پیام مازند

آخرين مطالب

مهر گزارش می دهد؛

گرانی نُقل بازارهای مازندران/ حلقه های درهم تنیده دلالی وسوداگری مقالات

گرانی نُقل بازارهای مازندران/ حلقه های درهم تنیده دلالی وسوداگری
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری- گرانی و کاهش قیمت خرید سهم مردم مازندران از آشفتگی بازارهای های استان در آستانه یلدا و ورود به زمستان است.

خبرگزاری مهر ، گروه استان‌ها: با آنکه چند روزی نظارت بر بازار با ورود ناظران تازه نفس بسیجی شتاب بیشتری گرفته است اما حلقه‌های درهم تنیده دلالی بین چرخه تولید تا مصرف سبب شده تا دست بسیاری از خانوارها از اقلام غذایی کوتاه و کوتاه‌تر شود.
به رغم آنکه ستاد تنظیم بازار در قالب دستور، قیمت 24 قلم را تعیین و فروشندگان را ملزم به رعایت آن کرده است اما بازار و فروشندگان چندان به این دستورها توجهی ندارند و تنها بازاری که با دستور منفی و قرمز می‌شود، بازار سرمایه و بورس است نه بازار خیابان.
خرید مرغ 31 هزار تومان، شانه تخم مرغ 43 هزار تومانی، شیر هفت هزار تومان، ماسه دبه ای 37 هزار تومانی و غیره در فروشگاه‌های کوچه و خیابان‌های مازندران مقدور نیست و فروشگاه داران با یک کلمه «نداریم؛ نگرد، نیست» آب پاکی روی دست مردم و مصوبه‌های کاغذی می‌ریزند.
با آنکه روند نظارت‌ها شتاب بیشتری گرفته و ملموس‌تر شده اما همچنان قیمت بسیاری از کالاها با وعده‌های مسئولان برای تثبیت قیمت‌ها همخوانی و سازگاری ندارد
از سوی دیگر با آنکه روند نظارت‌ها شتاب بیشتری گرفته و ملموس‌تر شده اما همچنان قیمت بسیاری از کالاها با وعده‌های مسئولان برای تثبیت قیمت‌ها همخوانی و سازگاری ندارد. یک شهروند ساروی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مرغ با انکه کیلویی 31 هزار تومان مصوب شده اما به قیمت حدود 33 هزار تومان فروخته می‌شود، افزود: هیچیک از قیمت‌ها با مصوبه کاغذی و دستوری مسئولان سازگاری ندارد.
علی مرتضوی ضعف نظارت و وجود دلالی و واسطه گری را مشکل همیشگی در بازارهای استان بیان کرد و گفت: بسیاری از اقلام غذایی از جمله ماهی از سفره مردم برای همیشه حذف شده است.
وی با اشاره به اینکه نرخ برنج از 50 تا 60 هزار تومان درنوسان است، گفت: برنجی که به عنوان تنظیم بازار در حال توزیع بوده، برج‌های بی کیفیت و درجه چندم خارجی است.

پیام مازند


یافتن اقلام با نرخ‌های دستوری و ابلاغی در مازندران کمتر نتیجه بخش است و با این حال مسئولان حرف خود را می‌زنند و اعتقاد دارند تشدید نظارت‌ها در فروکش کردن گرانی‌ها و تخلفات تأثیرگذار است. اصناف هم از برخی قیمت‌های غیرمنطقی و دستوری شوکه هستند.
اصناف از قیمت‌های دستوری شوکه هستند
احمد معارفی رئیس اتحادیه قصابان، مرغ وماهی فروشان رامسر در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه هیچ اتحادیه و صنفی قبول نمی‌کند اقلام را با توجه به کرایه حمل و گرانی از تهران بیاورد و با قیمت مصوب بفروشد، افزود: تخم مرغ را شانه‌ای 37 هزار و 500 تومان خریداری می‌کنیم و قیمتی که مصوب شده 43 هزار تومان است اما هیچ اتحادیه‌ای قبول نمی‌کند.
وی افزود: کرایه حمل تخم مرغ با یک نیسان از تهران تا رامسر دو میلیون تومان است و این سبب ضرر عامل فروش می‌شود. از این رو انتظار داریم تا یک دستگاه حمل برای تخم مرغ درنظر گرفته شود.
حسینقلی قوانلو رئیس سازمان صمت مازندران با بیان اینکه شمار ناظران در سطح بازار کفاف واحدهای تولیدی و صنفی را نمی‌دهد، افزود: برای تأمین نیازها تفاهمنامه ای با بسیج اصناف منعقد شده و از ظرفیت ناظران بسیجی برای نظارت بر بازار استفاده کردیم.
200 بازرس تازه نفس و جدید وارد میدان شدند
وی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه حدود 200 ناظر در گذشته در استان فعالیت داشت، افزود: با انعقاد تفاهمنامه 200 بازرس جدید نیز به کارگرفته شده است و هدف ایجاد آرامش و ثبات در بازار است.
وی با بیان اینکه قصد برخورد با خرده فروش و اصناف جز نیست، گفت: در تلاش هستیم تا تخلفات موجود در عمده فروشی‌ها و اصناف بزرگ را رصد و پایش و جلوگیری کنیم.
قوانلو درباره نبود سازگاری بین قیمت‌های مصوب و بازار گفت: برخی کالاها مشمول قیمت گذاری نیست و طبق قیمت تمام شده و سود فروشنده عرضه می‌شود.
وی با بیان اینکه اولویت فروشگاه‌ها و تعاونی‌ها است، گفت: در این مراکز محصولات با قیمت مصوب عرضه می‌شود.

