پیام مازند

آخرين مطالب

لزوم تشدید نظارت‌ها از مدارس مازندران همزمان با شیوع اومیکرون سياسي

لزوم تشدید نظارت‌ها از مدارس مازندران همزمان با شیوع اومیکرون
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری- همزمان با تغییر رنگ‌بندی کرونایی در چهار شهرستان مازندران از وضعیت باثبات و آبی به وضعیت زرد و تدوام شیوع اومیکرون در این استان، نگرانی‌های والدین و مسوولان در ارتباط با تدوام برگزاری کلاس‌های حضوری و تشدید نظارت‌ها برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس استان را دوچندان کرده است.

به گزارش ایرنا، جولان شیوع اومیکرون در مازندران بر اساس آمار ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا با ابتلا حدود 150 نفر و افزایش سه برابری مراجعات سرپایی به مراکز درمانی در مقایسه با هفته‌های گذشته آغاز شده و این نگرانی را میان کارشناسان بهداشت و درمان ایجاد کرده که در صورت تشدید نشدن نظارت ها و تداوم بی اعتنایی به پروتکل های بهداشتی و تزریق دز سوم واکسن این ویروس تا 10 روز آینده می‌تواند با افزایش روزافزون ابتلاها، وضعیت رنگ‌بندی مازندران را از حالت آبی و زرد به وضعیت و نارنجی و قرمز بکشاند و موج ششم کرونا را در استان به قطعیت برساند.
این روزها نگرانی‌ها در ارتباط با شیوع موج جدید کرونایی در مازندران و دیگر استان‌های از این بابت دارای اهمیت است که در سویه‌ها و موج‌های گذشته، محدودیت‌های قابل توجهی مانند مجازی برگزار شدن کلاس ها برای عبور از پیک کرونایی اتخاذ می‌شد ، اما با شیوع اومیکرون در مازندران طبق آمار ستاد استانی مقابله با کرونا اکنون خبری از محدودیت‌های شدید مانند تعطیلی مدارس نیست و صاحبنظران بهداشتی در زمان حاضر بر لزوم تشدید نظارت‌ها برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تزریق دز سوم واکسن تاکید دارند.
آنچه که نگرانی‌ها از روند رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس استان را تشدید می‌کند، آن است که این روزها دانش آموزان مازندرانی حتی طبق گزارش رسمی آموزش و پروش چندان اعتقادی به رعایت ضوابط کرونایی مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله 1.5 تا 2 متری در کلاس درس از یکدیگر دارند.
به گفته مسوولان آموزش و پرورش مازند ران ، طی سه‌ هزار بازدید بهداشتی که از مدارس استان در ماه‌های گذشته انجام شد حدود 70 درصد از دانش آموزان استان نسبت به رعایت ضوابط کرونایی در کلاس‌های درس بی‌رغبت هستند.
با وجود این که اومیکرون بزرگ و کوچک نمی‌شناسد و به تناوب در همه سنین افراد مبتلا به این ویروس وجود دارد، نگرانی کارشناسان بهداشت و درمان و خانواده ها چندان بیجا و بی راه نیست.
با این وجود ، مسوولان آموزش و پرورش مازندران می گویند که در حال حاضر نیز نظارت شدید بر مدارس وجود دارد و اگر در بازدیدهای سرزده کارشناسان بهداشتی از مدارس یا گزارش مدیر مدرسه، حتی یک نفر از دانش آموزان در کلاس‌های درس علایم کرونا داشته باشد، کلاس حضوری به مدت 14 روز تعطیل شده می شود و دانش آموزان به صورت مجازی روند آموزشی را ادامه می دهند.

پیام مازند


نگران هستیم
معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش ‌و پرورش مازندران در گفت و گو با ایرنا با تاکید بر این که مجموعه آموزش و پرورش نظارت بر مدارس را جدی می گیرد ، گفت : ما هم نگران وضعیت جسمانی دانش آموزان همزمان با شیوع اومیکرون در مازندران هستیم و به طور حتم باید نظارت‌های بهداشتی در کلاس‌های درس تقوی شود.
قربانعلی سهرابی افزود: در روزهای گذشته تماس‌های والدین دانش آموزان در ارتباط با تعطیلی مدارس استان با شیوع اومیکرون قابل توجه بوده اما طبق ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا در زمان حاضر تصمیمی برای تعطیلی مدارس گرفته نشده است.
وی ادامه داد : با توجه به تزریق 99.5 درصدی دز اول و همچنین 95 درصدی دز دوم واکسن کرونا در بین جامعه هدف دانش آموزی در مازندران تا حدود زیادی در جلوگیری از سرایت دانش آموزان به اومیکرون خیالمان راحت است ، اما باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس استان با جدیت دنبال شود.
معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش ‌و پرورش مازندران گفت : در سه ماه گذشته از سه‌ هزار و 300 مدرسه در مازندران در ارتباط با لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بازرسی شد ، اما تحلیل آمارها نشان می‌دهد که تنها 30 درصد از دانش آموزان استان در کلاس‌های درس خود را به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ملزم می دانند.
وی افزود : اکنون علاوه بر اینکه ارائه کارت واکسن یا ماسک برای ورود دانش آموزان به کلاس‌های درس الزامی است ، اگر دانش آموزی در بازرسی‌ها و یا بنا برگزارش مدیر مدرسه به اومیکرون مبتلا شود و یا علایم این ویروس را داشته باشند برای جلوگیری از سرایت بیماری به بقیه ، کلاس‌های درس به صورت موقت تعطیل و به صورت مجازی تداوم خواهد یافت.
سهرابی گفت : در یک هفته گذشته حدود 200 بازرسی از مدارس استان باهدف بررسی رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی انجام شد که بنا بر گزارش بازرسان در پنج کلاس درس از مجموع این بازدیدها، یک تا 6 دانش آموز دارای علایم بودند که این کلاس‌های درس به صورت موقت به مدت 15 روز تا بهبودی حال این دانش آموزان دارای علایم تعطیل شد.

