پیام مازند

آخرين مطالب

فراز و نشیب ورزش مازندران در سال 1400 ورزشي

فراز و نشیب ورزش مازندران در سال 1400
  بزرگنمايي:

پیام مازند- ورزش مازندران به دلیل وجود استعدادهای فراوان در رشته‌های مختلف ورزشی، یک جریانِ همیشه رو به رشد و پرخبر است. این جریانِ زنده و پرتکاپو طی دو دهه اخیر رشد بیشتری داشت و سهم بالای در افتخارآفرینی‌های ملی برای ایران داشت. طبق آمارهای رسمی سال 1376 ورزشکاران مازندران فقط در 7 رشته مدال بین‌المللی کسب می‌کردند. اما با گسترش زیرساخت‌ها در رشته‌های مختلف و افزایش برنامه‌ریزی برای شناسایی و شکوفا کردن استعدادهای ورزشی، این تعداد در سال 1400 به 35 رشته افزایش یافته است.

سالی که پشت‌سر گذاشته شد برای ورزش مازندران پر از خبرهای داغ، شیرین و تلخ بود. از درگذشت چهره شاخص فوتبال مازندران و خانه‌به‌دوشی نساجی و سقوط تیم فوتسال شهروند ساری از لیگ برتر که نمونه خبرهای تلخ ورزش مازندران در سال 1400 هستند تا افتخارآفرینی کشتی‌گیران مازندرانی در المپیک و مسابقات جهانی، افزایش تعداد تیم‌های مازندرانی در لیگ برتر والیبال و بهره‌برداری از برخی طرح‌های ورزشی که ورزش‌دوستان سال‌ها برای تکمیل‌شان انتظار کشیدند به عنوان خبرهای امیدبخش ورزش مازندران در این سال ثبت شدند.

برخی از صحنه‌های ورزشی مهم مازندران در سال 1400 آن‌قدر برجسته و ملی بودند که به تصاویر تاریخی ورزش کشور سنجاق شدند. دو رقابت نفس‌گیر و هیجان‌انگیز حسن یزدانی با دیوید تیلور در المپیک و مسابقات جهانی نروژ یکی از همین موارد است که تا دهه‌ها بعد هم در حافظه تاریخی ورزش ایران باقی می‌ماند. اما تعداد رویدادهای ورزشی مازندران بسیار بیشتر از آن چیزی است که در حافظه‌ها ماند.

 به بهانه پشت‌سر گذاشتن سال 1400، نگاهی تقویمی و مبتنی بر خبرهای منتشر شده از ورزش مازندران در خبرگزاری ایرنا داشتیم. طبیعتا آن‌چه که طی یک سال در ورزش استان پرخبری مانند مازندران گذشته بیشتر از داده‌های موجود در این گزارش است. اما تلاش شده که برخی از شاخص‌ترین رویدادهای ورزشی استان به تفکیک ماه گرداوری و منتشر شود.

فروردین

نخستین رویداد ورزشی مازندران در سال 1400 برگزاری مسابقه فوتبال بین نفت مسجدسلیمان و نساجی بود که 14 فروردین در مسجدسلیمان برگزار شد و نساجی توانست سال را با برد آغاز کند. نیمه دوم فروردین اردوی کشتی‌گیران حاضر در انتخابی تیم ملی کشتی آزاد نوجوانان که به میزبانی رامسر برگزار شد. اردویی که کرونا به آن زد و پس از انجام تست پی‌سی‌آر مشخص شد که 17 نفر از این کشتی‌گیران مبتلا به کرونا هستند.

نادر دست‌نشان چهره‌نام‌آشنا و برجسته فوتبال مازندران و تیم فوتبال نساجی 12 فروردین با علائم کرونا در بیمارستان رازی قائمشهر بستری شد و یک هفته بعد، یعنی 19 فروردین با وخامت وضعیت ریوی به خواب مصنوعی برده شد. امپراتور فوتبال مازندران هشت روز بعد یعنی 27 فروردین در سن 61 سالگی درگذشت.

فراز و نشیب ورزش مازندران در سال 1400

20 فروردین تیم فوتسال بانوان خزرپوشان ساری آخرین دیدار مرحله مقدماتی لیگ برتر را نیز با شکست پشت‌سر گذاشت و این مرحله را بدون برد و با کسب دو تساوی به پایان رساند و به مرحله حذفی سقوط کرد.

21 فروردین با توجه به گسترده شدن دامه شیوع کرونای انگلیسی در مازندران، بار دیگر فعالیت همه باشگاه‌های ورزشی در مازندران ممنوع شد.

فرنگی‌کاران جوان مازندران در روزهای 20 و 21 فروردین توانستند پنج مقام اول تا سوم رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان که در سنندج برگزار شده بود را کسب کنند.

24 فروردین مدیرکل ورزش و جوانان مازندران اعلام کرد بازسازی ورزشگاه شهدای ساری پایان یافت و نساجی می‌تواند روی این ورزشگاه نیز برای میزبانی حساب کند. البته این بازسازی کامل نبود و در نهایت نساجی نتوانست از این استادیوم به عنوان ورزشگاه میزبان استفاده کند و از مازندران کوچ کرد.

هفته سوم فروردین مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی آسیا در آلماتی قزاقستان برگزار شد و تیم ملی کشتی فرنگی ایران با هدایت محمد بنا سرمربی کارکشته کشتی فرنگی توانست با کسب چهار مدال طلا، دو نقره و سه برنز قهرمان آسیا شود که از این قهرمانی بیشترین سهم متعلق به فرنگی‌کاران مازندرانی بود. فرنگی‌کاران مازندرانی با کسب سه مدال طلا در این مسابقات نقش پر رنگی در این قهرمانی داشتند. مهدی بالی در وزن 97 کیلوگرم، علی‌اکبر یوسفی در وزن 130 کیلوگرم و ناصر علیزاده در وزن 87 کیلوگرم سه فرنگی‌کار مازندرانی عضو تیم‌ ملی بودند که هر سه با درخشش در مسابقات و شکست همه رقبا موفق به کسب مدال طلا شدند.

فراز و نشیب ورزش مازندران در سال 1400

 کسب سه سهمیه المپیک توسط محمدحسین‌ محمدیان و امیرمحمد یزدانی در کشتی آزاد و محمدهادی ساروی در کشتی فرنگی سه کشتی‌گیر این استان در نخستین ماه سال 1400 نیز از افتخارآفرینی‌های ورزش اول استان بود. کسب 7 سهمیه تیم‌ملی کشتی‌ آزاد جوانان توسط کشتی‌گیران مازندران با کسب 7 طلا، دو نقره و 4 برنز در رقابت‌های انتخابی تیم‌ملی کشتی آزاد جوانان را نیز باید به رخدادهای مهم ورزشی مازندران در فروردین1400 افزود. مهدی ویسی در 57 کیلوگرم، پیمان نعمتی در 61کیلوگرم، حسن عبادی در 65 کیلوگرم، عرفان الهی در 70 کیلوگرم، محمد نخودی در 79 کیلوگرم، امیرحسین ‌فیروزپور در 86 کیلوگرم و علی ‌اکبرپور در 125 کیلوگرم جوانان آزادکار مازندرانی 7 وزن از 10 وزن تیم‌ملی را تصاحب کردند.

حضور 13 بازیکن و سرمربی اهل مازندران در مرحله گروهی لیگ قهرمانان فوتبال آسیا نیز از نکات ورزشی قابل توجه مرتبط با این استان در فروردین بود.

اردیبهشت

شکست خانگی نساجی مقابل ملوان انزلی در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی و حذف این تیم از این رقابت‌ها که 9 اردیبهشت رقم خورد از خبرهای مهم ورزشی مازندران در دومین ماه سال 1400 بود. کادر فنی دو تیم هم بر خلاف مقررات در پایان این بازی نشست خبری را برگزار نکردند.

در همین روز رئیس هیئت پزشکی ورزشی مازندران یک خبر تلخ را نیز منتشر کرد؛ مرگ 19 ورزشکار و پیشکسوت ورزش مازندران بر اثر ابتلا به کرونا از ابتدای شیوع این ویروس تا اردیبهشت 1400 یکی از خبرهای تلخ ورزش استان بود که در این ماه منتشر شد.

28 اردیبهشت چهار فرنگی‌کار مازندرانی به اردوی آماده‌سازی تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در المپیک توکیو دعوت شدند. ناصر علیزاده از چمستان در وزن 87 کیلوگرم، محمدهادی ساروی و مهدی بالی در وزن 97 کیلوگرم از شهرهای آمل و نوشهر و علی‌اکبر یوسفی در وزن 130 کیلوگرم از بابل، کشتی‌گیران مازندرانی دعوت شده به اردوی آماده سازی تیم ملی بودند که در نهایت یوسفی و ساروی توانستند عازم توکیو شوند. در این ماه 12 کشتی‌گیر مازندرانی هم به دومین مرحله اردوی آماده‌سازی تیم ملی کشتی آزاد جوانان دعوت شدند.

29 اردیبهشت طرح استانداردسازی سالن شهید صدر سادات‌شهر رامسر برای میزبانی تیم والیبال هورسان از حریفان لیگ برتری به بهره‌برداری رسید.

خرداد

نخستین دوره مسابقات پاورلیفتینگ قهرمانی باشگاه‌های کشور با نام «جام سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی» 10 و 11 خرداد در سالن ورزشی شهید نوبخت بابلسر با شرکت 9 تیم در دو گروه و با حضور «گاستون پاراژ» رئیس فدراسیون جهانی و فرشید سلطانی رئیس فدراسیون پاورلیفتینگ آسیا برگزار شد.

نخستین اردوی تدارکاتی خارجی تاریخ تیم فوتبال نساجی از 10 خرداد در یکی از کمپ‌های تمرینی ترکیه آغاز شد و به مدت هفت روز ادامه یافت تا نساجی برای برگزاری هفت مسابقه سخت پایانی لیگ بیستم و فرار از سقوط به آمادگی لازم برسد.

فراز و نشیب ورزش مازندران در سال 1400

در این ماه حضور چهار کشتی‌گیر مازندرانی در ترکیب نهایی تیم ملی کشتی آزاد برای حضور در رقابت‌های المپیک توکیو قطعی شد. در وزن 57 کیلوگرم رضا اطری از بابل، در وزن 86 کیلوگرم حسن یزدانی از جویبار، در وزن 97 کیلوگرم محمدحسین محمدیان از ساری و در وزن 125 کیلوگرم امیرحسین زارع از آمل به عنوان کشتی‌گیران تیم ملی برای روی تشک رفتن در المپیک توکیو انتخاب شدند.

تیر

یکم تیر تیم فوتبال امید نساجی با پیروزی مقابل تراکتور تبریز در فینال لیگ برتر امیدهای کشور قهرمان این لیگ شد.

امیرمحمد خزایی در وزن 69 کیلوگرم و امیررضا خزایی در وزن 75 کیلوگرم پس از کسب مقام اول در مسابقات قهرمانی کشتی نوجوانان استان برای اعزام به اردوی تیم ملی نوجوانان کشور انتخاب شدند و از 4 تیر در اردوی تیم ملی حضور یافتند.

حسین صادق‌زاده، مظاهر رضازاده و سینا زمردیان به عنوان نفرات اول تا سوم مسابقات استانی دوچرخه‌سواری انتخابی قهرمانی کشور در رشته تایم‌تریل و استقامت انتخاب شدند و به مسابقات قهرمانی کشور راه یافتند. مسابقات دوچرخه‌سواری کورسی (کریتریوم) قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی برای شرکت در مسابقات المپیک هم روزهای ششم و هفتم تیر با حضور 65 دوچرخه‌سوار برتر کشور در مجموعه نمک‌آبرود چالوس برگزار شد. این مسابقات با قهرمانی بهنام آرین از تیم استان همدان در بخش تایم‌تریل انفرادی و سعید صفرزاده از تیم دانشگاه آزاد استان آذربایجان شرقی در بخش استقامت جاده‌ای به پایان رسید.

فراز و نشیب ورزش مازندران در سال 1400

دهم تیر ساکت الهامی پس از شکست خانگی نساجی مقابل پیکان، در اعتراض به طولانی شدن فرآیند رسیدگی به پرونده مسابقه سایپا و پیکان و کسر امتیاز از پیکان که باعث تغییراتی در جدول شده بود از سرمربیگری نساجی استعفا داد و اعلام کرد که تا زمان مشخص نشدن رأی کمیته استیناف به تیم برنمی‌گردد. البته الهامی چند روز بعد به تیم بازگشت.

