پیام مازند

آخرين مطالب

افزایش کیفیت لیگ برتر کشتی با حضور هفت تیم از مازندران ورزشي

افزایش کیفیت لیگ برتر کشتی با حضور هفت تیم از مازندران
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری – ایرنا – حضور هفت تیم از مازندران در بیست‌ویکمین دوره رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی کشور علاوه بر این که نشان دهنده نقش مهم این استان در گرم شدن تنور رقابت‌های لیگ برتر دارد، فرصتی برای ظهور و بروز استعدادهای کشتی مازندران است.

به گزارش ایرنا، سازمان لیگ کشتی ایران این روزها در تدارک برنامه‌ریزی برای آغاز بیست‌ویکمین دوره رقابت‌های لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی کشور است ؛ لیگی که به نظر می‌رسد در این دوره با توجه به افتخارآفرینی‌های کشتی‌گیران ایران در ماه‌های اخیر از جمله در مسابقات جهانی نروژ که زمان زیادی از آن نمی‌گذرد، با جدیت و دقت بیشتری از سوی علاقه‌مندان ورزش و بویژه کشتی‌دوست‌ها دنبال شود.
حساس‌تر و جذاب‌تر شدن بیست‌ویکمین دوره لیگ برتر کشتی ایران را می‌توان از افزایش تعداد تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها نیز نشاهده کرد. امسال 16 تیم در کشتی فرنگی و 14 تیم در کشتی آزاد برای حضور در لیگ برتر اعلام آمادگی کردند و قرعه‌کشی مسابقات نیز با همین تعداد طی روزهای اخیر انجام شد تا یکی از پرترافیک‌ترین لیگ‌های کشتی ایران در آستانه برگزاری قرار بگیرد. نکته قابل توجه این که از 30 تیم حاضر در این رقابت‌ها هفت تیم متعلق به مازندران است.
فولادین ذوب آمل(فذا)، صنایع مازندران، پاس ناجا، ستارگان ساری و دانشگاه آزاد تیم‌هایی هستند که از مازندران در لیگ برتر کشتی آزاد حضور دارند و در لیگ برتر کشتی فرنگی هم تیم‌های فولادین ذوب آمل و باشگاه سید بابل نمایندگان مازندران هستند.
بر اساس قرعه‌کشی انجام شده لیگ برتر کشتی آزاد، تیم‌های صنایع مازندران و ستارگان ساری با دو تیم خراسان جنوبی و مقاومت تهران در گروه «ب» مسابقات قرار گرفتند و تیم دانشگاه آزاد از مازندران هم با سه تیم شهید صدرزاده، فرم دمای اراک و جوانان البرز در گروه «ج» مسابقات باید به مصاف حریفان برود. دو تیم فولادین ذوب آمل و پاس ناجا از مازندران نیز در گروه «د» با آلومینیوم حکمتی هم‌گروه هستند.
در لیگ برتر کشتی فرنگی هم که مازندران دو نماینده دارد تیم فولادین ذوب آمل(فذا) در گروه «الف» با تیم‌های رعد پدافند ارتش، شهرداری مسجدسلیمان و شهدای امین‌آباد ری هم‌گروه است و تیم سید بابل همراه با تیم‌های دانشگاه آزاد، خراسان جنوبی و شهدای مدافع حرم در گروه «ب» مسابقات قرار دارد.

پیام مازند


افزایش حساسیت لیگ برتر کشتی
نایب رئیس هیات کشتی مازندران معتقد است که حضور این تعداد تیم از مازندران در لیگ برتر کشتی علاوه بر این که می‌تواند تنور رقابت‌ها را گرم کند، به معرفی استعدادهای کشتی مازندران نیز کمک می‌کند.
شهرام جعفری به خبرنگار ایرنا می‌گوید: حضور این تعداد تیم از مازندران هم معرفی کشتی‌گیران جوان و استعدادها کمک می‌کند و هم می‌تواند ظرفیت و توان مربیان سازنده مازندران را بیشتر از قبل به جامعه کشتی کشور نشان دهد.
وی اظهار می‌کند: امسال‌ شاهد حضور تیم‌هایی از مازندران در لیگ برتر کشتی هستیم که تمام ساختار آن‌ها بومی است و این اتفاق خوشایندی برای کشتی مازندران به حساب می‌آید. تیم فولادین ذوب آمل با سرمربیگری حامد میرعمادیان، صنایع مازندران با هدایت رضا یزدانی، ستارگان ساری به سرمربیگری مرتضی قربانی، دانشگاه آزاد با سرمربیگری بهنام طیبی و پاس ناجا نماینده‌های مازندران در لیگ برتر کشتی آزاد هستند.
نایب رئیس هیات کشتی مازندران می‌افزاید: در لیگ برتر کشتی فرنگی هم فولادین ذوب آمل با استفاده از توان مربیگری پیشکسوتان این شهر و باشگاه سید بابل با سرمربیگری مربی سازنده این شهر یعنی هاشم میرزاده حضور دارند. بر همین اساس این دوره از لیگ برای کشتی مازندران دوره‌ای متفاوت محسوب می‌شود ، بویژه این که تعداد تیم‌ها افزایش یافته و رقابت‌ها نیز حساس‌تر است.
جعفری خاطرنشان می‌کند: سال‌های قبل لیگ برتر کشتی آزاد با هشت تیم و در دو گروه چهار تیمی برگزار می‌شد ، اما امسال شاهد افزایش تیم‌ها هستیم. در لیگ برتر کشتی فرنگی هم همین وضعیت را می‌بینیم. علاوه بر این موضوع که سبب افزایش جذابیت رقابت‌ها می‌شود، نکته بسیار مهم تقسیم شدن چهره‌های شاخص کشتی یاران و قهرمانان بین تیم‌های مختلف است که سبب می‌شود رقابت بین چند تیم نزدیک باشد.

