پیام مازند

آخرين مطالب

ساختمان آموزشکده فنی و حرفه ای شهرستان نوشهر به بهره برداری رسید اجتماعي

ساختمان آموزشکده فنی و حرفه ای شهرستان نوشهر به بهره برداری رسید
  بزرگنمايي:

پیام مازند -

پیام مازند


به گزارش خبرگزاری فارس از نوشهر، ابراهیم صالحی عمران در آیین افتتاح ساختمان آموزشکده فنی و حرفه ای نوشهر با بیان اینکه برای اتمام این پروژه نیاز به همکاری آموزش و پرورش است بیان داشت: یکی از دغدغه های ما در پروژه مذکور مشخص شدن عرصه و حصارکشی برای امنیت و همچنین تجهیز آموزشکده به دستگاهای کارگاهی است.

پیام مازند

وی با اشاره به اینکه لازمه رشته ی رشته فنی و حرفه ای همکاری میان آموزش و پرورش و آموزشکده‌های فنی و حرفه ای است افزود: عمده رشته های فنی و حرفه ای به صورت کاردانی پیوسته است که هر فرد با 3 سال تحصیل در هنرستان و 2 سال آموزش در دانشگاه فنی و حرفه ای می‌توانند وارد بازار کار شود.
این مقام مسؤول در ادامه خاطرنشان کرد: این تعداد دانشجوی ارشد و دکتری در کشور خطای استراتژیک بوده ، چراکه ما به نیروهای کارشناس و کاردان در کشور نیاز داریم.
وی افزود: آمار اشتغال دوره‌های کاردانی توسط وزارت علوم در کشور بالای 90 درصد است که برای مابقی رشته‌ها چنین چیزی نبوده است.
صالحی عمران با بیان اینکه راه توسعه و فناوری کشور دانشکده‌های فنی و حرفه هستند، اظهار داشت: آموزشکده‌ها باید به صورت هدفمند توسعه یابند و بر اساس نیاز به نیروهای انسانی در هر رشته توسعه پیدا کند.

پیام مازند

پیام مازند

وی افزود: اگر به صورت غیر هدفمند این رشته ها را توسعه دهیم باز همان خطایی را مرتکب می‌شویم که آموزش عالی در بقیه رشته ها انجام داد.
رئیس آموزش فنی و حرفه ای کشور به تحلیل خود درباره وزارت بهداشت و وزارت علوم پرداخت و گفت: از نظر بنده وزارت بهداشت با توجه به نیاز نیروهای انسانی رشته‌های مرتبط را توسعه داد و خیلی بهتر از وزارت علوم عمل کرد.
وی با بیان اینکه تعدادی از دانشکده‌ها در حد انتظارات فنی نیستند اظهار داشت: دانشگاه‌های فنی تجهیزات، مربی، استادکار و در اولین اقدام خروجی‌های هنرستان را می‌خواهد که نیاز به زیرساخت‌ها دارد.
صالحی عمران آموزش و پرورش را امتداد آموزشکده فنی دانست و ادامه داد: آموزشکده ادامه کار آموزش و پرورش است که اگر ادامه دار نباشد کار آموزش و پرورش ابتر می‌شود.

پیام مازند

وی بیان کرد: قراربود مطابق برنامه، 50 درصد دانش آموزان در فنی و حرفه‌ای آموزش ببینند اما متاسفانه این آمار زیر 30 درصد است که لازمه آن توسعه مهارت‌ها مطابق با نیاز بخش های آموزش عالی است. همچنین باید تجهیزات، امکانات و فضای آموزشکده‌ها را به گونه‌ای ایجاد کنیم که هنرجویان انگیزه بیشتری برای فراگیری آموزش در هنرستان داشته باشند.
رئیس آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با بیان اینکه 52 درصد دانش آموزان انتخاب رشته نکردند گفت: دانش آموزان زیادی دچار سردرگمی شده‌اند ولی خوشبختانه امسال 89 هزار نفر در دانشکده فنی و حرفه‌ای رشد داشتیم.
وی در ادامه با بیان اینکه امسال به دلیل معوقات از قبل مانده مصوب دولت نتوانستیم از درآمدهای اقتصادی استفاده کنیم بیان داشت: یکی از وظایف بنده تجهیز کردن این دانشگاه است که اقدامات لازم را با کمک مسوولین انجام خواهیم داد.
دانشگاه ها جریان ساز‌اند، همه باید کمک کنند
امیر حیایی رئیس آموزش فنی و حرفه ای استان مازندران در ادامه مراسم به پروژه 13 ساله دانشکده اشاره کرد و اظهار داشت: کلنگ این پروژه از سال 87 زده شد که تا سال 97 فقط سازه آن انجام شده بود و همچنین با تامین اعتبارات لازم، ساختمان آموزشکده طی 4 سال به مرحله تکمیل رسید.

پیام مازند

وی به فرمایشات امام راحل در رابطه با دانشگاه‌ها مبدا تحولات هستند اشاره کرد و افزود: همه با افتخار باید به دانشگاه کمک کنند زیرا دانشگاه جریان ساز است.
وی ضمن درخواست از مسؤولین مربوطه برای تکمیل این پروژه بیان داشت: برای تامین منابع مالی، تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی این آموزشکده نیاز به حمایت داریم.
حیاتی در ادامه به ساختمان اجاره ای اشاره کرد و افزود: در حال حاضر این مرکز جدید احداث 400 دانشجو دارد در صورتی که تا سال گذشته 4 کلاس با تجهیزات محدود داشتیم.
وی در ادامه ضمن بیان اینکه دانشکده آورده شهر است گفت: دانشجویان می توانند سفیر فرهنگی شهر خود باشند و برای ارتقای فرهنگ منطقه گام بردارند.
کار محوطه سازی دانشکده باقی مانده است
رئیس آموزشکده فنی و حرفه ای نوشهر در حاشیه مراسم ضمن بیان اینکه ساختمان فنی و حرفه‌ای در چهار طبقه و با زیربنای سه هزار و 388 متر مربع در زمینی به مساحت 2 هکتار و با اعتباری ملی بالغ بر 10 میلیارد تومان ساخته شده است بیان داشت: این آموزشکده دارای پنج رشته کاردانی و سه رشته کارشناسی است که قابلیت پذیرش حدود 2 هزار دانشجو را دارد.

پیام مازند

وی ضمن درخواست از مسوولین به دلیل کمبود اعتبارات برای کارمحوطه سازی باقی مانده گفت: از مسؤولان دستگاه‌های مرتبط می‌خواهم تا به تعهدشان درباره تفکیک مسیر این آموزشکده با مدارس دخترانه و پسرانه عمل کنند.
لازمه تکمیل شدن پروژه‌ی دانشگده فنی و حرفه‌ای نوشهر باز بودن کد پروژه است
سعید یزدانی فرماندار نوشهر گفت: امروز با بهره‌برداری این دانشکده، تاریخ و افتخار بزرگ علمی در شهرستان نوشهر به ثبت می‌رسد.
وی افزود: با افزایش مراکز علمی و دانشگاهی آسیب‌های اجتماعی در کشور کاهش پیدا می‌کند و همچین دانشگاه‌ها اساس بنیاد و تحول یک جامعه هستند.
یزدانی به کمک‌های شهرستانی و دولت برای ساخت این آموزشکده اشاره کرد و گفت: آن چیزی که باعث هم‌گرایی دستگاه‌های و سازمان‌ها شده است نگاه مثبت به این آموزشکده بوده است که به این مرحله رسید زیرا این زمین برای آموزش و پرورش و چندین سال قبل در یک صورت جلسه ای با حضور نمایندگان طبق توافق مقدار مورد نیاز در اختیار آموزش فنی و حرفه‌ای قرار گرفت.

