پیام مازند

آخرين مطالب

اصرار لیز تراس برای برگزاری مراسم اشرافی با پول مالیات‌دهندگان انگلیس اقتصادي

اصرار لیز تراس برای برگزاری مراسم اشرافی با پول مالیات‌دهندگان انگلیس
  بزرگنمايي:

پیام مازند -

پیام مازند


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، رسانه‌های انگلیسی روز دوشنبه افشا کردند «لیز تراس» وزیر امور خارجه این کشور در یک مراسم حزبی اصرار داشته از پول مالیات‌دهندگان، شامی اعیانی در یک رستوران مجلل تهیه شود.
به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» تراس که تا شهریور امسال وزیر بازرگانی انگلیس بود مراسمی خصوصی با حضور نمایندگان محافظه‌کار مجلس عوام و یک نماینده تجاری آمریکا برگزار کرد.
بر اساس ایمیلی که به دست روزنامه «ساندی تایمز» رسیده، در این مراسم که در شانزدهم ژوئن سال گذشته میلادی (26 خرداد 1400) برگزار شد، لیز تراس اصرار کرده بود از وجوه عمومی دولت برای پرداخت هزینه‌های شام به مبلغ سه هزار پوند (حدود یک میلیارد و دویست میلیون ریال) استفاده شود.
در این ایمیل آمده است: «[تراس] فردا برای شام، میزبان کاترین تای [نماینده تجاری آمریکا] خواهد بود. او میل دارد این مراسم در اتاق شامی خصوصی برگزار شود و [مشاور ویژه او] اصرار دارد این مراسم در کلاب شخصی اعضای [حزب] برگزار شود».
در ادامه این ایمیل نوشته شده: «او بر این اساس که پیشتر به آنجا رفته است، این مکان را توصیه کرده و استدلال وی این است که موقعیت و جایگاه مناسبی دارد. تا آنجا که من می‌دانم ما به‌عنوان یک وزارتخانه تا به حال در این مکان میزبان هیچ فردی نبوده‌ایم».
همچنین این ایمیل اشاره می‌کند که در این کلاب «قیمت‌ها فوق‌العاده گران و بیش از چیزی است که طبق درک من ، اغلب برای چنین رویدادهایی خرج می‌کنیم».
علاوه بر این، در ایمیل درز کرده گفته شده که مشاوران تراس به او توصیه کرده بودند این مراسم را در رستوران ارزان‌تری که هزینه آن هزار پوند می‌شود برگزار کند.
وزارت بازرگانی انگلیس در توجیه این هزینه‌ها به روزنامه «دیلی میل» گفته است که «این یک شام کاری دیپلماتیک بود که با حضور وزیر سابق بازرگانی بین‌المللی، مقامات ارشد انگلیس و شرکای آمریکایی که بزرگ‌ترین شریک تجاری ما هستند برگزار شد».
این وزارتخانه مدعی است، این کلاب به این دلیل برای برگزاری مراسم انتخاب شد که در کوتاه‌ترین زمان قابل دسترس بود اما به نوشته دیلی میل، احتمالاً علت انتخاب این مکان این بود که صاحب آن یکی از اهداکنندگان کمک‌های حزبی به «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس است.
«آنجلا رینر» معاون رهبر حزب کارگر انگلیس در واکنشی بیان داشت: «شرم‌آور است که لیز تراس برخلاف توصیه رسمی، اصرار داشته که مراسمی تجملاتی را برگزار کند که هزاران پوند را نصیب یک اهداکننده کمک به حزب محافظه‌کار کند. بدون در نظر گرفتن توافق تجاری با ایالات متحده، بی‌کفایتی محض به هدر دادن پول مالیات دهندگان حقیقتاً شوکه‌کننده است».
«امیلی تورنبری» وزیر دادگستری دولت در سایه انگلیس نیز در واکنشی گفت، این تنها دفعه‌ای نیست که لیز تراس چنین هزینه‌هایی از جیب مردم پرداخته است.
این مقام حزب کارگر افزود، لیز تراس در سمت وزیر امور خارجه نیز اخیراً سفری به سنگاپور داشته اما هنگامی که از او درباره هزینه‌های سفر و تعداد افراد حاضر سوال کرده بود جواب سربالا شنیده بود.
این افشاگری و جنجالی شدن آن در حالی رخ می‌دهد که اخیراً رسوایی‌های متعددی دامن‌گیر دولت محافظه‌کار بوریس جانسون شده است.
در حال حاضر با توجه به نتایج نظرسنجی‌ها که نشان می‌دهد اکثریت انگلیسی‌ها خواستار برکناری جانسون هستند، لیز تراس یکی از گزینه‌های احتمالی جایگزینی او خواهد بود.
هفته گذشته نظرسنجی انجام شده توسط دیلی میل نشان داد 60 درصد از بریتانیایی‌ها (شامل انگلیس، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز) خواستار برکنار شدن جانسون هستند.
در صورت برکناری جانسون، 29 درصد از محافظه‌کاران معتقدند «ریشی سوناک» وزیر خزانه‌داری انتخاب «بسیار بهتری» خواهد بود و 34 درصد نیز او را انتخاب «بهتری» می‌دانند.
همچنین 17 درصد از محافظه‌کاران «لیز تراس» وزیر امور خارجه انتخاب «بسیار بهتری» خواهد بود و 36 درصد نیز او را انتخاب «بهتری» دانستند.
هفته گذشته نیز نظرسنجی موسسه «ایپسوس موری» نشان داد که از هر 10 نفر شش نفر معتقدند جانسون تا پایان سال آینده در این سمت باقی نخواهد ماند.
روزنامه «گاردین» پیش‌تر هفته گذشته عکسی از جانسون و بیش از ده‌ها نفر دیگر را در باغ محل سکونتش در خیابان داونینگ منتشر کرد که به گفته این روزنامه انگلیسی، در طول قرنطینه کرونا در ماه مه 2020 گرفته شده بود.
پیش‌تر و در ادامه مشکلات متعدد از جمله سقوط در نظرسنجی‌ها و رسوایی‌هایی که اخیراً گریبان‌گیر دولت بوریس جانسون شده، استعفای یک وزیر کابینه ضربه دیگری به تداوم حیات این کابینه وارد کرد.
روزنامه «مِیل آن ساندی» بامداد یکشنبه گزارش داد «دیوید فراست» وزیر برگزیت انگلیس به دلیل ناامیدی از دولت جانسون به‌ دلایلی شامل افزایش مالیات و محدودیت‌های کرونایی بیشتر، استعفا داده است.
انتهای پیام/

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/248727/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قدردانی بانوان کیش از پلیس در اجرای طرح نور

پیام تقدیر استاندار سابق از مردم مازندران

پلیس در «طرح نور» به سمت هوشمندسازی پیش می‌رود

پول موسسه رائفی پور از کجا می‌آید؟

(ویدئو) صحبت کردن یک محیط‌بان با خرس قهوه‌ای با لهجه مازنی

فحش‌های پول‌ساز؛ درآمد باورنکردنی فدراسیون فوتبال از 3 پرونده!

برگزاری سفر راهیان نور جامعه ورزش کشور در خوزستان

فحش‌های پول‌ساز! 450 میلیون درآمد فدراسیون از 3 پرونده

زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت

کلاهبرداری قاتل برای پرداخت دیه میلیاردی | سرنوشت قاتلی که رویای آزادی در سر دارد

مشارکت خوب یزدی‌ها در اجرای طرح نور

پیش‌فروش شنل نامرئی‌کننده آغاز شد: فول‌سایز 60 میلیون تومان / فیلم

ضارب متواری دانش آموزان آملی دستگیر شد + فیلم

شدت بارش‌ها همچنان ادامه دارند

مازندران رتبه دوم کشور در سطح زیر کشت توت‌فرنگی

راننده ضارب دانش‌آموزان آملی دستگیر شد / دادستان آمل تشریح کرد

فحش های پول ساز / 450 میلیون درآمد فدراسیون از 3 پرونده

راننده ضارب دانش‌آموزان آملی دستگیر شد

کودک 5 ساله خرم‌آبادی خاله‌ 14 ساله‌اش را کشت!

وقوع زمین لرزه در مرزن آباد/ خسارتی ثبت نشد

مصدومیت 3 دانش آموز آملی براثر تصادف

تیراندازی مرگبار کودک 5 ساله به سمت خاله 14 ساله‌

اظهارات جدید وزیر کشور درباره گشت ارشاد و طرح نور

دستگیری ضارب دانش‌آموزان آملی

کشف 3 تن چوب جنگلی قاچاق در تنکابن

بارانی که بوی شکوفه‌های بهار نارنج می‌دهد

سیلاب در دلیجان

نخستین روز کاری استاندار جدید مازندران

واریز پول؛ دقیقا یک روز پس از فروش پرسپولیس

اجرای سند تحول قضایی در مازندران

وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است/ بانوانی که در این زمینه دچار اهمال و غفلت باشند با تذکر باید به آن احترام گذارند؛ اگر توجه نکنند طبق قانون ورود می‌شود/ فراجا با ورود افراد آموزش دیده اقدام به اجرای طرح نور کرده است

وزیر کشور: اجرای حجاب یک دستور قانونی است

مرزن آباد لرزید

ضارب دانش آموزان آملی دستگیر شد

لزوم ایجاد اقتصاد دریاپایه در مازندران

اجرای موفق طرح نور در کرمانشاه

ضرورت رسیدگی به پرونده‌ها در کمترین زمان

تصادف مینی بوس با کامیون در بابل 2 مصدوم داشت

تودیع و معارفه‌ استاندار مازندران از گلایه‌ها تا مطالبات

سند تحول قضایی در مازندران اجرایی شود

دعا برای زیاد شدن نور چشم | دستورالعمل برای زیاد شدن نور چشم

17 هزار تن توت فرنگی در مازندران تولید می‌شود

مراسم تکریم و معارفه استاندار مازندران

زلزله در مرزن‌آباد

سقف جدید برداشت از حساب های بانکی ابلاغ شد

مراسم بزرگداشت شهید سپهبد قرنی در خرم آباد

باغداران مبارزه به موقع با آفات درختان مرکبات را جدی بگیرند

تجهیز کریدورهای حمل بار مازندران به سامانه هوشمند توزین

پلاژ‌های دولتی در سواحل باید مورد استفاده مردم قرار گیرد

طرح ارتقای تصفیه خانه آب رامسر آغاز شد