دوازدهم تیر تیم فوتسال زندی‌بتن کلاردشت توانست مجوز صعود به لیگ برتر فوتسال کشور را کسب کند تا مازندران پس از حدود 15 سال دارای دو تیم در لیگ برتر فوتسال کشور شود.

24 تیر سالن ورزشی 6 هزار نفری ماهفروجک ساری پس از 16 سال از کلنگ‌زنی با حضور ویدئوکنفرانسی رییس‌جمهور وقت به بهره‌برداری رسید.

مرداد

پنجمین ماه سال 1400 برای ورزش مازندران ماه جذاب و پرهیجانی بود. حضور 9 ورزشکار مازندرانی در المپیک توکیو و سهم بیش از 13 درصدی مازندران در کاروان 66 نفره المپیکی ایران جایگاه این استان در ورزش کشور را نشان داد. چهار وزن از 6 وزن تیم ملی کشتی آزاد در اختیار مازندرانی‌ها بود و یک فرنگی‌کار نیز در تیم ملی کشتی فرنگی حضور داشت. کشتی‌گیران مازندرانی موفق شدند سه مدال از چهار مدال کاروان 11 نفره کشتی ایران را کسب کنند. حسن یزدانی مدال نقره المپیک را کسب کرد و امیرحسین زارع و محمدهادی ساروی کشتی‌گیران آملی در نخستین حضور المپیکی‌شان مدال برنز مسابقات را به گردن آویختند. 21 مرداد مراسم استقبال از کشتی‌گیران مازندرانی با استقبال پرشور ورزش‌دوستان استان در شهرهای مختلف برگزار شد.

فراز و نشیب ورزش مازندران در سال 1400

سوم مرداد تیم فوتبال نساجی مازندران آخرین بازی خانگی فصل بیستم را در ورزشگاه شهید وطنی برگزار کرد. قرار بود فردای این مسابقه بازسازی ورزشگاه و تعویض چمن آغاز شود. 16 روز بعد اعلام شد که عملیات تعویض چمن ورزشگاه شهید وطنی آغاز شد، اما این پروسه آن‌قدر طول کشید که نساجی نتواند فصل بیست‌ویکم در قائمشهر بازی کند و همان بازی با استقلال، به عنوان آخرین مسابقه سال 1400 و قرن چهاردهم نساجی در قائمشهر ثبت شود.

15 مرداد اردوی انتخابی تیم ملی کوراش بزرگسالان کشور برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا با حضور 40 کوراش‌کار آغاز شد.

19 مرداد پس از حدود 12 سال دو تیم فوتسال از مازندران در بالاترین سطح رقابت‌های لیگ برتر فوتسال کشور به مصاف هم رفتند و شهرآورد لیگ برتری فوتسال مازندران را برگزار کردند که زندی‌بتن کلاردشت توانست حریف باسابقه خود را 7 – 1 شکست دهد. زندی‌بتن چند ماه بعد در دیدار برگشت نیز شهروند بحران‌زده را شکست داد.

20 مرداد مدیران باشگاه نساجی پس از کسب نتایج خوب تیم فوتبال نساجی با ساکت الهامی و نجات یافتن این تیم از سقوط، قرارداد با این سرمربی را به مدت یک فصل تمدید کردند.

 21 مرداد استاندار از ورزشکاران پارالمپیکی مازندران پیش از سفرشان به توکیو تجلیل کرد.

کسب پنج مدال طلا توسط کشتی‌گیران مازندرانی تیم ملی کشتی آزاد جوانان ایران در مسابقات جهانی جوانان که هفته پایانی مرداد در روسیه برگزار شد، یکی از رخدادهای تاریخی کشتی مازندران و ایران بود. پنج طلای رحمان عموزاد خلیلی، حسن عبادی، عرفان الهی، محمد نخودی و امیرحسین فیروزپور در این مسابقات علاوه بر این که ایران را بر سکوی نخست مسابقات قرار داد، رکورد قبلی کسب بیشترین مدال طلا توسط یک تیم که متعلق به تیم ملی ایران در مسابقات 1997 فنلاند بود را شکست.