پیام مازند

وی افزود: بحث راه در شورای آموزش و پرورش مطرح می‌شود و برای سند حتما باید کارشناسان حقوقی نظر دهند و حدود را مشخص کنند.
یزدانی در ادامه به پیشرفت فیزیکی این پروژه اشاره و تصریح کرد: محوطه سازی، کارگاه، رستوران، تجهیزات آموزشگاهی و غیره که حدود 12 مولفه می‌باشد در این پروژه تکمیل نیست که با توجه به موارد اشاره شده حتی ضریب پیشرفت ساختمان هم صد در صد نیست.
فرماندار نوشهر خاطر نشان کرد: امروز بهره برداری از این پروژه به معنای پایان کار نیست، اگرچه طبق قانون سازمان برنامه و بودجه هر دستگاه، نهاد و سازمانی که به بهره‌برداری می‌رسد کد پروژه آن حذف می‌شود که در خواست دارم در ردیف اعتباری دولت برای توسعه، پیشرفت و تجهیز این پروژه نیاز است کد پروژه باز باشد.
انسان توسعه یافته محور توسعه آن کشور است
محمدعلی محسنی در این مراسم به محور توسعه کشور اشاره کرد و اظهار داشت: انسان توسعه یافته، محور توسعه کشور است و این انسان فقط در دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور توسعه می‌یابد.
وی در ادامه سخنانش افزود: کشور ما با تغییر رویکردها، استراتژیک‌ها و نگاه‌ها درست می‌شود که این‌ها توسط این مراکز عوض می‌شود.

پیام مازند

وی افزود: اگر همه ارکان این نظام مثل ارگان‌های یک پیکر با هم همکاری کنند همانطور که در پیکره یک انسان همه چیز منظم کار می‌کنند کشور ما هم منظم خواهد شد.

پیام مازند

محسنی به مشکلات دانشجویان فنی و حرفه‌ای بعد از فارغ التحصیلی اشاره کرد و اظهار داشت: علت بیکاری کارشناسان و حتی دکترای ما غفلت از مراکز آموزشی به جای مدرک پروری، مهارت پروری در برنامه ها است./86061

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/236628/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا

توان نیروگاهی نکا برای تولید برق افزایش یافته است

(تصاویر) اجتماع مردم قم در حمایت از طرح نور فراجا

اجاره آپارتمان 30 تا 50 متر در تهران؛ رستاخیز یکخوابه‌ها

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

سردار رادان: حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

ضرورت لایروبی حوضچه نیروگاه نکا/ پیشرفت زباله سوز ساری شتاب گرفت

مردم همراه و حامی پلیس برای اجرای طرح نور هستند

12 زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور 27 واحد تولید در اکسپو

سردار رادان: در طرح نور، رئیس جمهور از ما حمایت کرده است

سردار رادان: در طرح نور، ما حمایت رئیس جمهور و قوه قضائیه را داریم

حسن یزدانی به تشک برگشت

طرح نور طرحی برای صیانت از عفاف و حجاب دختران ایران

اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد

اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)

آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل

نوجوان 16 ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد

حمایت قاطع بسیج اساتید حوزه علمیه استان همدان از طرح نور فراجا

اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

سردار رادان: در طرح نور به‌دنبال حجاب و عفاف و صیانت از دختران و خواهران خودمان هستیم/ شهادت می‌دهم که رئیس قوه قضائیه در حمایت از طرح حجاب و عفاف مردانه کنار ما بوده/ شهادت می‌دهم رئیس‌جمهور از ما حمایت کرده است

رادان: طرح نور، طرح امنیتی انتظامی نیست

سردار رادان: طرح نور اصلا طرح امنیتی و انتظامی نیست

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور

ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟

جلسه شورای فرهنگ عمومی - ساری

لبخند شکوفه های بهاری در مازندران

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ذخیره‌سازی 2831 تن مرغ در سردخانه‌های مازندران

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

27 رقم برنج در کشور معرفی شده است

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»

توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل

بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا

روند تکمیل نیروگاه زباله‌سوز ساری شتاب می‌گیرد

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد