پیام مازند

آخرين مطالب

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران مطرح کرد

تامین آب مهم ترین چالش جهاد دانشگاهی برای اجرای فعالیت های پژوهشی علمي

تامین آب مهم ترین چالش جهاد دانشگاهی برای اجرای فعالیت های پژوهشی
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ایسنا/مازندران رئیس جهاد دانشگاهی مازندران گفت: تامین آب مهم ترین چالش جهاد دانشگاهی برای اجرای فعالیت های پژوهشی است.

محمدرضا شافعیان در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به فرارسیدن سالروز تاسیس نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی و فرارسیدن 17 مرداد روز خبرنگار، اظهار کرد: نهادی انقلابی همچون جهاد دانشگاهی همواره مورد توجه ویژه مقام معظم رهبری قرار گرفته است و سپردن مسئولیت های خطیر نظام به این نهاد، اهمیت این موضوع را نشان می‌دهد.
وی با تاکید بر اینکه سابقه بالای جهاد دانشگاهی در برخورد علمی، پژوهشی، فناوری و فرهنگی با مسائل مختلف، نیازمند توجه دستگاه‌های اجرایی کشور و به ویژه در مازندران است، تصریح کرد: جهاد دانشگاهی می تواند با توجه به ظرفیت‌های خود در مسیر توسعه مازندران در خط مقدم قرار داشته باشد.
شافعیان افزود: ماهانه 546سرباز در دوره های آموزشی مهارتهای زندگی و مهارتهای کسب و کار شرکت می کنند و گواهینامه دریافت می کنند.
رئیس جهاد دانشگاهی مازندران با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی در مازندران به عنوان نهادی پیشرو در رصد و شناسایی نیازهای استراتژیک کشور و اقدام برای رفع نیازها در حال فعالیت است، خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی مازندران با دارا بودن اراضی مستعد در چپکرود جویبار در حوزه‌های کشاورزی و دام و طیور در حال پژوهش‌های کاربردی در راستای توسعه استان است و آنچه مشخص است موانع تولید باید با اصلاح قوانین دست ‌و پاگیر رفع شود.
شافعیان ضمن تبریک به آیت الله آیت الله رئیسی و استقرار دولت جدید با تاکید بر اینکه امروز کشور به کارهای جهادی نیازمند است، تصریح کرد: کادرسازی و تربیت نیروهای کارآمد و متعهد یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های جهاددانشگاهی است که هرگز از این اصل خود عقب‌نشینی نکرده است.
وی افزود: جهاد دانشگاهی در حال فعالیت‌های تخصصی در چپکرود جویبار است اما نه تنها در سالی که بر پشتیبانی و مانع‌زدایی از سوی رهبری تاکید شده، این امر صورت نمی‌گیرد، بلکه موانع زیاد، حرکت توسعه‌ای این نهاد انقلابی را کند کرده است.
رئیس جهاد دانشگاهی مازندران با بیان اینکه این نهاد دارای 6 مرکز آموزشی در شهرهای بهشهر، ساری، بابل، بابلسر، پردیس دانشگاه مازندران و آمل است که جهت ارائه آموزش های کوتاه مدت تخصصی برای ورود به بازار کار، برای متقاضیان، دوره‌های مورد نیاز را برگزار می‌کند، اظهار کرد: در حوزه آموزش‌های بلند مدت نیز دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی مازندران در بابل به عنوان قطب حوزه "آی تی" دانشگاه های علمی کاربردی استان مشغول به فعالیت است.
شافعیان معتقد است، این معاونت با شناسایی جوامع هدف و تعریف دوره‌های آموزشی کاربردی و اشتغال محور و نیز تدوین برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی مطلوب با بهره‌گیری از اساتید متخصص و مجرب توانسته است در ارتقای کارایی و ایجاد اشتغال به موفقیت‌های خوبی دست یابد.
وی تصریح کرد: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با شناسایی 2 هزار و 300 شغل با رویکرد توانمند سازی و اتصال به بازار با همکاری اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی
رئیس جهاد دانشگاهی مازندران در ادامه با اشاره به فعالیت معاونت فرهنگی این نهاد انقلابی در این استان نیز، گفت: فعالیت های فرهنگی از ابتدای شکل گیری بخش اساسی برنامه‌های این نهاد را به خود اختصاص داده است.
وی افزود: دو خبرگزاری ایسنا و ایکنا، مرکز افکارسنجی ایسپا با اجرای پروژه‌های متعدد فرهنگی، انتشارات و سازمان دانشجویان در زیرمجموعه معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی مازندران مشغول به فعالیت هستند.
رئیس جهاد دانشگاهی مازندران با بیان اینکه پژوهش یکی از ماموریت‌های مهم سازمانی در جهاددانشگاهی است که از ابتدای تأسیس این نهاد انقلاب اسلامی، سهمی تعیین‌کننده در ساختار فعالیتهای آن داشته است، گفت: مهم‌ترین دستاوردهای جهاد دانشگاهی مازندران کشت و تولید جلبک اسپرولینا و فرآوری حاصل از آن است که در حال تحقیق برای استفاده از آن به عنوان مکمل های طیور و آبزیان و در دراز مدت برای مصرف انسانی هستیم و به زودی این محصول تجاری می‌شود.
شافعیان با بیان اینکه در حال حاضر، تامین"آب"، مهم‌ترین مشکل این نهاد در اجرای فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی در سایت شهید قاسم سلیمانی چپکرود جویبار محسوب می‌شود، یادآور شد: اگر موانع به وجود آمده در چپکرود جویبار برطرف نشود، راهی جز تعدیل نیروهای جوان، تحصیلکرده و باانگیزه این نهاد را نداریم.
رئیس جهاد دانشگاهی مازندران تاکید کرد: مهم‌ترین پشتبانی از تولید در رفع موانع موجود قرار دارد و اگر این موانع برطرف شوند مسیر پژوهش و تحقیقات که پیش‌زمینه تولید است، مسیر درست تولید را پیدا خواهد کرد.
شافعیان با بیان اینکه انتظار می‌رود مسئولان مازندران، یک موضوع پیش‌ پا افتاده همچون آب را در چپکرود جویبار به منظور ادامه مسیر پژوهشی و تحقیقاتی خود، مدیریت و مشکل را برطرف کنند، خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی مدت‌ها است که از مانع‌تراشی‌ها و عدم پشتیبانی‌های علمی و پژوهشی که در راستای توسعه و برای رفع نیازهای اساسی این استان در حال انجام است، فریاد می‌زند اما موانع برطرف نمی‌شود.
وی با اشاره به مختصری از عملکرد این نهاد، در سالی که گذشت، گفت: انعقاد تفاهم‌نامه همکاری جهاد دانشگاهی مازندران و نظام مهندسی کشاورزی استان،انعقاد تفاهم نامه و انجام پروژه های کاربردی مشترک با اداره کل شیلات مازندران، دیدار با نماینده ولی فقیه در مازندران و استفاده از رهنمودهای ایشان، برگزاری آزمون‌های متعدد استخدامی دستگاه اجرایی و خصوصی کشور در مازندران، اعلام حمایت جهاد دانشگاهی مازندران در توانمندسازی اقتصادی زنان، آغاز طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در مازندران و امضای تفاهم‌نامه همکاری میان جهاد دانشگاهی مازندران و دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری بخشی از فعالیت‌ها و عملکرد این مجموعه بوده است.
شافعیان همچنین افزود: برگزاری آزمون الکترونیکی مبحث 17 مقررات ملی ساختمان در مازندران، برگزاری جلسات متعدد کاربردی و عملیاتی در راستای رفع مشکلات توسعه این استان با نمایندگان مردم بابلسر و فریدونکنار، آمل، ساری و بابل در مجلس شورای اسلامی، انعقاد تفاهمنامه همکاری جهاد دانشگاهی با کمیته امداد مازندران، طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با شناسایی 2 هزار و 300 شغل با رویکرد توانمند سازی و اتصال به بازار با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امور زنان و خانواده استانداری، برگزاری اولین رویدادشتاب استارت‌آپی مجازی در بابل، برگزاری رویداد شتاب حمل و نقل شهری هوشمند در دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی در بابل و ... بخش دیگری از فعالیت‌های مداوم و جهادی این مجموعه بوده است.
وی در پایان با تاکید بر اینکه نقش جهاد دانشگاهی در تبدیل ایده به محصول بسیار قابل اهمیت است، گفت: پژوهش‌های کاربردی؛ اولویت جهاد دانشگاهی در مازندران است و در این اصل اهتمام خواهیم ورزید.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/223561/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آفتاب گرم بهاری در مازندران

رستاخیز یکخوابه ها در تهران / اجاره آپارتمان 30 تا 50 متر

ماجرای قطع 40 اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی

موج کوتاه در دریای خزر

بازدید بیش از 3میلیون زائر از یادمان‌های شهدا

سخنان سردار رادان درباره اجرای طرح حجاب «نور»/ «چشم مردم وقتی به بی‌حیایی عادت کند، آرام آرام غیرت گرفته می شود»

اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

افتتاح مجموعه ورزشی پشته حسین آباد خرم آباد

وضعیت جاده‌ها، امروز 7 اردیبهشت 1403؛ ترافیک سنگین در محور چالوس

ماجرای قطع 40 درخت در نوشهر

پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!

طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند

تداوم پایداری جوی تا نیمه هفته آینده در مازندران

رشته های دانشگاهی را به سمت نیازهای جامعه سوق دهیم

ترافیک سنگین در محور چالوس/بارش باران در برخی محورهای 3 استان

طرح نیمه‌تمام زباله‌سوز ساری به کجا رسید؟

شکایت شرکت نقل‌وانتقالاتی از پورتو برای پول انتقال طارمی

علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

تصاویری از تجمع روحانیون در حمایت از طرح «نور» با لباس جنگی

ترافیک سنگین در محورهای کرج - چالوس

برگزاری جلسه بررسی نحوه تقسیم و توزیع آب در دشت هراز

تقدیر پلیس از بانوان آبادانی

ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است

نشست استاندار مازندران با نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان استان

روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

تصاویر قطع 40 اصله درخت در کجور آرشیوی است

نور فلسفه و حکمت، روشنی‌بخش مسیر نصف جهان شدن اصفهان

ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز 110 میلیمتر پلی اتیلن در چگنی

ماجرای قطع 40 اصله درخت در کجور چیست؟

ضرورت لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا

استقبال از قهرمان قایقرانی آسیا و مرد المپیکی در بابلسر

تعجب آلمانی‌ها از سرعت سقوط پول ملی ایران!

لزوم لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا

دعوت استاندار از سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان

دعوت استاندار لرستان سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان

برگزاری با کیفیت کنکور مورد توجه دولت سیزدهم است

استقبال بابلسری‌ها از مرد المپیکی قایقرانی

موسوی سومین طلایی مازندران در پیکار‌های انتخابی ووشو جام جهانی

ترافیک سنگین در محور چالوس/ این محورها مسدود هستند

ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای قدیمی‌ترین پروژه خرم‌آباد

تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب

عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی و شکستنی اسراییل رو اثبات کرد

دولت سیزدهم در مبارزه با فساد کارنامه خوبی ارائه دهد

اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران

پایان نوبت نخست آزمون سراسری مازندران در صحت و امنیت

(تصاویر) تجمع روحانیون در حمایت از « طرح نور » با لباس جنگی

ببینید | پول بده لایک کن!

چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان

از «گشت ارشاد» تا «طرح نور» فقط دو نوروز فاصله افتاد؛ برای زنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟

تاکید امام جمعه قم بر همراهی همه دستگاها برای استمرار اجرای طرح نور