پیام مازند

آخرين مطالب

چرا پرده زبرا به پرفروش‌ترین پرده بازار تبدیل شده است؟ مقالات

چرا پرده زبرا به پرفروش‌ترین پرده بازار تبدیل شده است؟
  بزرگنمايي:

پیام مازند -

پیام مازند


به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، پرده های مدرن عموماً ساده و بدون تزئین هستند و بیشتر در رنگ های خنثی دیده می شوند. پرده های پارچه ای، شید استاندارد و ساده، پرده پانچ، دو مکانیزم، کرکره ای، مدرن مکانیزه و زبرا از انواع پرده های مدرن موجود در بازار هستند. یکی از دلایلی که پرده زبرا بیش از سایر پرده های مدرن مورد توجه و استقبال قرار گرفته است امکان تنظیم نور با این نوع پرده است.
پرده های والان دار به امکان استفاده از نور را نمی دهد در صورتی که با استفاده از پرده زبرا می توانید به هر میزان که بخواهید از نور طبیعی ورودی بهره مند شوید. استفاده از این نوع پرده راحت تر از سایر پرده ها بوده و از دوام بیشتری نیز برخوردار است. پرده زبرا نصب آسانی دارد و شستشوی آن به نسبت سایر پرده ها راحت تر است. این پرده ها قابلیت مکانیزه شدن و هوشمند سازی دارند؛ یعنی شما می توانید با استفاده از موبایل یا کنترل از راه دور پرده را جمع و یا باز کنید.
پرده زبرا چیست؟
پرده زبرا شبیه پرده های کرکره ای هستند و آنها را با نام های دبل رول یا پرده دوبل هم می شناسند. جنس این پرده از پارچه و دارای یک لایه تور و یک لایه پارچه است. تفاوت پرده زبرا و کرکره ای جنس آن است. هرچند تنوع زیادی دارند و در انواع مختلف در بازار موجودند اما جنس پارچه آن سبب برتری بخشیدن پرده های زبرا به پرده های کرکره ای شده و آن ها را بادوام تر می دانند. انواع پارچه های پلیسه، طرح دار، ساده، سیلویت و حتی چاپ طرح دلخواه شما روی پارچه می توانند پارچه های تشکیل دهنده پرده زبرا باشند. همان طور که از اسم این نوع پرده پیداست خطوطی افقی شکل دارد و یکی در میان رنگی است. یکی دیگر از عواملی که باعث محبوبیت پرده های زبرا شده این است که قابلیت های پرده های شید و کرکره ای را به صورت همزمان دارد.

پیام مازند

زبرا چگونه کار می کند؟
پرده های زبرا در سه نوع دستی، برقی و اتوماتیک در بازار عرضه می شوند. در حالت دستی کنار پرده زنجیر ها و طناب هایی وجود دارند که تنظیمات پرده به وسیله آن ها صورت می گیرند و بیشتر پرده های زبرا از این نوع هستند. با کشیدن طناب هایی که کنار پرده آویزان است میتوان پرده را تا هر اندازه ای که مایل باشید جمع کنید و برای دوباره باز کردن پرده از همین طناب استفاده می کنیم. زنجیری که کنار پرده وجود دارد برای تنظیم میزان نور عبوری تعبیه شده است. شما می توانید میزان نور ورودی را از 19 تا 90 درصد تنظیم کنید. اگر بخواهید از تمام نوری که امکان ورود دارد استفاده کنید می توانید با استفاده از طناب پرده را به طور کامل به بالا جمع کنید و در صورتی که می خواهید از وسایل خود در برابر نور محافظت کنید و نور فیلتر شده را وارد محیط کنید مثل زاویه دادن به میله های پرده کرکره ای نوار های موازی پرده ها را به هر میزان که مطلوب شماست کنار هم یا روی هم قرار دهید.
انواع پرده زبرا و کاربرد ها و مزایا
رایج ترین انواع پرده های زبرا به دسته های ساده یا کلاسیک، سه بعدی و کودک تقسیم می شوند. پرده زبرا ساده به صورت تک رنگ و یا طرح چوب در بازار در دسترس عموم قرار گرفته است و از اولین انواع پرده زبرا است. امروزه پرده های زبرا کلاسیک در انواع گل دوزی شده و پلیسه یافت می شود. پرده های زبرا کودک را طرح آن از سایر پرده های زبرا جدا می کند. پرده های زبرا در این نوع دارای طرح های کارتونی و عروسکی هستند که می توانند انتخاب مناسبی برای اتاق کودکان باشند. پرده های زبرا سه بعدی به دسته ای از پرده های زبرا گفته میشود که دارای طرح های سه بعدی هستند و بیشتر برای اتاق نوجوانان، آشپزخانه و فضاهای اسپرت استفاده می شوند. یکی از مزایای پرده زبرا کم اشغال کردن فضاست و اینکه به راحتی می توانند در فرورفتگی پنجره ها قرار بگیرند و در بیشتر سبک های دکوراسیون قابل استفاده هستند.

پیام مازند

مقایسه نصب و قیمت زبرا با سایر پرده ها
پرده زبرا دارای یک بخش فلزی است که در کارخانه مونتاژ می شود و یک بخش اصلی نیز دارد. برای نصب پرده زبرا ابتدا باید تصمیم بگیرید که می خواهید آن را به سقف وصل کنید یا از روش مرسوم تر، یعنی وصل کردن آن به دیوار بالای پنجره استفاده کنید. نصب را خودتان هم می توانید انجام دهید؛ برای این کار به وسیله ای برای علامت گذاری، متر، پیچ و رول پلاک و دریل و چکش نیاز دارید. 10 تا 15 سانتی متر از لبه پرده به سمت داخل را علامت زده و پس از سوراخ کردن آن با پیچ و رول پلاک پایه دیواری را نصب کنید. سپس با استفاده از شیار های پشتی، پرده را در آن چفت می کنیم. نصب آن از سایر پرده ها آسان تر است و خودتان به راحتی می توانید از عهده انجام آن برآیید. همچنین به دلیل دوام بالای پرده های زبرا در هزینه های خود صرفه جویی کرده اید و با توجه به اینکه پرده های زبرا با انواع مختلف پارچه در بازار موجودند از نظر قیمتی با طیف نسبتاً وسیعی روبرو هستیم.
این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.
کد خبر 5310184

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/231278/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

سردار رادان: حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

ضرورت لایروبی حوضچه نیروگاه نکا/ پیشرفت زباله سوز ساری شتاب گرفت

مردم همراه و حامی پلیس برای اجرای طرح نور هستند

12 زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور 27 واحد تولید در اکسپو

سردار رادان: در طرح نور، رئیس جمهور از ما حمایت کرده است

سردار رادان: در طرح نور، ما حمایت رئیس جمهور و قوه قضائیه را داریم

حسن یزدانی به تشک برگشت

طرح نور طرحی برای صیانت از عفاف و حجاب دختران ایران

اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد

اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)

آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل

نوجوان 16 ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد

حمایت قاطع بسیج اساتید حوزه علمیه استان همدان از طرح نور فراجا

اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

سردار رادان: در طرح نور به‌دنبال حجاب و عفاف و صیانت از دختران و خواهران خودمان هستیم/ شهادت می‌دهم که رئیس قوه قضائیه در حمایت از طرح حجاب و عفاف مردانه کنار ما بوده/ شهادت می‌دهم رئیس‌جمهور از ما حمایت کرده است

رادان: طرح نور، طرح امنیتی انتظامی نیست

سردار رادان: طرح نور اصلا طرح امنیتی و انتظامی نیست

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور

ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟

جلسه شورای فرهنگ عمومی - ساری

لبخند شکوفه های بهاری در مازندران

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ذخیره‌سازی 2831 تن مرغ در سردخانه‌های مازندران

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

27 رقم برنج در کشور معرفی شده است

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»

توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل

بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا

روند تکمیل نیروگاه زباله‌سوز ساری شتاب می‌گیرد

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد

کشف محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل

تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)

(تصاویر) شکوفه‌های بهاری مازندران

سهراب و فروغ برای هم شعر می‌خواندند/ فرح پنج بار برای افتتاحیه نمایشگاه سهراب آمد ولی او در نمایشگاه حاضر نمی‌شد؛ هیچ دلیل سیاسی هم نداشت

لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران

خصوص واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!

بهره برداری از دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری

برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»

همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند

راهپیمایی « جمعه خشم» در مازندران برگزار می شود

برگزاری تور بین المللی دوچرخه‌سواری خزر؛ اواخر اردیبهشت