پیام مازند

آخرين مطالب

استاندار مازندران در دیدار کارکنان ایرنا تاکید کرد :

نقش آفرینی حرفه ای رسانه های رسمی باید پررنگ تر شود سياسي

نقش آفرینی حرفه ای رسانه های رسمی باید پررنگ تر شود
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری - استاندار مازندران از رسانه های رسمی به عنوان نقطه اتکای مردم و مسئولان در کسب اطلاعات درست و کارشناسی شده یاد و تاکید کرد : نقش آفرینی این دسته از رسانه ها نباید تحت الشعاع فضای جدید اطلاع رسانی قرار گیرد و باید پررنگ تر شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد حسین زادگان روز یکشنبه در دیدار مدیر و خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) مازندران، افزود: نگاه رسانه‌های رسمی مانند ایرنا به مقوله اطلاع رسانی به جامعه به خاطر برخورداری از بدنه متخصص و با تجربه همه جانبه و دور اندیشانه است و این نگاه می‌تواند برای مدیران نقش مشاوره‌ای مفیدی داشته باشد.
نماینده عالی دولت در مازندران با تمجید از عملکرد ایرنای مازندران در دوره چند ماهه مسئولیتش به عنوان استاندار، خواستار نقش آفرینی بیشتر این رسانه با بهره گیری از ابزارها و فناوری‌های روز رسانه‌ای شد و گفت: اعتقاد ما بر این است که ایرنا علاوه بر اینکه یک سازمان رسانه‌ای قدیمی است که بازوی تبلیغاتی دولت محسوب می‌شود، به خاطر در اختیار داشتن نیروهای متخصص و تیم‌های کارشناسی و صاحب نظر می‌تواند نقش مشاور امین را برای مدیران دستگاه‌های اجرایی ایفا کند.
وی افزود: در فضای امروز رسانه امروز که نقش شبکه‌های اجتماعی پررنگ شده است، خلاء تولید محتواهای مؤثر بی طرفانه بیشتر از هر زمانی مشهود شده است و این رسانه‌های رسمی از جمله خبرگزاری‌هایی مانند ایرنا هستند که می‌توانند با نگاه حرفه‌ای و دور اندیشانه نسبت به تولید و توزیع چنین محتواهایی اقدام کنند.
حسین زادگان توضیح داد: امروز در شبکه‌های اجتماعی با استفاده از ابزارهای روز، اخبار و محتواهایی با اهداف شخصی و بدون در نظر گرفتن خواست و منافع مردم تولید، منتشر و تحلیل می‌شود که نتیجه آن برای جامعه بویژه توسعه پایدار آسیب زاست .
وی بر ضرورت بازگویی واقعیت‌ها برای مردم با نگاه کارشناسی و دوراندیشانه تاکید کرد و گفت: نگاه ما در مجموعه استانداری به رسانه‌ها نه تنها ایجاد محدودیت و مشکل برایشان در اطلاع رسانی نیست، بلکه معتقدیم که مدیران و روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی باید در این زمینه تسهیلگر باشند ولی در همه این موارد باید منافع عامه و جامعه بر منافع شخصی و غرض ورزی ها از هر نوع آن رحجان یابد.
استاندار مازندران افزود: نیروهای متخصص و کارآمدی که در ایرنا فعالیت دارند و از فیلترهای قوی کارشناسی عبور کرده و نیروهای متخصص و مطلع را تشکیل می‌دهند، بزرگ‌ترین ظرفیت رسانه‌ای و اطلاع رسانی برای کشور محسوب می‌شوند و باید در همه جا از جمله استان مازندران از آنها به نحو مطلوب بهره گرفت.
حسین زادگان حل مشکلات کشور از جمله مازندران را نیازمند آوردن مردم به صحنه دانست و تاکید کرد: این کار را رسانه‌های رسمی مانند ایرنا می‌توانند با توان تخصصی و نگاه کارشناسی خود انجام دهند و وقتی مردم وارد صحنه شوند، هیچ مشکلی لاینحل نخواهد ماند.
نماینده عالی دولت در مازندران خواستار بهره گیری مدیران دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت کارشناسی و تخصصی ایرنا برای اطلاع رسانی به مردم و آوردن آنها به صحنه برای حل مشکلات شد و توضیح داد: متأسفانه یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که برخی از مدیران ظرفیت ایرنا را به عنوان رسانه رسمی کشور و تنها رسانه دولت بدرستی نمی‌شناسند و لازم است این مشکل به شیوه‌های مختلف از جمله نشست‌های نزدیک و هم اندیشی دو طرفه رفع شود.
وی گفت: البته اینکه مدیری در دستگاه اجرایی شناختی از خبرگزاری جمهوری اسلامی به عنوان تنها رسانه دولت نداشته باشد و تفاوت میان رسانه‌ها را نداند، ضعف محسوب می‌شود ولی این ضعف باید برطرف شود و شاید لازم باشد که هم از طرف استانداری و هم از ایرنا ارتباطات نزدیک تری ایجاد شود تا هم مسئولان اجرایی از ظرفیت خبرگزاری جمهوری اسلامی مطلع شوند و هم اطلاعات سریع‌تر و بی واسطه تر به این خبرگزاری دولت و مردم برسد.
حسین زادگان که در سوابق کاریش کار روزنامه نگاری و رسانه‌ای نیز دارد، تاکید کرد: اعتقاد من این است که ایرنا به عنوان تنها رسانه دولت با داشتن نیروهای متعهد و متخصص می‌تواند در جایگاه مشاور و بازرس امین برای دستگاه‌های اجرایی ایفای نقش کند.
استاندار مازندران گفت: گستره اطلاعاتی و حضور خبرنگاران ایرنا در جغرافیای وسیع نشان از جامعیت کار این خبرگزاری دارد، که می‌طلبد همکاری مدیران با این خبرگزاری بیشتر باشد.
