پیام مازند

آخرين مطالب

داستان پرحواشی کشتارگاه نور تمامی ندارد! مقالات

داستان پرحواشی کشتارگاه نور تمامی ندارد!
  بزرگنمايي:

پیام مازند -

پیام مازند


ایسنا/مازندران کشتارگاه نور که با مشکلات متعدد روبه رو بود و همین چالش ها آن را تا مرز پلمب شدن رساند و با شرط ها و شروط ها دوباره فک پلمب شد اما هنوز درگیرو دار حواشی عدیده ای قرار دارد و هنوز اوضاع درستی ندارد.
قصه پر غصه کشتارگاه نور به چندین سال قبل بر می گردد که به شرط و شروط فک پلمپ شد و قرار بود که اقداماتی در راستای بهبود این کشتارگاه انجام شود.
چندی پیش دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نور به همراه رئیس اداره دامپزشکی و پیمانکار کشتارگاه از قسمت های مختلف این کشتارگاه بازدید و از روند فعالیت این واحد تولیدی مطلع می شود؛
قنبری در حاشیه این بازدید مشکلات فعلی این کشتارگاه را مربوط به فضای محیطی آن اعم از عرصه و اعیان دانسته و افزود: اغلب مشکلات ساختاری در فضای فیزیکی این واحد تولیدی مربوط به سنوات گذشته بوده و باید با همکاری مستقیم شهرداری مرتفع گردد که عموما برون رفت از این معضل از حیطه اختیارات پیمانکار خارج است.
وی با بیان اینکه مشکلات این کشتارگاه نیاز به یک برنامه ریزی مدون دارد، خاطرنشان کرد: هماهنگی بین سازمانی به ویژه مشارکت شهرداری نور و اداره دامپزشکی در رفع این معضل لازم و ضروری بوده و دستگاه قضایی شهرستان تلاش خواهد کرد ضمن ایجاد انسجام با ارائه راهکارهای قانونی بهبود شرایط فعلی را رقم زده و مقدمات تأمین سلامت شهروندان را فراهم نماید.
اما ماجرای پرحاشیه کشتارگاه شهرستان نور، همچنان ادامه دارد، کشتارگاهی که با چالش‌ها و حاشیه‌های فراوان، همچنان به کار خود ادامه می‌دهد و به نظر می‌رسد حتی ورود دستگاه قضایی نیز، نتوانسته مشکل را برطرف کند. کشتارگاهی که پس از چندین بار تذکر در سال‌های گذشته به دلیل رعایت نشدن بهداشت، پلمب می‌شود و پس از ورود نهادهای مسئول، با شرط‌های گوناگون، فک پلمب می‌کنند اما همچنان مشکلات در این کشتارگاه ادامه دارد.
رعایت نکردن بهداشت در این کشتارگاه، با توجه به نزدیک بودن دو مرکز دانشگاهی و قطب جمعیتی شهرستان و همچنین وجود یک آبندان تامین کننده مصارف کشاورزی، می‌تواند بسیار خطرناک باشد و در این زمینه، ورود جدی مسئولان و رفع آن مشکل، جای تقدیر دارد.
علی شادمان فرماندار شهرستان نور چندی پیش در گفت وگو با ایسنا گفته بود که در گذشته کشتارگاه نور یک سری نواقصی را داشت که پس از پیگیری از طریق شهرداری و اقداماتی از جمله تصفیه خانه و لاشه سوز و پیش سرد کن ، تغییراتی انجام شد اما برای رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.
همچنین عباس بابایی رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نور نیز به خبرنگار ایسنا گفته بود که سیستم تصفیه فاضلاب را یکی از مهمترین بخش ها است و بارها اعلام شد که تا زمانی خونآبه از فاضلاب سالن ها حاصل از شستشو جدا نشود، این سیستم نمی تواند درست عمل کند چرا که سیستم تصفیه ای که در آن طراحی شده برای تصفیه پساب و فاضلاب است نه برای تصفیه خون و باید این مشکل برطرف می‌شد.
وی نتایج اعلام شده از آخرین خروجی کشتارگاه در شهریورماه 1400 را 10 برابر نرمال دانست و افزود: عدد نرمال و استاندارد از خروجی کشتارگاه برای سی او دی در مصرف کشاورزی 200 و رودخانه 100 در نظر گرفته شده که متاسفانه نتایج به دست آمده عدد 1000 بوده و عدد نرمال و استاندارد خروجی کشتارگاه برای بی او دی برای مصارف کشاورزی 100 رودخانه 50 باید باشد که نتایج بدست آمده عدد 580 بوده و با توجه به اینکه کلر زنی هم صورت نمی گیرد نشان دهنده آلودگی میکروبی بسیار بالا است.
پس از انتشار این خبر توسط خبرنگار ایسنا در شهرستان نور پای مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها به شهرستان نور کشیده شد و باعث شد تا از کشتارگاه شهرستان نور بازدیدی به عمل آورند درمورد همین موضوع ارتباطی با مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها برقرار شد تا از نتیجه این بازید باخبرشویم
سید محمد محمدی تاکامی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بازدیدی به همراه فرماندار، شهردار، رییس و اعضای شورای شهر نور، روسای ادارات محیط زیست و دامپزشکی و دیگر مسئولین از محل کشتارگاه شهرستان نور به عمل آمد.
وی تصریح کرد: باتوجه به اینکه کشتارگاه نیاز اصلی جامعه در زمینه گوشت را فراهم می کند بنابراین سلامت و رعایت بهداشت در آن خیلی مورد توجه است و خوشبختانه در طول یکسال اخیر مواردی را که مد نظر دامپزشکی بود تا حد زیادی برطرف شد.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراها خاطرنشان کرد: دوربین های پایش تصویری باید برای نظارت مستمر در اختیار محیط زیست و دامپزشکی قرار می گرفت که در روز بازدید بر این موضوع تاکید و بهره بردار مکلف به انجام آن تا مدت حدود دوهفته شده است.
تاکامی با اشاره به اینکه مقررشد تا شهرداری نظارت بیشتری بر کشتارگاه داشته باشد، افزود: مواردی توسط دامپزشکی جهت توسعه و بهبود کشتارگاه نور مطرح شد که قرار است شهرداری با ارائه طرح مناسب و موافقت دامپزشکی نسبت به گسترش فضا و شرایط مطلوب تر اقدامات لازم را انجام دهد.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/241258/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اجرای طنزواره استانی با عنوان میرما در محمودآباد

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور»

6 مدال بانوان مازندران در مسابقات کشوری کوراش

امام جمعه ساری: باید فرزندان خود را برای جذب در حوزه‌های علمیه ترغیب کنیم

استقرار 1419 دستگاه صندوق الکترونیک برای انتخابات خرم‌آباد و چگنی

تصادف در محور پلدختر به خرم‌آباد 8 مصدوم برجا گذاشت

طرح نور فراجا موفقیت در حوزه جنگ نرم است

عملیات وعده صادق،نماد اقتدار کشور

برگزاری آئین بزرگداشت نخستین سالگرد شهید آیت الله سلیمانی

راهپیمایی «جمعه خشم» در خرم‌آباد

برگزاری آیین شکرگزاری رحمت ماه صیام در منطقه لفور مازندران

تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت هدف اصلی «طرح نور» است

برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی در قزوین

آیت الله علم الهدی: تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت، هدف اصلی «طرح نور» است

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور» /آموزش و پرورش موافقت کند اساتید حوزه عفاف و حجاب دختران را اقناع کنند

ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران

ترافیک سنگین در جاده چالوس

حمله موشکی به اسراییل اعجاز وعده صادق بوده است

برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی

جزئیات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور + سایت ثبت‌ نام

برگزاری کنگره 400 شهید روحانی مازندران

پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان شهرستان نور

حضور 90 بازیکن و مربی در سومین مرحله جشنواره مینی بسکتبال کشور

ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران | روایت داور مصدوم: فیلم تا قبرس و آلمان هم رسیده است، کتک خوردن یک داور! | آقایان برای رضایت گرفتن ...

همه چیز درباره واریز یارانه کمک معیشتی فروردین‌ماه | جیب سرپرستان خانوارها پر پول شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

مرگ 91 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در مازندران

کنگره 400 شهید روحانی استان مازندران برگزار می‌شود

توجه ویژه دولت برای رفع عقب ماندگی‌های بخش آب در مازندران

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

انتصاب جدید در ستاد مرکزی راهیان نور کشور

کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل

مسدود شدن 205 چاه غیرمجاز در مازندران

امید به بازگشت روز‌های خوب نساجی

مرگ 91 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر

حمایت از تشکل‌های مردم پایه فرهنگی هنری در مازندران

انتصابات جدید در ستاد راهیان نور

امواج آرام خزری در مازندران

اقدام غیر قانونی در شرکتی کردن پرسنل سابق موسسه اعتباری نور

تعیین تکلیف حدود 7 هزار چاه کشاورزی در مازندران

رتبه نخست مازندران در صادرات لبنیات

تردد در راه های مازندران عادی و روان است

بازار برنج در مازندران از رکود خارج شده است

اولتیماتوم 2 ماهه بازرسی لرستان برای تکمیل پل شوراب

ایران‌چک 500 هزار تومانی در بازار؟! + عکس

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد