پیام مازند

آخرين مطالب

جریمه 20 هزارتومانی گران‌فروشی مواد غذایی بازدارنده نیست مقالات

جریمه 20 هزارتومانی گران‌فروشی مواد غذایی بازدارنده نیست
  بزرگنمايي:

پیام مازند -

پیام مازند


به گزارش ایرنا ، طبق آمار سازمان صنعت ، معدن و تجار مازندران امسال تا پایان آبان ماه 12 هزار و 594 فقره پرونده تخلف گران فروشی در استان تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است که حدود 40 درصد نسبت به دوره مشابه سال گذشته افزایش دارد.
پارسال در دوره هفت ماهه هشت هزار و 322 فقره پرونده گران فروشی در مازندران تشکیل شده بود.
فشار تورم و گرانی کالاها و اجناس بر زندگی مردم سبب شده است تا آنها نظارت را حلقه مفقوده وضعیت کنونی بازار بدانند و از مسئولان درخواست کنند تا نظارت ها تشدید کنند .
استاندار جدید مازندران هم از دیروز شنبه دستور آغاز عملیات اجرایی نظارت بر بازار استان را با رمز « یا امیرالمومنین» صادر کرده و به گران فروشان و واسطه ها در این باره هشدار داد.
سید محمود حسینی‌پور همزمان با صدور دستور اجرای این طرح ، گفت که عملیات اجرایی نظارت بر بازار استان به منظور برخورد قاطعانه با گران‌فروشی با همکاری مشترک بسیج، دستگاه قضا و تعزیرات حکومتی آغاز شده است.
وی با بیان این که قیمت‌ها و هزینه تمام شده برای بازار مشخص است، هشدار داد : از همه تولیدکنندگان و کسبه محترم می‌خواهیم که از قانون تمکین کنند ولی کسانی که قیمت‌های مد نظر خود را در بازار اعمال می‌کنند و آرامش را از مردم گرفته‌اند بدانند که نمی‌توانند از امروز از دست قانون بگریزند و بدانند که ناظران ما خواب گرانفروشی را هم از سر خاطیان خواهند پراند.
نماینده عالی دولت در مازندران واسطه‌گران و سوداگران را علت اصلی بی‌ثباتی قیمت‌ها در بازار دانست و تصریح کرد: ما با کسانی کار داریم که واسطه بین تولید و مصرف هستند و در این بین سوداگری می‌کنند. تا کنون نیز دستگاه‌های نظارتی، تعدادی از این عناصر را شناسایی کرده‌اند.
استاندار مازندران به متولیان دستگاه های اجرایی و نظارتی هم هشدار داد که اگر با ترک فعل‌ها و غفلت‌ها باعث ولنگاری در بازار کنونی شده‌اند، باید در حوزه مسئولیت‌شان پاسخگو باشند.
کارشناسان معتقدند به اجرا گذاشتن طرح تشدید نظارت بر بازار این توقع را در شهروندان مازندرانی ایجاد می کند که نتایج ملموسی را در بازه زمانی مشخص مشاهده کنند و شاهد کاهش قیمت ها و یا ریشه کنی گران فروشی باشند ، ولی به اعتقاد آنان در کنار نظارت باید قوانین و مقررات مرتبط هم به روز رسانی شود .
این کارشناسان قوانین موجود در برخورد با تخلف گران فروشی را ناکارآمد می دانند و معتقدند که به همین دلیل بازار مازندران هر ساله شاهد افزایش این تخلف است ، موضوعی که رییس سازمان صنعت ، معدن و تجارت مازندران هم آن را تایید و بر ضرورت به روز رسانی قوانین تاکید می کند.

پیام مازند

جریمه 20 هزار تومانی
رییس سازمان صمت مازندران روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا گفت : جریمه 20 هزار تومانی در مبارزه با گران‌فروشی به هیچ عنوان بازدارنده نیست و در کمترین زمان ممکن اصلاح جرایم تعزیراتی از سوی دولت و مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار گیرد.
حسینقلی قوانلو افزود: با قوانین موجود تعزیراتی نمی‌توان قیمت کالا در بازار استان را مدیریت و اِعمال قانون کرد و به عنوان نمونه در صورت اثبات تخلف گران‌فروشی از سوی یک فروشگاه مواد غذایی، تنها مبلغ 20 هزار تومان برای فرد متخلف جریمه در نظر گرفته می‌شود که این رقم به هیچ عنوان بازدارنده نیست.
وی خاطر نشان کرد: از سوی دیگر قانون کنونی تعزیرات اجازه نمی‌دهد که فروشگاه‌های مواد غذایی و نانوایی‌ها در صورت تخلف گران‌فروشی و کم‌فروشی باهدف آسیب نرسیدن به امنیت غذایی شهروندان پملپ شود که این قوانین ناکارآمد باعث سوءاستفاده برخی از افراد سودجو برای ادامه تخلف‌های صنفی می‌شود.
رییس سازمان صمت مازندران گفت: 2 سال است که لایحه اصلاح قانون صنفی در مجلس شورای اسلامی مسکوت مانده و نمایندگان سراغی از آن نمی‌گیرند و در جنگ اقتصادی باید قوانین مبتنی با شرایط موجود بازنگری شود و نمی‌شود با قوانین دهه 60 و 70 بخواهیم بر بازار عرضه و تقاضای سال 1400 نظارت داشته باشیم.
وی افزود : در سطح ملی وزارت صنعت، معدن و تجارت و مجلس شورای اسلامی باید نسبت به اصلاح جرایم تعزیراتی اقدام کنند و نظارت دقیق بر بازار، مستلزم تصویب و اجرای قوانین بازدارنده است.
قوانلو با بیان اینکه از ابتدای فروردین تا پایان آبان سال جاری برای 12 هزار و 594 واحد صنفی در مازندران به دلیل گران‌فروشی پرونده‌ای به ارزش یک‌هزار و 960 میلیارد ریال تشکیل شد، خاطر نشان کرد: این رقم در مدت مشابه سال 1399 برای هشت هزار و 322 واحد صنفی متخلف به ارزش 850 میلیارد ریال است.
وی افزود : افزایش قابل توجه آمار جرایم از نظر ریالی و تعداد واحدهای صنفی متخلف، تنها یک موضوع را به مسوولان و کسبه ها یادآوری می‌کند که قوانین موجود تعزیراتی برای تنظیم بازار کارایی خود را از دست داده و مسوولان در سطح ملی به فکر اصلاح قوانین باشند.

پیام مازند

با 198 بازرس نمی‌توان بازار مازندران را نظارت کرد
رییس سازمان صمت مازندران همچنین گفت : در زمان حاضر نیروی‌های بازرسی اصناف در تمام شهرستان‌های مازندران که تحت مدیریت سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار دارند به 200 نفر هم نمی‌رسد و با این تعداد نیروی انسانی نمی‌شود به صورت تمام وقت بازار استان را مدیریت کرد.
وی افزود : برای استمرار نظارت بازار عرضه و تقاضای مازندران باید تعداد نیروی بازرس به سه‌هزار و 500 نفر برسد که در قالب بسیج اصناف قرار است نیروهایی به صورت جهادی به بازرسان کنونی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اضافه شوند.
قوانلو گفت: براساس آمار، حدود 12 هزار واحد صنفی در استان فاقد پروانه کسب صنفی هستند که صاحبان این واحدهای صنفی در ایجاد نابسامانی در بازار عرضه و تقاضای مازندران بسیار تاثیر گذار هستند که به طور حتم با افزایش نیروی انسانی در بدنه بازرسان اصناف، این واحدهای غیرمجاز زودتر شناسایی و پلمپ خواهند شد.
طبق آمارهای رسمی در استان مازندران 184 هزار واحد صنفی فعالیت دارد.
برچسب‌ها مازندران اصناف ستاد تنظیم بازار

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/244156/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

شمارش معکوس برای ثبت تالاب بین المللی گندمان در کنوانسیون رامسر

حمله هوایی به یک پایگاه حشد الشعبی در عراق/ یک کشته و 6 مجروح

آمریکا حمله به حشد الشعبی را رد کرد

حمله هوایی به یک پایگاه نظامی حشد الشعبی در عراق/ یک کشته و 6 مجروح

حمله صهیونیست‌ها به پایگاه حشدالشعبی در استان بابل عراق

انفجار در پایگاه حشدالشعبی در استان بابل عراق

فیلم/آماده باش پرسنل درمان در بیمارستان المحاویل در بابل

انفجار مقر فرماندهی حشد الشعبی در بابل عراق

ببینید | تصاویری از آتش‌سوزی ناشی از حمله هوایی درون پایگاه کالسو در بابل

جدیدترین تصویر از انفجار بزرگ در مقر حشدالشعبی | حجم گسترده آتش را ببینید

وقوع انفجار در شمال استان بابل عراق +فیلم

ببینید | اولین تصاویر از وقوع انفجار در یک مقر نظامی در استان بابل عراق

ببینید | فوری؛ حمله هوایی به مقر فرماندهی حشد الشعبی و مقر دفاعی در پایگاه کالسو بابل

ببینید | تصاویر تازه از انفجار مقر نظامی حشدالشعبی در استان بابل عراق

الگوبرداری استان های آذربایجان غربی و مازندران از طرح سفیران زیبایی قم

کسب مجوز استفاده از پوست‌های تک‌لایه و دولایه برای درمان بیماری‌های پوستی

اولین تصاویر واقعی پیکسل 9 پرو لو رفت

حامیان طرح پنجره‌های امید در آذربایجان غربی، پنجره پر نور نیازمندان شدند

اعلام جزئیات ممنوعیت تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران

(تصاویر) آیین سنتی برف چال در مازندران

معرفی مسئول جدید بسیج اساتید دانشگاه پیام نور استان البرز

اطلاعیه شماره 3 فراجا درباره اجرای «طرح نور»

اطلاعیه و گزارش پلیس درباره اجرای طرح نور

با هرگونه رفتار وکُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

فراجا درباره طرح عفاف و حجاب اطلاعیه جدید صادر کرد

اطلاعیه شماره 3 فراجا در اجرایِ "طرح نور"

اطلاحیه سوم پلیس درباره حجاب

اطلاعیه سوم پلیس درباره حجاب

تردد از آزادراه تهران - شمال به سمت مازندران ممنوع شد

اطلاعیه فرماندهی انتظامی کشور درباره اجرای «طرحِ نور»

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است | جریان سازی معاندین بر عزم و اراده پلیس تأثیری نخواهد داشت

اطلاعیه فراجا درباره وضعیت حجاب: با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد

اطلاعیه مهم فراجا درباره «طرحِ نور» (عفاف و حجاب)

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران نیز برخورد خواهد شد

اطلاعیه فراجا در مورد گشت ارشاد؛ اجرای طرح نور ادامه دارد

با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

سکوت تراکتوری‌ها پس از شکست

اطلاعیه فراجا در مورد طرح نور: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده/سناریوهای ساختگی بر عزم و اراده پلیس تاثیری نخواهد داشت/ پلیس عاری از خطا و اشتباه نبوده و با هرگونه رفتار و کُنش اشتباه احتمالی ماموران برخورد خواهد شد

مطلوب شدن وضعیت عفاف و حجاب در سطح کشور نسبت به قبل از اجرای طرح

فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است

توقیف خودروی قاچاق در ساری

ببینید | نساجی مازندران - تراکتور

تجهیز و نوسازی 150 هکتار شالیزار آمل

بهره‌برداری ازطرح جامع زیرساخت اراضی در مازندران

تصویرسازی از عبور نور اختروش‌ها از میان ابر‌های میان‌کهکشانی

تساوی نساجی و تراکتور در 45 دقیقه نخست

محمد مهاجری: آقای وزیر کشور برای رهبری هزینه نتراشید/گمان کرده‌اید اگر اسم گشت ارشاد را به طرح‌نور تبدیل کنید قضیه تغییر ماهیت می دهد؟

طرح نور تعطیل می شود؟

پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد پیام نور کیش