پیام مازند

آخرين مطالب

مس رفسنجان - نساجی مازندران؛ هفته حساس تیم‌های کم‌ امتیاز ورزشي

مس رفسنجان - نساجی مازندران؛ هفته حساس تیم‌های کم‌ امتیاز
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری – ایرنا – تیم فوتبال نساجی مازندران بعد از ظهر امروز جمعه در رفسنجان یازدهمین دیدار فصل بیست‌ویکم لیگ برتر را مقابل مس این شهر برگزار می‌کند؛ دیداری که هر با توجه به دروازه محکم حریف و جایگاه نماینده مازندران در جدول حساس تلقی می‌شود.

به گزارش ایرنا، هفته یازدهم بیست‌ویکمین دوره لیگ برتر فوتبال کشور امروز بعد از ظهر با انجام همه بازی‌ها برگزار می‌شود که از ساعت 15 تیم فوتبال نساجی مازندران در زمین مس رفسنجان به مصاف این تیم می‌رود ؛ دیداری که برای نساجی با توجه به نزدیکی امتیازات تیم‌های هشتم تا چهاردهم جدول از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.
شاگردان ساکت الهامی که در سه هفته اخیر لیگ برتر یک برد و دو تساوی به دست آوردند و 28 آذر نیز در سیرجان موفق به شکست و حذف تیم لیگ یکی آرمان‌گهر در مرحله یک‌شانزدهم جام حذفی فوتبال کشور شدند مصمم هستند امروز هم در مقابل دیگر تیم استان کرمان یعنی مس رفسنجان نتیجه مطلوبی بگیرند.
نساجی از 10 بازی پشت‌سر گذاشته شده 11 امتیاز کسب کرده و در حال حاضر روی پله دهم جدول رده‌بندی ایستاده است. مس رفسنجان نیز از همین تعداد بازی 18 امتیاز به دست آورد و پس از سپاهان، استقلال، آلومینیوم اراک و پرسپولیس تیم پنجم جدول است.
کار سخت نساجی
موقعیت خوب مس رفسنجان در جدول و عملکرد این تیم در گلزنی نشان می‌دهد که نساجی کار بسیار دشواری در این مسابقه خواهد داشت. مس رفسنجان در حال حاضر با 14 گل زده همراه با سپاهان صدرنشین بهترین خط حمله لیگ بیست‌ویکم را در اختیار دارد و این امر برای خط دفاع نساجی که تا کنون با 11 گل خورده چهارمین خط دفاع ضعیف لیگ را به نام خود ثبت کرده خطرناک است. حضور گادوین منشا در خط حمله مس رفسنجان نیز کار را برای خط دفاع نساجی سخت‌تر می‌کند ؛ بازیکنی که 6 گل از 14 گل مس رفسنجان را وارد دروازه حریفان کرده و به تنهایی در صدر جدول گلزنان لیگ بیست‌ویکم قرار دارد.
الهامی و کادر فنی و بازیکنان نساجی امروز مقابل تیمی قرار می‌گیرند که در هفت هفته اخیر لیگ برتر شکست نخورده و مهم‌تر این که در فصل جاری لیگ برتر هنوز در خانه تن به شکست نداد. دو تساوی مقابل دو تیم بالای جدول یعنی آلومینیوم اراک و پرسپولیس و سه برد مقابل پدیده مشهد، هوادار تهران و تراکتور تبریز حاصل عملکرد مس رفسنجان در بازی‌های خانگی این فصل است. با این حال امتیاز گرفتن از این تیم در رفسنجان امری محال نیست ؛ بویژه که الهامی و شاگردانش تجربه شکست میزبان در رفسنجان را دارند و امروز به دنبال تکرار این نتیجه نیز هستند.
دو تیم 18 اردیبهشت امسال در هفته بیست‌ودوم فصل بیستم لیگ برتر دیدار برگشت خود را برگزار کردند که در آن مسابقه حساس شاگردان الهامی که در رتبه پانزدهم جدول قرار داشتند موفق شدند مس رفسنجان که تیم ششم جدول بود را با تک‌گل شاهین ثاقبی شکست دهند و پس از چند هفته قرار داشتن در رتبه پانزدهم، از محدوده قرمز جدول خارج شوند.

