزی در بازار مسکن شمال

چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!

رصد صفحات فضای مجازی قم در قالب طرح نور /به 150 نفر تذکر داده شد

توضیحات پلیس درباره طرح نور/ 90 درصد تذکر گیرندگان حجاب، پوشش خود را اصلاح کردند

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

خادم: پیچ هرز را هر چقدر بپیچانی، هرز است

40 درصد روستاهای بابل از نعمت گاز برخوردارند

تاخیر در واریز وجه قابل پرداخت کالابرگ فروشندگان را به دردسر انداخت

(تصاویر) اسکناس دوره ناصرالدین شاه قاجار چه بود و ارزش آن چقدر بود؟