** می‌توان تنها با کشاورزی مازندران را به توسعه رساند
حسین زادگان همچنین در این نشست از توسعه و بالندگی مازندران به عنوان مهم‌ترین دغدغه اش در سمت نماینده عالی دولت یاد کرد و اظهار داشت: مازندران آنقدر ظرفیت‌های استفاده نشده و خالی دارد که می‌توان با وجود همه مشکلات بیرونی این استان را با همین کشاورزی به توسعه رساند و لازمه این کار کیفی سازی است و در این مسیر باید مردم پای کار باشند و بدون حضور مردم هیچ موفقیتی امکان پذیر نیست.
وی شعاردادن و شعارگرایی را خط قرمزش در ارائه برنامه و امور اجرایی استان برشمرد و گفت: واقعیت این است که شعار دادن دیگر بس است و مردم کار و عمل می‌خواهند و دیگر با شعار و وعده و وعید همراهی نخواهند کرد.
استاندار مازندران تاکید کرد: برای اقدام عملی و آوردن مردم در صحنه عمل، نیاز است رسانه‌هایی امین همچون ایرنا، آگاهی سازی دقیق داشته باشند. مردم حق دارند تمام فعالیت‌های مدیران را نظاره کرده و از آن مطلع باشند. رسانه‌ها این کار را بهتر از هر دستگاه دیگری انجام می‌دهند.
نماینده عالی دولت در مازندران با بیان اینکه مشکلات استان جدی است، از مردم خواست، پویش‌هایی همچون مازندران پاک را جدی بگیرند.
حسین زادگان گفت: استان مازندران بیش از این تحمل ناملایمتی را ندارد و در این زمینه همه مازندرانی‌ها و ایرانی‌ها باید نسبت به وضعیت مازندران دغدغه داشته باشند و رسانه‌هایی همچون ایرنا نباید موضوع مازندران پاک را در حد یک خبر ببینند و باید دائماً آن را مطالبه کنند.
وی افزود: متأسفانه مانند هر جای دیگر در مازندران هم افراد ناآگاهی وجود دارند که خلط مبحث می‌کنند و با پیوند زدن موضوعات بی ربط به یکدیگر تلاش می‌کنند تا طرح‌های اساسی و مورد نیاز و حیاتی استان را به انحراف بکشانند و در ارتباط با طرح مازندران پاک هم متأسفانه عده‌ای چنین روشی را در پیش گرفته‌اند.
استاندار مازندران خواستار ورود جدی رسانه‌های رسمی از جمله ایرنا به طرح‌های کارشناسی مانند طرح مازندران پاک، راه اندازی هلدینگ سرمایه گذاری، خارج کردن استان از وضعیت نامناسب کنونی در بخش‌های مختلف از جمله محیط زیست شد و تاکید کرد: باید مطالبه گری کنید و اینگونه طرح‌ها را و طرح‌هایی را که فکر می‌کنید برای استان مفید است به خواسته و مطالبه عمومی تبدیل کنید و زمانی که موضوعی به مطالبه عمومی تبدیلی شود و خود مردم وارد صحنه گردند، مشکلات حل می‌شود.
وی پرهیز از ایجاد تشنج و تنش در جامعه را خط قرمز دانست و تاکید کرد: به طور قطع نگاه کردن به مسائل و مشکلات از زاویه دید منافع عامه، گفتن حقایق به مردم و درخواست کمک از آنان می‌تواند مفید و کارساز باشد در حالی که خلط مبحث، نگاه غیرکارشناسی و جناحی و سیاسی و یا غرض ورزی شخصی می‌تواند سبب ایجاد تشنج و تشویش اذهان عمومی شود.
* *مازندران ظرفیت جدال ندارد
استاندار مازندران با اعلام اینکه فرصت برای توسعه پایدار مازندران با گذشت زمان در حال از دست رفتن است و ظرفیت‌ها یکی پس از دیگری خالی می‌شود، تاکید کرد: اعتقاد من این است که مازندران دیگر ظرفیت جنگ و جدل بر سر موضوعات مختلف را ندارد.
وی افزود: منِ استاندار نیز دیگر فرصتی برای ورود به جدل و جدال را ندارم، چرا که عمر مدیریتی استانداران آنقدر زیاد نیست که بخواهیم بخشی از آن را با جدل و بر سر موضوعاتی که منافع عامه در آن نیست از دست بدهیم.
حسین زادگان به موضوع تأسیس منطقه آزاد در مازندران با سابقه بیش از سه دهه‌ای اشاره کرد و توضیح داد: باید این موضوع را با همگرایی و پرهیز از منطقه گرایی و در نظر داشتن منافع کل استان فیصله دهیم و نخستین قدم را شکر خدا برداشته‌ایم و امیدواریم که بقیه راه را هم با همین روش و در نظر داشتن منافع همه مردم مازندران برداریم.
وی افزود: تاکید من برای مدیران دستگاه‌های اجرایی این بوده که به شکلی کار کنند تا کمترین تنش در استان ایجاد نشود و بیشتر وقتشان را صرف عمران و آبادانی استان کنند و اجازه ندهند خواسته یا ناخواسته یک طرف تنش و دعوا قرار بگیرند.
استاندار مازندران با تاکید بر اینکه سیاستش در استانداری تنش زدایی است، گفت: تلاش دارم تا این سیاست را در کل استان اجرایی کنم، برای اینکه استان مازندران دیگر فرصت و توان جنگ و دعوا بر سر ایده‌های جدید و رنگارنگ در هر دوره مدیریتی را ندارد و باید ایده‌های گذشته و یا حتی جدید به صورت مستمر پیگیری شوند.
وی افزود: باید با کمک رسانه افراد ناآگاه را که حتی مخالفت شخصی با استاندار دارند، آرام کنیم و آنها را نیز به دلسوزان مردم تبدیل نمائیم و توقع ما این است که مجموعه ایرنا به عنوان رسانه نظام به این مسائل بپردازد.
استاندار مازندران با بیان اینکه خبرگزاری ایرنا رسانه نظام و مردم است، افزود: باید این خبرگزاری مدیران استان را به چالش بکشد تا به مردم پاسخگو باشند و هم عملکرد و لیاقت خود را نشان دهند. مطالبه گری ایرنا باید سرلوحه این خبرگزاری باشد و هیچکس حتی مدیریت استان نیز نباید از این مطالبه گری مستثنی باشد.
وی افزود: لازمه این کار نزدیکی ایرنا به مدیریت استان و دنبال کردن برنامه‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و توسعه‌ای استان است که الحمدالله تاکنون محقق شده و لازم است استمرار یابد و اجازه ندهیم وقفه‌ای در آن ایجاد شود.
7335/‏1654

