پیام مازند

آخرين مطالب

لزوم امحال وام بانکی مشوق فعالین گردشگری خسارت دیده از کرونا گفتگو

لزوم امحال وام بانکی مشوق فعالین گردشگری خسارت دیده از کرونا
  بزرگنمايي:

پیام مازند- محمدرضا اورمزدی در گفت وگویی اظهار کرد: استان مازندران با توجه به اینکه یکی از قطب های اصلی گردشگری کشور محسوب می شود هر ساله شاهد مسافران و گردشگران نوروزی داخلی و بین المللی است.

وی با اشاره به اینکه ویروس کرونا یکی از متغیرهای گردشگری است، تصریح کرد: متاسفانه این ویروس تاثیر بسیار عمیق و خسارت های مهلکی بر بدنه صنعت گردشگری کشور و مازندران وارد کرده که طی موج های مختلف در این کشور و سطح جهان دارای اپیدمی بود و همچنان ادامه دارد.

این کارشناس گردشگری خاطر نشان کرد: ویروس کرونا دارای ابعاد و تاثیرات مختلفی از جمله سلامت، تبعات روانی و اجتماعی، اقتصادی و غیره بر صنعت گردشگری جهان،کشور و استان مازندران دارد و خواهد داشت.

اورمزدی گفت: بیش از دوسال بخش اعظمی از دست اندرکاران بخش خصوصی گردشگری مازندران اعم از مدیران هتل ها،مراکز اقامتی، بوم گردی ها،مدیران دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری،راهنمایان تور و غیره صورت خود را با سیلی سرخ نگه داشتند که متاسفانه خسارت ناشی از حاکم شدن ویروس کرونا، بیکار شدن بسیاری از کارکنان بخش گردشگری و ایجاد معضلات ناشی از بیکاری در سطح جامعه را نیز به دنبال داشته است

وی با بیان اینکه دولت جدید و استاندار مازندران باید موضوع گردشگری را در اولویت خود قرار دهد، افزود: چرا که بسیاری از فعالین گردشگری طی طول دوسالی که از جیب خوردند از بخش بانکی کشور بر اساس بخشنامه های ستاد ملی کرونا وام گرفتند اما حالا بانک ها جهت باز پرداخت وام ها این فراد را تحت فشار قرار می دهند و در حالی سال 1401 را شروع کردند که اتفاق مهمی برای درآمد زایی بخش گردشگری در مازندران رخ نداده است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: هرچند در ظاهر نوروز امسال مسافر زیادی وارد مازندران شد اما بسیاری از آن‌ها به دیار و سرزمین اجدادی خود بازگشتند که به تعبیر متخصصین گردشگری توریست محسوب نمی شوند و عده ای هم گل گشت و پیک نیکی بودند که در پیاده رو ها چادر می زنند در حالی که علیرغم ایجاد مشکلات ترافیکی، زباله ،خدمات رسانی در بخش های آب و برق و مخابرات، اختلال سیستم بانکی،امداد رسان باز هم جز توریست محاسبه نمی شوند.

اورمزدی دادن بسته های حمایتی به فعالین گردشگری از سوی استاندار مازندارن تحت عنوان مشوق را ضروری دانست و افزود: در اتحادیه اروپا به هر فعال گردشگری بیش از 70 هزار یورو کمک بلا عوض شده اما متاسفانه در کشور ایران چنین اتفاقی رخ نداده است.

وی امحال بانکی هنوز به معنای واقعی کلمه را از مسئله مورد توجه استاندار مازندارن، وزیر گردشگری، هیات دولت، بانک مرکزی بیان کرد و یادآورشد: با امحال تمام  وام بانکی افراد خسارت دیده از کرونا حداقل تا پایان 1401 جهت حرکت و رشد بخش گردشگری از حمایت های واقعی نسبت به فعالین گردشگری به شمار می رود.

این کارشناس گردشگری گفت: مهلت دادن در حوزه مالیات و سیستم بیمه ای، توسعه گردشگری ساحلی و دریایی در کرانه دریای خزر به ویژه غرب مازندران با وجود درآمد زایی بسیار بالا، فعال شدن بخش گردشگری اتاق بازرگانی مازندران جهت جذب سرمایه گذار، تحول اساسی در حوزه زیر ساخت و راه های ارتباطی با توجه به گردشگران خارجی، گردشگری روستایی و توسعه بوم گردی و اکولوژها با توجه به پتانسیل های محیطی استان مازندران با رعایت استاندارد های زیست محیطی، طرح جامع مبتنی بر آمایش سرزمین برای  گردشگری کشور و استان، احیا و مرمت بافت های تاریخی ، تبلیغات و تهیه پکیج های تبلیغاتی به زبان های متنوع از جمله مواردی که استاندار مازندارن باید مورد توجه خود قرار دهد.

اورمزدی با اشاره به اینکه در دنیا بیش از 80 گرایش در حوزه گردشگری وجود دارد،یادآورشد: با وجود پتانسیل های متنوع در استان مازندران می تواند تحولات بسیار زیادی را ایجاد کرد در صورتی که استاندار مازندران برای مدیریت بخش های گردشگری چه در بخش دولتی، خصوصی و تعاونی از نیروهای کارآمد، متخصص، صاحبان تجربه و علم در جایگاه واقعی خود استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه آدرس های جاده ای اصلا زیبنده توسعه صنعت گردشگری بین المللی نیست،خاطر نشان کرد: باید در نقشه و سامانه های مرتبط با آن پلت فرم هایی طراحی شود تا جاذبه ها و رستوران ها و غیره را به گردشگر معرفی کند که  نیازمند سیستم های مبتنی بر اینترنت قوی است و همچنین باید بسترهای شبکه های مجازی نیز در این زمینه فعالیت بیشتری داشته باشند.

این استاد دانشگاه ادامه داد: توریسم سلامت و پزشکی یکی از ظرفیت های بسیار بی نظیری است که در این راستا باید پروازهایی را به صورت مستقیم از طریق فرودگاه های نوشهر،رامسر،ساری با کشوری مانند عمان برقرار کرد.همچنین ارائه خدمات به گردشگران سلامت به صورت وی آی پی می تواند یکی از جاذبه ها محسوب شود.

اومرزدی  با بیان اینکه بیش از 250 نوع تنوع صنایع دستی در مازندران وجود دارد ، افزود: احیای صنایع دستی می تواند به توسعه گردشگری کمک کند چرا که گردشگران نیازمند اقلامی برای سوغات هستند که از هنرهای دستی آن منطقه باشد و مازندران با وجود کارگاه های فراوان در این زمینه بسیار ثروتمند است. 

وی احیای مجدد پژوهشگاه میراث فرهنگی در شهرستان رامسر را از اولویت های استاندار مازندران در حوزه گردشگری دانست و افزود: علیرغم تمامی پیگیری های که در شهرستان رامسر وجود داشته 16 سال بلا تکلیف مانده و با توجه به اینکه این مجموعه یک قطب پژوهشی برای حوزه گردشگری و صنایع دستی و میراث فرهنگی است می تواند به بهبودتوسعه صنعت گردشگری شمال ایران کمک کند.

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/254942/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آفتاب گرم بهاری در مازندران

رستاخیز یکخوابه ها در تهران / اجاره آپارتمان 30 تا 50 متر

ماجرای قطع 40 اصله درخت در کجور نوشهر از زبان رئیس منابع طبیعی

موج کوتاه در دریای خزر

بازدید بیش از 3میلیون زائر از یادمان‌های شهدا

سخنان سردار رادان درباره اجرای طرح حجاب «نور»/ «چشم مردم وقتی به بی‌حیایی عادت کند، آرام آرام غیرت گرفته می شود»

اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

افتتاح مجموعه ورزشی پشته حسین آباد خرم آباد

وضعیت جاده‌ها، امروز 7 اردیبهشت 1403؛ ترافیک سنگین در محور چالوس

ماجرای قطع 40 درخت در نوشهر

پرهزینه و زیان‌ده؛ پول قرارداد پرداخت بازیکنان استقلال و پرسپولیس از جیب کارگران و بازنشستگان!

طرح مشاوران ترامپ برای مجازات کشور‌هایی که دلار را کنار می‌گذارند

تداوم پایداری جوی تا نیمه هفته آینده در مازندران

رشته های دانشگاهی را به سمت نیازهای جامعه سوق دهیم

ترافیک سنگین در محور چالوس/بارش باران در برخی محورهای 3 استان

طرح نیمه‌تمام زباله‌سوز ساری به کجا رسید؟

شکایت شرکت نقل‌وانتقالاتی از پورتو برای پول انتقال طارمی

علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

تصاویری از تجمع روحانیون در حمایت از طرح «نور» با لباس جنگی

ترافیک سنگین در محورهای کرج - چالوس

برگزاری جلسه بررسی نحوه تقسیم و توزیع آب در دشت هراز

تقدیر پلیس از بانوان آبادانی

ضرب و شتم شدید یک پرستار در بیمارستان چالوس/ پیگیری قضایی در حال انجام است

نشست استاندار مازندران با نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان استان

روس‌ها متقاضی سرمایه گذاری در بندر امیرآباد

تصاویر قطع 40 اصله درخت در کجور آرشیوی است

نور فلسفه و حکمت، روشنی‌بخش مسیر نصف جهان شدن اصفهان

ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز 110 میلیمتر پلی اتیلن در چگنی

ماجرای قطع 40 اصله درخت در کجور چیست؟

ضرورت لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا

استقبال از قهرمان قایقرانی آسیا و مرد المپیکی در بابلسر

تعجب آلمانی‌ها از سرعت سقوط پول ملی ایران!

لزوم لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا

دعوت استاندار از سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان

دعوت استاندار لرستان سرمایه گذاران و خیران برای مشارکت در طرحهای توسعه استان

برگزاری با کیفیت کنکور مورد توجه دولت سیزدهم است

استقبال بابلسری‌ها از مرد المپیکی قایقرانی

موسوی سومین طلایی مازندران در پیکار‌های انتخابی ووشو جام جهانی

ترافیک سنگین در محور چالوس/ این محورها مسدود هستند

ضرب‌الاجل استاندار لرستان برای قدیمی‌ترین پروژه خرم‌آباد

تقدیر آیت‌الله مکارم‌شیرازی از اقدامات فراجا در مسئله حجاب

عملیات «وعده صادق» ابهت پوشالی و شکستنی اسراییل رو اثبات کرد

دولت سیزدهم در مبارزه با فساد کارنامه خوبی ارائه دهد

اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران

پایان نوبت نخست آزمون سراسری مازندران در صحت و امنیت

(تصاویر) تجمع روحانیون در حمایت از « طرح نور » با لباس جنگی

ببینید | پول بده لایک کن!

چالوس / ضرب و شتم پرستار در بیمارستان

از «گشت ارشاد» تا «طرح نور» فقط دو نوروز فاصله افتاد؛ برای زنان پرونده قضایی تشکیل می‌شود؟

تاکید امام جمعه قم بر همراهی همه دستگاها برای استمرار اجرای طرح نور