پیام مازند

آخرين مطالب

زنگ مدارس به صدا درآمد/ نگرانی والدین و شوق همکلاسی ها مقالات

زنگ مدارس به صدا درآمد/ نگرانی والدین و شوق همکلاسی ها
  بزرگنمايي:

پیام مازند- دو سالی از روزهای خوش مدرسه و زنگ‌های تفریح و شادی و نشاط دانش آموزان در حیات مدرسه می‌گذرد، توی این سال‌ها، بابای پیر و مهربان مدرسه هم دلتنگ بچه‌های دبستان بود و کرونا بیش از همه او را مکدر کرده بود.

بیش از 20 سال با خانواده اش در گوشه‌ای حیاط مدرسه ساکن است، بچه‌های مدرسه بابا قدرت صدایش می‌کنند و همه دانش آموزان را فرزندان خود می‌داند. از اینکه دوباره مدرسه‌ها حضوری شده، بیش از دیگران شور و شعف دارد.

می‌گوید: دو فرزندم نیز در همین مدرسه درس خوانده‌اند و اکنون به سراغ زندگیشان رفته و تمام دل خوشی من و همسرم این است که دوباره صدای بچه‌ها را در مدرسه بشنویم و با آنها زندگی کنیم.

ادامه می‌دهد: بچه‌ها بابا قدرت و همسرم را خاله زینت صدا می‌کنند و در این دو سالی که کرونا بود و کلاس درس کج دار و مریض باز بود، حال و روز ما خوش نبود و همسرم گوشه گیر و ناراحت بود.

بابا قدرت با بیان اینکه شنیدن خبر حضوری شدن و بازگشایی مدرسه برای من و همسر و همه باباهای مدرسه خوشحال کننده بود، افزود: از این دوباره بچه‌ها به مدرسه می آیند و روال کاری آن عادی شده خدا را شکر می‌کنم.


بیش از 500 هزار دانش آموز مازندران از امروز روانه کلاس‌های درس می‌شوند تا پس از دو سال دوری و حضور نوبتی و یکی درمیان، بهار جدیدی از علم و تحصیل را آغاز کنند اما هنوز ته دل برخی خانواده‌ها نگران سلامتی فرزندان است.

خانواده‌ها نگران و کودکان دلتنگ مدرسه

به رغم آنکه روند واکسیناسیون در مازندران به نسبت به دیگر استان‌ها مطلوب و فراگیرتر شده اما همچنان برخی خانواده‌ها نگران شیوع کرونا بین فرزندان خود در مدارس هستند و تغییر رنگ کرونایی برخی شهرهای استان از جمله رامسر، این نگرانی را تشدید کرده است. سفرهای نوروزی،

تعطیلات و دورهمی ها و عیددیدنی ها رنگ شهرستان رامسر را قرمز، سوادکوه و سیمرغ را نارنجی، جویبار و محمودآباد آبی و مابقی شهرها را زرد کرده است.

اکبر محمدی یک پدر رامسری با اظهار نگرانی از بازگشایی و حضوری شدن مدارس گفت: فرزندم یک دوز واکسن را تزریق کرده و دوز دوم را باید در فروردین ماه تزریق کند و تکمیل نبودن واکسیناسیون با توجه به شرایط قرمز شهرستان، نگرانی ما را بیشتر کرده است.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه مدارس نیز در گروه حضوری بودن کلاس‌ها را تاکید کرده است، افزود: با این حال به عنوان یک پدر نگران سلامتی فرزندم هستم و این دلشوره بین والدین دیگر نیز وجود دارد.

درحالی که خانواده‌ها نگران سلامتی فرزندان هستند، بچه‌ها از اینکه بعد از دو سال دوباره شرایط برای مدرسه رفتن و عادی شدن شرایط مهیا شده خرسند هستند، آنها می‌گویند دلتنگ دوستان و همکلاسی‌هایمان شدیم.

ایلیا دانش آموز پایه ششم تحصیلی از اینکه مدرسه‌ها حضوری شده خوشحال است و به خبرنگار مهر گفت: دلم برای دوستان و همکلاسی‌های قدیمی تنگ شده و خوشحالم دوباره به مدرسه آمدیم و می‌توانیم با دوستانمان بازی کنیم.

دلم برای دوستان و همکلاسی‌های قدیمی تنگ شده و خوشحالم دوباره به مدرسه آمدیم و می‌توانیم با دوستانمان بازی کنیم

وی با اظهار اینکه در مدت کرونایی با بسیاری از دوستانمان به صورت مجازی در ارتباط بودم، افزود: مدرسه رفتن و با دوستان بودن مزه دیگری دارد.

شروع دوباره کلاس‌های درس و حضوری شدن باز خرج روی دست خانواده‌ها گذاشت و برخی مدارس از والدین خواستند تا برای فرزندان روپوش مدرسه و لوازم مورد نیاز را تهیه کند.

مهری مادر فاطمه دانش آموز پایه چهارم در این زمینه می‌گوید: مدرسه تهیه روپوش را برای دختران الزامی کرده و مجبور شدیم در ایام عید دوباره برای دخترم لباس و کیف خریداری کنیم.

وی با بیان اینکه قیمت‌ها چندبرابر شده است، افزود: اولیای مدرسه باید به فکر خرج خانواده‌ها باشند زیرا تهیه تجهیزات بسیار گران و هزینه بر شده است.

محدثه اکبری با بیان اینکه بعد از دو سال دوباره مدرسه حضوری شده است، افزود: از اینکه مدارس حضوری شده و می‌توانیم در کنار دوستان دوباره به درس خواندن ادامه دهیم، خوشحال هستیم.


وی افزود: دلمان برای دیدن دوستان و معلمان لک زده بود وآموزش حضوری به معلمان امکان درک بهتر تحصیل را به دانش آموزان می‌دهد و اشتیاق زیادی برای رفتن به مدرسه داریم.

زنگ بازگشایی مدارس همزمان با اولین روز بعد از تعطیلات نوروزی در مدارس مازندران نواخته شد و این آئین در ساری در مدرسه نزهت به صدا درآمد. سهرابی معاون سلامت آموزش و پرورش مازندران در این زمینه به خبرنگار مهر گفت: از امروز مقرر است تمامی مدارس و کلاس‌های درس به صورت حضوری و 100 درصدی دانش آموزان برگزار شود در این زمینه تدابیر لازم اندیشیده شده است.

وی افزود: هماهنگی لازم برای سرویس مدارس به عمل آمده است و تمامی امکانات مورد نیاز کلاس‌ها شامل تهیه ماسک برای درصدی از دانش آموزان و مواد ضدعفونی کننده انجام شود.

وی غربالگری و شناسایی دانش آموزانی که احتمالاً دچار بیماری هستند، انجام می‌شود و سعی می‌کنیم با کمترین تنش برای حضوری شدن کلاس‌ها گام برداریم.

افت تحصیلی دانش آموزان با آموزش مجازی

همچنین علی دهقان معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران نیز با بیان اینکه دور شدن از آموزش حضوری موجب افت تحصیلی دانش آموزان شده است، افزود: در حال حاضر دانش آموزان و اولیا برای آموزش حضوری مشتاق هستند و باید عقب ماندگی‌های ایجاد شده را جبران کنیم.

وی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: میانگین نمرات دانش آموزان در آموزش مجازی نشان از افت تحصیلی دارد و تلاش می‌کنیم تا پایان آموزش این افت را جبران کنیم.

بیش از 519 هزار دانش آموز مازندران از امروز روانه چهار هزار کلاس درس شدند.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/254655/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

واگذاری سهام باشگاه پرخرج به هلدینگ خلیج فارس غیرقانونی است

گام اساسی دولت سیزدهم در عرصه دیپلماسی اقتصادی

انتخاب بهترین دوربین کانن: چالشی جذاب برای عکاسان!

افزایش چهار برابری لایروبی رودخانه‌های مازندران.

نماینده مجلس: از فراجا برای اجرای طرح نور حمایت می‌کنیم

سفر وزیر کشور به استان مازندران

جاده هراز بازگشایی شد

طرح تعیین حریم گسل‌های قائمشهر به اتمام رسید

بیشترین میزان بارش باران با 53 میلی‌متر در آمل به ثبت رسید

برگزاری کنفرانس علمی ادواری «بازتوانی بیماری های عصبی – کمر درد»

ثبت هوشمند تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری در مازندران

شادی کشاورزان مازندرانی از بارش رحمت الهی

خط کشی یکصد کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران

وحیدی: زیرساخت‌های رفاهی و تفریحی موجود در سواحل باید مورد استفاده عموم قرار گیرد

مازندران مجهز به سامانه هوشمند ثبت تخلفات اضافه تناژ ناوگان باری

شهره ایرانیان به رعایت عفاف و حجاب/ انتخابات الکترونیک است

افزایش 21 درصدی دستگیری خرده فروشان مواد مخدر در مازندران

انتخابات الکترونیک است / شهره ایرانیان به رعایت عفاف و حجاب

تیم هورسان رامسر انصراف داد/ سایپا به لیگ برتر والیبال بازگشت

دادگاه های برخط گامی برای شفاف سازی است

13 اردیبهشت افتتاحیه راهیان نور غرب و شمالغرب کشور

آقاتهرانی: پای کار اجرای طرح نور پلیس می‌مانیم

تاکید استاندار جدید بر توسعه و توازن یکپارچه مازندران

مراسم تودیع و معارفه استاندار مازندران

بهره برداری از سالن ورزشی هنرستان دخترانه نور

160 کیلومتر از رودخانه های مازندران لایروبی شد

4 نماینده از مازندران در تیم ملی فوتبال دختران زیر 18 سال

اجرای طرح نور در مراکز درمانی کهگیلویه و بویراحمد

محور هراز مسدود است

قدردانی وزیر کشور از فراجا در اجرای «طرح نور»

وزیر کشور: استاندار جدید مازندران در حوزه اقتصاد متخصص است/ نوری: توجه جدی به اقتصاد دریا پایه خواهیم داشت

آیا می شود پول را کپی کرد ؟ ببینید

علت تغییر استاندار مازندران چه بود؟ | ویدئو

پسربچه 5ساله خاله خود را به ضرب گلوله کشت

بازگشایی محور هراز

محور هراز بازگشایی شد

یک پیش‌بینی تکان‌دهنده از وضعیت تورم در ایران

اجرای طرح نور تأمین کننده منافع زن و خانواده است

برگزاری دومین کنگره 8 هزار شهید گیلان با حرکت جهادی

گردهمائی عهد حضور ویژه ائمه جمعه تا پایان سال در 8 منطقه کشور + فیلم

هورسان کنار کشید/ سایپا به لیگ برتر والیبال برگشت

مبارزه با فساد شعار اساسی دولت

شناسنامه‌دار شدن30 درصد باغات جویبار

برگزاری نشست شورای هماهنگی ستاد مرکزی راهیان نور

درخشش دختر بابلسری در مسابقات قایقرانی کشوری

داشتن برنامه عالمانه برای اقتصاد دریامحور ضروری است

گره‌گشایی با دیپلماسی اقتصادی در دولت سیزدهم

آفت واردات بر بار برنج مازندران

فراجا مرزبان حجاب است متولیان فرهنگی حجاب و عفاف بیدار باشند

نیاز به فرآورده های خونی افزایش یافته است