پیام مازند

آخرين مطالب

دو گام تا رویای حضور نساجی در لیگ قهرمانان آسیا ورزشي

دو گام تا رویای حضور نساجی در لیگ قهرمانان آسیا
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری – ایرنا – نساجی تا کسب نخستین جام ملی قهرمانی فوتبال و کسب بهترین عنوان برای فوتبال مازندران و مهم‌تر از همه، رسیدن به لیگ قهرمانان آسیا حالا فقط دو گام فاصله دارد؛ نیمه‌نهایی و فینال جام حذفی فوتبال کشور. هدفی که هرچند سخت است، اما برای نساجیِ باانگیزه چندان دور از دسترس نیست.

به گزارش ایرنا، صعود نساجی به جمع چهار تیم برتر جام حذفی فوتبال کشور، آن هم با از پیش رو برداشتن مدعی‌ترین تیم فصل جاری فوتبال کشور یعنی استقلال تهران، فصلی خاطره‌انگیز را برای هواداران این تیم رقم زده که می‌تواند در نهایت به یک فصل رویایی نیز بدل شود.
شامگاه دوشنبه 22 فروردین ورزشگاه آزادی تهران محل برگزاری آخرین مسابقه از مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی فوتبال کشور بود. دیداری که یک شب پس از حذف پرسپولیس از گردونه این رقابت‌ها در همین ورزشگاه و سه شب بعد از ثبت یک شگفتی بزرگ در جام حذفی با صعود تیم دسته دومی خلیج فارس ماهشهر به نیمه‌نهایی برگزار شد و نتیجه آن، شگفتی‌سازی‌های جام حذفی را ادامه داد.
استقلال تهران که با فرهاد مجیدی 26 بازی پیاپی را بدون شکست پشت‌سر گذاشته بود و در لیگ برتر نیز با فاصله 6 امتیازی نسبت به تیم دوم به سرعت به سمت قهرمانی پیش می‌رود، آمده بود که نساجی را هم شکست دهد و در مسیر کسب دو جام در یک فصل به حرکتش ادامه دهد. اما ساکت الهامی و شاگردانش سد محکمی در مقابل مدعی قهرمانی ساختند و اجازه عبور استقلال از مرحله یک‌چهارم نهایی را ندادند.
نساجی که دو دیدار رفت و برگشت فصل جاری را در مقابل استقلال با تساوی بدون گل به پایان رسانده بود و عملکرد بسیار خوبی هم مقابل این تیم داشت، در سومین مسابقه فصل مقابل استقلال هم دروازه‌اش را بسته نگه داشت تا همچنان تنها تیم لیگ برتری این فصل از فوتبال کشور باشد که استقلال موفق به باز کردن دروازه‌اش نشد. شاگردان الهامی با همین اولویت توانستند بخت‌های گلزنی استقلال را یکی پس از دیگری خنثی کنند و در چند صحنه هم تا مرز گلزنی به استقلال پیش رفتند. در نهایت پس از 120 دقیقه تلاش نافرجام دو تیم در گلزنی، این ضربات پنالتی بود که تکلیف تیم صعود کننده را مشخص کرد و نساجی موفق شد مقابل چشم هزاران هوادار استقلالی و حدود سه هزار هوادار خودی که از مازندران به تهران رفته بودند، مدعی اصلی قهرمانی را از گردونه رقابت‌ها کنار بزند و یک بار دیگر شادی فوتبالی را به خیابان‌های قائمشهر هدیه بدهد.


به دنبال تاریخ‌سازی
کسب این برد برای نساجی از چند جهت اهمیت بسیار زیادی داشت. نخست این‌که این تیم توانست بهترین عملکرد تاریخ باشگاه نساجی در فوتبال کشور را ثبت کند و در یک قدمی فینالیست شدن قرار بگیرد. تا کنون فقط دو تیم مازندرانی توانستند به مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی فوتبال کشور قرار بگیرند که امروز هیچ کدام از آن‌ تیم‌ها وجود ندارند. در فصل 1384-1385 نوژن ساری موفق شد با حذف فولاد خوزستان و ذوب‌آهن اصفهان شگفتی‌ساز رقابت‌ها لقب بگیرد و در مرحله یک‌چهارم نهایی حریف استقلال شود. با انصراف استقلال از حضور در رقابت‌ها، نوژن به مرحله نیمه‌نهایی راه یافت و در مصاف با پرسپولیس در حالی که چند دقیقه تا برد فاصله داشت با مساوی شدن مسابقه، در ضربات پنالتی بازی را واگذار کرد و از صعود به فینال باز ماند.
دومین تیم مازندرانی راه یافته به مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی فوتبال کشور تیم خونه‌به‌خونه بود که اکنون با نام رایکا در لیگ دسته یک فوتبال حضور دارد. این تیم نیز سال 1396 توانست با شکست دادن تیم‌های راه‌آهن، سیاه‌جامگان مشهد و گسترش فولاد تبریز راهی مرحله نیمه‌نهایی شود و در مرحله نیمه‌نهایی موفق شد با شکست استقلال خوزستان در اهواز، به فینال رقابت‌ها صعود کند و حریف استقلال تهران شود. اما در فینال با نتیجه 1 – 0 شکست خورد و نایب‌قهرمان رقابت‌ها شد.
حالا نساجی سومین تیم مازندرانی است که به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات راه یافت و این فرصت را دارد که با برد مقابل تیم مس کرمان در روز 27 فروردین، یک بار دیگر فوتبال مازندران را به فینال دومین جام معتبر فوتبال کشور برساند و یکی از دو نامزد نهایی کسب جام قهرمانی شود.

پیام مازند


جبران ناکامی‌ها
اهمیت دیگر این برد برای نساجی، به شرایط این تیم در جدول لیگ برتر و همچنین وضعیت نابسامان میزبانی‌اش در فصل جاری ارتباط دارد. نساجی‌چی‌ها در شرایطی به مرحله نیمه‌نهایی جام حذفی صعود کردند که در لیگ برتر با وجود آسودگی خاطر بابت بقا و ارائه بازی‌های خوب در عمده بازی‌ها، نتایج مطلوبی کسب نکردند و اکنون در رتبه دوازدهم جدول 16 تیمی قرار دارند. خانه‌به‌دوشی نساجی هم در این فصل باعث شد که خاطر هواداران پرشور این تیم بابت وضعیت نساجی همواره نگران و آزرده باشد. در چنین شرایطی صعود به نیمه‌نهایی جام حذفی و رسیدن به دو قدمی کسب سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا برای نساجی و هواداران این تیم آن‌قدر اهمیت دارد که قائمشهر را در نیمه‌های شب 22 فروردین یکپارچه جشن و شادی کرد.
یک دلیل دیگر مهم بودن کسب این برد برای نساجی، پایان دادن به بیش از دو دهه پیروز نشدن مقابل استقلال بود. نساجی فقط در دو دیدار دوستانه که یکی در دهه 60 و یکی هم دهه 70 برگزار شده بود موفق به شکست استقلال شد. از زمان صعود نساجی به لیگ برتر تا کنون نیز این تیم با وجود انجام بازی‌های خوب مقابل استقلال موفق به برد نشده بود. به همین دلیل برد مقابل استقلال در بازی 22 فروردین پایان یک انتظار طولانی برای نساجی‌چی‌ها بود.
از سوی دیگر شکست نساجی مقابل استقلال در مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی 1396-1397 نیز با برد شب گذشته این تیم به بهترین شکل ممکن جبران شد.
به این موضوع باید نبرد الهامی و مجیدی در جام حذفی را نیز افزود. الهامی یک بار در سال 1399 توانست با ترکتور به فینال جام حذفی صعود کند و استقلالِ فرهاد مجیدی را در فینال شکست دهد تا دست مجیدی از کسب نخستین جام دوران سرمربیگری‌اش کوتاه بماند. او در این فصل هم مجیدی را از رسیدن به جام قهرمانی جام حذفی ناکام گذاشت.

پیام مازند


دروازه ورود به آسیا
الهامی و شاگردانش برای این‌که نام مازندران را این بار با حضور تیمی از این استان به لیگ قهرمانان آسیا گره بزنند، به دو برد دیگر نیاز دارند. یک برد مقابل تیم دسته‌اولی مس کرمان در مرحله نیمه‌نهایی که باید 27 فروردین به آن دست یابند و راهی فینال شوند و یک برد هم در فینال مقابل یکی از دو تیم آلومینیوم اراک و خلیج فارس ماهشهر. نساجی‌چی‌ها در صورت تحقق این هدف می‌توانند تاریخ‌ساز شوند.
نساجی‌چی‌ها با توجه به حذف مدعیان اصلی کسب عنوان قهرمانی یعنی استقلال و پرسپولیس از رقابت‌ها و حضور یک تیم دسته دومی، یک تیم دسته اولی و یک تیم لیگ برتری در مرحله نیمه‌نهایی با کمی برنامه‌ریزی و تمرکز می‌توانند به این هدف مهم دست یابند. حریف نساجی در مرحله نیمه‌نهایی تیم فوتبال مس کرمان است که در جدول لیگ دسته یک فوتبال کشور پس از ملوان انزلی با 50 امتیاز رتبه دوم را در اختیار دارد و یکی از دو مدعی اصلی صعود به لیگ برتر است.
کرمانی‌ها در این جام پس از حذف ماشین‌سازی تبریز با پیروزی 2 – 1 در مرحله یک‌شانزدهم نهایی و شکست دادن فولاد خوزستان در مرحله یک‌هشتم نهایی با ضربات پنالتی وارد مرحله یک‌چهارم نهایی شدند و در این مرحله هم تیم سوم لیگ آزادگان یعنی خیبر خرم‌آباد را 1 – 0 شکست دادند و به نیمه‌نهایی رسیدند. اما نساجی تا کنون دو تیم مدعی لیگ برتری یعنی گل‌گهر سیرجان و استقلال تهران را پشت‌سر گذاشت. در گام نخست نیز موفق شده بود تیم دسته یکی آرمان‌گهر سیرجان را شکست دهد. به عبارتی دیگر نساجی تا اینجای کار از پس رقبای قدرتمندتری بر آمد و این توان را دارد که مس کرمان را هم پشت‌سر بگذارد و فینالیست و شود.
از حالا تا چهار روز دیگر که نساجی باید مقابل مس کرمان صف‌آرایی کند، فرصت زیادی باقی نمانده است و در این مدت آن‌چه که باید مورد توجه نساجی‌ قرار بگیرد، حفظ تمرکز و روحیه برای کسب مجوز صعود به یفنال جام حذفی است. در این صورت وعده‌ای که ساکت الهامی پس از برد مقابل استقلال در جشن هواداران و مقابل سکوی نساجی‌چی‌ها با در دست گرفتن پرچم نساجی داد محقق می‌شود: داریم میریم آسیا .
برچسب‌ها
تیم فوتبال نساجی مازندران ساکت الهامی باشگاه استقلال لیگ قهرمانان آسیا جام حذفی فوتبال

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/254941/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی

جزئیات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور + سایت ثبت‌ نام

برگزاری کنگره 400 شهید روحانی مازندران

پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان شهرستان نور

حضور 90 بازیکن و مربی در سومین مرحله جشنواره مینی بسکتبال کشور

ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران | روایت داور مصدوم: فیلم تا قبرس و آلمان هم رسیده است، کتک خوردن یک داور! | آقایان برای رضایت گرفتن ...

همه چیز درباره واریز یارانه کمک معیشتی فروردین‌ماه | جیب سرپرستان خانوارها پر پول شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

مرگ 91 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در مازندران

کنگره 400 شهید روحانی استان مازندران برگزار می‌شود

توجه ویژه دولت برای رفع عقب ماندگی‌های بخش آب در مازندران

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

انتصاب جدید در ستاد مرکزی راهیان نور کشور

کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل

مسدود شدن 205 چاه غیرمجاز در مازندران

امید به بازگشت روز‌های خوب نساجی

مرگ 91 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر

حمایت از تشکل‌های مردم پایه فرهنگی هنری در مازندران

انتصابات جدید در ستاد راهیان نور

امواج آرام خزری در مازندران

اقدام غیر قانونی در شرکتی کردن پرسنل سابق موسسه اعتباری نور

تعیین تکلیف حدود 7 هزار چاه کشاورزی در مازندران

رتبه نخست مازندران در صادرات لبنیات

تردد در راه های مازندران عادی و روان است

بازار برنج در مازندران از رکود خارج شده است

اولتیماتوم 2 ماهه بازرسی لرستان برای تکمیل پل شوراب

ایران‌چک 500 هزار تومانی در بازار؟! + عکس

بارش‌های بهاری تا نیمه اردیبهشت‌ ادامه دارد؛ آیا بارندگی‌ها، کم‌بارشی زمستان را جبران می‌کند؟

مخالفت آمریکا با عضویت فلسطین در سازمان ملل

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

محدودیت‌های ترافیکی جاده‌های شمال در آخرین روز فروردین

حمله اسرائیل به جنوب سوریه

اعزام 15 هزار دانش‌آموز به اردوی راهیان‌نور و پیشرفت

تقویت احساس ارزش واقعی تولید برنج در زندگی کشاورزان مازندرانی

هوای صاف تا نیمه ابری در مازندران

جزییات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور

جزئیات جدید از شنیده شدن صدای 3 انفجار در مرکز ایران

واکنش سپاه به آسیب نیروگاه اتمی اسرائیل

منشا صدای انفجار در تبریز مشخص شد

راهپیمایی مازندرانی‌ها در حمایت از مردم غزه و عملیات وعده صادق

اقامه نماز جمعه خرم آباد به امامت حجت الاسلام والمسلمین شمسی فر

تردد روان خودرو‌ها در جاده های مواصلاتی مازندران

وزارت کشور عراق وقوع انفجار در این کشور را تکذیب کرد

شنیدن شدن صدای چندین انفجار در عراق و سوریه

شنیده شدن صدای انفجاری در استان بابل عراق

نساجی در خانه دوباره قرمز می‌پوشد

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان