پیام مازند

آخرين مطالب

لامپ یو وی علمي

لامپ یو وی
  بزرگنمايي:

پیام مازند -

پیام مازند

پرتو ماوراءبننفش تابش نوعی انرژی الکترومغناطیسی است که بیشتر آن برای چشم انسان قابل مشاهده نیست. اشعه ماوراءبنفش لامپ یو وی ، تابش نوعی انرژی است و در مقیاس علمی به نام طیف الکترومغناطیسی و با نماد EMاندازه گیری می شود، که در این مقیاس، پرتو یو وی مابین اشعه ایکس و نور مرئی قرار دارد.
مزیت لامپ یو وی
ویروس ها و میکروارگانیسم ها به راحتی بر روی سطوح منتشر می شوند و بجا ماندن آنها در هوا و فضای بسته باعث پخش شدن بیشتر آنها می شود. برای مثال ویروس بیماری آنفولانزا به راحتی بخصوص در صورت سرفه،عطسه،و صحبت کردن فرد مبتلا به این ویروس،در فضا و محیط منتشر شده و به افراد دیگر انتقال پیدا می کند. پرتو لامپ یو وی از گسترش و انتقال ویروس ها در فضای بسته و سرپوشیده جلوگیری می کند، و همین امر بیانگر این است، که استفاده از لامپ یو وی تا حد زیادی از پخش و انتشار و انتقال ویروس و میکروارگانیسم ها بین افراد جلوگیری می کند و همچنین جهت ضدعفونی کردن فضاهای سرپوشیده و مکان های عمومی بسیار مرقون به صرفه خواهد بود. ضمن اینکه این لامپ می تواند از انتشار بیماری های عفونی جلوگیری کند، اگر بصورت خلاصه بیان کنیم، لامپ یو وی جهت از بین بردن انواع آلودگی انگلی، آلودگی ناشی از مواد نفتی ،سمی ،شیمیایی، نیترات، آرسنیک، و انواع ویروس از قبیل حصبه ،آنفولانزا ،وبا و غیره و همچنین آلودگی های ناشی از کودهای شیمیایی بسیار موثر است.

پیام مازند

پرتو لامپ یو وی
پرتو ماوراءبنفش لامپ یو وی ، نوعی اشعه الکترومغناطیسی است که برای چشم انسان قابل مشاهده نیست. به همین علت در زمان روشن بودن این لامپ، بیشتر پرتو ساطع شده از آن برای ما قابل مشاهده نیست. این پرتو دقیقاً همان اشعه ای است که باعث برنزه شدن و آفتاب سوختگی پوست بدن انسان ها است، با این حال مدت زمان قرارگیری در معرض این پرتو حتی برای برنزه شدن بوسیله دستگاه سولاریوم ، باید به میزان استاندارد و مشخص باشد و باید دقت داشته باشیم که قرارگیری بیش از حد در برابر پرتو لامپ یو وی باعث از بین رفتن بافت های زنده پوست انسان می شود. پرتو الکترومغناطیسی موجود در نور خورشید، در چندین قسمت با طول موج و فرکانس های مختلف ساطع می شود که این محدوده وسیع و گسترده پرتو الکترومغناطیسی با عنوان طیف الکترومغناطیس شناخته می شود که به هفت قسمت تقسیم می شود. این دسته بندی شامل انواع امواج رادیویی، ماکرویو، مادون قرمز، نور مرئی، اشعه یو وی، اشعه گاما و اشعه ایکس می شود که این تقسیم بندی بر اساس کاهش طول موج، افزایش انرژی و فرکانس شکل گرفته است. طیف الکترومغناطیس پرتو لامپ یو وی و اشعه ماوراءبنفش مابین اشعه ایکس و نور مرئی قرار دارد ،که این طیف با توجه به میزان پرتو و بر حسب واحد نانومتر، به سه دسته یو وی ای UVA، یو وی بی UVB و یو وی سی UVC تقسیم می شود.

پیام مازند

کاربردهای لامپ یو وی
اشعه یو وی موجود در لامپ یو وی ، انرژی لازم برای شکستن پیوند های شیمیایی را دارد. با توجه به وجود انرژی بالا، امواج این اشعه قادر به شکستن پیوندهای یونی هم هستند ، که این یونیزاسیون شکل گرفته توسط لامپ یو وی ، می تواند مفید و حتی مضر باشد. در حال حاضر با توجه به بوجود آمدن بیش از حد میکروارگانیسم ها و گسترش بیماری ها، کاربردهای لامپ یو وی را بیشتر از هر زمانی می توان در مصارف مختلفی مانند مصارف تجاری، صنعتی و بهداشتی مشاهده کرد. با توجه به گستردگی استفاده و کاربرد لامپ یو وی ، مهمترین کاربردهای عمومی این لامپ را می توان استفاده آن در درمان پوست، ضدعفونی آب و محیط، دفع حشرات، تصفیه هوا و پرورش گیاهان ذکر کرد.

پیام مازند

ضدعفونی بوسیله لامپ یو وی
از لامپ یو وی جهت استریل و ضدعفونی بصورت گسترده ای استفاده می شود. از لامپ یو وی جهت ضدعفونی آب، ضدعفونی هوا، ضدعفونی محیط و اجسام استفاده می شود. برای مثال پرتو لامپ یو وی سی می تواند میکروارگانیسم های موجود در آب را از بین برده و آب را استریل کند، به همین دلیل بدون استفاده از مواد شیمیایی برای گندزدایی آب در تصفیه خانه ها از لامپ یو وی استفاده می شود. استفاده از لامپ یو وی در ضدعفونی آب همچنین باعث از بین رفتن کلر موجود در آب می شود. همچنین دستگاه تصفیه هوا با بهره گیری از لامپ یو وی می تواند در کیفیت هوای داخل فضا تاثیر گذاشته و از رشد باکتری ها جلوگیری کند. باکتریها، قارچ ها و ویروس های معلق در هوا بوسیله پرتو لامپ یو وی سی از بین میروند. در نتیجه استفاده از لامپ یو وی جهت تصفیه هوا ، نتیجه قابل قبولی همراه خواهد داشت. بنابراین در سیستم گردش هوا ،که عامل شیوع بسیاری از ویروس ها و بیماری ها است، بکارگیری لامپ یو وی بطور قابل توجهی خطر ایجاد عفونت و بیماری را کاهش می دهد. با این حال، باید بخاطر داشت که هوای تصفیه شده، به خودی خود یک عامل ضدعفونی و تصفیه کننده نیست.

پیام مازند

درباره نوراکومارت
تجهیزات روشنایی از جمله مواردی است که عموم مردم به صورت روزانه از آن استفاده می‌کنند و در سبد خرید بخش بزرگی از جامعه قرار دارد. نوراکو با هدف تسهیل در تهیه کالای با کیفیت و مقرون به صرفه برای همه افراد جامعه، فعالیت خود را به عنوان فروشگاه تخصصی تجهیزات روشنایی آغاز کرده است. با توجه به گسترش اینترنت و میل هر چه بیشتر افراد به خرید اینترنتی، خلاء حضور یک فروشگاه اینترنتی در زمینه تجهیزات روشنایی احساس می‌شد. نوراکو در تلاش است تا با تامین طیف کاملی از انواع محصولات، بتواند انتخاب اول ایرانیان در زمینه خرید تجهیزات روشنایی و خرید اینترنتی لامپ باشد. نوراکو در حال حاضر با تامین بیش از 500 نوع کالا از تجهیزات روشنایی یکی از غنی‌ترین و بروزترین فروشگاه‌ اینترنتی در حوزه روشنایی محسوب می‌شود. ما در نوراکو امکان خرید اینترنتی و حضوری از معتبرترین و باکیفیت‌ترین برند‌های داخلی و خارجی را برای شما فراهم آورده‌ایم. نوراکو با تکیه بر سابقه 40 ساله خود در بازار روشنایی ایران و پرسنل حرفه ای خود این اطمینان خاطر را برای شما فراهم می‌آورد که با خرید اینترنتی و حضوری تجهیزات روشنایی از این مجموعه بهترین تجربه خرید را خواهید داشت.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/233570/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ترافیک سنگین در جاده چالوس

حمله موشکی به اسراییل اعجاز وعده صادق بوده است

برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی

جزئیات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور + سایت ثبت‌ نام

برگزاری کنگره 400 شهید روحانی مازندران

پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان شهرستان نور

حضور 90 بازیکن و مربی در سومین مرحله جشنواره مینی بسکتبال کشور

ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران | روایت داور مصدوم: فیلم تا قبرس و آلمان هم رسیده است، کتک خوردن یک داور! | آقایان برای رضایت گرفتن ...

همه چیز درباره واریز یارانه کمک معیشتی فروردین‌ماه | جیب سرپرستان خانوارها پر پول شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

مرگ 91 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در مازندران

کنگره 400 شهید روحانی استان مازندران برگزار می‌شود

توجه ویژه دولت برای رفع عقب ماندگی‌های بخش آب در مازندران

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

انتصاب جدید در ستاد مرکزی راهیان نور کشور

کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل

مسدود شدن 205 چاه غیرمجاز در مازندران

امید به بازگشت روز‌های خوب نساجی

مرگ 91 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر

حمایت از تشکل‌های مردم پایه فرهنگی هنری در مازندران

انتصابات جدید در ستاد راهیان نور

امواج آرام خزری در مازندران

اقدام غیر قانونی در شرکتی کردن پرسنل سابق موسسه اعتباری نور

تعیین تکلیف حدود 7 هزار چاه کشاورزی در مازندران

رتبه نخست مازندران در صادرات لبنیات

تردد در راه های مازندران عادی و روان است

بازار برنج در مازندران از رکود خارج شده است

اولتیماتوم 2 ماهه بازرسی لرستان برای تکمیل پل شوراب

ایران‌چک 500 هزار تومانی در بازار؟! + عکس

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمال در آخرین روز فروردین

حمله اسرائیل به جنوب سوریه

اعزام 15 هزار دانش‌آموز به اردوی راهیان‌نور و پیشرفت

تقویت احساس ارزش واقعی تولید برنج در زندگی کشاورزان مازندرانی

هوای صاف تا نیمه ابری در مازندران

جزییات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

راهپیمایی مازندرانی‌ها در حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

اقامه نماز جمعه خرم آباد به امامت حجت الاسلام والمسلمین شمسی فر

تردد روان خودرو‌ها در جاده های مواصلاتی مازندران

وزارت کشور عراق وقوع انفجار در این کشور را تکذیب کرد

شنیدن شدن صدای چندین انفجار در عراق و سوریه

شنیده شدن صدای انفجاری در استان بابل عراق