پیام مازند

آخرين مطالب

مهر گزارش می دهد؛

سهم خواهی بسازبفروش ها از عمارت های شهرداری/ از قهر تا حکمیت مقالات

سهم خواهی بسازبفروش ها از عمارت های شهرداری/ از قهر تا حکمیت
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری- هنوز زخم شورای پنجم در شهرهای مازندران التیام نیافته که برخی دوره ششمی ها جا پای پیشینیان گذاشته و بسازبفروش ها برای صندلی شوراها سهم خواهی می کنند.

خبرگزاری مهر ، گروه استان‌ها: درز برخی اخبار از شوراهای دوره ششم در شهرهای مختلف مازندران تأسف آور است چرا که منتخبان جویای نام و نشان، صحن نهاد مردمی را آوردگاه امیال و منافع شخصی شأن کرده اند .
کارنامه شورای دوره پنجم در چند شهر مازندران همانند کرونا از قرمز و سیاهی فراتر رفته است و برخی تازه نفس‌ها نه تنها از عملکرد منفی اعضای دوره قبلی درس نگرفتند بلکه با چنین فرمانی، با شتاب روز افزون، سرنوشتی همانند پیشینیان را تجربه خواهند کرد.
انتخاب شهردار اولین وظیفه بر زمین مانده
انتخابات شوراها با همه فرازها و فرودها سپری شد و تازه نفس‌ها جای قدیمی‌ها را گرفتند، برخی با شعارهای عجیب و غریب به میدان آمدند و با ریخت و پاش وارد صحن شورا شدند.
نبود برنامه جامع و اثربخش، فصل مشترک شمار زیادی از منتخبان دوره ششم شوراهای اسلامی در شهرهای مازندران از ساری گرفته تا گلوگاه و رامسر است، منتخبانی که نمی‌دانند شورا چیست و چه وظیفه‌ای دارد.

پیام مازند


تکلیف شهرداران در بسیاری از شهرهای مازندران هنوز مشخص نشده است و غالب شهرداران قبلی از روز آغاز به کار شورای جدید برکنار شدند و شهرداری‌ها با سرپرست اداره می‌شود.
در ساری به رغم قهر و آشتی‌های اعضای شوراهای دوره جدید، بالاخره تکلیف شهردار مرکز استان روشن شد و جواد طالبی شهردار قبلی که با مصوبه شورا اول برکنار و بعد به عنوان سرپرست منصوب شد در نهایت با انتخاب اعضای شورا و تأیید وزارت کشور، بر صندلی عمارت ساری نشست.
در ساری به رغم قهر و آشتی‌های اعضای شوراهای دوره جدید، بالاخره تکلیف شهردار مرکز استان روشن شد و جواد طالبی شهردار قبلی که با مصوبه شورا اول برکنار و بعد به عنوان سرپرست منصوب شد
بررسی برآیندها نشان می‌دهد که برخی اعضای شورای شهرهای غربی مازندران این دوره جاپای شوراهای بابل و ساری نهاده اند و قطعاً با رویکردی که در پیش گرفته اند ، طی ماه‌های آتی باید شاهد حوادث ناگواری در این شهرها باشیم.
در شهر نوشهر در اقدامی عجیب شورای تازه نفس که اکثر آنها سابقه‌ای جز بسازبفروشی و ساخت و ساز ندارند، نخبگان شهری را به بازی گرفته اند . از چند روز بعد از انتخابات با دعوت افراد مختلفی برای گزینه شهرداری با آنها به گپ و گفت پرداختند و با شهردار سابق نوشهر نیز جلسه‌ای پنج ساعته و شبانه داشته اند .
هرچند شورای جوان این شهر تلاش دارد تا شهردار جدید را با پنج رأی موافق معرفی کنند اما جلسات مختلف این شورا با قهر و غیبت برخی اعضا مواجه شد و از بین افرادی که برای شهردار شدن روزمه هایشان را ارائه کردند، نام رئیس شورای کنونی نیز دیده می‌شود و همه تلاش‌ها براین است تا این فرد به ساختمان سفید شهرداری نزدیک شود.
انتخاب شهرداری توانمند مهمترین مسئولیت شوراها است
یک کارشناس حوزه مدیریت شهری با بیان اینکه یکی از مهمترین مسئولیت‌ها در مدیریت شهری، انتخاب شهرداری توانمند است، این اقدام را سبب حرکت در مسیر توسعه پایدار بیان کرد و گفت: رشد و توسعه و شکوفایی هر شهر تابعی از پاسخگویی مسئولان و مدیریت مناسب است.
محمد احمدی در گفتگو با خبرنگار مهر با اظهار اینکه شوراها طبق قانون یکماه برای انتخاب شهردار فرصت دارند، افزود: باید با تهیه لیست اولیه از توانایی سمن‌ها و تشکل‌های مدنی، جمع بندی تدوین روزمه نامزدها و با استفاده از تجارب اعضای شورا برای رسین به فهرست نهایی به وحدت نظر برسند.

پیام مازند


وی توجه به معیارهای پاک دستی و پاک زیستی، بهره گیری از نظر متخصصان و افکار عمومی با ضریب تأثیرگذاری بالا را برای انتخاب فردی توانمند به عنوان شهردار ضروری دانست و گفت: شوراها باید از سهم خواهی و صندلی فروشی برای انتخاب شهردار پرهیز کنند و به منافع عمومی توجه کنند.
شوراها تجربه تلخ دوره‌های قبلی را چراغ راه قرار دهند
یک شهروند و فرهنگی مازندرانی نیز با اظهار اینکه قدرت طلبی عده‌ای در انتخاب شهردار، شورا را می‌خشکاند، تاکید کرد: شوراها باید به دور از فشار فرصت سازان سودجو در گزینش شهردار تصمیم بگیرند.
عادل محمدی با اظهار اینکه منتخبان شوراها باید تجربه پرغصه انتخاب شهردار در دوره‌های قبلی را در برخی شهرها چراغ راه قرار دهند، افزود: باید با تعامل و انتخاب درست برای توسعه شهر و رفع محرومیت‌ها تلاش و از باج خواهی و سهم خواهی پرهیز کنند.
اختلافات اعضای شورا در برخی شهرهای مازندران، کار انتخاب شهردار را به حکمیت کشاند و قرار است مدیر شهری در جلسه‌ای با حضور فرماندار مشخص شود. آنچه طی یک ماه گذشته از شورای ششم در بعضی از شهرها به گوش رسید، تلخ و ناگوار بود، تلاش عده‌ای از اعضا برای نشستن بر کرسی شهرداری و یا نشاندن حامیان خود بر صندلی شهرداری، نتیجه‌ای جز کارنامه سیاه در پی نخواهد داشت.
مازندران 58 شهر دارد که تکلیف شهرداران در معدود شهرهای استان مشخص شده و در بسیاری از شهرها یا اعضای شورا برای صندلی مدیریت شهری خیز برداشته اند و یا کار به حکمیت رسید.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/228188/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

سردار رادان: حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

ضرورت لایروبی حوضچه نیروگاه نکا/ پیشرفت زباله سوز ساری شتاب گرفت

مردم همراه و حامی پلیس برای اجرای طرح نور هستند

12 زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور 27 واحد تولید در اکسپو

سردار رادان: در طرح نور، رئیس جمهور از ما حمایت کرده است

سردار رادان: در طرح نور، ما حمایت رئیس جمهور و قوه قضائیه را داریم

حسن یزدانی به تشک برگشت

طرح نور طرحی برای صیانت از عفاف و حجاب دختران ایران

اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد

اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)

آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل

نوجوان 16 ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد

حمایت قاطع بسیج اساتید حوزه علمیه استان همدان از طرح نور فراجا

اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

سردار رادان: در طرح نور به‌دنبال حجاب و عفاف و صیانت از دختران و خواهران خودمان هستیم/ شهادت می‌دهم که رئیس قوه قضائیه در حمایت از طرح حجاب و عفاف مردانه کنار ما بوده/ شهادت می‌دهم رئیس‌جمهور از ما حمایت کرده است

رادان: طرح نور، طرح امنیتی انتظامی نیست

سردار رادان: طرح نور اصلا طرح امنیتی و انتظامی نیست

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور

ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟

جلسه شورای فرهنگ عمومی - ساری

لبخند شکوفه های بهاری در مازندران

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ذخیره‌سازی 2831 تن مرغ در سردخانه‌های مازندران

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

27 رقم برنج در کشور معرفی شده است

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»

توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل

بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا

روند تکمیل نیروگاه زباله‌سوز ساری شتاب می‌گیرد

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد

کشف محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل

تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)

(تصاویر) شکوفه‌های بهاری مازندران

سهراب و فروغ برای هم شعر می‌خواندند/ فرح پنج بار برای افتتاحیه نمایشگاه سهراب آمد ولی او در نمایشگاه حاضر نمی‌شد؛ هیچ دلیل سیاسی هم نداشت

لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران

خصوص واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!

بهره برداری از دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری

برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»

همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند

راهپیمایی « جمعه خشم» در مازندران برگزار می شود

برگزاری تور بین المللی دوچرخه‌سواری خزر؛ اواخر اردیبهشت