پیام مازند


برخورد جدی با ناقضان مقررات کرونایی
معاون آموزش و پرورش مازندران گفت : در ارتباط با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مدارس استان جدی هستیم و در صورت هرگونه بی‌توجهی به ضوابط کرونایی طبق قانون با دانش آموز و معلم متخلف برخورد می‌شود و ارائه تذکر کتبی و درج در پرونده تا ممانعت از ورود به مدرسه از جمله این برخوردها است.
وی افزود : در سه ماه گذشته از ورود حدود سه‌هزار دانش آموز و همچنین 200 معلم که بدون ارائه کارت واکسن و ماسک خواستار حضور در کلاس‌های درس بودند، جلوگیری شد و به طور حتم این رویه‌های قانونی و نظارت‌ها برای جلوگیری از شیوع اومیکرون در کلاس‌های درس تدوام خواهد یافت.
سهرابی گفت : یکی از راهکارهای الزامی برای در امان ماندن از اومیکرون تزریق بموقع واکسن است و در زمان حاضر از مجموع 45 هزار معلم مازندرانی حدود 40 درصدشان این دز تکمیلی را تزریق کردند و در مقایسه با سایر اقشار جامعه این آمار قابل توجه و خوب است و در هفته های آینده به طور حتم این رقم افزایش خواهد یافت.
آموزش حضوری فراگیر همزمان با سراسر کشور از اول آذر ماه جاری در چهار هزار و 205 مدرسه استان شروع شد و 520 هزار دانش آموز و 45 هزار معلم مازندرانی بعد از ماه‌ها آموزش مجازی، در کلاس درس حاضر شدند.
بر اساس اعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل در شبانه روز گذشته آمار مجموع بستری‌های کرونایی استان با 94 بیمار جدید به 314 نفر رسید. در این مدت فوتی کرونایی در بیمارستان‌های استان گزارش نشده است.
برچسب‌ها
ویروس کرونا اومیکرون مدارس مازندران دانش‌آموزان
پروندهٔ خبری
اومیکرون ؛ سویه تازه کرونا

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/251531/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تجمع حمایت از طرح نور فراجا در دزفول

قاسمپور: با این واگذاری فصل آینده قرارداد بازیکنان 40-50 میلیارد است/مگر فولاد خوزستان کم هزینه کرده که اینجای جدول است؟

(ویدیو) «ایکس» سالانه از کاربرانش پول می‌گیرد!

استمرار محدودیت‌های ترافیکی در هفتمین روز اردیبهشت

جریمه یک میلیاردی خیبر خرم آباد در کمیته انضباطی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا

توان نیروگاهی نکا برای تولید برق افزایش یافته است

(تصاویر) اجتماع مردم قم در حمایت از طرح نور فراجا

اجاره آپارتمان 30 تا 50 متر در تهران؛ رستاخیز یکخوابه‌ها

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

سردار رادان: حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

ضرورت لایروبی حوضچه نیروگاه نکا/ پیشرفت زباله سوز ساری شتاب گرفت

مردم همراه و حامی پلیس برای اجرای طرح نور هستند

12 زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور 27 واحد تولید در اکسپو

سردار رادان: در طرح نور، رئیس جمهور از ما حمایت کرده است

سردار رادان: در طرح نور، ما حمایت رئیس جمهور و قوه قضائیه را داریم

حسن یزدانی به تشک برگشت

طرح نور طرحی برای صیانت از عفاف و حجاب دختران ایران

اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد

اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)

آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل

نوجوان 16 ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد

حمایت قاطع بسیج اساتید حوزه علمیه استان همدان از طرح نور فراجا

اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

سردار رادان: در طرح نور به‌دنبال حجاب و عفاف و صیانت از دختران و خواهران خودمان هستیم/ شهادت می‌دهم که رئیس قوه قضائیه در حمایت از طرح حجاب و عفاف مردانه کنار ما بوده/ شهادت می‌دهم رئیس‌جمهور از ما حمایت کرده است

رادان: طرح نور، طرح امنیتی انتظامی نیست

سردار رادان: طرح نور اصلا طرح امنیتی و انتظامی نیست

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور

ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟

جلسه شورای فرهنگ عمومی - ساری

لبخند شکوفه های بهاری در مازندران

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ذخیره‌سازی 2831 تن مرغ در سردخانه‌های مازندران

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

27 رقم برنج در کشور معرفی شده است