پیام مازند

آخرين مطالب

فجر سپاسی - نساجی؛ شانس صعود سه پله‌ای نساجی در شیراز ورزشي

فجر سپاسی - نساجی؛ شانس صعود سه پله‌ای نساجی در شیراز
  بزرگنمايي:

پیام مازند- هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال کشور بعدازظهر امروز دوشنبه در شیراز با انجام آخرین دیدار باقیمانده از این هفته بین دو تیم فجر سپاسی و نساجی مازندران به پایان می‌رسد و پس از آن مسابقات لیگ به دلیل برگزاری اردوی تمرینی و مسابقات تیم ملی فوتبال در مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر برای چند هفته تعطیل می‌شود.

هفت مسابقه هفته شانزدهم در روزهای شنبه و یکشنبه برگزار شد و حالا نساجی با خیالی آسوده از تغییرات جدول لیگ، می‌تواند برای بازی امروز برنامه‌ریزی کند. نساجی که تا پیش از آغاز هفته شانزدهم لیگ با 21 امتیاز از 15 بازی نیم‌فصل نخست در رتبه نهم جدول قرار داشت، با انجام بازی‌های هفته شانزدهم و صعود صنعت نفت به رتبه هشتم حالا در پله دهم جدول قرار دارد ، اما فاصله امتیازی نساجی با تیم‌های نهم، هشتم و هفتم به گونه‌ای است که با کسب یک برد می‌تواند سه پله در جدول صعود کند و به رتبه هفتم برسد.

حریف امروز نساجی شرایط مساعدی در جدول ندارد و با 12 امتیاز از 15 بازی در رتبه چهاردهم جدول 16 تیمی لیگ برتر فوتبال کشور قرار گرفته است. چالش مهم فجر سپاسی که می‌تواند تا حدودی خیال نساجی‌چی‌ها را در بازی امروز راحت نگه دارد، گل نزدن است. چرا که این تیم بیشتر از این که از گل‌ خوردن در بازی‌ها آسیب ببیند، از گل نزدن عقب مانده است.

نبرد با گل‌نزن‌های لیگ

 فجری‌ها از نظر دفاعی عملکردی مانند عمده تیم‌های لیگ برتری داشتند و حتی بهتر از نساجی کار کردند. آن‌ها در 15 بازی نیم‌فصل نخست 13 گل دریافت کردند که یک گل کمتر از گل‌های خورده نساجی است. نگاهی به گل خورده تیم‌های بالانشین و میانه جدول نیز نشان می‌دهد که فجر سپاسی از نظر دفاعی عملکرد بهتری داشت. مس رفسنجان که در رتبه چهارم جدول قرار دارد و پیکان رده ششمی در 16 بازی 15 گل دریافت کردند. دروازه صنعت نفت، فولاد، نساجی و ذوب‌آهن نیز که به ترتیب در رتبه‌های هشتم تا یازدهم قرار دارند 14 بار توسط حریفان باز شد ، اما فجر سپاسی که در پایین جدول و محدوده خطر قرار دارد 13 گل دریافت کرده است. بنابراین کار شاگردان الهامی برای گلزنی در بازی امروز صرفا به این دلیل که حریف‌شان پایین جدولی است نمی‌تواند ساده باشد.

اما تیم شیرازی در گلزنی همراه با پدیده قعرنشین با 6 گل زده ضعیف‌ترین خط حمله لیگ بیست‌ویکم را تا اینجای کار در اختیار دارد ؛ ضعفی که می‌تواند خیال نساجی را از نظر باز نشدن دروازه تا حدودی راحت نگه دارد.

