پیام مازند

آخرين مطالب

جاماندگان نوری؛ غرق ماتم و عزا در اربعین حسینی فرهنگي

جاماندگان نوری؛ غرق ماتم و عزا در اربعین حسینی
  بزرگنمايي:

پیام مازند -

پیام مازند


ایسنا/مازندران پیاده روی اربعین از گلزار شهدای شهر رویان تا گلزار شهدای شهر نور با استقبال بی نظیر عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) به شکل های مختلف برگزار شد، در این پیاده روی هر کسی به طریقی ارادت خود را به سرورسالار شهیدان نشان می داد، یکی با نذر میوه و آبمیوه و دیگری با تکان دادن پرچم، فردی هم در مسیر با تسبیحی که در دست داشت برای سلامتی امام زمان (عج) دعا می کرد.
خانم حسینی که چندین بار توفیق شرکت در پیاده روی اربعین را داشت در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: همه می‌گویند خوش به حال زیارت رفته ها اما من میگویم خوش به حال زیارت نرفته ها چرا که کسی اربعین پیاده روی نرفته فقط درد زیارت نرفتن را تحمل می کند اما کسی که زیارت رفته باید خیلی دردها را مثل درد نفس کشیدن، تنهایی، فراغ را تحمل کند.
وی ادامه داد: کسی در مسیر نجف تا کربلا قدم بر می دارد نفس هایی که می کشد متفاوت است و مسیرو طول پیاده روی را حس نمی کند. 
حسینی افزود: وقتی یاد اربعین سال های گذشته می افتم و اینکه امسال کجا هستم هرچند هم بخواهم خودم را به بی خیالی بزنم باز فایده ای ندارد اما اربعین امسال پیاده روی از رویان تا نور یک نوع تسکین برای همه آن هایی است که نتوانستند با شرایط موجود بروند.

پیام مازند

وی با اشاره به اینکه اربعین امسال خیلی غریب بود، گفت: به نظر من پیاده روی اربعین متفاوت ترین سفری است که هر انسانی می تواند تجربه کند و هر کسی که یکبار این حس و لذت را بچشد هر ساله یک کششی ناخدآگاه برای این پیاده روی دعوتش میکند چرا که خیلی از افراد با وجود کهولت سن هر ساله این مسیر را طی می کنند.
حسین محمدی نیز در این پیاده روی در گفت وگو با ایسنا گفت: امروز در روز اربعین توفیق حاصل شد تا با مردم شهرستان وهیاتی ها مسیر رویان تا نور را به عشق پیاده روی اربعین قدم برداریم هرچند از کربلا جاماندیم اما با این حرکت دلهای خودمان را به آنجا روانه کردیم .
وی پیام این راهپیمایی را اتحاد و همدلی بین مسلیمن جهان و ملت امام حسین(ع) دانست و گفت همه باهم ،هم صدا فریاد می زنیم که هیچوقت زیر بار حرف زور و ذلت نخواهم رفت و با دشمنان نظام چه در داخل کشور و خارج از کشور خیانت می کنند تا آخرین قطره خون مبارزه خواهیم کرد.

پیام مازند

خانم لورایی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: من 5 سال پیش در پیاده روی اربعین شرکت کرده بودم وتمام حس و حال مسیر را لمس کرده بودم و امروز وقتی از گلزار شهدای رویان راه افتادیم همان حس نجف تا کربلا برایم زنده شد و تمامی قدم هایم را به یاد حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) و ظهور آقا امام زمان (عج) ،شفای تمامی مریض ها برداشتم و امیدوارم هر چه زودتر ویروس کرونا از بین بره تا دوباره بتوانیم در مسیر کربلا پیاده روی کنیم.
آقای کالجی ازخادمین خادم الرضای شهرستان نور و رزمندگان 8 سال دفاع مقدس یکی دیگر از افراد شرکت کننده در این پیاده روی در گفت وگو با ایسنا گفت: خدا را شاکرم که در روز اربعین توفیقی حاصل شد تا با جاماندگان از پیاده روی اربعین به همراه مردم شهرستان از رویان به نور همراه باشم و امیدوارم که مقدمه ای برای زیارت امام حسین (ع) باشد.

پیام مازند

خانم برزگر که دوبار در پیاده روی اربعین شرکت کرده بود در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: امروز با شرکت در این پیاده روی تمام حس و معنویت سال های گذشته در پیاده روی اربعین برایم زنده شد خصوصا زمانی که به موکب ها می رسیدیم و و اهنگ های عربی پخش می کردند همانند همان پیاده روی برایم تداعی می شد.
وی از تجسم همان کوچه و پس کوچه های خاکی سخن گفت و افزود: برپایی موکب ها در مسیر و پذیرایی از مردم و تسبیح به دست بودن و پرچم های یاحسین(ع) که در دست افراد بود همه و همه من را فقط به یاد پیاده روی مسیر نجف تا کربلا می انداخت و اصلا حس نمی کردم که آنجا نیستم.

پیام مازند

برزگر ادامه داد: آنقدر این پیاده روی امروز خوب بود زمانی که به گلزار شهدا شهر نور رسیدم یه لحظه همان پیادو روی اربعین که به کربلا می رسیدیم اینجا هم به دنبال گنبد و گلدسته بودم و این حرف اصلا شعار نیست چون واقعا امروز با تمام وجودم حسش کردم.
وی گفت: از اینکه چنین مراسمی برای جامانده های اربعین در شهرستان اجرا شد تشکر می کنم چرا که باعث شدند بعد از چند سال دوباره این پیاده روی برایم تکرار شود.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/232355/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

راننده ضارب دانش‌آموزان آملی دستگیر شد

کودک 5 ساله خرم‌آبادی خاله‌ 14 ساله‌اش را کشت!

وقوع زمین لرزه در مرزن آباد/ خسارتی ثبت نشد

مصدومیت 3 دانش آموز آملی براثر تصادف

تیراندازی مرگبار کودک 5 ساله به سمت خاله 14 ساله‌

اظهارات جدید وزیر کشور درباره گشت ارشاد و طرح نور

دستگیری ضارب دانش‌آموزان آملی

کشف 3 تن چوب جنگلی قاچاق در تنکابن

بارانی که بوی شکوفه‌های بهار نارنج می‌دهد

سیلاب در دلیجان

نخستین روز کاری استاندار جدید مازندران

واریز پول؛ دقیقا یک روز پس از فروش پرسپولیس

اجرای سند تحول قضایی در مازندران

وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است/ بانوانی که در این زمینه دچار اهمال و غفلت باشند با تذکر باید به آن احترام گذارند؛ اگر توجه نکنند طبق قانون ورود می‌شود/ فراجا با ورود افراد آموزش دیده اقدام به اجرای طرح نور کرده است

وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است

مرزن آباد لرزید

ضارب دانش آموزان آملی دستگیر شد

لزوم ایجاد اقتصاد دریاپایه در مازندران

اجرای موفق طرح نور در کرمانشاه

ضرورت رسیدگی به پرونده‌ها در کمترین زمان

تصادف مینی بوس با کامیون در بابل 2 مصدوم داشت

تودیع و معارفه‌ استاندار مازندران از گلایه‌ها تا مطالبات

سند تحول قضایی در مازندران اجرایی شود

دعا برای زیاد شدن نور چشم | دستورالعمل برای زیاد شدن نور چشم

17 هزار تن توت فرنگی در مازندران تولید می‌شود

مراسم تکریم و معارفه استاندار مازندران

زلزله در مرزن‌آباد

سقف جدید برداشت از حساب های بانکی ابلاغ شد

مراسم بزرگداشت شهید سپهبد قرنی در خرم آباد

باغداران مبارزه به موقع با آفات درختان مرکبات را جدی بگیرند

تجهیز کریدورهای حمل بار مازندران به سامانه هوشمند توزین

پلاژ‌های دولتی در سواحل باید مورد استفاده مردم قرار گیرد

طرح ارتقای تصفیه خانه آب رامسر آغاز شد

تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز 11 میلیون و 700 هزار دلار گذشت

تجارت گمرکات مازندران و پاکستان از مرز 11 میلیون دلار گذشت

معرفی سرپرست جدید نهاد نمایندگی در دانشگاه پیام نور همدان

واکنش میرسلیم به ادعای تذکر رهبری به برخی مسئولان درباره گشت ارشاد /هرکسی در مقابل احکام الهی بایستد آدم فاسقی است

کاهش طغیان رودهای مازندران با رشد چهار برابری لایروبی

واگذاری سهام باشگاه پرخرج به هلدینگ خلیج فارس غیرقانونی است

گام اساسی دولت سیزدهم در عرصه دیپلماسی اقتصادی

انتخاب بهترین دوربین کانن: چالشی جذاب برای عکاسان!

افزایش چهار برابری لایروبی رودخانه‌های مازندران.

نماینده مجلس: از فراجا برای اجرای طرح نور حمایت می‌کنیم

سفر وزیر کشور به استان مازندران

جاده هراز بازگشایی شد

طرح تعیین حریم گسل‌های قائمشهر به اتمام رسید

بیشترین میزان بارش باران با 53 میلی‌متر در آمل به ثبت رسید

برگزاری کنفرانس علمی ادواری «بازتوانی بیماری های عصبی – کمر درد»

ثبت هوشمند تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری در مازندران

شادی کشاورزان مازندرانی از بارش رحمت الهی