پل سیلزده کمربندی نوشهر - چالوس تا 2 هفته آینده آماده بهره برداری می شود
سياسي
بزرگنمايي:
پیام مازند - نوشهر - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای مازندران با اشاره به قرار گرفتن در آستانه تعطیلات تابستانی ، از بهره برداری پل تخریب شده ناشی از سیل کمربندی نوشهر - چالوس تا 2 هفته آینده خبر داد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، پل ضلع جنوبی کمربندی نوشهر- چالوس به علت طغیان رودخانه ماشلک در جریان سیل پانزدهم مهرماه امسال فرو ریخت که درپی آن یک کامیون واژگون شد و راننده آن نیز جان باخت.
این مسیر حدود 12 کیلومتر طول دارد و پیوند دهنده استانهای شرقی به غربی و حتی پایتخت کشور است و به همین خاطر روزانه هزاران دستگاه خودرو بویژه خودروهای سنگین حامل بار و اتوبوسهای مسافربری به علت ممنوعیت تردد شهرها، از این مسیر آمد و شد میکنند.
اگر چه برای جلوگیری از ترافیک، تردد خودروها از روی پل ضلع شمالی پل آسیب دیده به شکل رفت و برگشت انجام میشود، ولی مشاهدات خبرنگار ایرنا و گزارشهای مردمی گویای آن است که در ساعاتی از روز این مسیر ترافیک سنگینی ایجاد شده و چنین وضعیتی باعث نگرانی مسافران و گردشگران میشود.
عباس علی نجفی روز دوشنبه در جلسه فرمانداران نوشهر، چالوس و کلاردشت در فرمانداری نوشهر افزود: تکمیل پل تخریب شده کمربندی نوشهر - چالوس با توجه به حجم ترافیک پرحجم کمربندی نوشهر و افزایش میزان تردد خودروهای مسافران و گردشگران به ویژه در آستانه تعطیلات تابستانی ضروری بوده است.
وی ادامه داد: در این راستا با جدیت و تلاش مضاعف پیگیر بازسازی هر چه سریع تر این پل حداکثر تا 2 هفته آینده هستیم تا تردد روان تمامی خودروها از جمله خودروهای سنگین و مسافربری را که ممنوعیت تردد از داخل شهر دارند، فراهم شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای مازندران همچنین خواستار برخورد جدی با تابلوهای تبلیغاتی در جادههای برون شهری شد و گفت: بر اساس قانون ایمنی راهها، نصب هر گونه تابلو تبلیغاتی و اختصاصی در حریم راه در راستای ارتقای ایمنی تردد وسایل نقلیه و کاهش تصادفات جادهای غیر قانونی است.
نماینده نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به کوهستانی بودن منطقه و بحرانهای اخیر گفت: این شهرستانهای نیازمند تأمین ماشین آلات سنگین از جمله گریدر و لودر هستند.
قاسم احمدی همچنین خواستار ایجاد دور برگردانهای استاندارد در مسیر نوشهر به رویان شد و اظهار داشت: با توجه به جمعیت منطقه و تردد پرحجم مسیر، ایجاد دور برگردان استاندارد بویژه در منطقه اناور با هدف ایمنی مردم و گردشگران ضروری است.
فرماندار نوشهر هم در این جلسه به وضعیت وخیم پل ملکار به عنوان تنها پل ارتباطی شرق و غرب استان اشاره کرد و گفت: با بررسیهای صورت گرفته در صورت طغیان رودخانه در این مسیر امکان تخریب این پل درو از انتظار نیست و باید هرچه زودتر پل جدید احداث شود.
عبدالصمد صفرنژاد همچنین خواستار ترمیم روکش آسفالت و برقراری روشنایی مسیر نوشهر و رویان شد تا تصادفات در این مسیر بویژه در شب کاهش یابد.
فرماندار چالوس نیز در این جلسه گفت: جاده کندوان با وجود تردد میلیونها دستگاه خودرو در سال در برخی از مناطق به دلیل ریزش سنگ حادثه خیز است و به ایمن سازی نیاز دارد.
محمد ناصر زندی به وضعیت یکطرفه شدن مسیر مرزن آباد در ایام تعطیلات و پایان هفته و ایجاد مشکل برای روستاییان این بخش اشاره کرد و از مسئولان منابع طبیعی و محیط زیست خواست با تعامل بیشتر در روند تعریض مسیر مرزن آباد به دزدبن به صورت چهار خطه گام بردارند.
مازندران حدود 11 هزار کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این میزان حدود سه هزار کیلومتر آن محورهای اصلی است و سالانه بیش از 300 میلیون تردد در این مسیرها ثبت می شود.
کندوان، هراز و فیروزکوه سه محور اصلی ارتباطی مازندران با پایتخت و غرب کشور است و محور کیاسر هم ارتباط این استان را با سمنان برقرار میکند. این محورها در عین حال یکی از مهمترین مسیرهای گردشگری مازندران به شمار میروند.
همچنین 2 محور در شرق و غرب استان راه ورودی مازندران از استان گلستان و گیلان میباشد.
1295/1602/1654
-
دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴:۳۶
-
۱۲۲ بازديد
-
-
پیام مازند
لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/85447/