البته دو تیم در بازی امروز یک چالش مشترک هم دارند و آن هم چمن نامطلوب ورزشگاه حافظیه شیراز است که بارها مورد انتقاد سرمربی فجر سپاسی و بازیکنان این تیم قرار گرفته است. نساجی که این فصل را به دلیل در حال اجرا بودن عملیات تعویض چمن ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر در ورزشگاه شهدای ساری آغاز کرده بود، به دلیل کیفیت بد چمن ورزشگاه شهدای ساری از مازندران به طور موقت کوچ کرد و یک بار در اصفهان و دو بار در مشهد میزبان رقبای خود شد. حالا الهامی و شاگردانش باید در یک زمین نامطلوب دیگر به مصاف حریف بروند.

فجر سپاسی - نساجی؛ شانس صعود سه پله‌ای نساجی در شیراز

عملکرد متفاوت دو تیم در 10 هفته اخیر

دو تیم امروز در شرایطی به مصاف هم می‌روند که از نظر نتیجه‌گیری در بازی‌های اخیر عملکردی کاملا متفاوت نسبت به یکدیگر داشتند. نساجی 10 بازی پیاپی است که چه در جام حذفی و چه در لیگ برتر نباخته و با روحیه‌ای مضاعف از برد دلچسب در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی مقابل گل‌گهر و صعود به جمع هشت تیم برتر این رقابت‌ها به شیراز رفته است ، اما از آخرین برد فجر سپاسی 65 روز گذشته و این تیم از 11 بازی اخیرش در جام حذفی و لیگ برتر هیچ بردی به دست نیاورده است.

فجر سپاسی در لیگ برتر 10 هفته پیاپی است که نتوانست به پیروزی دست یابد. پنج تساوی و پنج شکست حاصل تلاش فجری‌ها در 10 بازی اخیر لیگ‌ برتری‌شان بود. آن‌ها در این 10 بازی فقط دو گل وارد دروازه حریفان کردند که همان ضعف شاگردان علی‌اصغر کلانتری در گلزنی را نشان می‌دهد. با این حال الهامی و شاگردانش می‌دانند که دیدار مقابل تیم‌های پایین جدولی کار ساده‌ای نیست و حتی تجربه از دست دادن امتیاز در این قبیل بازی‌ها را نیز دارند. به همین دلیل هم ساکت الهامی دیروز در نشست خبری پیش از این مسابقه عنوان کرد که در نیم‌فصل دوم هیچ تیمی از قبل بازنده نیست و مسابقه امروز نساجی با فجر یکی از سخت‌ترین مسابقات این تیم خواهد بود.

نساجی از بازی امروز به دنبال کسب سه امتیاز ارزشمندی است که این تیم را به جمع تیم‌های نیمه بالایی جدول اضافه می‌کند. اهمیت این سه امتیاز برای نساجی با نگاهی به بازی‌های پیش روی این تیم تا هفته بیست‌ودوم نمایان می‌شود. نساجی در نیم‌فصل نخست نیز پس از برد مقابل فجر سپاسی به دلیل قرعه سختی که برای این تیم رقم خورده بود تا هفته هفتم با تیم‌های قدرتمند لیگ اعم از استقلال، پرسپولیس، سپاهان و گل‌گهر بازی داشت و حالا نیز در دور برگشت باید طبق همان قرعه بازی‌های خود را برگزار کند. به همین دلیل کسب سه امتیاز بازی امروز می‌تواند نساجی را برای بازی‌های بعدی در حاشیه امن‌تری قرار دهد.

تاریخچه تقابل‌ها

تاریخچه دیدارهای دو تیم نشان می‌دهد که کفه ترازوی آمارها به سود فجر سنگین‌تر است. نساجی و فجر سپاسی تا کنون 7 بار به مصاف هم رفتند که حاصل این دیدارها برای نساجی دو برد، دو تساوی و سه شکست بود. نساجی در فصل 94-95 لیگ آزادگان دیدار رفت را 2 – 0 و دیدار برگشت را 1 – 0 به فجر سپاسی واگذار کرد. در بازی رفت فصل 95 – 96 نیز نساجی 1 – 0 از فجر سپاسی شکست خورد. اما در بازی برگشت دیدار دو تیم به تساوی بدون گل رضایت دادند.

در بازی رفت فصل 96-97 نساجی در استادیوم وطنی 2 – 0 فجر سپاسی را شکست داد و بازی برگشت نیز با تساوی بدون گل پایان یافت که نساجی در پایان همان فصل به لیگ برتر صعود کرد.

بازی امروز نساجی و فجر سپاسی را کوپال ناظمی قضاوت می‌کند و علیرضا مرادی، پوریا زحمتی و علی صفایی کمک‌های او در این مسابقه هستند.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/251416/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

وزارت کشور عراق وقوع انفجار در این کشور را تکذیب کرد

شنیدن شدن صدای چندین انفجار در عراق و سوریه

شنیده شدن صدای انفجاری در استان بابل عراق

نساجی در خانه دوباره قرمز می‌پوشد

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

ضرب سکه طلا را ‌خیانت‌ به مملکت می‌دانیم

با ورود مستقیم کشاورزان به بورس برنج، دست سودجویان قطع می‌شود

وضعیت راه‌های کشور؛ترافیک نیمه سنگین در جاده چالوس و آزادراه تهران–پردیس

اجرای برنامه‌های شاد برای کودکان و نوجوانان خرم آبادی

کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

نخستین نشای مکانیزه مازندران آغاز شد

افزایش 20 درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در مازندران

رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در مازندران

غایب بزرگ مقابل تراکتور: یک گلزن

دیدار مشاور رئیس جمهور در امور روحانیت با خانواده شهدا در سمنان

شهدا بهترین الگو برای انسان در مسیر الله هستند

غیور مردان بوشهری در بِستر غیور زنان بوشهری شکوفا شدند

تغییر استاندار مازندران تکذیب شد

شتاب ساخت مسکن مازندران در دولت سیزدهم

جیب بارانه بگیران پر پول شد

زنجیره انسانی مازندرانی‌ها ‌در حمایت از عملیات وعده صادق

کشف انبار لوازم خانگی 12 میلیارد ریالی قاچاق در خرم آباد

شکل‌گیری زنجیره‌ علوی‌تباران در حمایت از عملیات وعده صادق

رشد هزار میلیاردی خروج سرمایه از بورس

مدیریت هوشمندنیاز اساسی مازندران در آموزش عالی

حمایت مردم اردبیل از اجرای طرح «نور» فراجا

تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی توسط معلم در حال پیگیری است

توت فرنگی جویبار در سبد میوه مناطق مختلف کشور

اولین نشای برنج در مازندران انجام شد

عزل معاون متخلف به‌دلیل تنبیه دانش‌آموز مرزن‌آبادی

شکل‌گیری زنجیره‌ علوی‌تباران در نوار ساحلی مازندران در حمایت از عملیات وعده صادق

شالیکاری در مازندران مکانیزه شود

قدردانی از زحمات نیروی انتظامی استان یزد

قدردانی نماینده ولی‌فقیه در استان از اجرای طرح نور

رد شایعات تغییر استاندار مازندران

(تصاویر) تشکیل زنجیره انسانی در ساحل مازندران

برگزاری جشن گلریزان، دست‌های ماندگار در نوشهر

حمایت مردم محمودآباد از عملیات « وعده صادق»

زنجیره انسانی در ساحل نکا

اجرای 12 پروژه آبرسانی در رامسر

رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در کجور مازندران

دیدار رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با خانواده شهید نادر مهدوی

هیچ مانعی برای برنامه های فرهنگی در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت وجود ندارد

محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمالی کشور

اعمال محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در محورهای مواصلاتی مازندران

قهرمانی اراک در مسابقات والیبال دانشجویان منطقه پنج دانشگاه آزاد

تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان مازندران

سالگرد درگذشت دست‌نشان با حضور کادرفنی نساجی

زنجیره مردمی حمایت از عملیات «وعده صادق» در سواحل دریای مازندران