پیام مازند


تنور داغ نقل و انتقالات
وی تصریح می‌کند: معمولا در سال‌های گذشته به دلیل حضور چند کشتی‌گیر شاخص در یک تیم، از جذابیت لیگ کاسته می‌شد ؛ چون در هر دوره یکی از تیم‌ها قدرتمندتر بود و از ابتدا شانس قهرمانی بالایی داشت و سایر تیم‌ها برای کسب عنوان دوم و سوم رقابت می‌کردند ، اما امسال در نقل و انتقالات و یارگیری تیم‌ها هر تیم می‌تواند نهایتا سه ملی‌پوش داشته باشد.
نایب رئیس هیات کشتی مازندران با بیان این که کیفیت تیم‌های حاضر در لیگ امسال بسیار بالاست، می‌گوید: امسال شرایط تیم‌ها به شکلی است که نمی‌توان از ابتدا پیش‌بینی کرد چه تیمی شانس بیشتری برای قهرمانی دارد. رقابت دست‌کم بین پنج تیم بسیار بالاست. همه این موارد نشان می‌دهد که باید لیگ داغ و پرهیجانی داشته باشیم که پنج تیم از مازندران در لیگ آزاد و دو تیم در لیگ فرنگی بر این حساسیت‌ها اضافه می‌کنند.
جعفری افزایش توجه به کشتی در تلویزیون با پخش زنده مسابقات مختلف را نیز از عوامل داغ‌تر شدن تنور رقابت‌ها بیان می‌کند و می‌گوید: یکی از دلایلی که سبب می‌شد لیگ کشتی ما در سال‌های گذشته کم‌رمق باشد حضور کمرنگ حامیان مالی بود ، اما پوشش خوب صدا و سیما از مسابقات مختلف کشتی و همچنین بیشتر دیده شدن کشتی در جامعه به واسطه افتخارآفرینی کشتی‌گیران در عرصه‌های معتبر کشتی جهان سبب شد سرمایه‌گذاران توجه بیشتری به کشتی پیدا کنند.
وی یکی از پیامدهای مثبت افزایش تعداد و نزدیک شدن کیفیت تیم‌ها در لیگ همراه با بالا رفتن توجه جامعه به کشتی را حرفه‌ای شدن قراردادها با کشتی‌گیران و مربیان بیان می‌کند و می‌افزاید: این شکل رقابت بین تیم‌ها و سرمایه‌گذاران به حرفه‌ای تر شدن لیگ و قراردادها نیز کمک می‌کند. در صورت استمرار این روند می‌توانیم امیدوار باشیم که تا دو سه سال آینده با کشتی‌گیران و مربیان کشتی نیز قراردادهایی در شأن و جایگاه حرفه‌ای آنان بسته شود.
این رقابت‌ها قرار است به صورت رفت و برگشت بین تیم‌های هر گروه برگزار شود. برنامه‌ برگزاری مسابقات لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی هنوز اعلام نشده و قرار است سازمان لیگ در روزهای آتی برنامه لیگ را اعلام کند.
برچسب‌ها
کشتی فرنگی لیگ برتر کشتی مازندران کشتی آزاد فدراسیون کشتی

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/235849/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واژگونی اتوبوس مسافربری در یزد حادثه ساز شد

