پیام مازند

آخرين مطالب

مهر گزارش می دهد؛

روستاگردی؛ مقصد جدید گردشگری نوروزی در مازندران مقالات

روستاگردی؛ مقصد جدید گردشگری نوروزی در مازندران
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری - روستاها مقصد جدید و نو گردشگری در مازندران به شمار می‌روند و مسافران زیادی در ایام تعطیلات به ویژه نوروز برای روستا گردی به استان سفر می‌کنند.

خبرگزاری مهر ، گروه استان‌ها: مازندران با داشتن روستاهای زیادی در نواحی کوهستان، دشت و جلگه مامنی برای گردشگران نوروزی و بهاری است و طی سال‌های اخیر مقصد مسافران از شهرها به روستاها تغییرکرده است.
آب و هوای مطبوع بهاری، داشتن امکانات و تجهیزات، فضای بکر و سنتی، نان محلی و صنایع دستی، داشتن آبشارهای و چشمه سارها و طبیعت دل نواز روستاهای مازندران را به مقصدی برای گردشگران تبدیل کرده است.
روستایی که کمال الملک نقاشی کرد
روستای زانوس از جمله روستاهای گردشگری مازندران و از توابع بخش کجور نوشهر محسوب می‌شود و درخت هزارساله با ارتفاع 30 متری از جاذبه‌های تفریحی و گردشگری آن محسوب می‌شود. وجود یکی از آثار تاریخی روستای زانوس در کاخ موزه گلستان و نقاشی منظره از دره و کوه اثر استاد کمال الملک نشان از اهمیت و تاریخی بودن این روستای زیبا است. خانه‌های کاهگلی، تالاب ارواح و دریاچه قراخین، قله نمازیا و آبشار اوپاچ از دیگر جاذبه‌های این روستای زیبا به شمار می‌رود.
روستای سنگدره یانه سر نیز از جمله روستاهای پرجاذبه مازندران است که مسافران نوروزی زیادی را جذب کرده است، این روستا دارای مردمانی مهمان نواز و مهربان است که با صنایع دستی و غذاهای محلی از مهمانان و مسافران نوروزی پذیرایی می‌کنند.
با گذر از روستاهای منطقه ییلاقی عشرستاق می‌توان طعم نان محلی و دست پخت بانوان این محله و غذاهای محلی آنها را چشید.
روستای سیاه بیشه
در حاشیه جاده زیبا و روسایی چالوس، روستایی رخ می‌نماید به نام سیاه بیشه که برای گذر به بیان باید از میان ابر و مه غلیط عبور کرد و قدم زدن در این روستای تاریخی حس شاعرانه و عاشقانه به مسافران دست می‌دهد. چشم انداز زیبا و دل نواز سیاه بیشه لذت ماندن و اقامت در این دهکده زیبا را خاطره آمیز می‌کند و این منطقه مقصد بسیاری از مسافران بهاری است.

پیام مازند


روستای دلیر کجور
روستای دلیر بر بلندای البرزمرکزی و در بخش کجور واقع شده است و بهشت مسافران در همه روزهای سال از جمله نوروز است، آب وهوای چهارفصل و طبیعت بکر آن سبب شده تا خوش نشینان های زیادی در آن مسکن خریداری و اقامت داشته باشند. محمد کردناییج از اهالی روستای دلیر در گفتگو با خبرنگار مهر با اظهار اینکه هر ساله مسافران زیادی از جمله در ایام نوروز به روستا سفر می‌کنند، افزود: مهمان نوازی مردم روستا سبب شده تا هر ساله گردشگران زیادی به آن سفر می‌کنند.
وی با اشاره ب ه جاذبه‌های روستا گفت: طبیعت زیبا، آب وهوای مطبوع، صنایع دستی و غذاهای دست پخت و محلی، ماست و لبنیات محلی به واسطه دامداری بودن اهالی از جمله سوغات‌هایی است که به مسافران داده می‌شود.
روستای کندلوس
روستای کندلوس از توابع شهرستان نوشهر نیز با داشتن موزه مردم شناسی و طبیعت زیبا محل عبور و سفر مسافرانی از اقصی نقاط ایران است. با سفر به این روستای تاریخی می‌توان نشانه‌هایی از تاریخ پیش از میلاد و اسلام را در آن به نظاره نشست.
حسن ملایی از اهالی روستای کندلوس با اظهار اینکه صنایع دستی نظیر جاجیم، جوراب پشمی، دستکش و بلوز پشمی، از جمله دست ساخته‌های بانوان هنرمند این روستا است، اظهار داشت: به دلیل وجود و فعال بودن موزه مردم شناسی مسافران زیادی در نوروز به منطقه سفر و اقامت می‌کنند.
وی در گفتگو با خبرنگار مهر با اظهار اینکه این روستا و جاذبه‌هایش مقصد جدید گردشگری در شهرستان فراروی مسافران و طبیعت گردان گشوده است، افزود: وجود خانه مینا وپلنگ که از داستان واقعی ریشه گرفته است نیز سبب شده تا مشتاقان زیادی را به خود جذب کند.

پیام مازند


وی با عنوان اینکه در موزه مردم شناسی نیز اشیای تاریخی و دست ساخته‌ها، ظروف سفالی، چینی آلات، وسایل روستایی از هزار دوم قبل از میلاد تا معاصر به نمایش درآمده است، موزه گیاهان دارویی را نیز از دیگر جاذبه‌ها بیان کرد.
مهران حسنی معاون گردشگری میراث فرهنگی مازندران با اشاره به اینکه روستاها مقصد گردشگری استان محسوب می‌شوند، افزود: بخشی از زیادی از اقامت مسافران استان مربوط به روستاها است.
در سطح استان 200 مجوز اقامتگاه‌های بومگردی صادر شده که بخشی قابل توجهی از آن در روستاها وجود دارد
وی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه وجود جاذبه‌های فراوان در روستاها از جمله اقامتگاه‌های بومگردی سبب شده تا مسافران زیادی برای دیدن از جاذبه‌های روستایی به این مناطق سفر کنند، افزود: در سطح استان 200 مجوز اقامتگاه‌های بومگردی صادر شده که بخشی قابل توجهی از آن در روستاها وجود دارد.
همچنین مهدی ایزدی سرپرست میراث فرهنگی مازندران در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سه هزار و 200 روستا در استان وجود دارد که هر یک مقصد گردشگری در استان به شمار می‌روند.
وی با بیان اینکه تا چهار فروردین ماه بیش از پنج میلیون و 500 هزار مسافر در استان اقامت کردند، افزود: درصد قابل توجهی از انان در روستاها مقیم شدند.
وی با اشاره به روستاهای تاریخی و دارای جاذبه گردشگری در استان ادامه داد: این روستاها مقصد گردشگری جدیدی را ایجاد کرده است.
مازندران دارای روستاهای فراوانی است که هر یک دارای جاذبه‌ها، سنت‌ها و آئین‌های خاصی است و مسافران زیادی در نوروز برای دیدن این جاذبه‌ها سفر می‌کنند.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/254428/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تجمع حمایت از طرح نور فراجا در دزفول

قاسمپور: با این واگذاری فصل آینده قرارداد بازیکنان 40-50 میلیارد است/مگر فولاد خوزستان کم هزینه کرده که اینجای جدول است؟

(ویدیو) «ایکس» سالانه از کاربرانش پول می‌گیرد!

استمرار محدودیت‌های ترافیکی در هفتمین روز اردیبهشت

جریمه یک میلیاردی خیبر خرم آباد در کمیته انضباطی

مناسبت روز/ جمعه، 7 اردیبهشت‌ماه

طولانی‌ترین تونل ریلی خاورمیانه در لرستان احداث می شود

معرفی نفرات برتر رده سنی نوجوانان دختر کاراته قهرمانی کشور

پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا

توان نیروگاهی نکا برای تولید برق افزایش یافته است

(تصاویر) اجتماع مردم قم در حمایت از طرح نور فراجا

اجاره آپارتمان 30 تا 50 متر در تهران؛ رستاخیز یکخوابه‌ها

ماجرای قتل هولناک پدر به دست دختر جوانش

عاملان تیراندازی در اتوبان همت دستگیر شدند

محاکمه یک پرستار قلابی به جرم قتل زن مسن

حمایت هزار استاد حوزه علمیه قم از بازگشت ون‌های گشت ارشاد

اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا

حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است

اردوی جهادی دامپزشکی در شوراب خرم آباد

سردار رادان: حجاب هیچگاه مسئله امنیتی نیست

آئین غبارروبی گلزار شهدای خرم‌آباد

ضرورت لایروبی حوضچه نیروگاه نکا/ پیشرفت زباله سوز ساری شتاب گرفت

مردم همراه و حامی پلیس برای اجرای طرح نور هستند

12 زنجیره ارزش در مازندران تعریف شد/ حضور 27 واحد تولید در اکسپو

سردار رادان: در طرح نور، رئیس جمهور از ما حمایت کرده است

سردار رادان: در طرح نور، ما حمایت رئیس جمهور و قوه قضائیه را داریم

حسن یزدانی به تشک برگشت

طرح نور طرحی برای صیانت از عفاف و حجاب دختران ایران

اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد

اجتماع دختران دانش آموز در حرم حضرت معصومه (س)

آئین تجلیل از، برترین‌های المپیاد‌های علمی دانش آموزی در بابل

نوجوان 16 ساله ناپدید شده در جنگل‌های رامسر پیدا شد

حمایت قاطع بسیج اساتید حوزه علمیه استان همدان از طرح نور فراجا

اجرای اقدام عملی برای رفع چالش‌های پیش‌روی توسعه اقتصادی مازندران

پول رسید، پرسپولیسی‌ها خندیدند

سردار رادان: در طرح نور به‌دنبال حجاب و عفاف و صیانت از دختران و خواهران خودمان هستیم/ شهادت می‌دهم که رئیس قوه قضائیه در حمایت از طرح حجاب و عفاف مردانه کنار ما بوده/ شهادت می‌دهم رئیس‌جمهور از ما حمایت کرده است

رادان: طرح نور، طرح امنیتی انتظامی نیست

سردار رادان: طرح نور اصلا طرح امنیتی و انتظامی نیست

تجمع مردمی و بانوان کرمانشاهی در حمایت از اجرای طرح نور

ریتم شبانه‌روزی یا ساعت بدن چیست؟

جلسه شورای فرهنگ عمومی - ساری

لبخند شکوفه های بهاری در مازندران

مطالبه‌گری؛ مهمترین برنامه عملیاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران در دولت سیزدهم

نقشه مهندسی فرهنگی خراسان جنوبی آماده رونمایی است

ذخیره‌سازی 2831 تن مرغ در سردخانه‌های مازندران

برگزاری نشست دبیران کانون‌ خدمت رضوی شهرهای مازندران

27 رقم برنج در کشور معرفی شده است