پیام مازند

آخرين مطالب

مهر گزارش می دهد؛

یاران حاج قاسم از راه رسیدند؛ شمیم عطر شهید در فاطمیه مقالات

یاران حاج قاسم از راه رسیدند؛ شمیم عطر شهید در فاطمیه
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری- مازندران دوباره به عطر شهید و شهادت معطر شد، یاران و سربازان دیروز حاج قاسم و آلاله‌های زهرایی آمدند تا روح تازه ای به کالبد شهر دمند و حال و هوای دل‌ها را نینوایی کنند.

خبرگزاری مهر ، گروه استان‌ها: مازندران از امروز میزبان شش آلاله گمنام دفاع مقدس است، آلاله‌هایی که پس از حدود 40 سال از گنج خانه‌های این سرزمین بیرون آمدند تا زنگار از دل‌ها بزداید و گوهری مان کنند.
مازندران بیش از 10 هزار و 400 شهید دوران دفاع مقدس و 42 شهید مدافع حرم تقدیم کرده است و بازخوانی خاطراتی از برخی این شهدای والامقام که روزگاری با سیدالشهدای مقاومت، حاج قاسم همرزم بودند، خواندنی است.
یادی از شهید مدافع حرم حسن رجایی فر
شهید حسن رجایی فر از جمله شهدای مدافع حرم مازندرانی است که حاج قاسم برای بازگشت پیکر مطهر او و دیگر همرزمانش که سال‌ها در خاک سوریه مانده بود، وعده داد و سرانجام فرمانده شهید به وعده اش عمل کرد، هرچند قبل از روز بازگشت یاران، خود آسمانی شده بود.
پیکر مطهر شهید مدافع حرم حسن رجایی فر سال قبل به همراه جمعی از همرزمانش پس از چهار سال به میهن بازگشت، وی در چهارم تیر ماه 1354 در یکی از روستاهای خوش آب و هوای کامی‌کلا از توابع بند پی غربی، شهر خشرودپی از شهرستان بابل و در پای کوه‌های سر به فلک کشیده البرز کودکی چشم به جهان گشود که نامش را از ارادت خاص خانواده متدین و مذهبی‌اش به خاندان بزرگ عصمت و طهارت، حسن نامیدند.
از همان اول کودکی صبر و زیبایی خلقش زبانزد اهل روستا بود. دوران کودکی‌اش تازه داشت شکل می‌گرفت که صدای تیر و ترکش و بوی شهید و شهادت از گوشه گوشه مملکت به گوش می‌رسید و تابوت‌هایی در همین حوالی و روستاهای همجوار بر روی دست مردم شریف و مؤمن تشییع می‌شد. با عشق و علاقه‌ای که به امام بزرگوار امت، آن پیر جماران داشت با ندای بسیج 20 میلیونی‌اش، از همان دوران کودکی به عضویت بسیج محله درآمد و طولی نکشید که عضو فعال بسیج و مسجد محله شد. گرچه به جبهه و جهاد بسیار علاقه‌مند بود اما سن کمش اجازه ورود به جبهه را به او نداده بود.

پیام مازند


دوران تحصیلات ابتدایی و متوسطه‌اش را در همان روستا ومنطقه تا سطح دیپلم به پایان رساند و از آنجایی که به کارهای الکتریکی و برق علاقه داشت، مهارت خاصی در این زمینه کسب نمود. طوری که اکثر کار دستی‌های مدرسه‌اش را با وسایل برقی آماده و در این بخش جوایزی را هم کسب کرد. تحصیلات اولیه‌اش را در سال 73-1372 تا مقطع دیپلم علوم انسانی پیش برد و ادامه تحصیل را به وقتی دیگر انداخت و وارد بازار کار شد. دو سالی نگذشت که وارد خدمت مقدس سربازی شد و در همان سال اول خدمت سربازی ازدواج کرد و حاصل این ازدواج تا زمان شهادت سه فرزند بود.
در امتداد خدمت مقدس سربازی، به سربازی دائمی نظام در آمد و در سال 1387 به عضویت پاسداری در سپاه متنعم شد. در سال 1382 در دانشگاه آزاد اسلامی در رشته مدیریت بازرگانی و در عرض 2 سال و نصفی لیسانس گرفت و با توجه به مشغله‌ای که داشت، برای ارشد ثبت نام و در سال‌های 93-92 در رشته مدیریت استراتژیک این رشته را به پایان رساند. هر زمان و مکان مأموریتی بود با جان و دل می‌پذیرفت و کارش را فقط و فقط برای رضای خدا انجام می‌داد و در دی ماه 1394 بود که برای اولین بار به مأموریت رزمی حقیقی یعنی پیکار با دشمنان زبون و کافران حربی ، دشمنان اسلام و به خصوص شیعه در کشور سوریه رفت. پس از 20 روز مبارزه از ناحیه کتف مجروح شد و ب
حسین جباری همرزم شهید مدافع حرم حسن رجایی با اشاره به خاطراتی از این شهید می‌گوید: از نیروهای مهندسی لشکر بود، کار آن روزمان خیلی سخت و سنگین بود، دیگر قوت و قدرتی برایمان نمانده بود، وقتی برگشتیم چادر، نیمه‌های شب بود صدای زمزمه‌ای در گوشم پیچید و دیدم حسن رجایی فر ایستاده روی سجاده و نماز شب می‌خواند.
وی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه او کیلومترها از ما فاصله داشت و همیشه شب‌ها در سجاده در حال عبادت و قنوت بود، افزود: روح خستگی ناپذیری در او دمیده شده بود و سرسخت بود و به سختی‌ها تن می‌داد.
روح خستگی ناپذیری در او دمیده شده بود و سرسخت بود و به سختی‌ها تن می‌داد
وی ادامه داد: مقید و متدین بود و بعضی از روزهای هفته را روزه می‌گیرد و وقتی صحبت مأموریت شد، گفت: من می‌روم که شهید شویم، شهید حسن رجایی فر شجاع بود، مدیر و با تدبیر و کسی بود که خستگی را خسته کرده بود.
روح الله خناری دیگر همرزم شهید رجایی فر نیز به تقوای و اخلاص شهید رجایی فر اشاره کرد و گفت: در هفت تپه، شب‌ها حسن آقا در دل تاریکی شب برای عبادت و راز و نیاز می‌رفت، گویی به مقتل فرمانده گردان حمزه، حاج جعفر شیرسوار که در بمباران هفت تپه در زمان دفاع مقدس به شهادت رسید، می‌رود، و احساس می‌کنم در همان شب‌ها حواله عاشقی را صادر کردند و در همان شب‌های هفت تپه، در تاریکی‌هایی که بوی خون و خاطره و نیازهای عاشقانه می‌داد.
وی ادامه داد: شهید رجایی فر روحیات عجیبی داشت، صبح برای خرید وسایل کار و فنی به شهر می‌رفتیم و هیچ وقت از پول بیت المال برای کارهای شخصی خرج نمی‌کرد.
در خاطراتی که از همسر شهید مدافع حرم رجایی فر نقل شده آمده است: قبل از اعزام به سوریه به ما می‌گفت که برای اولین بار اربعین پیاده می‌رود کربلا. نگران بودم اما کم کم موقع رفتن که شد انگار راضی شدم و قانع شدم به اینکه به سوریه برود. خلاصه رفت و بعد از 20 روز گفت که دارد بر می‌گردد خیلی خوشحال شدم که فقط مجروح شده بود. 3 روز توی بیمارستان دمشق و 3 روز را تو بیمارستان بقیه الله تهران بستری بود.

پیام مازند


وقتی برگشت، گفتم چرا ترکش‌ها را از تنت بیرون نیاوردی؟ گفتم من اینجا برائت نوبت می‌گیرم تا ترکش‌ها را از تنت بیرون بیاوری. گفت نه نیازی نیست اینها که به من کاری ندارند، یکی سوغات حضرت زینب (سلام الله علیها) و یکی سوغات حضرت رقیه (سلام الله علیها) است. برای بار دوم که می‌خواست برود گفتم که کل سوغاتی را گرفتی، دیگر نیازی نیست بروی سوریه. در جوابم گفت: تا جان در بدن دارم از حرم دفاع می‌کنم.
14 فروردین 95 پس از رزم سنگین 22 روزه در مناطق عملیاتی حلب، خان طومان و دیگر مناطق عملیاتی سوریه مشغول رزم بود که در روز پنجشنبه 16 اردیبهشت ماه همان سال در عملیات ناجوانمردانه دشمن کافر، در حالی که نیروها در زمان نه صلح و نه جنگ بودن مورد هجوم همه جانبه از جمله حملات انتحاری دشمنان به ظاهر مسلمان احرارالشام ، جیش الفتح ، داعش و… قرار گرفتند که به همراه 14 لاله خونین بال استان همیشه لاله خیز مازندران در منطقه خان طومان به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
مازندران میزبان شش شهید گمنام دفاع مقدس
امروز شش آلاله گمنام دفاع مقدس به مازندران برگشتند، آلاله‌هایی که در گذشته همرزم حاج قاسم بودند و در فاطمیه حال و هوای مازندران را نینوایی کردند. از میان آلاله مدافع حرم مازندران هنوز پیکر چند آلاله از جمله حاج رحیم کابلی فرمانده رشید نبرد خان طومان برنگشته است و مردم مازندران چشم به راه بازگشت این یار دیرین سردار دل‌ها هستند.
شهدای گمنام دفاع مقدس از امروز تا سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا ( س) در مناطق مختلف استان روی دستان مردم شهیدپرور تشییع و بدرقه می‌شود.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/248534/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برگزاری دوره‌های رایگان آموزش صنایع دستی در لرستان

شرکت 27 واحد تولیدی مازندران در نمایشگاه اکسپو

ربودن کودک 4 ساله از مقابل چشمان مادرش

تغییراتی در چشم که باید نگران تان کند!

چرا رهبری درباره گشت ارشاد و طرح نور تذکر داده بودند؟

حادثه تلخی که برای یک اتوبوس در اصفهان رخ داد

قابلیت جدیدی از اندروید 15 برای استفاده از گوشی در تاریکی

اعلام حمایت طلاب حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی از طرح نور فراجا

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

انتخابات در خرم‌آباد و چگنی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود

تاثیر سفر‌های نوروزی در بازار مسکن شمال

چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!

رصد صفحات فضای مجازی قم در قالب طرح نور /به 150 نفر تذکر داده شد

توضیحات پلیس درباره طرح نور/ 90 درصد تذکر گیرندگان حجاب، پوشش خود را اصلاح کردند

ترفند متفاوت آدم ربایان به دام انداختن مردم

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

خادم: پیچ هرز را هر چقدر بپیچانی، هرز است

40 درصد روستاهای بابل از نعمت گاز برخوردارند

تاخیر در واریز وجه قابل پرداخت کالابرگ فروشندگان را به دردسر انداخت

(تصاویر) اسکناس دوره ناصرالدین شاه قاجار چه بود و ارزش آن چقدر بود؟

استقلال سیاسی کشور ایران بی‌مثال است / تداوم جدی در اجرایی شدن طرح نور

تجمع بانوان قمی حمایت از طرح نور عفاف و حجاب

بازدید منتخبان مردم قم در مجلس از مرکز تحقیقات اسلامی نور

محمد خوش‌چهره: «اقتصاد» میدان شلغم‌فروشان شده است!

تجمع بانوان قمی در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب

وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های چالوس، هراز و آزادراه تهران - شمال

حمایت همه جانبه دستگاه قضایی استان از طرح نور فراجا

بازدید جامعه ورزش کشور از یادمان‌های جنوب غرب خوزستان

اظهارات سردار جعفری در مورد طرح نور، ماجرای تذکر رهبر انقلاب و لایحه حجاب/ فرمانده قرارگاه فرهنگی اجتماعی بقیه الله (عج) سپاه: همه باید از طرح نور حمایت کنند

پرونده مافیایی در دنیای ایجنت‌ها؛ وقتی کمیسیون انتقال منجر به تهدید می‌شود

قدردانی بانوان در مرکز گلستان از مجریان طرح ملی «نور»

وضعیت ویتامین دی مازندرانی ها رو به بهبود است

نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد

حمایت بیش از هزار استاد حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» فراجا

حمایت 220 ایرانی خارج از کشور از ایتام مازندرانی

رائفی پور: 600 میلیون تومان پول به یکی از دوستانم داده ام، هر ماه سود آن را می دهد /مستاجرم

ضارب دانش‌آموزان آملی بازداشت شد

راه‌های روستایی متاثر از سیلاب مازندران باز شد

دو هزار اصله درخت جایگزین ویلاهای غیرمجاز نوشهر شد

شرکت 20 هزار نفر در المپیاد ورزشی فرهنگی بسیجیان مازندران

سردار رادان: هیچ ماموریتی حساس‌تر از اجرای «طرح نور» نیست

سردار رادان با اشاره به طرح نور: در قلمرو انتظامی هیچ ماموریتی حساس تر از این ماموریت وجود ندارد/ 90 درصد تذکرگیرندگان رفتار و پوشش خود را اصلاح و با پلیس همکاری کرده‌اند/ پلیس در کنار طرح نور، از دیگر ماموریت‌های خود غافل نخواهد شد

افزایش ذخایر آبی سدهای مازندران

فعالیت بیش از 400 هزار سفیر سلامت در مازندران

سردار رادان: پلیس اصراری به انتقال خودرو‌های توقیفی با جرثقیل ندارد

آغاز به کار مرکز خدمات جامع سلامت فارابی کیش در گرامیداشت هفته سلامت

افتتاح پایگاه سلامت خانواده با محوریت مادر وکودک درمجتمع مسکونی مهستان کیش

بهره گیری از مشارکت حامیان ایتام خارج از کشور

حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب نور