پیام مازند

آخرين مطالب

هنرمندان مازندران در رویداد ساری2022 نقش ایفا می‌کنند سياسي

هنرمندان مازندران در رویداد ساری2022 نقش ایفا می‌کنند
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری –ایرنا– نقش و اثرگذاری هنرمندان مازندران در برگزاری فعالیت‌های هنری رویداد ساری 2022 با حضور تعدادی از هنرمندان تئاتر، معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر این رویداد بین‌المللی بررسی و تبیین شد.

به گزارش ایرنا، نشست هم‌اندیشی تعدادی از هنرمندان شاخص تئاتر مازندران با موضوع برگزاری رویداد فرهنگی ساری2022 و سهم هنرمندان تئاتر در این بهتر برگزار شدن این رویداد به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برگزار شد.
این نشست به بهانه برگزار شدن سی‌وسومین جشنواره تئاتر استان در روزهای اخیر و استقبال چشمگیر مردم از نمایش‌ها در ساری برپا شد و در آن تعدادی از کارگردان‌های تئاتر استان همراه با معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و دبیر رویداد ساری2022 درباره چگونگی سهیم شدن هنرمندان تئاتر در شهرستان‌های مختلف مازندران برای برپایی رویداد ساری2022 بحث و تبادل نظر کردند.
دبیر و طراح رویداد بین‌المللی ساری2022 در حاشیه این نشست به خبرنگار ایرنا گفت: هدف از برگزاری این نشست به بهانه برپا شدن سی‌وسومین جشنواره تئاتر مازندران و استقبال مخاطبان از این رویداد، رسیدن به فهم مشترک از گردشگری فرهنگی و هنری برای اضافه کردن جاذبه از ظرفیت‌های فرهنگی استان به گردشگری مازندران بود که خوشبختانه نکات قابل توجهی نیز در نشست مطرح شد.
دکتر علی ماهفروزی اظهار کرد: قرار است این نشست‌ها با هنرمندان بخش‌های مختلف را به صورت ماهانه برگزار کنیم تا هنرمندان به ما بگویند چگونه می‌شود مازندران را در عرصه هنر معرفی کرد و برای این معرفی نیز برنامه بیرون و ساختار درست کنیم.
وی افزود: استفاده از ظرفیت‌های هنری و ایده‌ها و تولیدات هنرمندان بویژه در شاخه‌های نمایشی یکی از موضوعات اصلی رویدادهای مرتبط با فرهنگ و گردشگری در هر جامعه است و مازندران نیز با توجه به فرهنگی غنی بومی می‌تواند به کمک هنرمندان بخش‌های مختلف از جمله موسیقی، نمایش و تجسمی از این ظرفیت فرهنگی بهره مناسبی بگیرد. کاری که در بسیاری از استان‌ها مانند استان‌های جنوبی یا حتی استان همسایه ما گیلان انجام شده و مازندران از آن هنوز بهره چندانی نگرفته است.
دبیر رویداد بین‌المللی ساری2022 خاطرنشان کرد: باید در طول سال میزبانی از این رویداد با برنامه‌های متعدد شب‌های فرهنگی و به ویژه در 10 روز اصلی رویداد که مهر 1401 برگزار می‌شود به استانداردی در فعالیت‌های گردشگری برسیم که هم ظرفیت‌های فرهنگی در آن باشد و هم جذابیت‌های بصری برای گردشگران ایجاد کند.