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/85619/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شنیدن شدن صدای چندین انفجار در عراق و سوریه

شنیده شدن صدای انفجاری در استان بابل عراق

نساجی در خانه دوباره قرمز می‌پوشد

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

ضرب سکه طلا را ‌خیانت‌ به مملکت می‌دانیم

با ورود مستقیم کشاورزان به بورس برنج، دست سودجویان قطع می‌شود

وضعیت راه‌های کشور؛ترافیک نیمه سنگین در جاده چالوس و آزادراه تهران–پردیس

اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی

کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

نخستین نشای مکانیزه مازندران آغاز شد

افزایش 20 درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در مازندران

رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در مازندران

غایب بزرگ مقابل تراکتور: یک گلزن

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

تغییر استاندار مازندران تکذیب شد

شتاب ساخت مسکن مازندران در دولت سیزدهم

جیب بارانه بگیران پر پول شد

زنجیره انسانی مازندرانی‌ها ‌در حمایت از عملیات وعده صادق

کشف انبار لوازم خانگی 12 میلیارد ریالی قاچاق در خرم آباد

شکل‌گیری زنجیره‌ علوی‌تباران در حمایت از عملیات وعده صادق

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

مدیریت هوشمندنیاز اساسی مازندران در آموزش عالی

حمایت مردم اردبیل از اجرای طرح «نور» فراجا

تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی توسط معلم در حال پیگیری است

توت فرنگی جویبار در سبد میوه مناطق مختلف کشور

اولین نشای برنج در مازندران انجام شد

عزل معاون متخلف به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی

شکل‌گیری زنجیره‌ علوی‌تباران در نوار ساحلی مازندران در حمایت از عملیات وعده صادق

شالیکاری در مازندران مکانیزه شود

قدردانی از زحمات نیروی انتظامی استان یزد

قدردانی نماینده ولی‌فقیه در استان از اجرای طرح نور

رد شایعات تغییر استاندار مازندران

(تصاویر) تشکیل زنجیره انسانی در ساحل مازندران

برگزاری جشن گلریزان، دست‌های ماندگار در نوشهر

حمایت مردم محمودآباد از عملیات « وعده صادق»

زنجیره انسانی در ساحل نکا

اجرای 12 پروژه آبرسانی در رامسر

رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در کجور مازندران

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمالی کشور

اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در محورهای مواصلاتی مازندران

قهرمانی اراک در مسابقات والیبال دانشجویان منطقه پنج دانشگاه آزاد

تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان مازندران

سالگرد درگذشت دست‌نشان با حضور کادرفنی نساجی

زنجیره مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در سواحل دریای مازندران

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است