پیام مازند

آخرين مطالب

استاندار مازندران:

بانک‌های مازندران برای مراودات با کشورهای اکو آماده شوند سياسي

بانک‌های مازندران برای مراودات با کشورهای اکو آماده شوند
  بزرگنمايي:

پیام مازند - ساری - استاندار مازندران بر ضرورت نقش‌آفرینی بانک‌ها در توسعه اقتصادی استان تاکید کرد و با اشاره به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای گسترش تعاملات با کشورهای منطقه، گفت: بانک‌های مازندران باید خودشان را برای مراودات اقتصادی و مالی با کشورهای اکو و اعتمادسازی برای بخش خصوصی آماده کنند.

به گزارش ایرنا ، سیدمحمد حسینی پور روز پنجشنبه در نشست شورای هماهنگی بانک‌های استان در ساری افزود : فعال کردن کشورهای اکو از جمله برنامه‌های مازندران است و در آینده نزدیک میزبان اجلاس وزرای گردشگری اکو خواهیم بود و یکی از مباحثی که قرار است در آن اجلاس به صورت ویژه مطرح شود توسعه روابط اقتصادی بین کشورهای عضو اکو است..
وی با اظهار این که در آن اجلاس تمامی ظرفیت های اقتصادی مازندران به کشورهای اکو معرفی خواهد شد ، گفت : با مجموعه تحولاتی که طی سال های اخیر رخ داده کشور ما از جمله مازندران به محل امنی برای سرمایه گذاری تبدیل شده است و به همین دلیل هم سیاری از سفرای کشورهای همسایه بارها با ما مکاتبه کرده اند که به مازندران بیایند و علاقه مند هستند تا ظرفیت های استان را بیشتر بشناسند و تعاملات اقتصادی را افزایش دهند.
نماینده عالی دولت در مازندران از برنامه ریزی برای بهره گیری عزتمندانه از مراودات اقتصادی با کشورهای همسایه و دیگر کشورهای عضو اکو خبر داد و افزود : توجه و تمایل سرمایه گذاران و سفرای کشورهای همسایه و منطقه برای سفر به مازندران و آشنایی با ظرفیت های ما نشانگر اتفاقاتی است که در حال رخ دادن است چون برقراری ارتباط با مازندران و ایران برایشان مهم است و به عبارتی آینده کشور را روشن و درخشان می بینند.
وی با اظهار این که سرمایه گذاران زیادی از کشورهای دیگر مراجعه می کنند و یا پیام می دهند که بتوانند ظرفیت های مازندران را بشناسند و سرمایه گذاری کنند ، تاکید کرد : بانک های مازندران باید برای این حجم از مراودات اقتصادی و تجاری بویژه با کشورهای اکو آماده باشند.
حسینی پور با اعلام این که برنامه ریزی های خوبی با تعریف چارچوب های نوین برای افزایش مراودات اقتصادی با کشورهای اکو و همسایه انجام شده است ، به عنوان مثال گفت : مثلا یکی از مشکلات اصلی حوزه تجارت تبادل پول به خاطر تحریم ها است و ما به دنبال این هستیم که بتوانیم یک کارت ویژه ای را تعریف کنیم که بتوانیم با همین کارت ویژه با همدیگر کار کنیم. 

پیام مازند


اعتمادسازی برای بخش خصوصی
استاندار مازندران با درخواست از مدیران بانک های استان جهت اعتماد سازی برای بخش خصوصی ، گفت : بانک ها باید بسته های حمایتی سرمایه گذاری پیشنهاد بدهند و نباید منتظر بمانند تا مدیران اجرایی یا بخش خصوصی به سراغشان بروند.
وی افزود: بانک ها باید برای بخش خصوصی اعتمادسازی کنند تا این بخش بتواند با انگیزه به سراغ بانک برای تامین مالی برود و انتظار از مدیران بانک های استان این است که سرمایه ها و سرمایه گذاران را با ارائه مشوق های حمایتی به استان بکشانند. 
نماینده عالی دولت در مازندران از مدیران بانک ها به عنوان ستون فقرات توسعه اقتصادی استان یاد کرد و اظهار داشت : اگر بنا بر این باشد که استان مازندران در توسعه اقتصادی متحول شود بدون حضور بانک ها ممکن نیست و بانک ها می توانند سازمان اصلی توسعه اقتصادی در استان باشند و با سیاستگذاری های بهینه و درست بخش خصوصی را به سرمایه گذاری در استان ترغیب کنند.
وی با اظهار این که سیاست دولت سیزدهم تقویت بانک ها است ، افزود : انتظاراتی که از بانک ها می رود و گفته می شود به معنای انتقاد و تضعیف بانک ها نیست و اعتقاد ما بر این است که نباید بانک ها را تضعیف کنیم چون به زیان توسعه استان است.
حسینی پور گفت : یکی از گرفتاری های ما در استان این است که بخش خصوصی تمایلی به سرمایه گذاری پیدا نمی کند و سرمایه گذار در تنگنا قرار می گیرد و حتی می خواهد فرار کند و در این بخش درد دل های زیادی دارند که بخشی از آن گله از بانک ها است.
وی با اظهار این که در کمتر استانی چنین وضعیت ناامیدی برای بخش خصوصی وجود دارد ، افزود : مازندران در حالی دچار چنین وضعیتی شده است که استان مملو از ظرفیت بالقوه است و می توان با بالفعل کردن آن در تولید ثروت برای کشور اثرگذار بود و یکی از لوازمش این است که بانک ها متحول شوند و برای بخش خصوصی ایجاد اعتماد کنند و لازم است بانک ها فراتر از همکاری ، با بخش خصوصی و تولید کننده همدلی کنند.

پیام مازند


ضرورت توجه بانک‌ها به تولید و گردشگری
استاندار مازندران بر ضرورت توجه بانک ها به تولیدکنندگان و بخش گردشگری جهت رفع مشکلات زیرساختی این بخش تاکید کرد و گفت : گردشگری یکی از شاخص های توسعه استان است ولی در این بخش ما با مشکل کمبود زیرساخت مواجه هستیم و بانک ها باید در این زمینه وارد عمل شوند.
وی توضیح داد : مازندران جمعیت سرریز میلیونی دارد و بخشی از جمعیت کشور در تعطیلات پایان هفته و دیگر تعطیلی های عمومی ، مازندران را محل سکونت و استراحت خود قرار می دهند در حالی که امکانات زیرساختی موجود در مازندران برای جمعیت ثابت تعریف شده است و در سطح ملی جمعیت میلیونی سرریزی و شناوری که از سراسر کشور وارد استان می شود ، دیده نمی شود.
حسینی پور گفت : طبیعی است وقتی 20 میلیون مسافر در ایامی مانند تعطیلات نوروزی و یا چند میلیون مسافر بعد از ظهر هر چهارشنبه تا پایان روز جمعه به مازندران می آید ، زیرساخت های استانی نمی تواند پاسخگوی نیاز باشد و این ظلم و بی عدالتی است که امکانات استانی در سطح ملی استفاده شود ، ولی بانک ها می توانند در این زمینه ایفای نقش کنند و با تعریف و ارائه بسته های تامین مالی برای رفع مشکلات زیرساختی استان نقش آفرینی کنند .
وی با اظهار این که توقع از بانک ها این است که در ارتقا شاخص های اقتصادی استان بکوشند ، افزود : بانک ها نباید منفعل باشند بلکه باید پیشرو برای توسعه استان باشند. باید پیشنهاد دهنده برای بهبود زیرساخت های استان در مثلا بخش گردشگری باشند. انتظار ما تعامل و همکاری از سوی مدیران بانک ها است. اگر این تعامل به وجود بیاید بخش زیادی از مشکلات استان حل می شود.
نماینده عالی دولت در مازندران بر ضرورت حمایت از تولید و تولیدگران در استان هم تاکید کرد و اظهار داشت : یکی از مسایل ما در استان به خاطر این که مقصد اصلی گردشگری در کشور به شمار می رود ، فاصله بین قیمت تولید و قیمت مصرف در بسیاری از محصولات و سودجویی دلالان و واسطه ها است که سبب می شود تولید کننده انگیزه تولید را از دست بدهد.
وی توضیح داد : یکی از شاخص های مقصد گردشگری این است که گردشگران بتوانند مشوق هایی را در مقصد به ارمغان ببرند و مثلا وقتی کالایی را در مقصد خرید می کنند برایشان صرفه جویی داشته باشد ولی مسافر و گردشگر وقتی به مازندران می آید نمی تواند از مزیت های تولید استان بهره ببرد چون تولیدات استان مانند مرکبات و برنج توسط دلالان به قیمت اندک خریداری و چندین برابر قیمت فروخته می شود.
حسینی پور با اظهار این که در چنین شرایطی ما نیازمند حمایت از تولید کننده هستیم تا کالایش را به قیمت به بازار مصرف اصلی برساند تا به عنوان مقصد گردشگری ، گردشگران هم از مزیت تولید بومی صرفه اقتصادی کسب کنند ، گفت : بانک ها در این زمینه ها می توانند نقش خودشان را با حمایت از تولید ایفا کنند چون بر این اعتقادیم اگر بنا بر این باشد که استان مازندران در توسعه اقتصادی متحول شود بدون حضور بانک ها ممکن نیست.
برچسب‌ها
تسهیلات بانکی گردشگری رونق تولید سید محمود حسینی پور نوری استانداری مازندران مازندران

لینک کوتاه:
https://www.payamemazand.ir/Fa/News/255021/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

طرح نور تعطیل می شود؟

پذیرش بدون آزمون استعداد‌های درخشان کارشناسی ارشد پیام نور کیش

منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، منطقه برتر گردشگری تهران در نوروز

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد / بنای نیروی انتظامی بر برخورد و مقابله نیست / «آیا بی حجابی از یک تخلف رانندگی نازل‌تر است؟»

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس

وقوع هرگونه انفجار در عراق تکذیب شد /تایید شناسایی اشیا خارجی پرنده در حریم هوایی‌

دستگیری دو نفر متخلف و کشف و دو قبضه اسلحه در منطقه حفاظت شده سفیدکوه خرم آباد

اجرای طنزواره استانی با عنوان میرما در محمودآباد

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور»

6 مدال بانوان مازندران در مسابقات کشوری کوراش

امام جمعه ساری: باید فرزندان خود را برای جذب در حوزه‌های علمیه ترغیب کنیم

استقرار 1419 دستگاه صندوق الکترونیک برای انتخابات خرم‌آباد و چگنی

تصادف در محور پلدختر به خرم‌آباد 8 مصدوم برجا گذاشت

طرح نور فراجا موفقیت در حوزه جنگ نرم است

عملیات وعده صادق،نماد اقتدار کشور

برگزاری آئین بزرگداشت نخستین سالگرد شهید آیت الله سلیمانی

راهپیمایی «جمعه خشم» در خرم‌آباد

برگزاری آیین شکرگزاری رحمت ماه صیام در منطقه لفور مازندران

تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت هدف اصلی «طرح نور» است

برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی در قزوین

آیت الله علم الهدی: تذکر محترمانه و ارشاد باکرامت، هدف اصلی «طرح نور» است

حمایت تمام قد علم الهدی از بازگشت گشت ارشاد و طرح «نور» /آموزش و پرورش موافقت کند اساتید حوزه عفاف و حجاب دختران را اقناع کنند

ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران

ترافیک سنگین در جاده چالوس

حمله موشکی به اسراییل اعجاز وعده صادق بوده است

برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی

جزئیات پذیرش بدون آزمون کارشناسی ارشد در دانشگاه پیام نور + سایت ثبت‌ نام

برگزاری کنگره 400 شهید روحانی مازندران

پرداخت تسهیلات خوداشتغالی به مددجویان شهرستان نور

حضور 90 بازیکن و مربی در سومین مرحله جشنواره مینی بسکتبال کشور

ماجرای چاقوکشی و ضرب و شتم در کشتی مازندران | روایت داور مصدوم: فیلم تا قبرس و آلمان هم رسیده است، کتک خوردن یک داور! | آقایان برای رضایت گرفتن ...

همه چیز درباره واریز یارانه کمک معیشتی فروردین‌ماه | جیب سرپرستان خانوارها پر پول شد

خبر تهاجم به کشور از مرزهای خارجی تکذیب شد

مرگ 91 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در مازندران

کنگره 400 شهید روحانی استان مازندران برگزار می‌شود

توجه ویژه دولت برای رفع عقب ماندگی‌های بخش آب در مازندران

عجیب‌ ترین قتل امسال توسط یک مادر و دختر رقم خورد!

وضعیت تاسیسات هسته‌ ای اصفهان بعد از حادثه امروز

واکنش فرمانده کل ارتش به انفجار در اصفهان

انتصاب جدید در ستاد مرکزی راهیان نور کشور

کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل

مسدود شدن 205 چاه غیرمجاز در مازندران

امید به بازگشت روز‌های خوب نساجی

مرگ 91 نفر بر اثر مصرف مواد مخدر

حمایت از تشکل‌های مردم پایه فرهنگی هنری در مازندران

انتصابات جدید در ستاد راهیان نور

امواج آرام خزری در مازندران

اقدام غیر قانونی در شرکتی کردن پرسنل سابق موسسه اعتباری نور