تنبیه دانش‌آموز مرزن آبادی توسط معلم در حال پیگیری است

نقشه استعمار، ایجاد اسرائیل بزرگ

کنایه سنگین نماینده مجلس به رئیسی درباره قیمت دلار

رئیسی اسرائیل را تهدید به پاسخ شدیدتر کرد

مازندران/ تنبیه بدنی یکی از دانش آموزان دوره متوسطه اول از سوی معلم

قدردانی فراجا از همکاری مردم در اجرای طرح نور

وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده چالوس و هراز

مرکز تخصصی تئاتر مساجد در مازندران رونمایی شد

زرد، آبی، بی‌خوابی/ چگونه تلفن هوشمند چرخه زیستی را مختل می‌کند؟

حراست ورزش مامور رسیدگی به چاقوکشی در کشتی!

مشکل بزرگ دولت بریتانیا؛ رومن آبراموویچ با پول فروش چلسی چه خواهد کرد؟

هشدار صندوق بین‌المللی پول در مورد شکنندگی مالی

گم شدن پول‌هایی که قرار بود خرج بی‌خانمان‌های کالیفرنیا شود

پول‌ طلا و نقره مشکلات اقتصادی را حل می‌کند

ضرب سکه‌های طلا خیانت به کشور است

راهکارهایی برای خرید و فروش انرژی توسط بخش خصوصی در مازندران

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

نماینده فارس در اندیشه صدرنشینی لیگ برتر هندبال کشور

تاجران پول در نظام سرمایه داری همان بانک‌ها هستند

حراست وزارت ورزش به میدان آمد؛ رسیدگی فوری به جنجال چاقوکشی در کشتی مازندران

معرفی نفرات برتر مسابقات کوراش قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی زنان

آغاز جشنواره استانی طنزواره میرماه در محمودآباد

برترین کاراته‌کا‌های ایران مشخص شدند

ضرورت راه‌اندازی خانه هنرمندان در مازندران

600 هزار مترمکعب تصفیه خانه وارد مدار شد/آبرسانی به 5000 روستا

اصلاح حکمرانی آموزشی بر پایه دانش و اخلاق

اهدای گل توسط جمعی از بانوان بابلی به کارکنان نیروی انتظامی برای اجرای طرح نور + تصاویر

صندوق بین‌المللی پول خوش‌بین شد | تورم ایران وارد کانال 30 درصدی می‌شود

دختران خراسان شمالی فاتح مسابقات کوراش قهرمانی کشور

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش: امنیت کشور مرهون حضور همه جانبه ارتش در کنار سایر نیروهای مسلح است

دلیل عجیب و متفاوت یک مرد برای خفه کردن همسرش

بازگشت نساجی به خانه برای دیدار حساس با تراکتور

سکه‌های طلا در خانه‌ها انبار شده و هیچ مشکلی از جامعه را رفع نمی‌کند

دختران خراسان شمالی فاتح مسابقات کوراش قهرمانی کشور شدند

ورود حراست وزارت ورزش به ماجرای چاقوکشی در کشتی مازندران

زمزمه های ورود ایران چک های 500هزار تومانی به بازار

ورود حراست وزارت ورزش و جوانان به اتفاقات مسابقات کشتی در مازندران

بیکاری فارغ التحصیلان مازندران بالاتر از میانگین کشور

محسن اراکی: در نظام اقتصادی باید طلا و نقره واسطه معامله باشند/ خیانتی که به سرمایه‌های این مملکت می‌شود ضرب سکه‌های طلا است/ یک تکه کاغذ در هر کشور قدرت ارزش متفاوتی دارد؛ این بزرگ‌ترین دزدی است که در آمریکا رقم می‌خورد

رییس کمیسیون حقوقی مجلس: ایرادات لایحه حجاب را برطرف کردیم، ببینیم شورای نگهبان چه کار می‌کند/ طرح نور نیروی انتظامی جدا از قانون مجلس است

معرفی فرصت های سرمایه گذاری کیش از رسانه ملی

سرهنگی: اجرای دقیق قوانین مناطق آزاد باعث حفظ و جذب سرمایه گذاران و جلوگیری ازخروج آنان از کشور می شود

توصیه داور مسابقه «میدون» به دانشجویان برای تجارت موفق/ چگونه می‌توان نرم‌افزارهای جهانی را تبدیل به مدل ایرانی کرد؟

ارسال پول به چین چگونه است ؟

تاریخ افزایش کرایه حمل و نقل عمومی اعلام شد

ادای احترام معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام والای شهدای شهر بوشهر

سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان بوشهر

ماجرای ماشین پلیس های دوربین دار در تهران

نخستین نشست ستاد شاهد شهرستان‌های استان تهران در سال جدید برگزار شد