پیام مازند


طی سال جاری اصناف متخلف در مازندران حدود 200 میلیارد تومان جریمه شدند و به نظر می‌رسد این گونه جریمه‌ها هم نتوانسته، ترمز گرانی و تخلفات اقتصادی را در مازندران بکشد چرا که حلقه‌های دلالی و واسطه گری در استان درهم تنیده شده است.
بازار رها شده است / ‏‬ برخورد با متخلفان و ترک فعل مسئولان
سید محمود حسینی پور استاندار مازندران با بیان اینکه عملیات نظارت بر بازار با همکاری بسیج، دستگاه قضائی، تعزیرات حکومتی و مجموعه‌های اجرایی آغاز شده است، دلیل اصلی نوسانات قیمت را عدم نظارت مستمر از سوی مسئولان بیان کرد.
وی با بیان اینکه متأسفانه بازار را به حال خود رها کردیم و نظارت برای ضعیف است، گفت: اگر به این نتیجه برسیم که دستگاهی در نظارت بر بازار کوتاهی کرده قبل از متخلفان با آن دستگاه برخورد خواهیم کرد.
حسینی پور از مردم خواست تا خودشان بر قیمت‌ها نظارت کنند و ادامه داد: با کسی با معیشت مردم بازی می‌کند، تعارفی نداریم و برخورد قاطعانه خواهیم کرد.
گرانی افسارگسیخته اقلام و اجناس در بازارهای مازندران و کاهش قدرت خرید، هر روز یک قلم را از سفره مردم بیرون می‌کشد و مردم چشم انتظار آن هستند تا وعده‌های مسئولان برای فروش کردن گرانی اجناس محقق شود.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/246374/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

استان البرز شهدای بزرگی را تقدیم نظام کرده است

دیدار معاون مددکاری و مشارکت های مردمی بنیاد شهید و امور ایثارگران با نماینده ولی فقیه و استاندار البرز

قوانین مصوب با اعتبارات بنیاد شهید همخوانی ندارد

دستگاه های جوجه کشی شرکت مکانیزاسیون در مسیر صادرات

رسیدگی به درخواست 41 متقاضی توسط سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی

مرگ خاله بر اثر تیراندازی خواهرزاده پنج ساله

کشف جسد یک دانشجو در ارتفاعات سرچشمه

معاون سلامت و توانمندسازی اجتماعی  بنیاد شهید و امور ایثارگران با جمعی از جانباران قطع نخاعی دیدار کرد

سیلاب بهاری راه 7 روستای مازندران را مسدود کرد

زمینه‌های فرهنگ‌سازی حجاب؛ گرایش ذاتی به حیا و خانواده‌دوستی

وزیر ناتوان و برکنار شده، چطور استاندار استانی چون مازندران می شود؟ /از عجایب و غرایب دولت رئیسی

جنایت در لواسان تهران به سبک سریال مشهور آمریکایی

9 دلیل پنهان «احساس خستگی دائمی» که از آن‌ها بی خبر بودید

اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان هرمزگان از طرح نور فراجا

لاستیک‌سازی خرم‌آباد در مرحله دریافت تسهیلات

لاستیک‌سازی خرم‌آباد همچنان در مرحله دریافت تسهیلات

آخرین تصمیم دولت درباره افزایش تعطیلی آخر هفته

قدردانی بانوان کیش از پلیس در اجرای طرح نور

پیام تقدیر استاندار سابق از مردم مازندران

پلیس در «طرح نور» به سمت هوشمندسازی پیش می‌رود

پول موسسه رائفی پور از کجا می‌آید؟

(ویدئو) صحبت کردن یک محیط‌بان با خرس قهوه‌ای با لهجه مازنی

فحش‌های پول‌ساز؛ درآمد باورنکردنی فدراسیون فوتبال از 3 پرونده!

برگزاری سفر راهیان نور جامعه ورزش کشور در خوزستان

فحش‌های پول‌ساز! 450 میلیون درآمد فدراسیون از 3 پرونده

زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت

کلاهبرداری قاتل برای پرداخت دیه میلیاردی | سرنوشت قاتلی که رویای آزادی در سر دارد

مشارکت خوب یزدی‌ها در اجرای طرح نور

پیش‌فروش شنل نامرئی‌کننده آغاز شد: فول‌سایز 60 میلیون تومان / فیلم

ضارب متواری دانش آموزان آملی دستگیر شد + فیلم

شدت بارش‌ها همچنان ادامه دارند

مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی

راننده ضارب دانش‌آموزان آملی دستگیر شد / دادستان آمل تشریح کرد

فحش های پول ساز / 450 میلیون درآمد فدراسیون از 3 پرونده

راننده ضارب دانش‌آموزان آملی دستگیر شد

کودک 5 ساله خرم‌آبادی خاله‌ 14 ساله‌اش را کشت!

وقوع زمین لرزه در مرزن آباد/ خسارتی ثبت نشد

مصدومیت 3 دانش آموز آملی براثر تصادف

تیراندازی مرگبار کودک 5 ساله به سمت خاله 14 ساله‌

اظهارات جدید وزیر کشور درباره گشت ارشاد و طرح نور

دستگیری ضارب دانش‌آموزان آملی

کشف 3 تن چوب جنگلی قاچاق در تنکابن

بارانی که بوی شکوفه‌های بهار نارنج می‌دهد

سیلاب در دلیجان

نخستین روز کاری استاندار جدید مازندران

واریز پول؛ دقیقا یک روز پس از فروش پرسپولیس

اجرای سند تحول قضایی در مازندران

وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است/ بانوانی که در این زمینه دچار اهمال و غفلت باشند با تذکر باید به آن احترام گذارند؛ اگر توجه نکنند طبق قانون ورود می‌شود/ فراجا با ورود افراد آموزش دیده اقدام به اجرای طرح نور کرده است

وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است

مرزن آباد لرزید