پیام مازند

آخرين مطالب

روایت تسنیم از یک بام و دو هوای شورای شهر زیرآب؛ سربرگی که حاشیه‌ساز شد مقالات

روایت تسنیم از یک بام و دو هوای شورای شهر زیرآب؛ سربرگی که حاشیه‌ساز شد
  بزرگنمايي:

پیام مازند -

پیام مازند


گروه استان‌ها ـ چند ماهی که از شروع به کار شورای دوره ششم شهرها می‌گذرد، اعضای شوراهای شهرهای مختلف سعی دارند تصویر مثبتی از دوره جدید به نمایش گذاشته و هر آنچه از حواشی دوره پنجم بوده را از اذهان پاک کنند. - اخبار استانها -
به گزارش خبرگزاری تسنیم از سوادکوه ، چند ماهی که از شروع به کار شورای دوره ششم شهرها می‌گذرد، اعضای شوراهای شهرهای مختلف سعی دارند تصویر مثبتی از دوره جدید به نمایش گذاشته و هر آنچه از حواشی دوره پنجم بوده را از اذهان پاک کنند.
اما در برخی شهرهای استان از جمله زیراب سوادکوه، دوره ششم آغازی پرالتهاب را پشت سر گذاشت. التهابی که سعی شد از شدت آن کاسته شود اما روشدن برگ جدیدی از تَک‌رَوی برخی اعضا و داستان تکراری تیم 2به 3، خیالی که در حال راحت شدن بود را از شهروندان گرفت.
ماجراهای غیبت 2عضو در مراسم تحلیف در فرمانداری، تکرار غیبت در جلسات بعد آن و جلسه تعیین تکلیف احراز مدیریت شهردار ابقاء شده از جمله حواشی اعضای شورا بود که با آمدن حکم شهردار، ظاهراً شهر رنگ ثبات به خود دید و نگرانی شهروندان کم شده بود اما حرکت اخیر دو عضو شورا، افکار عمومی را درگیر مباحث جدیدی کرد.
گفته شده این دو عضو بدون اطلاع بقیه اعضا،در کاغذ سربرگ‌دار شورا از طرف خودشان، نامه درخواستی با امضاء خود مبنی بر ایجاد دفتر نمایندگی اداره ورزش و جوانان در زیراب، به یکی از نمایندگان مجلس نوشته و نماینده نیز آن نامه را به پیوست نامه ارسالی خود به اداره‌کل مربوطه، ضمیمه می‌کند.جهت شفاف‌سازی مباحث پیش آمده از ابتدای کار شورای دوره ششم، مشکلات شهری و حرکت اخیر دو نفر از اعضای شورا، به سراغ رئیس و سخنگوی شورای شهر زیراب سوادکوه رفته‌ایم.
امید رمضان‌نژاد رئیس شورای دوره ششم شهر زیراب در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با یادآوری حواشی مربوط به انتخاب شهردار زیراب، اظهار کرد: بعد از مراسم تحلیف در فرمانداری، طبق قانون بایدبلافاصله تعیین سرپرست و یا شهردار در صحن شورا، انجام میشد که متاسفانه چندجلسه متوالی دو تن از اعضا حضور نیافتند وبعد ازمدتی باحضورهمه اعضا آقای قلی‌نژاد با 3 رای به عنوان شهردار ابقاء شده بودند. 
وی افزود: بعد مدتی از استانداری نامه‌ای مبنی بر عدم احراز مدیریت شهردار دریافت کردیم. درحالی که ایشان در دوره قبلی سابقه مدیریتی کمتری داشتند ولی حکم دریافت کرده بودند. درهرحال باهمه فراز و نشیب‌ها با اصرار3نفر از اعضای شورا وبا تایید 5 نفر اعضای هیئت حل اختلاف استان ، حکم شهردار صادر شد. 
رمضان‌نژاد تصریح کرد: اگرچه در 3 جلسه اول برای تعیین شهردار و 2 جلسه برای تعیین تکلیف احراز مدیریتی شهردار، 2 عضو شورا غیبت داشتند، اما بقیه جلسات با حضور همه اعضا برگزار می‌شود.‌
منتخب مردم در پارلمان شهری ضمن گلایه از برخی مطالب منتشر شده در فضای مجازی شهری، تصریح کرد: فضای مجازی نه تنها کمکی به ما نکرده بلکه گاهی جلوی پیشرفت برخی کارها را گرفته است.قرار بود یکی از مدیران ارشد استان کار مفیدی برای شهر انجام دهد که در فضای مجازی منتشر شد و باعث گله‌مندی آن مدیر گردید. یا گاهی عکس‌هایی که ارسال می‌شود برخی ما را شعاری قلمداد می‌کنند. 
سخنگوی شورای شهر زیراب باتوجه به انتقاد شهروندان درمورد حمل و جمع‌آوری زباله‌های شهری با لودر، مشکلات مالی را مهم‌ترین دلیل این نابه‌سامانی‌ها برشمرد و اظهارداشت: روند پیش روی شورا، کمک به شهردار است. اگر نتوانیم جواب یکی از پیمانکاران را دهیم، حساب شهرداری مسدود خواهد شد. سه دستگاه ماشین جمع‌آوری زباله خراب شد و شهرداری توان مالی درست کردن را ندارد چراکه هزینه تعمیر به صرفه نیست که البته طرح‌هایی برای حل این موضوع داده‌ایم. 
رمضان‌نژاد با گلایه نسبت به صحبت یکی از اعضای شورای شهر درمورد توان مدیریتی وی، خاطرنشان کرد: یکی از اعضای شورا، اوایل گفته بودند بنده کار اداری انجام ندادم درحالی که 20 سال در سازمان حج کشور، مازندران و خارج از کشور کار اداری و مدیریتی انجام دادم. حرف ایشان باعث تشویش اذهان مردم شهر شده بود. هرچند کار شورا متفاوت و مشکل شهر زیاد است، اما می‌توان کار را پیش برد. 
رئیس شورای دوره ششم شهر زیراب درمورد استفاده دو نفر از اعضای شورای شهر از سربرگ رئیس شورا و درخواست از نماینده مجلس به جهت ایجاد دفتر نمایندگی اداره ورزش و جوانان در زیراب، اظهارداشت: به اعضا گفتم جهت همدلی و تقسیم کار، اگر شرایطی فراهم شد، قدمی برای شهر بردارید. نگفتم خودتان نامه بنویسید. نامه سربرگ‌دار باید از طرف رئیس شورا باشد.نامه از طرف اعضا باید در برگه معمولی نوشته شود. 
وی افزود: طبق قانون نامه سربرگ‌دار را رئیس شورا امضاء می‌کند و درصورت حضور نداشتن، نائب رئیس شورا می‌تواند ازطرف رئیس شوراامضاء کند.گاهاً هم می‌توان به اعضا گفت از طرف رئیس شورا در کاغذ سربرگ‌دار بنویسند و از طرف رییس شورا امضاء کنند.
رمضان‌نژاد تصریح کرد: یکی از اعضا درخواست کاغذ سربرگ‌دار کرد مبنی بر اینکه اگر در تهران وهرجایی مدیری را ملاقات کرد، درخواستی برای شهر بنویسد آن هم از طرف رئیس شورا نه اینکه بدین صورت و از طرف خودشان بنویسند.این موضوع را گزارش خواهم داد و پیگیر کار قانونی‌‌اش هستم. 
وی ضمن انتقاد از نمایندگان مجلس افزود: از نماینده انتظار داریم ما را گرد هم آورد نه اینکه جدایی بی‌اندازد.آقای مرادیان سه ماه جواب تلفن و پیام‌های مرا به عنوان رئیس شورای شهر نمی‌دهد درحالی که قبلا در جلسه مجلس هم جوابگو بودند اما بعد انتخاب شهردار، سراغی از ما نگرفت. آقای علی‌پور نیز تنها یکبار به شهرداری آمدند که تا الان کمکی ندیدیم. 
رمضان‌نژاد با بیان اینکه شورای دوره ششم برای تحول آمده است، اظهارداشت: طرح‌های خوبی برای ورودی و خروجی شهر، تبدیل جایگاه سی‌ان‌جی سابق به مجتمع تفریحی، ایجاد دانشکده فنی ، آغاز پروژه پارک میانسی و موارد دیگر داریم که مکاتبات و پیگیری‌های مستمر انجام می‌شود.‌برای تحول آمده‌ایم و شهر آینده خوبی خواهد داشت. جلوی تک رَوی‌ها نیز گرفته خواهد شد. 
وی افزود: مردم بدانند مشکلات مربوط به دوره آقای قلی‌نژاد نیست بلکه شهرداری از گذشته به چند پیمانکار بدهکار است که می‌توانند از استان حساب را مسدود کنند اما پیگیر حل مشکلات هستیم. هر ماه گزارش کار ارائه خواهیم کرد.دست نیاز به سوی نمایندگان و همه کسانی که می‌توانند کمک کنند، دراز می‌کنیم و مشاوره پذیر هستیم.
به گزارش تسنیم، آنچه شهروندان را نگران می‌کند، اختلاف نظر در رای‌گیری مصوبات نیست، بلکه تقابل آشکار اعضای شورای شهر، عقب ماندن خدمت‌رسانی در اثر کِشمَکِش‌های دور از انتظار، مشکلات مالی شهرداری، جمع‌آوری زباله با لودر و هر چیزی که به توسعه شهری خدشه وارد کند، است.اعضای شورا به‌عنوان منتخبان مردم، پارلمان شهری را به رینگ اثبات خود تبدیل نکنند.شهر پر از چالش‌هایی است که در زیر بار ناملایمات، کمرش خم شده و تنفس‌اش در هوای غبارآلود جدال‌ها، سخت شده است.چه بهتر که اعضای شورا به جای مقابله باهم و درگیر بودن درس عبرت دادن به رسانه‌ها، به وظیفه خدمت‌رسانی خود عمل کرده و همچون روزهای تبلیغاتی، خود را خادم مردم بدانند و با احترام به رای مردم، اعتماد از دست رفته را باز پس گیرند.
نقره‌داغ 42 متخلف‌ انتخاباتی در کهریزک/ از جزای نقدی متهمان تا ممنوعیت از عضویت در شورای شهرابراز امیدواری عضو شورای شهر به موفقیت اوجاقی در سازمان ورزش شهرداریروایتی دیگر از شخم‌زدن یک خیابان در خرم‌آباد؛ جلسه شورای شهر به دعوا کشیده شد نمایندگان مجلس نیز سوادکوه را همچون روزهای انتخابات، حوزه انتخابیه خود دانسته و برای رفع چالش‌ها تاثیرگذار باشند.‌زیباست که هر کسی در جایگاهی که قرار دارد، انجام وظیفه کند. انتهای پیام/ش

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/239675/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

سردار رادان: حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

ضرورت لایروبی حوضچه نیروگاه نکا/ پیشرفت زباله سوز ساری شتاب گرفت

مردم همراه و حامی پلیس برای اجرای طرح نور هستند

12 زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور 27 واحد تولید در اکسپو

سردار رادان: در طرح نور، رئیس جمهور از ما حمایت کرده است

سردار رادان: در طرح نور، ما حمایت رئیس جمهور و قوه قضائیه را داریم

حسن یزدانی به تشک برگشت

طرح نور طرحی برای صیانت از عفاف و حجاب دختران ایران

اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد

اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)

آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل

نوجوان 16 ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد

حمایت قاطع بسیج اساتید حوزه علمیه استان همدان از طرح نور فراجا

اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

سردار رادان: در طرح نور به‌دنبال حجاب و عفاف و صیانت از دختران و خواهران خودمان هستیم/ شهادت می‌دهم که رئیس قوه قضائیه در حمایت از طرح حجاب و عفاف مردانه کنار ما بوده/ شهادت می‌دهم رئیس‌جمهور از ما حمایت کرده است

رادان: طرح نور، طرح امنیتی انتظامی نیست

سردار رادان: طرح نور اصلا طرح امنیتی و انتظامی نیست

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور

ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟

جلسه شورای فرهنگ عمومی - ساری

لبخند شکوفه های بهاری در مازندران

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ذخیره‌سازی 2831 تن مرغ در سردخانه‌های مازندران

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

27 رقم برنج در کشور معرفی شده است

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»

توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل

بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا

روند تکمیل نیروگاه زباله‌سوز ساری شتاب می‌گیرد

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد

کشف محموله میلیاردی باتری‌های قاچاق در بابل

تجمع حافظان نور در حرم حضرت معصومه (س)

(تصاویر) شکوفه‌های بهاری مازندران

سهراب و فروغ برای هم شعر می‌خواندند/ فرح پنج بار برای افتتاحیه نمایشگاه سهراب آمد ولی او در نمایشگاه حاضر نمی‌شد؛ هیچ دلیل سیاسی هم نداشت

لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران

خصوص واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!

بهره برداری از دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری

برگزاری تجمع حمایتی مردم و بانوان کرمانشاهی از اجرای «طرح نور»

همه مسئولان باید برای اجرای طرح نور کمک کنند

راهپیمایی « جمعه خشم» در مازندران برگزار می شود

برگزاری تور بین المللی دوچرخه‌سواری خزر؛ اواخر اردیبهشت