شهریور

در نخستین روزهای این ماه بازپخش ویدئویی تقطیع شده از اظهارات علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی درباره ضعیف شدن کشتی مازندران حاشیه‌ساز شد.

هفتم شهریور تیم فوتسال بانوان شهروند ساری با پذیرش شکست در دیدار حذفی و سرنوشت‌ساز مقابل حریف اصفهانی جواز حضور در لیگ برتر فوتسال کشور را از دست داد تا پس از ارائه نمایشی ضعیف و غیرقابل دفاع در لیگ برتر از این لیگ خداحافظی کند.

9 شهریور سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در دولت سیزدهم نخستین سفر استانی‌اش پس از پذیرش مسئولیت وزارت را با سفر به غرب مازندران رقم زد. سجادی پس از ورود به رامسر بازدیدی از طرح‌های ورزشی رامسر و چند طرح نیمه‌کاره ورزشی تنکابن داشت و سپس سالن ورزشی چند منظوره شهید سلیمانی شهر کلارآباد را پس از 2 دهه از کلنگ‌زنی افتتاح کرد. در این روز سالن ورزش‌های باستانی و زمین فوتبال ساحلی نکا نیز به بهره‌برداری رسید.

12 شهریور با برگزاری مسابقات انتخابی سه وزن 57، 65 و 70 کیلوگرم، ترکیب نهایی تیم ملی کشتی آزاد کشور برای حضور در رقابت‌های جهانی نروژ مشخص شد و با کسب دوبنده دو وزن از این سه وزن، برای نخستین بار در تاریخ کشتی ایران، هشت وزن از 10 وزن تیم ملی کشتی آزاد ایران در اختیار مازندرانی‌ها قرار گرفت.

در این ماه 6 ورزشکار مازندرانی حاضر در رقابت‌های پارالمپیک توکیو 2020 بهترین عملکرد را نسبت به دوره‌های قبلی این مسابقات ثبت کردند و توانستند پنج مدال تیمی و انفرادی را به تاریخ ورزش مازندران اضافه کنند.

فراز و نشیب ورزش مازندران در سال 1400

مسابقات شنای آب‌های آزاد قهرمانی کشور انتخابی تیم ملی زیر 20 سال و بالای 20 سال 22 شهریور در منطقه ساحلی کپورچال شهرستان نوشهر برگزار شد.

28 شهریور حسین کاظمی مربی آملی والیبال که سابقه حضور در کادر فنی تیم ملی والیبال جوانان ایران را نیز داشت پس از دو سال جدال با سرطان، در سن 38 سالگی درگذشت.

مهر

شاخص‌ترین رویداد ورزشی مهر ماه برای مازندران درخشش کشتی‌گیران مازندرانی در مسابقات جهانی نروژ بود که پرهیجان‌ترین و مهم‌ترین آن‌ها رقابت حسن یزدانی و دیوید تیلور در فینال وزن 86 کیلوگرم به حساب می‌آمد. امیرحسین زارع سنگین‌وزن آملی تیم ملی نیز پس از 32 سال مدال طلای سنگین وزن کشتی ایران را برای ایران به ارمغان آورد. کامران قاسم‌پور مدال طلای این مسابقات در وزن 92 کیلوگرم را کسب کرد و امیرمحمد یزدانی مدال نقره وزن 65 کیلوگرم را به خود اختصاص داد. محمد نخودی هم در وزن 79 کیلوگرم مدال نقره مسابقات را در نخستین تجربه جهانی بزرگسالان کسب کرد. مجتبی گلیج نیز به مدال برنز مسابقات دست یافت. در کشتی فرنگی هم محمدهادی ساروی در 97 کیلوگرم و علی‌اکبر یوسفی در سنگین‌وزن دو طلای تاریخی برای ایران به ارمغان آوردند.

فراز و نشیب ورزش مازندران در سال 1400

در نخستین روز مهر قهرمانان پارالمپیکی مازندران با حضور تعدادی از مسئولان استانی و نمایندگان مازندران در مجلس یازدهم تجلیل شدند. قرعه‌کشی مسابقات لیگ بیست‌ویکم روز 10 مهر انجام شد و نساجی برنامه بازی‌های خود را دریافت کرد.

همایش ملی پیاده‌روی 11 مهر همزمان با روز جهانی پیاده‌روی با حضور رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی و 100 نفر از پیشکسوتان استان‌های مختلف کشور در ساحل فرح‌آباد ساری برگزار شد.

21 مهر جشنواره مدارس فوتبال پسران زیر 13 سال کشور در تنکابن با حضور 16 تیم از 9 استان برگزار شد. مرحله دوم لیگ دوچرخه‌سواری کشور هم 23 مهر در رشته تایم‌تریل انفرادی با حضور 37 رکابزن از 6 استان کشور در رامسر برگزار شد.

افتخارآفرینی کشتی‌گیران مازندرانی سبب شد که سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان 24 مهر برای دومین بار پس از وزیر شدن به منظور حضور در مراسم تجلیل از افتخارآفرینان کشتی مازندران به بابلسر سفر کند. همزمان با سفر وزیر ورزش، هواداران نساجی با توجه به بلاتکلیف بودن وضعیت ورزشگاه شهید وطنی خواستار حضور سجادی در قائمشهر شده بودند.

فراز و نشیب ورزش مازندران در سال 1400

نام‌نویسی هفت تیم کشتی آزاد و فرنگی از مازندران برای حضور در بیست‌ویکمین دوره لیگ برتر کشتی آزاد و فرنگی نیز از رخدادهای قابل توجه ورزش مازندران در ماه مهر بود.

آبان

در نخستین روز مهر سالن ورزشی چند منظوره روستای آستانه‌سر شهرستان جویبار با حضور ویدئو کنفرانسی سید حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان به بهره‌برداری رسید.

دوم آبان مسابقات لیگ برتر والیبال کشور آغاز شد و دو تیم مازندرانی این مسابقات یعنی لبنیات هراز آمل و هورسان رامسر دیدارهای خود را آغاز کردند.

جابر صادق‌زاده ورزشکار شناخته شده کشتی و ورزش پهلوانی ایران در این ماه برای هفتمین بار عنوان سرپهلوانی ایران را کسب کرد. بازوبند پهلوانی صادق‌زاده را رئیس‌جمهور بر بازوی او بست.

فراز و نشیب ورزش مازندران در سال 1400

10 آبان مدیر باشگاه شهروند ساری اعلام کرد که این تیم از ادامه حضور در لیگ برتر فوتسال انصراف داده است. البته اعلام انصراف عملی نشد و شهروند تا پایان فصل با این‌که یک بار دیگر انصراف داد، در لیگ بازی کرد و در نهایت هم با سقوط به لیگ دسته یک، از لیگ برتر خداحافظی کرد.

راه یافتن سه تیم از پنج تیم مازندرانی حاضر در بیست‌ویکمین دوره لیگ برتر کشتی آزاد کشور به مرحله نیمه‌نهایی این رقابت‌ها هم از رخدادهای مهم ورزشی مازندران در هشتمین ماه سال بود.

 از رخدادهای قابل توجه ورزشی مازندران در هشتمین ماه سال 1400 می‌توان به تغییر رئیس هیئت فوتبال استان پس از حدود سه دهه اشاره کرد. 16 آبان انتخابات ریاست هیئت فوتبال مازندران پس از ماه‌ها تأخیر و بلاتکلیفی با حضور رئیس وقت فدراسیون فوتبال برگزار شد و اعضای مجمع در نهایت رحیم درزی خلردی را به عنوان رئیس این هیئت انتخاب کردند. غلامرضا بهروان هم که طی سه دهه اخیر همواره به عنوان نامزد در این انتخابات حضور داشت و برنده انتخابات می‌شد، به دلیل اجرای قانون منع حضور بازنشستگان در رأس هیئت‌های ورزشی نتوانست بر خلاف ادوار گذشته در این انتخابات نام‌نویسی کند.

فراز و نشیب ورزش مازندران در سال 1400

سید حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان برای سومین بار پس از وزیر شدن، 27 آبان با هدف شرکت در سمینار علمی «چالش‌ها و فرصت‌های رشته دوومیدانی» به مازندران سفر کرد و وارد رامسر شد. یک روز بعد هم مسابقات دوی خیابانی کشور با شرکت 600 دونده و در حضور وزیر ورزش و جوانان به میزبانی رامسر برگزار شد.

 در بیست‌وهشتمین روز آبان 500 هوادار نساجی پس از حدود دو سال فرصت پیدا کردند که برای تماشای بازی استقلال و نساجی در ورزشگاه آزادی تهران روی سکوها حضور یابند. این نخستین مسابقه فوتبال لیگ برتری کشور پس از شیوع کرونا بود که به هواداران با تعداد محدود به صورت آزمایشی اجازه حضور در ورزشگاه داده شد. عملکرد فنی بسیار خوب نساجی مقابل استقلال در این مسابقه سبب شد که استاندار مازندران در پیامی از بازیکنان و کادر فنی این تیم قدردانی کند.

آذر

تیم فوتسال شهروند ساری که فصل را به بدترین شکل ممکن آغاز کرد در دومین روز این ماه توانست نخستین برد فصل را کسب کند. در سومین روز آذر ماجرای خانه‌به‌دوشی تیم فوتبال نساجی مازندران تشدید شد و به دلیل کیفیت نامطلوب چمن ورزشگاه شهدای ساری، اعلام شد که نساجی بازی‌های خانگی را تا زمان تکمیل عملیات بهسازی ورزشگاه شهید وطنی خارج از مازندران برگزار می‌کند.

8 آذر نخستین دوره مسابقات کشوری فریزبی با عنوان لیگ دیسک طلایی با حضور ورزشکاران 20 استان در ساری برگزار شد.

فراز و نشیب ورزش مازندران در سال 1400

10 آذر باشگاه نساجی اعلام کرد که بازی‌های خانگی این تیم در ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد برگزار می‌شود. البته این تصمیم ابتدا با مخالفت شورای تأمین مشهد مواجه شد و نساجی 13 آذر دیدار بعدی‌اش را در ورزشگاه شهدای ساری مقابل شهرخودرو برگزار کرد. دو روز بعد با توجه به اعتراضات هواداران نساجی بابت آماده نشدن ورزشگاه شهید وطنی، استاندار جدید مازندران برای پروژه بهسازی ورزشگاه شهید وطنی نماینده ویژه انتخاب کرد.

در این ماه سه تیم مازندرانی نساجی قائمشهر، شهرداری نوشهر و رایکای بابل در مرحله یک‌شانزدهم نهایی جام حذفی به مصاف حریفان رفتند که فقط نساجی مازندران موفق به صعود از این مرحله شد.

مهم‌ترین رخداد ورزشی مازندران در نهمین ماه سال 1400 قهرمانی دو تیم از مازندران در لیگ‌های برتر کشتی فرنگی و کشتی آزاد بود. چهارشنبه 17 آذر تیم کشتی فولادین ذوب آمل قهرمان لیگ برتر کشتی فرنگی شد. در لیگ برتر کشتی آزاد نیز دو تیم فولادین ذوب آمل و صنایع مازندران فینالیست لیگ برتر شدند که در نهایت تیم صنایع مازندران با سرمربیگری رضا یزدانی توانست قهرمانی لیگ را کسب کند.

فراز و نشیب ورزش مازندران در سال 1400

دی

در سومین روز دی سازمان لیگ با برگزاری مسابقات خانگی نساجی در ورزشگاهی خارج از استان موافقت کرد و ورزشگاه نقش جهان اصفهان به عنوان میزبان موقت بازی‌های خانگی نساجی معرفی شد. البته نساجی فقط یک بازی خانگی را در این ورزشگاه انجام داد. هشتم دی نساجی در ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان میزبان نفت مسجدسلیمان شد و پس از آن ورزشگاه امام رضا(ع) مشهد میزبان بازی‌های خانگی نساجی شد.

28 دی نساجی توانست با پیروزی مقابل گل‌گهر سیرجان به ناکامی‌های چندین ساله‌اش برای صعود از مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی و قرار گرفتن در جمع هشت تیم برتر جام حذفی فوتبال کشور پایان دهد.

بهمن

تیم والیبال لبنیات هراز آمل در این ماه توانست با کسب رتبه دوم مرحله مقدماتی سی‌وپنجمین دوره لیگ برتر والیبال به مرحله حذفی این مسابقات راه یابد. تیم والیبال هورسان رامسر نیز در آخرین هفته مرحله مقدماتی از سقوط فرار کرد و در لیگ برتر ماندگار شد.

بنیامین شکوه‌فر معاون حقوقی و پارلمانی وزیر ورش و جوانان 25 بهمن در سفر به مازندران چند طرح ورزشی از جمله سالن شهدای لاله‌آباد بابل، فاز نخست ورزشگاه پنج هزار نفری چالوس و فاز نخست استادیوم شهید چمران آمل را افتتاح کرد.

28 بهمن فاز نخست مجموعه ورزشی حسن یزدانی در روستای «لپو صحرا» واقع در بخش گیل‌خواران شهرستان جویبار با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار مازندران افتتاح شد.

اسفند

تیم والیبال لبنیات هراز آمل در این ماه نتوانست از مرحله یک‌چهارم نهایی لیگ برتر والیبال کشور بالاتر برود و با دو شکست پیاپی مقابل فولاد سیرجان ایرانیان از دور مسابقات کنار رفت.

فراز و نشیب ورزش مازندران در سال 1400

یکی از رخدادهای مهم ورزشی مازندران در اسفند 1400، صعود تیم ستاره طبرستان نوشهر به لیگ برتر والیبال کشور و رسیدن تعداد تیم‌های مازندرانی لیگ برتر والیبال به سه تیم در لیگ سی‌وششم بود که بیشترین تعداد سهمیه لیگ برتری بین استان‌هاست.

آخرین رخداد ورزشی مهم مازندران در سال 1400 را هم می‌توان سقوط تیم فوتسال شهروند ساری از لیگ برتر دانست. این تیم قدیمی و ریشه‌دار که باسابقه‌ترین تیم لیگ برتر فوتسال کشور بود بعد از چند فصل عملکرد ضعیف و قرار گرفتن در آستانه سقوط، بالاخره در این ماه پس از 20 سال حضور در بالاترین سطح فوتسال کشور، از لیگ برتر سقوط کرد.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/254393/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا

توان نیروگاهی نکا برای تولید برق افزایش یافته است

(تصاویر) اجتماع مردم قم در حمایت از طرح نور فراجا

اجاره آپارتمان 30 تا 50 متر در تهران؛ رستاخیز یکخوابه‌ها

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

سردار رادان: حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

ضرورت لایروبی حوضچه نیروگاه نکا/ پیشرفت زباله سوز ساری شتاب گرفت

مردم همراه و حامی پلیس برای اجرای طرح نور هستند

12 زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور 27 واحد تولید در اکسپو

سردار رادان: در طرح نور، رئیس جمهور از ما حمایت کرده است

سردار رادان: در طرح نور، ما حمایت رئیس جمهور و قوه قضائیه را داریم

حسن یزدانی به تشک برگشت

طرح نور طرحی برای صیانت از عفاف و حجاب دختران ایران

اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد

اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)

آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل

نوجوان 16 ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد

حمایت قاطع بسیج اساتید حوزه علمیه استان همدان از طرح نور فراجا

اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

سردار رادان: در طرح نور به‌دنبال حجاب و عفاف و صیانت از دختران و خواهران خودمان هستیم/ شهادت می‌دهم که رئیس قوه قضائیه در حمایت از طرح حجاب و عفاف مردانه کنار ما بوده/ شهادت می‌دهم رئیس‌جمهور از ما حمایت کرده است

رادان: طرح نور، طرح امنیتی انتظامی نیست

سردار رادان: طرح نور اصلا طرح امنیتی و انتظامی نیست

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور

ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟

جلسه شورای فرهنگ عمومی - ساری

لبخند شکوفه های بهاری در مازندران

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ذخیره‌سازی 2831 تن مرغ در سردخانه‌های مازندران

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

27 رقم برنج در کشور معرفی شده است

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای «طرح نور»

توزیع انواع بذور اصلاح و گواهی شده برنج بین کشاورزان شهرستان بابل

بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا

روند تکمیل نیروگاه زباله‌سوز ساری شتاب می‌گیرد

کیش برترین منطقه آزاد در حوزه‌ی اقتصادی شد

تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد