پیام مازند

آخرين مطالب

ماجرای عزل پر حاشیه در هیأت پرورش اندام مازندران اجتماعي

ماجرای عزل پر حاشیه در هیأت پرورش اندام مازندران
  بزرگنمايي:

پیام مازند -

پیام مازند


خبرگزاری فارس مازندران ـ سرویس ورزشی | در چند روز گذشته حواشی عجیبی اطراف یکی از پرطرفدارترین هیأت‌های ورزشی در مازندران همراه بود. در حالی‌که هنوز چهار ماه به پایان دوره چهار ساله محمدرضا ابوالقاسمی رئیس هیأت پرورش‌اندام و بدنسازی مازندران مانده بود، این رئیس پیشکسوت از سوی فدراسیون شبانه عزل شد تا شوک عجیبی این رشته پرطرفدار را در بر بگیرد.
صحبت‌های زیادی درباره علت این عزل شبانه شنیده شد و برخی‌ها بر این باور بودند که اعتراض ابوالقاسمی رئیس هیأت پرورش‌ اندام و بدنسازی مازندران علیه رئیس فدراسیون و درخواست اکیدش برای برگزاری مجمع فوق‌العاده فدراسیون منتج به آن شد که وی عزل شود!
فدراسیون پرورش‌اندام هم بدون برگزاری مجمع فوق‌العاده، در نامه‌ای به اداره‌کل ورزش و جوانان حکم سرپرستی نقی کلانتری را امضا کرد. رئیس فدراسیون بدنسازی که پس از اتفاقات چند وقت اخیر این رشته به شدت تحت فشار قرار دارد،‌ سرانجام رئیس هیأت مازندران را که یکی از مخالفان 100 در صدش بود را برکنار کرد.
داستان گویا از این قرار است که رئیس هیأت استان، بارها ابراز کرده بود که به نصیرزاده در مجمع انتخابات فدراسیون رای نداده و برای برگزاری مجمع فوق‌العاده وی هم تلاش‌های زیادی داشته است.
اما برخی بر این باور بودند که حتما اداره کل ورزش و جوانان استان تحت فشار قرار گرفته که زیربار این تغییر رفته است.
بیشتر پیگیر این موضوع شدیم متوجه شدیم حواشی پیش آمده در مسابقات پاورلیفتینگ بانوان مازندران علت اصلی عزل رئیس هیأت پرورش اندام بود. پاسخی که از سوی رنگرز در این زمینه داده شده است.
اینگونه که اعلام شده؛ گویا روز 27 مهرماه سال جاری مسابقات پاورلیفتینگ بانوان مازندران در شهرستان بابل برگزار شد و برخلاف قوانین و حتی عرف، آقایان نیز در سالن محل برگزاری این مسابقات حضور داشتند.
شنیده شده، طبق آیین نامه ورود آقایان به سالن برگزاری چنین مسابقاتی اکیدا ممنوع بوده، اما متاسفانه تصاویر به دست آمده برخلاف این موضوع را نشان می‌دهد و همین موضوع باعث شد تا حاشیه فراوانی پیرامون هیأت پرورش‌اندام مازندران صورت گیرد.
شنیده شده، حسن رنگرز مدیرکل ورزش و جوانان مازندران پس از این حواشی هیأت پرورش‌اندام استان را مورد انتقاد قرار داد و طی نامه‌ای رسمی خواستار توضیح از مسؤولان این هیأت شد. سرانجام رنگرز در برخورد با این تخلف، رئیس پیشین هیأت پرورش‌اندام استان را عزل و نقی کلانتری را به عنوان سرپرست موقت این هیأت معرفی کرد.
ابوالقاسمی یکی از روسای هیأت‌های استانی بدنسازی است که ذیل نامه درخواست از وزیر ورزش برای برگزاری مجمع فوق‌العاده فدراسیون بدنسازی برای رسیدگی به اقدامات رئیس این فدراسیون را امضا کرده بود و در مصاحبه خود نیز به صورت صریح از این اقدام خود دفاع کرد اما ساعاتی پس از این مصاحبه از سمت خود برکنار شد.
این عزل صورت گرفته در حالی بود که طوماری هم از سوی مربیان، داوران و تعدادی از روسای هیأت‌های شهرستانی در مازندران بر علیه رئیس هیأت برای برگزاری مجمع فوق‌العاده و عزلش صورت گرفته بود.
جالب اینجاست در فدراسیون هم، پس از درخواست تعدادی از روسای هیأت‌های استانی، در نهایت، مهدی علی‌نژاد معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش با برشمردن 10 مورد از تخلفات رئیس فدراسیون بدنسازی، دستور داد حداکثر تا 21 روز مجمع فوق‌العاده این فدراسیون برگزار شود. امضایی که سرانجام باعث عزل شدن خود رئیس هیأت مازندران شد !
در این زمینه در گفت‌وگویی با رئیس عزل شده پرورش اندام مازندران پرداختیم تا صحبت‌های وی را هم بشنویم. ابوالقاسمی رئیس عزل شده بدنسازی و پرورش اندام مازندران در گفت‌وگویی با خبرگزاری فارس در ساری، در خصوص عزل خودش اظهار کرد: عزل بنده باید با نظر مجمع صورت می‌گرفت و این اقدام را غیرقانونی می‌دانم. بنده به عنوان رئیس هیأت اگر هر خطایی هم کرده باشم، ابتدا باید طبق قانون حداکثر تا 21 روز مجمع برگزار شود و پس از آن اعضای مجمع با رای خود حکم به برکناری یا ادامه کار بنده را بدهند.
وی در خصوص اتفاقات رخ داده در مسابقات بانوان اظهار کرد: ساعت 4 بعد از ظهر بود که دیدم دبیر هیأت ما تماس گرفتند و گفتند سه چهار نفر از آقایان وارد سالن شدند و از این عزیزان فیلم و عکس هم گرفتند.حالا این موضوع برنامه‌ریزی شده بوده یا نه من نمی‌دانم ولی بلافاصله بچه‌های هیأت ما به داخل سالن می‌روند و این سه نفر را از سالن بیرون می‌کنند. ما بعدش بررسی کردیم و دیدیدم این سه نفر عضو کمیته فنی ما بودند و ما هر سه نفر را برکنار کردم. بدون اینکه کسی گزارشی رد کند یا کسی به من زنگ بزند خودم این کار را انجام دادم و به حراست اداره کل ورزش و جوانان نامه زدم و این اتفاق را شرح دادم و گزارش کردم.
اما حسین بریمانی معاون معاونت امور قهرمانی و ورزش اداره کل ورزش و جوانان مازندران در پاسخ به این حواشی ایجاد شده در گفت‌وگویی با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری، گفت: فیلمی از مسابقات پاورلیفتینگ بانوان در فضای مجازی منتشر شد که بازتاب خوبی نداشت و بازتاب منفی داشت.
بریمانی افزود: بعضی کارها است که سیکل کاری خودش را دارد. گزارشی به هیأت استان ارسال شد و هیأت استان هم پاسخ دادند و یکسری نامه‌نگاری‌های اداری صورت گرفت و در نهایت جمع‌بندی‌ای که شد نامه برای فدراسیون ارسال شد. فدراسیون مربوطه هم بعد از بررسی‌های صورت گرفته پاسخ دادند تا این شرایط اتفاق بیافتد.

پیام مازند

پیام مازند

معاون معاونت امور قهرمانی و ورزش اداره‌کل ورزش و جوانان مازندران بیان کرد: هنجارشکنی‌ که در مسابقات پاورلیفتینگ بانوان صورت گرفت باعث شد، چالش سنگینی برای ورزش استان به‌وجود بیایید و اداره‌کل هم تحت فشار قرار گیرد.
وی در پاسخ به اینکه عزل رئیس هیأت غیرقانونی بود هم واکنش نشان داد و گفت: این جزو قانون هیأت‌های ورزشی است، در موردی که رئیس و نایب رئیس مجمع در یک موردی به اشتراک برسند می‌توانند رئیس هیأت را عزل کنند.

پیام مازند

بریمانی در پاسخ به این سوال که چرا برای عزل رئیس پرورش اندام مجمع فوق‌العاده برگزار نشد و شبانه عزل شدند، گفت: ببینید سه راه برای عزل رئیس هیأت‌های ورزشی وجود دارد. طبق آیین نامه‌ای که در قبل بوده و در آیین‌نامه جدید هم وجود دارد. راه اول با عدم رضایت رئیس مجمع به‌عنوان رئیس فدراسیون که مکاتبه می‌کند و دلایل اینکار را به مدیرکل اعلام می‌کند و در صورت موافقت مدیرکل آن رئیس عزل می‌شود که عکس این موضوع هم صدق می‌کند که راه دوم است.مثلا مدیرکل ورزش و جوانان مازندران از یک رئیس هیأت شاکی باشد و مستندات و نظراتش را به رئیس فدراسیون ارسال می‌کند و در صورت تایید فدراسیون، رئیس هیأت عزل می‌شود.
وی ادامه داد: راه سوم این داستان‌ها برگزاری مجمع فوق‌العاده است. مثلا اعضای مجمع می‌بینند که با وجود تخلف رئیس هیأت، نه مدیرکل برای هیأت آنها کاری می‌کند و نه رئیس فدراسیون، برای همین طبق قانون درخواست برگزاری مجمع فوق‌العاده می‌دهند.

پیام مازند

بریمانی در پایان به این موضوع که گفته شده رنگرز مدیرکل ورزش و جوانان مازندران و وی به ابوالقاسمی گفتند که باید امضای خودش را پس بگیرد، واکنش نشان داد و گفت: اصلا ما همچین چیزی به ایشان نگفتیم و هر کاری صورت گرفته طبق قانون بوده و اداره‌کل ورزش و جوانان با هنجارشکنی مقابله کرده است که طبق قانون کشور ما است ولاغیر!
به گزارش فارس، طبق آیین‌نامه ورود آقایان به سالن محل برگزاری مسابقات ممنوع بود؛ اما تصاویر به دست رسیده خلاف این موضوع را نشان می‌دهد و حاشیه‌های عجیبی به همراه داشت و در سالن برگزاری این مسابقات آقایان هم حضور داشتند.این موضوع مورد انتقاد شدید مدیران استان قرار گرفت و حتی مسؤولان استان مازندران طی نامه‌ای به خواستار توضیحاتی شدند و نسبت به این موضوع تذکر دادند.
به گزارش فارس؛ محمدرضا ابوالقاسمی، رئیس هیأت پرورش اندام استان مازندران به دلیل حواشی پیش آمده در مسابقات پاورلیفتینگ زنان این استان، از سمتش برکنار شد.
انتهای پیام / 86059/ح

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/244865/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برگزاری جشن گلریزان، دست‌های ماندگار در نوشهر

حمایت مردم محمودآباد از عملیات « وعده صادق»

زنجیره انسانی در ساحل نکا

اجرای 12 پروژه آبرسانی در رامسر

رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در کجور مازندران

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمالی کشور

اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در محورهای مواصلاتی مازندران

قهرمانی اراک در مسابقات والیبال دانشجویان منطقه پنج دانشگاه آزاد

تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان مازندران

سالگرد درگذشت دست‌نشان با حضور کادرفنی نساجی

زنجیره مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در سواحل دریای مازندران

موضوع ایثار و شهادت موضوع بسیار مهم دولت سیزدهم است/بکارگیری ظرفیت های مردمی از برنامه های جدی بنیاد است

گردهمایی فعالان هنری مساجد مازندران

مطالبه عمومی برای اجرای طرح نور درمازندران

لزوم استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه آزاد برای پویایی و شکوفایی کشور

فریدونکنار؛ میزبان مرحله استانی جام شهید عجمیان

هشدار در مورد احتمال آتش سوزی جنگل‌ها در مازندران

ساخت 11هزارمین مسکن روستایی دراستان مازندران

30 دانشگاه در فاز اول رویکرد خود را به حکمت بنیان تغییر می‌دهند

اعلام محدودیت‌های ترافیکی در این محور شمالی

رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در کجور

شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگه داشته اند

رشد اقتصادی ایران به روایت صندوق بین‌المللی پول

حکم شرعی امتیاز خودروی واگذار شده چیست؟

حمایت مردم شهرستان نور از عملیات سپاه و فراجا

هشدار آتش سوزی در جنگل های مازندران

اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال

6 مدال بانوان مازندرانی در مسابقات کوراش قهرمانی کشور

پایان جولان سارق سیم کابل برق در ساری

زنجیره انسانی مازندرانی‌ها در سواحل دریا

مطالبه گری مازندرانی ها برای اجرای طرح « نور»

بیش از 90 درصد مردم کردستان از اجرای طرح نور استقبال کردند

مبنای قانونی اقدامات پلیس در برخورد با مسئله‌ی حجاب در قالب طرح نور چیست؟

1500 حلقه چاه بدون پروانه در مازندران تعیین تکلیف شد

گروه‌های مردمی مسوولان را در اجرای «طرح نور» در ورامین یاری کنند

همه آمدند/ زنجیره انسانی از گلوگاه تا رامسر در حاشیه خزر

سهم یک چهارمی ساخت خانه‌های روستایی در طرح نهضت ملی مسکن مازندران

استحکام پایه‌های جامعه از نور و انرژی شهدا است

منطقه زیبای پامنار خوزستان

اجرای مرحله چهارم طرح پیشگامان امنیت در مازندران

زنجیره انسانی مردم ولایتمدار چالوس در ساحل دریا

زنجیره انسانی حمایت از عملیات وعده صادق در سواحل مازندران

مبارزه با بیماری‌های گندم در مزارع بهشهر

هشدار آتش‌سوزی در جنگل‌های مازندران

محدودیت‎های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران

جمعه بازار صنایع‌ دستی در شهرملی گلیچ بهشهر برگزار می‌شود

دوربین insta360 X4 چه مشخصاتی دارد؟

اجرای طرح « نور» مطالبه عمومی است