پیام مازند

بازدید رئیس مؤسسه فرهنگی اکو از ساری در آستانه رویداد ساری 2022 - عکس: خزرنما ماهفروزی تصریح کرد: بدون تعارف باید بگوییم که در حال حاضر اگر دریا و جنگل را از مازندران حذف کنیم تقریبا هیچ چیزی برای نمایش در عرصه گردشگری نداریم. در حالی که ظرفیت‌های فرهنگی ما بیشمار است. به همین دلیل استان باید درگیر فعالیت‌های هنری شود. بخش‌های مختلف هنری اعم از ظرفیت‌های تئاتری، موسیقایی، سینمایی و گالری‌های ما باید درگیر این رویداد شوند و ایده‌پردازی کنند. این بخش مهم از گردشگری در مازندران کاملا مغفول مانده است.
وی با تأکید بر این که رویداد بین‌المللی ساری2022 بهانه‌ای برای برجسته کردن همین ظرفیت‌ها محسوب می‌شود، گفت: هدف همین است که ظرفیت‌های جذاب و مهم فراموش شده را به بهانه این رویداد پررنگ کنیم تا مازندران در زمان‌های پیک سفر و بویژه در نیمه دوم سال که بهترین زمان برای عرضه جذابیت‌های فرهنگی این استان است از این موقعیت‌های فرهنگی که عمدتا ریشه در باورها و اسطوره‌ها دارند بهره بگیرد.
ماهفروزی افزود: موسیقی جنوب ایران به عنوان یکی از ظرفیت‌های فرهنگی و جاذبه برای گردشگران جا افتاده است و بخشی از فرهنگ صیادی‌ مردم این منطقه به واسطه تلفیق هنر نمایش و موسیقی توسط هنرمندان به مردم معرفی شده و اکنون نیز به تنهایی یک جاذبه گردشگری است. اما فرهنگ جذاب و غنی مازندران زیر پوشش دریا و جنگل پنهان ماند. در حالی که فرهنگ باید در گردشگری نسل سوم یکی از موضوعات محوری باشد که در این رویداد به آن می‌پردازیم. نشست با هنرمندان نیز برای همین منظور بود که ببینیم کمبودها و ظرفیت‌ها و راهکارهای ما چیست.
در این نشست معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران نیز محور فعالیت‌های هنری رویداد فرهنگی ساری‌2022 به ویژه هنرهای نمایشی را برای مشارکت و حضور فعال و تاثیرگذار در این رویداد بزرگ تبیین کرد.
هر یک از هنرمندان حاضر در جلسه نیز انتظارات و دیدگاه‌های خود را برای همکاری و مشارکت در برگزاری این برنامه فرهنگی شرح دادند و با استقبال از این طرح، آمادگی خود را برای مشارکت دراین رویداد مهم بین‌المللی اعلام کردند.
پیشنهاد میزبانی مرکز مازندران به عنوان پایتخت گردشگری اکو با عنوان رویداد ساری‌2022 اوایل سال 1398 از سوی میراث فرهنگی و استانداری مازندران به میراث فرهنگی کشور داده شد و روز 12 مهر ماه سال 1398 هم به تصویب هیئت وزیران گردشگری کشورهای عضو اکو در تاجیکستان رسید.
فعالیت اجرایی این رویداد از آذر ماه 1398 با استقرار دبیرخانه در محل اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و سپس اقدامات تبلیغاتی همچون رونمایی از لوگو آغاز شد.
اهداف اصلی طرح پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو تشویق کشورهای عضو برای تهیه برنامه‌های ملی به منظور توسعه شهرهای گردشگری با هدف فقرزدایی و توسعه پایدار اقتصادی، افزایش توجه به طبیعت‌گردی، گردشگری مذهبی، سلامت و فرهنگی در میان کشورهای عضو، بالا بردن استانداردهای زندگی شهری، افزایش آگاهی عمومی مردم کشورهای عضو اکو از جاذبه‌های توریستی، منابع و امکانات موجود در این کشورها به منظور تشویق گردشگری ورودی و ایجاد رقابت مثبت بین کشورهای عضو به منظور رشد گردشگری است.
برچسب‌ها
گردشگری اقوام ایرانی ساری مازندران هنرمندان شهرداری ساری سازمان اکو
پروندهٔ خبری
رویداد بین‌المللی ساری 2022، دروازه توسعه گردشگری مازندران

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/243138/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

استقرار 1419 دستگاه صندوق الکترونیک برای انتخابات خرم‌آباد و چگنی

تصادف در محور پلدختر به خرم‌آباد 8 مصدوم برجا گذاشت

طرح نور فراجا موفقیت در حوزه جنگ نرم است

عملیات وعده صادق،نماد اقتدار کشور

برگزاری آئین بزرگداشت نخستین سالگرد شهید آیت الله سلیمانی

راهپیمایی «جمعه خشم» در خرم‌آباد

برگزاری آیین شکرگزاری رحمت ماه صیام در منطقه لفور مازندران

تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت هدف اصلی «طرح نور» است

برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی در قزوین

آیت الله علم الهدی: تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت، هدف اصلی «طرح نور» است

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور» /آموزش و پرورش موافقت کند اساتید حوزه عفاف و حجاب دختران را اقناع کنند

ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران

ترافیک سنگین در جاده چالوس

حمله موشکی به اسراییل اعجاز وعده صادق بوده است

برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی

جزئیات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور + سایت ثبت‌ نام

برگزاری کنگره 400 شهید روحانی مازندران

پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان شهرستان نور

حضور 90 بازیکن و مربی در سومین مرحله جشنواره مینی بسکتبال کشور

ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران | روایت داور مصدوم: فیلم تا قبرس و آلمان هم رسیده است، کتک خوردن یک داور! | آقایان برای رضایت گرفتن ...

همه چیز درباره واریز یارانه کمک معیشتی فروردین‌ماه | جیب سرپرستان خانوارها پر پول شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

مرگ 91 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در مازندران

کنگره 400 شهید روحانی استان مازندران برگزار می‌شود

توجه ویژه دولت برای رفع عقب ماندگی‌های بخش آب در مازندران

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

انتصاب جدید در ستاد مرکزی راهیان نور کشور

کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل

مسدود شدن 205 چاه غیرمجاز در مازندران

امید به بازگشت روز‌های خوب نساجی

مرگ 91 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر

حمایت از تشکل‌های مردم پایه فرهنگی هنری در مازندران

انتصابات جدید در ستاد راهیان نور

امواج آرام خزری در مازندران

اقدام غیر قانونی در شرکتی کردن پرسنل سابق موسسه اعتباری نور

تعیین تکلیف حدود 7 هزار چاه کشاورزی در مازندران

رتبه نخست مازندران در صادرات لبنیات

تردد در راه های مازندران عادی و روان است

بازار برنج در مازندران از رکود خارج شده است

اولتیماتوم 2 ماهه بازرسی لرستان برای تکمیل پل شوراب

ایران‌چک 500 هزار تومانی در بازار؟! + عکس

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمال در آخرین روز فروردین

حمله اسرائیل به جنوب سوریه

اعزام 15 هزار دانش‌آموز به اردوی راهیان‌نور و پیشرفت