پیام مازند

آخرين مطالب

10 دلیل استفاده از LED ها علمي

10 دلیل استفاده از LED ها
  بزرگنمايي:

پیام مازند -

پیام مازند


هنگامی که چراغ LED را با سایر تکنولوژی های روشنایی موجود در بازار مقایسه می کنید متوجه برتری های بی شمار این چراغ ها نسبت به سایر لامپ و چراغها شده و در می‌یابید که به صرفه ترین و هوشمندانه ترین انتخاب در زمینه روشنایی استفاده از چراغهای LED است.
به گزارش ایسنا، بنابر اعلام آذر طیف، تحقیقات اخیر و تحولات در زمینه محصولات روشنایی LED نشان داده که این تکنولوژی روشنایی سبز را برای ما فراهم آورده و با کمک انقلابی که در علم روشنایی ایجاد کرده، کمک به کاهش صدمه صنایع روشنایی به محیط زیست می کند.
با توجه به آنچه ذکر شد، دلایل زیادی برای استفاده از روشنایی ال ای دی وجود دارد که در زیر به بررسی دقیقتر می پردازیم:
1- طول عمر بالا
طول عمر بسیار بالا می تواند مهمترین مزیت لامپ های LED باشد.از دیودها و لامپهای LED طول عمری نزدیک به 100000 ساعت انتظار می رود که این به معنی 11 سال روشن بودن بدون وقفه و 22 سال روشن بودن با استفاده 12 ساعت در روز است.همچنین پس از این دوره با هزینه بسیار ناچیز قابل تعمیر و احیا می باشند.
2- بهره وری بیشتر انرژی
امروزه پر بازده و کارآمدترین منبع نور و روشنایی، تکنولوژی LED و همچنین زیرشاخه های آن مانند SMD و COB می باشند که بازدهی نزدیک به 80 تا 90% دارد. این بدین معناست که یک چراغ ال ای دی80 تا 90 درصد از انرژی که مصرف می کند به نور تبدیل و تنها 10 تا 20 درصد از این انرژی را به انرژی های غیر نور از قبیل گرما تبدیل می کند.
این مساله درحالیست که یک لامپ رشته ای معمولی در حدود 80% از انرژی ورودی خود را صرف گرما و فقط 20% از آن صرف تولید نور می گردد که این اختلاف بهره وری بین لامپ های رشته ای و ال ای دی بسیار چشمگیر است.
3- دوستدار محیط زیست
روشنایی LED عاری از هر گونه مواد شیمیایی سمی است. بیشتر لامپ های فلورسنت معمولی شامل بسیاری از مواد مضر از قبیل جیوه هستند که هم برای سلامتی و هم برای محیط زیست خطرناک است. محصولات LED مواد شیمیایی سمی ندارند و 100% قابل بازیافت و در کاهش تولیدات گازهای گلخانه ای مخصوصا CO2 موثر هستند. بطور کلی می توان گفت محصولات ال ای دی بالاترین بهداشت نور را دارا می باشند.
همچنین با توجه به طول عمر بالا که پیش تر به آن اشاره شد برای مثال تولید یک چراغ سوله ای LED باعث می شود که ضایعات تولیدات چراغ رشته ای 25 برابر کاهش داشته باشد.

پیام مازند

4- کیفیت با طول عمر بالا
LED ها با قطعات محکم و با بهترین کیفیت که بسیار مقاوم در برابر خشن ترین شرایط هستند ساخته شده اند. از این روست که چراغهای LED به شوک، ارتعاشات و اثرات خارجی مقاوم هستند.
استفاده از پروژکتورLED در سیستم های نورپردازی در فضای باز و تحت شرایط سخت و متفاوت و قرار گرفتن در معرض آب و هوا، باد، باران و غیره گزینه بسیار کارآمدی است.
5- انتشار UV صفر
لامپ LED میزان بسیار کمی اشعه مادون قرمز تولید می کند و تشعشعات فرابنفش آن نزدیک به صفر است. جالب است بدانید که به همین دلیل حشرات از نور ال ای دی گریزان هستند.
LED ها نه تنها برای روشنایی کالا و موادی حساس به حرارت مناسب هستند، بلکه برای اشیاء حساس به UV یا اموالی که در موزه ها، گالری های هنری و سایت های باستان شناسی وجود دارند نیز مناسب میباشند.
6-انعطاف در طراحی
LED ها در بازه بسیار بزرگی طراحی گردیده و این قابلیت را دارند که با تنوع در طرح، نوری با کیفیت و پر بازده تولید کنند LED های تکی شدت نور قابل تنظیم دارند که نتیجه ی آن کنترل بسیار دقیق روشنایی است. سیستم های LED که خیلی دقیق طراحی شده اند می توانند به نتایج خیلی خوبی دست پیدا کنند و نه تنها برای بینایی و آرامش چشم به شکل موثری عمل کنند، بلکه برای آرامش ذهن و خلق و خو نیز مفید باشند.

پیام مازند

7 - کارکرد در درجه حرارت بسیار سرد یا گرم
عملکرد LED ها هم در درجه حرارت سرد و هم گرم ایده ال میباشند و در دمای بین منفی 20 تا مثبت 60 درجه سانتیگراد می‌توانند عملکرد مطلوبی را نشان دهند.اما برای لامپ های فلورسنت درجه حرارت پایین تاثیر منفی داشته و یک چالش محسوب می شود.
8- منحنی پخش نور
LED ها به صورتی طراحی شده اند که در صورت نیاز می توانند نور متمرکز داشته و به مکانهای خاص بدون استفاده از انعکاس دهنده بیرونی، نور بتابانند. این ویژگی باعث شده است که نور ایجاد شده توسط محصولات LED بسیار بهینه و کاربردی محسوب شود.
9- قابلیت کلیدزنی بالا
لامپ LED بلافاصله روشن می شود که از مزیت های بزرگ برای زیرساخت پروژه هایی مانند چراغ های کنترل ترافیک میباشد. لامپ LED بدون هیچ تاثیر منفی در طول عمر یا انتشار نور، می تواند به فراوانی خاموش و روشن شود و هر دو این ویژگی ها در مقابل لامپ های سنتی است که برای رسیدن به روشنایی کامل احتیاج به زمان و در دفعات کلیدزنی محدودیت دارند.
10- ولتاژ کم
ولتاژ کاری محصولات LED بسیار پایین بوده که این مزیت باعث می شود علاوه بر ایجاد امنیت بالا و جلوگیری از خطر آتش سوزی، هزینه های انتقال نیرو (کابل کشی) به میزان قابل توجهی کاهش یابد. همچنین با توجه به مصرف انرژی پایین بیشترین سازگاری را با منابع نوری خورشیدی و یا سولار دارا می باشند.
شرکت روشنایی آذرطیف تولیدکننده محصولات روشنایی
شامل انواع پروژکتورهای صنعتی ، چراغ های خیابانی، چراغ های کارگاهی و وال واشرها با تکنولوژی فوق کم مصرف
LED , SMD , COB
در صورت نیاز به مشاوره و اطلاعات بیشترمی توانید از طریق شماره های 02156573311 و 09120887008 با کارشناسان شرکت صنایع روشنایی آذرطیف در ارتباط باشید.
انتهای رپرتاژ آگهی

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/234774/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قدردانی بانوان کیش از پلیس در اجرای طرح نور

پیام تقدیر استاندار سابق از مردم مازندران

پلیس در «طرح نور» به سمت هوشمندسازی پیش می‌رود

پول موسسه رائفی پور از کجا می‌آید؟

(ویدئو) صحبت کردن یک محیط‌بان با خرس قهوه‌ای با لهجه مازنی

فحش‌های پول‌ساز؛ درآمد باورنکردنی فدراسیون فوتبال از 3 پرونده!

برگزاری سفر راهیان نور جامعه ورزش کشور در خوزستان

فحش‌های پول‌ساز! 450 میلیون درآمد فدراسیون از 3 پرونده

زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت

کلاهبرداری قاتل برای پرداخت دیه میلیاردی | سرنوشت قاتلی که رویای آزادی در سر دارد

مشارکت خوب یزدی‌ها در اجرای طرح نور

پیش‌فروش شنل نامرئی‌کننده آغاز شد: فول‌سایز 60 میلیون تومان / فیلم

ضارب متواری دانش آموزان آملی دستگیر شد + فیلم

شدت بارش‌ها همچنان ادامه دارند

مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی

راننده ضارب دانش‌آموزان آملی دستگیر شد / دادستان آمل تشریح کرد

فحش های پول ساز / 450 میلیون درآمد فدراسیون از 3 پرونده

راننده ضارب دانش‌آموزان آملی دستگیر شد

کودک 5 ساله خرم‌آبادی خاله‌ 14 ساله‌اش را کشت!

وقوع زمین لرزه در مرزن آباد/ خسارتی ثبت نشد

مصدومیت 3 دانش آموز آملی براثر تصادف

تیراندازی مرگبار کودک 5 ساله به سمت خاله 14 ساله‌

اظهارات جدید وزیر کشور درباره گشت ارشاد و طرح نور

دستگیری ضارب دانش‌آموزان آملی

کشف 3 تن چوب جنگلی قاچاق در تنکابن

بارانی که بوی شکوفه‌های بهار نارنج می‌دهد

سیلاب در دلیجان

نخستین روز کاری استاندار جدید مازندران

واریز پول؛ دقیقا یک روز پس از فروش پرسپولیس

اجرای سند تحول قضایی در مازندران

وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است/ بانوانی که در این زمینه دچار اهمال و غفلت باشند با تذکر باید به آن احترام گذارند؛ اگر توجه نکنند طبق قانون ورود می‌شود/ فراجا با ورود افراد آموزش دیده اقدام به اجرای طرح نور کرده است

وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است

مرزن آباد لرزید

ضارب دانش آموزان آملی دستگیر شد

لزوم ایجاد اقتصاد دریاپایه در مازندران

اجرای موفق طرح نور در کرمانشاه

ضرورت رسیدگی به پرونده‌ها در کمترین زمان

تصادف مینی بوس با کامیون در بابل 2 مصدوم داشت

تودیع و معارفه‌ استاندار مازندران از گلایه‌ها تا مطالبات

سند تحول قضایی در مازندران اجرایی شود

دعا برای زیاد شدن نور چشم | دستورالعمل برای زیاد شدن نور چشم

17 هزار تن توت فرنگی در مازندران تولید می‌شود

مراسم تکریم و معارفه استاندار مازندران

زلزله در مرزن‌آباد

سقف جدید برداشت از حساب های بانکی ابلاغ شد

مراسم بزرگداشت شهید سپهبد قرنی در خرم آباد

باغداران مبارزه به موقع با آفات درختان مرکبات را جدی بگیرند

تجهیز کریدورهای حمل بار مازندران به سامانه هوشمند توزین

پلاژ‌های دولتی در سواحل باید مورد استفاده مردم قرار گیرد

طرح ارتقای تصفیه خانه آب رامسر آغاز شد