پیام مازند


نساجی؛ دو شکست و یک تساوی خارج از خانه
نساجی در پنج بازی خارج از خانه‌اش که طی این فصل برگزار کرد مقابل دو تیم صدرنشین یعنی سپاهان و پرسپولیس شکست خورد و از سه تیم قدرتمند دیگر یعنی استقلال، گل‌گهر و فولاد نیز یک امتیاز کسب کرد. عملکرد نساجی در بازی‌های خارج از خانه و کیفیت بازی‌های این تیم در زمین حریفان -به جز دیدار با سپاهان-این امیدواری را در هواداران نساجی ایجاد می‌کند که در دیدار امروز نیز بتوانند دست‌کم با یک امتیاز از زمین حریف خارج شوند.
تیم الهامی که معمولا روی چمن با کیفیت فوتبال خوبی ارائه می‌کند امروز نیز این فرصت را دارد که در زمین باکیفیت مس رفسنجان عملکرد قابل قبولی داشته باشد و با پاس‌های متعددی که معمولا در هر بازی توسط بازیکنان این تیم داده می‌شود، موقعیت‌هایی را روی دروازه حریف ایجاد کند ، اما یکی از چالش‌های مهم نساجی در بازی‌های اخیر درست استفاده نکردن از موقعیت‌های ایجاد شده بود که ممکن است در این مسابقه نیز گریبان نساجی را بگیرد. البته طی روزهای اخیر سید محسن کریمی بازیکن 27 ساله اهل کیاسر که پیشینه پوشیدن لباس استقلال و گل‌گهر را دارد به جمع نساجی‌چی‌ها اضافه شد تا توان تهاجمی این تیم افزایش یابد و از قدرت گلزنی این بازیکن نیز بهره گرفته شود.
حساسیت در پایین جدول
شرایط تیم‌های نیمه پایینی جدول به گونه‌ای است که هر لغزشی ممکن است یک تیم را چند پله در جدول پایین ببرد. در حال حاضر هفت تیم جدول در رتبه‌های هشتم تا چهاردهم فقط در محدوده امتیازات 9 تا 12 قرار دارند. دو تیم 9 امتیازی در رتبه‌های سیزدهم و چهاردهم، یک تیم 10 امتیازی در رتبه دوازدهم، سه تیم 11 امتیازی در رتبه‌های نهم، دهم و یازدهم و یک تیم 12 امتیازی در رتبه هشتم نشان می‌دهند که فاصله امتیازات در نیمه پایینی جدول چقدر کم و اهمیت نتایج در جابجا شدن تیم‌ها در جدول چقدر بالاست.

پیام مازند


تقابل تراکتور و ذوب‌آهن یعنی همسایه‌های پایینی و بالایی نساجی در جدول با یکدیگر در این هفته می‌تواند فرصت مناسبی برای نساجی باشد که دست‌کم یکی از این دو تیم را در جدول پشت‌سر بگذارد و حتی در صورت برد مقابل مس رفسنجان و تساوی این دو تیم 11 امتیازی با یکدیگر، از هر دو در جدول سبقت بگیرد.
اما نتیجه نگرفتن نساجی می‌تواند باعث از دست رفتن رتبه دهم شود و حتی با توجه به تقابل فجر سپاسی و هوادار که به ترتیب با 10 و 9 امتیاز در رتبه‌های دوازدهم و سیزدهم قرار دارند در صورت برد یکی از این دو تیم، ممکن است نساجی را تا رتبه دوازدهم در جدول پایین بیاورد.
نساجی پس از این مسابقه باید چهارشنبه هشتم دی میزبان تیم پانزدهم جدول یعنی نفت مسجد سلیمان باشد ؛ دیداری که البته هنوز محل برگزاری آن مشخص نیست و زمزمه‌هایی از احتمال برگزاری‌اش در ورزشگاه نقش جهان اصفهان مطرح شده است.
مسابقه امروز مس رفسنجان و نساجی را ناصر جنگی قضاوت می‌کند و ایوب غلامزاده، حسین گلشنی و ابوالفضل گرجی نیز او را در داوری این مسابقه همراهی خواهند کرد.
برچسب‌ها
فوتبال تیم فوتبال نساجی مازندران ساکت الهامی تیم فوتبال مس رفسنجان لیگ برتر فوتبال

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/247063/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا

توان نیروگاهی نکا برای تولید برق افزایش یافته است

(تصاویر) اجتماع مردم قم در حمایت از طرح نور فراجا

اجاره آپارتمان 30 تا 50 متر در تهران؛ رستاخیز یکخوابه‌ها

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

سردار رادان: حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

ضرورت لایروبی حوضچه نیروگاه نکا/ پیشرفت زباله سوز ساری شتاب گرفت

مردم همراه و حامی پلیس برای اجرای طرح نور هستند

12 زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور 27 واحد تولید در اکسپو

سردار رادان: در طرح نور، رئیس جمهور از ما حمایت کرده است

سردار رادان: در طرح نور، ما حمایت رئیس جمهور و قوه قضائیه را داریم

حسن یزدانی به تشک برگشت

طرح نور طرحی برای صیانت از عفاف و حجاب دختران ایران

اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد

اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)

آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل

نوجوان 16 ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد

حمایت قاطع بسیج اساتید حوزه علمیه استان همدان از طرح نور فراجا

اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

سردار رادان: در طرح نور به‌دنبال حجاب و عفاف و صیانت از دختران و خواهران خودمان هستیم/ شهادت می‌دهم که رئیس قوه قضائیه در حمایت از طرح حجاب و عفاف مردانه کنار ما بوده/ شهادت می‌دهم رئیس‌جمهور از ما حمایت کرده است

رادان: طرح نور، طرح امنیتی انتظامی نیست

سردار رادان: طرح نور اصلا طرح امنیتی و انتظامی نیست

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور

ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟

جلسه شورای فرهنگ عمومی - ساری

لبخند شکوفه های بهاری در مازندران

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ذخیره‌سازی 2831 تن مرغ در سردخانه‌های مازندران

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

27 رقم برنج در کشور معرفی شده است

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»

توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل

بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا

روند تکمیل نیروگاه زباله‌سوز ساری شتاب می‌گیرد

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد