پیام مازند

آخرين مطالب

معاون رئیس جمهوری: طرح زیست محیطی جاده تنکابن - قزوین بزودی تعیین تکلیف می شود سياسي

معاون رئیس جمهوری: طرح زیست محیطی جاده تنکابن - قزوین بزودی تعیین تکلیف می شود

  بزرگنمايي:

پیام مازند - نوشهر - معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور اعلام کرد: عملیات اجرایی بخشی از جاده تنکابن - الموت به قزوین که به دلیل نداشتن طرح مطالعات زیست‌محیطی متوقف شده‌بود، بزودی تعیین و تکلیف می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عیسی کلانتری روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از جاده در حال ساخت تنکابن - الموت و قزوین در گفت و گو با خبرنگاران تصریح کرد: بخش اعظم این جاده در حال ساخت که طرح مطالعات زیست‌محیطی از قبل اخذ شده‌بود بدون مشکل در حال ساخت و تکمیل است و تعیین و تکلیف بخش کوتاهی از این جاده که طرح مطالعات زیست محیطی ان اخذ نشده‌بود در آینده تعیین و تکلیف خواهد شد.
مسیر 164 کیلومتری تنکابن - الموت به قزوین در 6 فاز در حال ساخت است که از این میزان 16 کیلومتر از روستای مران به سمت قزوین مطالعات زیست‌محیطی ندارد.
معاون رئیس جمهوری گفت: در قسمت‌هایی که مطالعات زیست‌محیطی ان انجام شده و عملیات عمرانی، ساخت تونل‌ها و زیرسازی انها بدون هیچ مشکلی می تواند ادامه یابد.
کلانتری افزود: اما در بخش بالادست که مطالعات زیست‌محیطی ندارد و بین استان‌های مازندران و قزوین قرار دارد باید کاملاً با حساسیت بالا و کیلومتر به کیلومتر مورد بررسی قرار گیرد سپس نظر نهایی صادر شود.
مجری طرح جاده تنکابن به الموت هم به خبرنگاران گفت: این محور به طول 164 کیلومتر در 6 فاز ساخته می‌شود و اخیراً هم 2 دستگاه تونل به طول 8 کیلومتر تکمیل شده و 4 دستگاه تونل دیگر هم در حال ساخت است.
محمد صادق وجدی افزود: برای حفاظت از حیات وحش هم 5 دستگاه گالری برای عبور حیات وحش در کیلومتر 44 تا 53 در منطقه قزوین احداث شده و همچنین قرار است 2 ایستگاه پایش تصویری هم در طول مسیر احداث شود.
هم اکنون از 35 کیلومتر ابلاغی ین جاده در مازندران 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و 14 کیلومتر بر اساس نقشه ابلاغی وزارت راه و شهرسازی هم 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور روز پنجشنبه پس از افتتاح مرکز جمع اوری فاضلاب شهری در تنکابن و بازدید از جاده در حال ساخت تنکابن - الموت به قزوین، از همین محور شهرستان تنکابن را به مقصد قزوین ترک کرد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، طرح راه اصلی تنکابن - الموت – قزوین که پیشنهاد آن در سفر رهبر معظم انقلاب در سال 82 مطرح و با اعلام موافقت نامه طرح در سال 86 عملیات اجرایی مرحله نخست آن از قزوین آغاز شد، در مجموع شامل 6 قطعه است که با احداث آن شهرستان تنکابن در استان مازندران به بخش الموت از توابع شهرستان قزوین متصل می شود.
فاصله شهرستان تنکابن تا شهرستان قزوین از طریق این پروژه 164 کیلومتر است که 92 کیلومتر آن در استان قزوین و 62 کیلومتر در استان مازندران واقع شده است.
در شرایط کنونی مسافت فعلی شهرستان تنکابن تا شهرستان قزوین از مسیر جاده رشت 330 کیلومتر است که با احداث این جاده، طول این مسیرحدود 170 کیلومتر کاهش خواهد یافت.
در گذشته های نه چندان دور این جاده کوهستانی و سنگلاخی پر پیچ و خم با طبیعت بکر که یک طرف آن صخره های مخملی و طرف دیگر دره ای عمیق که به رودخانه ای خروشان منتهی می شود مسیر تردد مردمانی بود که با عبور از روستاهای یان دشت، خانیان، آش محله، سربالان، یوج، شهرستان، درجان، مران، سلج انبار و پیچ بن در استان مازندران به سرزمین دژهای تسخیر ناپذیر و روستاهای دیندرود، گرمارود، کلان، زوارک، سلیکان، ورک، حسن آباد و… سرانجام به الموت و قزوین می رسیدند.
/ ‏7513/‏1602/‏1899





نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

مدیرکل بهزیستی مازندران جایش را به سرپرست داد

اعتبار مستمری مددجویان بهزیستی 60 درصد افزایش یافت

گریس یک در حال ترک جبل طارق است

اصلاح‌طلبان بهانه‌تراشی می‌کنند/ جناح‌های موجود پوشش‌دهنده همه مطالبات جامعه نیستند

کنترل آفت مگس میوه بدون هزینه امکان‌پذیر است

قفل درهای عمارت تاریخی صفی آباد بهشهر باز شد

آزاد سازی کاخ صفی آباد بهشهر به هفته دولت موکول شد

سفره همیشه پهن باغات مازندران برای آفت مگس میوه

انتقال آب دریای خزر زیانبار است

باران امسال 55درصد تالاب‌های کشور را احیا کرد

زخم آلودگی دریای خزر چشم انتظار اقدامات عملی برای التیام

کودکان مازنی برای حفاظت از دریای خزر پا پیش گذاشتند

کنترل نوسانات بازار با کوتاه شدن دست دلالان

کورسوی رونق بازار مسکن در مازندران

بازار مسکن مازندران گذار از یک التهاب به رکود

روسیه بندر چابهار را از ایران اجاره می‌ کند

مهار آفت مگس میوه در باغ های مازندران

چتر پدافند غیرعامل روی کشاورزی مازندران

شورای شهر ساری تحقیق و تفحص از شهرداری را خواستار شد

دکتر امیر محبیان: «انحصار قدرت» از آفات نظام حزبی است

نیم نگاه برنجکاران مازندرانی به قیمت توافقی

ممنوعیت فصلی واردات برنج همچنان برقرار است

افزایش 100 درصدی قیمت برنج تازه داخلی نسبت به سال گذشته

هشدار کره‌ شمالی به آمریکا درباره آغاز جنگ سرد

نفتکش گریس 1 با وجود مخالفت آمریکا آزاد شد

اولین موضع گیری جانشین موگرینی درباره برجام

هلدینگ سرمایه گذاری در مازندران تشکیل می شود

استقبال سرمایه گذاران مازنی از هلدینگ سرمایه گذاری

حجاج ایرانی با انجام اعمال ایام تشریق از منا به مکه بازگشتند

حجاج مازندرانی 25 مرداد به خانه بر می گردند

نخستین پرواز بازگشت حجاج کشور در ساری به زمین نشست

فعالیت 200 هزار نجات غریق در کشور

124 ماموریت اورژانسی نجات مصدومان در سواحل دریای خزر انجام شد

سوءتفاهم حقوق ماهانه برای ناجیان طرح‌های دریا

تحقق اهداف انقلاب نیازمند فداکاری های بسیجیان است

گزینه انتقال آب از خزر منتفی می شود/ به سمت احزاب واقعی رویم

هیات نظارت وزارت کشور از مناطق سیلزده مازندران دیدن کرد

خانه‌های تخریب شده سیل‌زدگان مازندران سه ماه زودتر از موعد تحویل می شود

مجوز ورود سالانه 500 خودرو برای معلولان بهزیستی اخذ شد

حال خوب زنان سرپرست خانوار مازنی در دولت تدبیر و امید

کابوس قطع مستمری سد راه توانمندسازی مددجویان بهزیستی

زمزمه‌ های رفع توقیف نفتکش ایرانی

درختان خشکیده شمشاد در جنگل قطع می شود

هشدار سازمان جنگل‌ها به شیوع بیماری زغالی در جنگل‌های شمال

ماندگاری شمشادهای خشک عامل تهدید یا فرصت برای جنگل‌های شمال

رسانه‌ها با افزایش امیدآفرینی و مشارکت در انتخابات، توطئه دشمنان را خنثی کنند

خزر نمی‌میرد

مدودف: کنوانسیون خزر بزودی در روسیه تصویب می شود

چشم خزر به دست همسایه‌ها

هزینه 140 میلیاردتومانی دولت برای تامین امنیت فرودگاه‌های مازندران