پیام مازند

آخرين مطالب

جزئیات عملیات بهار پیروزی نیرو‌های مسلح یمن/ عربستان با پول، سازمان ملل را خریده است اجتماعي

جزئیات عملیات بهار پیروزی نیرو‌های مسلح یمن/ عربستان با پول، سازمان ملل را خریده است
  بزرگنمايي:

پیام مازند -

پیام مازند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا،در این عملیات، مناطق وسیعی در جنوب مأرب و استان شبوه به مساحت 3 هزار و 200 کیلومتر مربع، آزاد شد. 550 تن از نیرو‌های دشمن کشته و بیش از 1200 تن زخمی شدند؛ در این عملیات موقعیت نظامی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در رویارویی با متجاوزان تقویت شد.
نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همچنین موفق شدند پنج انبار سلاح و شماری خودروی زرهی و نفر بر دشمن را منهدم کنند. جنگنده‌های سعودی به رغم اجرای 705 حمله هوایی نتوانستند مانع از این پیشروی‌ها شوند و در مقابل ناوگان دفاع هوایی یمن توانست 4 هواپیمای جاسوسی دشمن را سرنگون کند.
جزئیات عملیات
سخنگوی نیروهای مسلح یمن، جزئیات عملیات «ربیع النصر» در دو استان «شبوه» و «مأرب» که به آزادی 3200 کیلومتر مربع از خاک این کشور منجر شد، گفت: در عملیات "ربیع النصر" (بهار پیروزی) ده ها خودروی زرهی و تشکلیلات متعلق به نیروهای متجاوز به غنیمت گرفت شد.
سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن که یکشنبه پیش از انجام عملیات موفق «ربیع النصر» (بهار پیروزی) در دو استان «مأرب» و «شبوه» و تحقق کلیه اهداف مورد نظر خبر داده بود، امروز همان‌طور که وعده داده بود طی یک کنفرانس خبری به توضیح در خصوص جزئیات این عملیات پرداخت.
به نوشته پایگاه خبری شبکه «المسیره»، وی افزود در این عملیات، یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، بیش از 278 عملیات از جمله 161 عملیات در اراضی اشغالی یمن و 117 عملیات در عمق خاک سعودی انجام داد. یگان موشکی نیز 130 حمله انجام داد که 95 حمله در اراضی اشغال شده یمن و 35 حمله در عمق خاک سعودی صورت گرفت و در طول عملیات نصرالربیع، در مجموع چهار پهپاد شناسایی و جاسوسی شامل یک فروند پهپاد CH4، یک فروند پهپاد وینگ لونگ و دو پهپاد اسکن ایگل منهدم شد.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود که شمار پاسخ‌های موفق به حملات جنگنده‌های ائتلاف متجاوز به 296 مورد رسید و نیروهای ما با وجود تشدید حملات هوایی ائتلاف سعودی که شمار آن به 705 حمله می‌رسید، به عملیات ربیع‌النصر ادامه دادند. اگر دشمن فکر می‌کند که با حملات جنگنده‌های خود می‌تواند پیشروی نیروهای ما را محدود کند یا عزم سربازان و مجاهدین ما را در هم بشکند، باید بداند که این تنها یک توهم است.
سرتیپ یحیی سریع تصریح کرد: در این عملیات شهرستان‌های «عسیلان»، «بیحان» و «عین» فی شبوه و شهرستا‌ن‌های «حریب»، «العبدیه» و بخش‌هایی از دو شهرستان «جبل مراد» و «الجوبه» در مأرب و به طور کلی 3200 کیلومتر مربع در این دو استان، آزاد شدند. البته برخی از مناطقی که اخیراً در مأرب آزاد شده‌اند هنوز با حمایت ائتلاف متجاوز، لانه گروهک‌های تکفیری باقی مانده‌ است.
وی افزود: بلافاصله پس از آزادسازی این مناطق، نیروهای ما تلاش برای عادی‌سازی روال زندگی در این مناطق را آغاز کردند و وزارت کشور و مقامات مربوطه از جمله مقامات محلی، مسئولیت‌های خود را بر عهده گرفتند.
به گفته سخنگوی نیروهای مسلح یمن، عملیات ربیع‌النصر به کشته، زخمی و اسیر شدن 1840 نفر منجر شد که در این میان، 550 نفر کشته، 1200 نفر زخمی و 90 تن اسیر شدند. در میان کشته‌ها شماری از سرکرده‌های ارشد داعش و القاعده که العبدیه را به لانه خود تبدیل کرده بودند و تحت حمایت ائتلاف سعودی قرار داشتند، نیز به چشم می‌خورند.
بر اساس این گزارش، طی این عملیات، نزدیک به 16 خودروی زرهی و نظامی و نفربر نابود و به آتش کشیده شد و 180 قبضه سلاح از بین‌ رفت. نیروهای یمنی همچنین موفق شدند که پنج انبار اسلحه را طی این عملیات نابود کنند. ده‌ها خودروی زرهی و خودروی نظامی متعلق به نیروهای متجاوز از سوی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به غنیمت گرفته شد.
سرتیپ یحیی سریع افزود: در این عملیات خسارات زیادی به صفوف مزدورانی که آن‌ها را به توقف درگیری و ترک صفوف دشمن دعوت کرده بودیم، وارد شد.
وی در ادامه افزود که ملت یمن خود را در مراسم بزرگداشت ولادت پیامبر اکرم (ص) نشان دادند تا به جهانیان این اطمینان را بدهند که شمار خائنان در این کشور معدود است که امروز با سرنوشت اجتناب ناپذیر خود روبرو شده‌اند.
سخنگوی نیروهای مسلح یمن در ادامه از نقش مهم قبائل البیضاء، شبوه و مأرب در انجام موفق عملیات ربیع النصر سخن گفت و ضمن تقدیر و تمجید ار آن‌ها در نبرد آزادی و استقلال یمن، آن‌ها را مایه افتخار و مباهات دانست.
وی تاکید کرد: مهمترین نتایج عملیات ربیع‌النصر، تقویت موقعیت و موضع نظامی نیروهای ما در تعقیب مزدوران است. نیروهای ما در آستانه ورود به شهر مأرب، بار دیگر به سرکرده‌های مزدوران در خصوص تداوم مواضعشان و عدم تجدیدنظر در این خصوص، هشدار می‌دهند. ما از شهروندان و ساکنان شهر مأرب می‌خواهیم که از مقرهایی که مزدوران برای اهداف نظامی از آن‌ استفاده می‌کنند، دور شوند.
عربستان با پول، سازمان ملل را خریده است
رئیس شورای عالی سیاسی یمن ضمن اعلام آنکه جایگاه جمهوری یمن در سازمان ملل هنوز خالی است و دولت مستعفی نماینده ملت یمن نیست، بر تأثیر پول عربستان سعودی بر موضع سازمان ملل تأکید کرد.
«مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن به مناسبت روز سازمان ملل نامه‌ای به «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل نوشت.
بر اساس گزارش «المسیره»، المشاط در این نامه نوشت که جایگاه «جمهوری یمن» در سازمان ملل همچنان خالی است و کسی که این کرسی را اشغال کرده نماینده ملت یمن نیست. سازمان ملل با به رسمیت شناختن دولت مستعفی یمن اشتباهی بزرگ مرتکب شده است.
وی در ادامه ضمن اینکه از سازمان ملل خواست از اشتباهات خود در یمن دست بردارد، افزود، ادامه همکاری با این سازمان، موجب تبرئه آن از بر عهده گرفتن مسؤولیت‌هایش نمی‌شود.
المشاط تأکید کرد، بیانیه اخیر شورای امنیت در خصوص یمن بی‌طرف نبود و جانب متجاوز را گرفته بود.
در ادامه این نامه آمده، متاسفانه در طول هفت سال جنگ علیه یمن سازمان ملل نقشی منفی داشت به نحوی که 26 مارس 2015 پوشش سیاسی برای جنایات وحشتناک ائتلاف متجاوز و در رأس آن آمریکا فراهم کرد. همچنین موضع شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل که از استانداردهای دوگانه استفاده می‌کنند، قربانی را گناهکار و جنایتکار را از هر مسؤولیتی مبرا می‌کند که باعث تعجب ما شد. بیانیه اخیر شورای امنیت دلیلی آشکار بر این جانبداری است.
المشاط افزود، محاصره خفه کننده زمینی، دریایی و هوایی یمن بر روی زندگی بیش از 25 میلیون یمنی تأثیر گذاشته و صدها هزار یمنی را به صورت مستقیم یا غیرمستقیم و در برابر چشمان سازمان ملل کشته است. این خود شاهدی بر نادیده گرفتن تمام قوانین و منشورهای بین‌المللی است که امثال این اقدامات را جنایت جنگی و نسل‌کشی جمعی برمی‌شمرد و شاید عدم تمدید تیم کارشناسان سازمان ملل یکی از دلایلی باشد که حقیقت این جانبداری و قدرت اثرگذاری پول سعودی بر موضع سازمان ملل را ثابت می‌کند و باعث می‌شود علی‌رغم محکومیت‌های بسیاری از کشورهای اروپایی، طرف جنایتکار را بگیرد.
در پایان این نامه بر ادامه همکاری شورای عالی سیاسی یمن و دولت نجات ملی این کشور با سازمان ملل و نهادهای وابسته به آن تأکید شده و آمده است، هنوز وقت هست که سازمان ملل به نقش خود عمل کند و مسوولیت‌های خود را بپذیرد.
اعضای شورای امنیت طی بیانیه‌ای در حمایت از ائتلاف متجاوز و جنایتکار سعودی، خواستار برقراری فوری آتش‌بس در سراسر یمن مطابق با قطعنامه 2565 و توقف پیشروی نیروهای یمنی به سمت شهر مأرب شدند.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/237229/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آموزش راویان دفاع مقدس در استان مرکزی

ماجرای جدایی فیفا از کمپانی EA SPORTS؛ هیچوقت به خاطر پول، یک رابطه خوب را خراب نکن! (زیرنویس فارسی)

پیشروی دشمن در تصرف سرزمین ذهن ها/ خرمشهر فرهنگی آزاد شود

کردم روانه هرچه پسر داشتم به شهر باشد کز آن میانه یکی کارگر شود

آئین تجلیل از معلمان نمونه مازندران

اهتزاز بزرگ‌ترین پرچم رضوی در منطقه گردشگری عباس آباد

مس سونگون از شکست برابر سایپا گریخت/ توقف آریو برابر دریا بابل

اعزام 600 نفر به اردوهای راهیان نور غرب کشور

اسنادی از شرایط بغرنج اقتصاد ایران در سال منتهی به انقلاب 57

آیین تجلیل از معلمان نمونه مازندران

بنای ما بر حمایت جدی است

انتشار «لی‌لا» نوشته مریلین رابینسون

توصیه رئیس پلیس پایتخت به ماموران در طرح نور

وزیر ارشاد: مردم کتاب را رها نکردند

برگزاری جلسه ستاد شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد اسلامی دامغان

بازیکنان پرسپولیس منتظر پیامک ویژه بانکی!

جابه‌جایی یک میلیون و 400 هزار تن کالا از مازندران

دستگیری شکارچی بی رحم حیات وحش در تنگ هفت خرم‌آباد

طعنه سنگین جعفرزاده به ابراهیم رئیسی/مدینه گفتی و کردی کبابم!

گواهینامه موتورسواری برای بانوان صادر می‌شود؟/ تجهیز البسه فراجا به دوربین به روایت وزیر کشور

رونمایی از کتاب حضرت فاطمه (س) با محتوای ١٠٠ ساله

وزیر ارتباطات رئیسی قرار است اینترنت را به «سرعت نور» برساند!

توقیف 3 تن چوب جنگلی قاچاق در تنکابن

تصمیم جدید پلیس برای جاده چالوس

داروی دل نمی‌کنم کان که مریض عشق شد

گریه ای افتاد در من بی امان

تجلیل از خانواده معلم شهید غریب در اسارت «صفدر محمدی» در کرمانشاه

حضور نشر شاهد با حدود 20 اثر تازه در نمایشگاه کتاب تهران

دیدار مدیریت شعب بانک سپه آذربایجان شرقی با سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران استان

جزئیات برنامه‌های گرامیداشت سالروز عملیات بازی‌دراز اعلام شد

برگزاری اردوی شاگردان کاوه در مازندران فقط با 6 کشتی‌گیر

اجرای 1700 پروژه محرومیت زدایی در مازندران

563 برنامه هفته هلال احمر در مازندران اجرا می شود

حسن یزدانی و کامران قاسمپور در اردو تیم ملی/المپیکی‌ها جمع شدند

هوای مازندران پایان هفته جاری چگونه است

تو را با غیر میبینم، صدایم درنمی‌آید

مدیرکل بنیاد مازندران از ثبت بیش از پنج هزار تاریخ شفاهی والدین شهدا خبرداد

شهرستان‌های استان تهران 57شهید امدادگر تقدیم انقلاب کرده است

بیش از 1.3 میلیون تن گندم خریداری شد، اما ریالی پرداخت نشد

گلایه برخی گندم کاران کرمانی از تاخیر در پرداخت پول گندم

آخرین خبرها از جاده‌های مازندران در پایان هفته

آمادگی صددرصدی برای برگزاری دور دوم انتخابات الکترونیکی در 5 شهر مازندران

«میگوی دهان‌پا» قوی‌ترین بینایی را در قلمروی جانوران دارد!

ساخت مخزن آبرسانی جویبار 60 درصد پیشرفت دارد

مرتفع شدن مشکل منابع مالی پروژه راه آهن دورود به خرم آباد

تجلیل از 100 دانشجوی برتر مسابقات ورزشی دانشگاه پیام نور کرمان

آغاز اردوی راهیان نور بسیج دانشجویی در کرمانشاه

شناسایی سرمایه‌گذار اولیه‌ برای کارخانه فولاد ازنا

نخستین کاروان‌ راهیان نور وارد سرپل‌ذهاب شد

جاده چالوس فردا یک طرفه می‌شود